napasc w miejscu pracy

Data: 2011-04-20 20:42:19
Autor: NoName
napasc w miejscu pracy
Wynajmuje lokal handlowy. w umowie mam termin platnosci do 10 kazdego mies a w przypadku zwloki z zaplata do 10 nastepnego miesiaca wlasciciel ma prawo wypowiedziec umowe w trybie natychmiastowym. Aktualnie spoznilem sie 10 dni z zaplata czynszu i kobieta wpadla dzisiaj z mezem (nie majac zadnego wypowiedzenia) do lokalu ktory od niej wynajmuje i oboje zaczeli sie ze mna szarpac bo chcieli zmieniac zamki na co nie chcialem pozwolic. Wezwalem ochrone i policje. calosc jest tez nagrana na dyktafonie. Mam swiadkow na to ze szarpali sie ze mna w lokalu. Mam tez zaswiadczenie od lekarza ze jestem podrapany. Czy w moge dochodzic swoich praw w pozwie cywilnym czy to idzie z urzedu ?

Data: 2011-04-20 22:55:48
Autor: animka
napasc w miejscu pracy
W dniu 2011-04-20 20:42, NoName pisze:
[...]

Tak, ale zapłać najpierw czynsz.

--
animka

Data: 2011-04-20 23:08:31
Autor: NoName
napasc w miejscu pracy
W dniu 2011-04-20 22:55, animka pisze:
Tak, ale zapłać najpierw czynsz.

czynsz mialem zaplacic do 10 kwietnia, dzisiaj jest 20. Wypowiedzenie moze mi wreczyc 10 maja
cos jeszcze?

Data: 2011-04-21 01:47:37
Autor:
napasc w miejscu pracy
czynsz mialem zaplacic do 10 kwietnia, dzisiaj jest 20. Wypowiedzenie moze mi wreczyc 10 maja

Tak. Jestem przekonany, że wypowiedzenie mogą wręczyć ci już dziś. Chyba ze jesteś tak obrotny, że podpisali z tobą umowę, gdzie jedyną podstawą rozwiązania umowy jest zaleganie z czynszem. Zazwyczaj jednak daje się inne warianty z  np. 3 miesięcznym wypowiedzeniem.

Tak z ciekawości zapytam - dałes znać właścicielowi, że się spóźnisz z zapłatą? To byłoby ludzkie, zwyczajne podejście. Każdemu może się w końcu trafić trudny okres w działalności. Mam jednak wrażenie, że chciałeć pocwaniaczyć, a trafiłeś na podobnych tobie.

Data: 2011-04-21 09:31:20
Autor: NoName
napasc w miejscu pracy
W dniu 2011-04-21 01:47, sympatyczna_poczta_a@amorki.pl pisze:
[...]

jak dzis skoro w umowie jest napisane ze dopiero kiedy zwloka z zaplata czynszu przekracza 1 miesiac - a przekracza 10 dni jak narazie

[...]

to masz zle wrazenie. Mowilem jej kilka razy, nawet dzien przed zajsciem ze sie spoznie. i co z tego? wpadla i chciala zmieniac zamki

Data: 2011-04-21 01:54:11
Autor: Smok Eustachy
napasc w miejscu pracy
W dniu 20.04.2011 23:08, NoName pisze:
W dniu 2011-04-20 22:55, animka pisze:
Tak, ale zapłać najpierw czynsz.

czynsz mialem zaplacic do 10 kwietnia, dzisiaj jest 20. Wypowiedzenie
moze mi wreczyc 10 maja
cos jeszcze?

Przyklej tabliczkę: "obiekt monitorowany" i wstaw kamerkę.

Data: 2011-04-21 00:09:59
Autor: NoName
napasc w miejscu pracy
W dniu 2011-04-21 01:54, Smok Eustachy pisze:

czynsz mialem zaplacic do 10 kwietnia, dzisiaj jest 20. Wypowiedzenie
moze mi wreczyc 10 maja
cos jeszcze?

Przyklej tabliczkę: "obiekt monitorowany" i wstaw kamerkę.

skoro to jest poziom Twoich wypowiedzi to chyba pomyliles grupy...

Data: 2011-04-21 08:06:37
Autor: Alek
napasc w miejscu pracy
Użytkownik "NoName" <non@me.com> napisał

[...]

Nie napisałeś jakich swoich praw chcesz dochodzić. Jeśli chodzi o naruszenie twojej nietykalności to mówi o tym art. 217 kodeksu karnego, ściganie odbywa się z oskarżenia prywatnego. Możesz zgłosić skargę na policji, na twój wniosek oni mogą zebrać dowody i w twoim imieniu sporządzić i wnieść do sądu akt oskarżenia.
Jednak przede wszystkim zastanów się czy warto kontynuować współpracę z takim wynajmującym. Już masz problem a po wniesieniu oskarżenia łatwiej nie będzie.

Data: 2011-04-21 08:13:00
Autor: spp
napasc w miejscu pracy
W dniu 2011-04-21 08:06, Alek pisze:

Już masz problem a po wniesieniu oskarżenia łatwiej
nie będzie.

A ja mam wrażenie że to raczej wynajmujący ma problem. :(

--
spp

Data: 2011-04-21 08:32:37
Autor: Alek
napasc w miejscu pracy
Użytkownik "spp" <spp@op.pl> napisał

Już masz problem a po wniesieniu oskarżenia łatwiej
nie będzie.

A ja mam wrażenie że to raczej wynajmujący ma problem. :(

Spóźnienie z zapłatą o 10 dni to nie jest tragedia. Normalny człowiek w takiej sytuacji dzwoni z ponagleniem, wysyła wezwanie do zapłaty, ostatecznie wypowiada umowę. Nalot na lokal i szarpanie się z najemcą to nie jest normalne zachowanie normalnych ludzi.

Data: 2011-04-21 08:38:51
Autor: spp
napasc w miejscu pracy
W dniu 2011-04-21 08:32, Alek pisze:

A ja mam wrażenie że to raczej wynajmujący ma problem. :(

Spóźnienie z zapłatą o 10 dni to nie jest tragedia.

Zwłąszcza dla wynajmującego. Jak widać - to żaden problem.

> [...]

ostatecznie wypowiada umowę. Nalot na lokal i szarpanie się z najemcą to
nie jest normalne zachowanie normalnych ludzi.

Podskórnie czuję, że to nie pierwszy raz było takie opóźnienie.
Co akurat nie jest żadnym usprawiedliwieniem napaści. :(

--
spp

Data: 2011-04-21 09:34:13
Autor: NoName
napasc w miejscu pracy
W dniu 2011-04-21 08:38, spp pisze:

Podskórnie czuję, że to nie pierwszy raz było takie opóźnienie.
Co akurat nie jest żadnym usprawiedliwieniem napaści. :(

to sie umyj i nie stawiaj takich tez. To bylo pierwsze opóźnienie z mojej strony.

Data: 2011-04-21 09:42:19
Autor: spp
napasc w miejscu pracy
W dniu 2011-04-21 09:34, NoName pisze:

[...]

Czyli jednak mam rację - to wynajmujący ma problem. :(

--
spp

Data: 2011-04-21 11:19:51
Autor: Smok Eustachy
napasc w miejscu pracy
Dnia Thu, 21 Apr 2011 08:38:51 +0200, spp napisał(a):
/..../
Podskórnie czuję, że to nie pierwszy raz było takie opóźnienie. Co
akurat nie jest żadnym usprawiedliwieniem napaści. :(

To się daje wypowiedzenie i po sprawie. Ja zaś podskórnie czuję, że wynajmujący potrzebuje lokal i fika.

Data: 2011-04-21 09:33:14
Autor: NoName
napasc w miejscu pracy
[...]

no wlasnie nie jest. z takim czyms sie jeszcze nie spotkałem

Data: 2011-04-21 09:32:23
Autor: NoName
napasc w miejscu pracy
[...]

art 191 pkt 1 i 2 KK - to raz
a dwa ze wiadomo ze sie wyprowadze ale w ludzki sposob. Niech wreczy mi wypowiedzenie

Data: 2011-04-21 10:03:02
Autor: Alek
napasc w miejscu pracy
[...]

Możesz próbować, ale nie wiadomo co z tego ostatecznie wyjdzie (co da się udowodnić). Może się okazać, że zamienicie sie rolami i to ty będziesz oskarżony bo oni tylko chcieli zmienić zamki a ty napadłeś na nich by im to uniemożliwić - kwalifikację prawną na ten czym sam wskazałeś ;)
Tak czy tak możesz zgłosić sprawę policji (bez wskazywania art. kk) i zobaczysz jak to oceni policja lub prokurator. Zawsze potem możesz sie żalić na postanowienie lub samemu wnieść prywatny akt oskarżenia.

Data: 2011-04-21 10:11:54
Autor: NoName
napasc w miejscu pracy
W dniu 2011-04-21 10:03, Alek pisze:

[...]

mam swiadkow ze sie ze mna szarpali, ze zamkneli mi lokal (sklep), mam nagrania z dyktafonu jak mi kazali wypierdalac bo nie zaplacilem czynszu. Wezwałem ochrone, była policja i mam zaswiadczenie od lekarza ze zostąłem napadniety i mam ślady zadrapań
Zreszta nie mieli prawa wchodzic do lokalu bo mimo ze to ich lokal, to ja go wynajmuje wiec sa na rowni z reszta klienteli. Nie wspomne juz o zamykaniu drzwi do sklepu na klucz i zmianie zamkow

pozdr.

Data: 2011-04-21 15:24:06
Autor: Marek Dyjor
napasc w miejscu pracy
Alek wrote:
[...]

a na jakiej podstawie wtargneli do lokalu? proszę o wybaczenie rozumiem prawa właściciela lokalu ale wynajmujący też ma swoje prawa, 10 dni spóźnienia w płatności może być uciążliwe ale nie jest czymś anormalnym. Pokażcie mi kogoś kto prowadzi działalność i nigdy nioe zlaegał komuś pieniezy, choćby z prostego powodu że jemu ktos tez zalega.

Napewno wlaściciele nie mili prawa wejść do lokalu i zmieniać zamków.

Data: 2011-04-21 16:43:32
Autor: Alek
napasc w miejscu pracy
Użytkownik "Marek Dyjor" <mdyjor@poczta.onet.pl> napisał

a na jakiej podstawie wtargneli do lokalu?

Nie wtargnęli, zwyczajnie weszli przez otwarte drzwi w godzinach pracy najemcy.

[...]

Oczywiście masz rację.

Data: 2011-04-21 16:59:16
Autor: NoName
napasc w miejscu pracy
W dniu 2011-04-21 16:43, Alek pisze:
Użytkownik "Marek Dyjor" <mdyjor@poczta.onet.pl> napisał

a na jakiej podstawie wtargneli do lokalu?

Nie wtargnęli, zwyczajnie weszli przez otwarte drzwi w godzinach pracy
najemcy.

i zamknęli drzwi do sklepu...

Data: 2011-04-21 18:12:40
Autor: Marek Dyjor
napasc w miejscu pracy
Alek wrote:
Użytkownik "Marek Dyjor" <mdyjor@poczta.onet.pl> napisał

a na jakiej podstawie wtargneli do lokalu?

Nie wtargnęli, zwyczajnie weszli przez otwarte drzwi w godzinach pracy
najemcy.

Jeszli weszli w innym celu niż rozmowa o interesach lub zakupy to wtargenli, kwalifikuje sie to chyba jako naruszenie miru domowego.

Data: 2011-04-22 09:27:02
Autor: Kamil
napasc w miejscu pracy
Dnia Thu, 21 Apr 2011 10:03:02 +0200, Alek napisał(a):

Może się okazać, że zamienicie sie rolami i to ty będziesz oskarżony
bo oni tylko chcieli zmienić zamki a ty napadłeś na nich by im to
uniemożliwić.

Ty tak na poważnie??

Data: 2011-04-21 22:21:50
Autor: adam
napasc w miejscu pracy
W dniu 2011-04-20 20:42, NoName pisze:
 Czy w moge dochodzic swoich praw w pozwie cywilnym czy to idzie z urzedu ?
Ze dwa lata temu Rzepa opisywała taką sytuację:
Gościu wynajął lokal na dz.g. i po jakimś czasie przestał płacić czynsz. Mało tego, lokal zamknął zostawiając w nim swoje małowartościowe rzeczy i ulotnił się, nie było z nim kontaktu. Właściciele chcieli wejść wyważając drzwi, opróżnić i odzyskać lokal, rzeczy najemcy zabezpieczyć i przechować. Ekspert Rzepy odpisał, że nie mogą bez orzeczenia sądu, bo naruszą czyjeś dobro. Tak więc zostali z zamkniętym własnym lokalem, w którym znajdowały się jakieś śmieci i nie mogli tego ruszyć.
Nie pamiętam więcej szczegółów, trzeba by przekopać archiwum.
Tak więc, jak większości piszących wydaje mi się że masz podstawy do założenia sprawy.
Tylko po co? Czy straty były tak duże, czy chcesz trochę popieniaczyć i odgryźć się?

Adam

Data: 2011-04-22 08:57:26
Autor: niusy.pl
napasc w miejscu pracy

Użytkownik "adam" <adamw777@gazeta.pl>

..
Tylko po co? Czy straty były tak duże, czy chcesz trochę popieniaczyć i odgryźć się?

.... czy po prostu chce swoje prawa egzekwować

Data: 2011-04-22 11:07:31
Autor: Smok Eustachy
napasc w miejscu pracy
Dnia Thu, 21 Apr 2011 22:21:50 +0200, adam napisał(a):
/../

Tylko po co? Czy straty były tak duże, czy chcesz trochę popieniaczyć i
odgryźć się?

Poświęci się dla społeczeństwa?

Data: 2011-04-22 11:11:48
Autor: NoName
napasc w miejscu pracy
W dniu 2011-04-21 22:21, adam pisze:

Tylko po co? Czy straty były tak duże, czy chcesz trochę popieniaczyć i
odgryźć się?

Adam

nie chodzi o straty lecz o naruszenie art 191 KK

napasc w miejscu pracy