napęd

Data: 2009-06-21 17:17:28
Autor: Strielok
napęd
Witam Grupowiczów

    Jako, że sam sobie zrobiłem fajny prezent z okazji zakończenia znajomości z oświatą :):
Przerzutka tył XTR 972 shadow
Kaseta Sram 990 11-34
łańcuch sram 991
Manetki XTR
linki pancerze xtr,

a o to kilka kłopotów, dla lepszej czytelości wypunktuje je:

1. Kłopot zaczął sie już przy regulacji przerzutki, zazwyczaj jak zabierałem się za regulacje tylniej przerzutki trwał to ok 10 minut, a tu no chyba ze 45!!!

2. Wszędzie pisali jak to super chodzi jaka to bezszelestna przerzutka a mnie cały czas męczy to, że zmieniając bieg z trybu 30 na 34 jakiś taki dziwny odgłos jest. Coś w stylu jak by łańcuch przez ułamek sekundy objeżdżał nie łapał zębów- dopiero po chwili. Reszta powiedzmy ok, ze nic nie słychać, dopiero jak zrzucam bieg.
Jakiś czas temu u brata składałem napęd: manetki deore, kaseta deore 11-32, przerzutka tył slx shadow  i czegoś takiego nie ma. Regulowałem nawet tą odległość wózka od kasety by odległośc ta była większa, (jest taka sruba do regulacji) jak ją wkręciłem prawie na max troche sie polepszyło ale troche tylko.

3. Manetki, jeny aby zmienić bieg na na wyższy to musze użyć ze 2 razy tyle siły co w starych manetkach. W dół schodzi ok choć ten trzask mi sie nie podoba gdy przerzutka schodzi na niższy bieg.

Wcześniej miałem przerzukt xt 2006/06, manetki alivio, kaseta sram 850 i tak
Przerzutka chodziła ciszej choć zmiana biegów trwała dłużej- tu musze przyznać xtr robi to błyskawicznie, fakt ze manetki xtr chodza bardziej precyzyjnei ale martwi mnie to ile siły musze do nich użyć.

ogólnie to niewiem co sądzić, spodziewałem się czegoś innego, może to wina kasety, że sram, zastanawiałem się nad xtr ale cena 2 razy więcej. Kilka razy mieszałem firmy sram shimano i zawsze było ok.
Może sprzet potrzebuje dotarcia, narazie jako że dopadła mnie gorączka zrobiłem na nim może 500 metrów.
Jak wasze doświadczenia ze sprzetem?

P.S. jakiś czas temu pisałem o avidach juicy seven, problem był taki klamka za wolno odchodzi. Zrobiłem tak, po zdjęciu klocków, wsadziłam zacisk do wiadra z wodą wypłukałem następnie wyczyściłem tłoki zwykłymi pałeczkami do czyszczenia uszu założyłem i jest super, działają jak nowe!

Pzdr
Maciek

Data: 2009-06-21 11:11:23
Autor: Rowerex
napęd
On 21 Cze, 16:17, "Strielok" <maciej.tr...@wp.pl> wrote:

linki pancerze xtr,

A końcówki z uszczelnieniami? Ile masz końcówek od manetki do
przerzutki?

Pozdr-
-Rowerex

Data: 2009-06-21 20:18:41
Autor: Strielok
napęd

Użytkownik "Rowerex" <rowerex@op.pl> napisał w wiadomości news:2e29a2a6-bc1f-4651-a61d-c9d21722bf8bl8g2000vbp.googlegroups.com...
[...]

4 końcówki od manetki do przerzutki , ale bratu do przerzutki slx z manetkami deore dalem tyle samo i u niego działa lżej.

Pzdr
Maciek

Data: 2009-06-21 19:16:54
Autor: Marek 'marcus075' Karweta
napęd
Panie Strielok, prezesie pl.rec.rowery z siedzibą w
<news:h1ljgt$n4h$1nemesis.news.neostrada.pl> przy ul....

3. Manetki, jeny aby zmienić bieg na na wyższy to musze użyć ze 2 razy tyle siły co w starych manetkach. W dół schodzi ok choć ten trzask mi sie nie podoba gdy przerzutka schodzi na niższy bieg.

Ekhm.
Mnie to wygląda na zbyt naciągniętą linkę, taka prozaiczna rzecz.
Popuściłeś na śrubie baryłkowej przy manetce? U mnie przednia przerzutka
tak się zachowuje po zbyt mocnym skręceniu śruby.

Data: 2009-06-21 19:44:27
Autor: Strielok
napęd

[...]

No jak popuszcze na srubie baryłkowej to zle biegi wchodza, tzn nie wchodzą,
więc musze odpowiednio naciągnąć linke.

Pozdrawiam
Maciek

Data: 2009-06-21 19:52:36
Autor: Marek 'marcus075' Karweta
napęd
Panie Strielok, prezesie pl.rec.rowery z siedzibą w
<news:h1lrma$974$1atlantis.news.neostrada.pl> przy ul....

[...]

Pierwsza sprawa w ogóle: masz prosty hak przerzutki?
Ja dwa dni siedziałem nad regulacją przerzutki, krew mnie zalewała nad tym,
aż się okazało, że hak jest nieco krzywy. Po wyprostowaniu poszło od ręki
:-)
Popatrz na filmiki instruktarzowe na YT. Są takie o instalacji i regulacji
XTR-a.

Data: 2009-06-21 20:12:15
Autor: Strielok
napęd

Użytkownik "Marek 'marcus075' Karweta" <m.karweta-nie-trawi-spamu@gmail.com> napisał w wiadomości news:15zmakwu63ns6.dlgpedaluje.ile.moze...
[...]

 Na 100% prosty, ok popatrze jeszcze na te filmiki dzieki za zainteresowanie

Maciek

Data: 2009-06-22 12:35:30
Autor: Rafał VFR
napęd
Witam
Składam naprawiam i takie tam - chodzi o rowery od ładnych kilku lat.
Niedalej jak naście dni temu przyjechał kolega - stary rower szedł dla żony nowy do poskładania.
On całe nowe XT ona deore i ogólna mieszaniny na tym poziomie.
Powiedziałem koledze, że jak znam życie to jej sprzęt szybciej się ustawi i będzie pracował pewniej niż jego.
Oczywiście tak było. Co prawda kolega teraz mega zadowolony, całość chodzi zaskakując lekko; sam nie wiem czy to wymaga dotarcia, czy im wyższa klasa wym większa precyzja, która potem przekłada się na szybkość mniejsze reakcje na czynnki (błoto) - no nie wiem.
Ale ile razy montuje super sprzęt tym zawsze większe jaja, które dopiero z czasem się eliminuje.
Sam mam shadowa (dostałem na gwiazdkę) wcześniej szaraka. Od czasu shadowa 2 razy zgiąłem hak przerzutki ..... fatum jakieś ? /rower ma 10 lat zgięcia haka na TC 2007 i przedwczoraj Złoty Stok ;-( /

Rafal VFR
GG 85456
http://www.put.poznan.pl/~rafal.kowalski

Data: 2009-06-22 13:53:17
Autor: Strielok
napęd

Ale ile razy montuje super sprzęt tym zawsze większe jaja, które dopiero z czasem się eliminuje.

Dzieki, troche mnie to uspokoiło :)

Pozdrawiam
Maciek

Data: 2009-06-24 16:09:24
Autor: Max
napęd
Strielok pisze:

Ale ile razy montuje super sprzęt tym zawsze większe jaja, które dopiero z czasem się eliminuje.

Dzieki, troche mnie to uspokoiło :)

Pozdrawiam
Maciek

Mam ten sam problem z SLX za jasny gwint nie idzie jej wyregulować jak już się wydaje że jest ok jazda w trasę i znowu kaplica. Wymieniłem pancerze linkę. Nie wiem czy hak jest krzywy idzie to sprawdzić bez zdejmowania haka czy trzeba zdjąć hak ?

Pozdrawiam

MAX

Data: 2009-06-24 14:13:46
Autor: Jan Srzednicki
napęd
On 2009-06-24, Max wrote:
Strielok pisze:

[...]

Sprawdź - możesz np. przyłożyć linijkę. Najlepiej - kup drugi hak, tak
czy siak warto mieć zapasowy, i podmień, będziesz miał pewność.

Data: 2009-06-24 16:36:29
Autor: Max
napęd
On 2009-06-24, Max wrote:
Strielok pisze:

[...]

Dzisiaj tak zrobię tak jak mówisz jak będzie to kupię nowy hak i wymienię. Później to chyba pozostanie tylko kupić nową przerzutkę.

Dzięki
Pozdrawiam

MAX

Data: 2009-06-25 09:57:41
Autor: Rafał VFR
napęd
Dzisiaj tak zrobię tak jak mówisz jak będzie to kupię nowy hak i wymienię. Później to chyba pozostanie tylko kupić nową przerzutkę.

Witam
Ja wczoraj zmieniłem hak - rok temu dość poważnie "sam się zgiął ;-)" ;w Złotym Stoku po raz drugi, więc dałem już mu spokój, tym bardziej, że ten pierwszy strzał i późniejsze prostowanie spowodowały, że widać było pajęczynke na aluminium.
Włożyłem więc nowy hak i sprawdziłem jego poprawność - wcale nie było tak różowo.
Na szczeście dysponuje urządzeniem do prostowania haka (oraz jego kontroli) więc od ręki podprostowałem.
Sumując - nowy hak czasem może zaskoczyć ! (nagatywnie)