napęd 1x9 - zębatka

Data: 2012-06-17 21:04:00
Autor: chudy
napęd 1x9 - zębatka
Czołem!

Wymy¶liłem sobie, że spróbuję przerobić swój klasyczny napęd na system 1x9. Z
obliczeń nad przełożeniami wyszło, że będę potrzebował odrobinę większej
zębatki na przód. Obecna korba to Truvativ Blaze - http://tiny.pl/hlhdk  Tak więc 32z chciałbym zamienić na 36, ewentualnie 38. Podpowie mi kto¶ gdzie
szukać czego¶ takiego? Oczywi¶cie, im taniej, tym lepiej. Linki do sklepów
również mile widziane.

z góry dziękuję

michał

Data: 2012-06-17 23:17:22
Autor: karbar
napęd 1x9 - zębatka
On 17.06.2012 23:04,  chudy wrote:
Tak więc 32z chciałbym zamienić na 36, ewentualnie 38. Podpowie mi kto¶ gdzie
szukać czego¶ takiego?

Dzisiaj z bratem omawiałem ten temat i taki blat znaleĽli¶my np tutaj:
<http://allegro.pl/zebatka-38z-tarcza-blat-38t-korby-shimano-m361-i2386950252.html>

pozdrawiam
karbar

--
[wro][Leniwa MuShellka]
rower: GT Avalanche Expert, RS Psylo SL

Data: 2012-06-18 12:22:25
Autor: Tomasz Minkiewicz
napęd 1x9 - zębatka
On Sun, 17 Jun 2012 21:04:00 +0000 (UTC)
" chudy" <chudy277@NOSPAM.gazeta.pl> wrote:

Czołem!

Wymyśliłem sobie, że spróbuję przerobić swój klasyczny napęd na system 1x9. Z
obliczeń nad przełożeniami wyszło, że będę potrzebował odrobinę większej
zÄ™batki na przĂłd. Obecna korba to Truvativ Blaze - http://tiny.pl/hlhdk  Tak wiÄ™c 32z chciaĹ‚bym zamienić na 36, ewentualnie 38. Podpowie mi ktoĹ› gdzie
szukać czegoś takiego? Oczywiście, im taniej, tym lepiej. Linki do sklepów
rĂłwnieĹĽ mile widziane.

Ta zębatka ma być aluminiowa? Jeśli nie w każdym sklepie, to prawie.
Płaciłem za taką ostatnio bodaj 60 zł. Jeśli zależy Ci na wyglądzie,
to Dartmoor takie robi w różnych kolorach :), a ich produkty są
popularne i powszechnie dostępne.

--
Tomasz Minkiewicz <tommink@gmail.com>

Data: 2012-06-18 10:43:36
Autor: Olgierd
napęd 1x9 - zębatka
On Mon, 18 Jun 2012 12:22:25 +0200, Tomasz Minkiewicz wrote:

Jeśli zależy Ci na wyglądzie,
to Dartmoor takie robi w różnych kolorach , a ich produkty są popularne
i powszechnie dostępne.

Oraz, jak wieść gminna niesie, potrafią się stępić już po 400 km.

PS ja też właśnie komponuję własne 1x9, ale na przód pójdzie 32T i obowiązkowo ze stali (choć pewnie na "kompozytowej" podbudowie).

--
pozdrawiam, Olgierd
http://olgierd.rudak.org

Data: 2012-06-18 12:53:46
Autor: Tomasz Minkiewicz
napęd 1x9 - zębatka
On Mon, 18 Jun 2012 10:43:36 +0000 (UTC)
Olgierd <no.email.no.spam@no.problem> wrote:

> [...]

> i powszechnie dostępne.

Oraz, jak wieść gminna niesie, potrafią się stępić już po 400 km.

Chyba zaostrzyć? ;)
Moja ma coĹ› ze 2k i nadal wyglÄ…da Ĺ‚adnie.

PS ja też właśnie komponuję własne 1x9, ale na przód pójdzie 32T i obowiązkowo ze stali (choć pewnie na "kompozytowej" podbudowie).

Jakbyś chciał bez podbudowy, to te mają bardzo dobrą opinię:
http://on-one.co.uk/c/q/drivetrain/chain_rings

--
Tomasz Minkiewicz <tommink@gmail.com>

Data: 2012-06-18 11:00:44
Autor: Olgierd
napęd 1x9 - zębatka
On Mon, 18 Jun 2012 12:53:46 +0200, Tomasz Minkiewicz wrote:

[...]

Wiem :) Jak się zużyje SLX albo XT (bo jeszcze nie wiem na czym stanie), to będzie właśnie On-One. (Nb. w singlu używam ich zębatki 16T z tyłu i jest naprawdę świetna -- wcześniej zdarzało się, że spadał łańcuch, a teraz nawet jak jest całkiem luźny, to nie zleciał ani razu).

--
pozdrawiam, Olgierd
http://olgierd.rudak.org

Data: 2012-06-18 11:04:55
Autor: Olgierd
napęd 1x9 - zębatka
On Mon, 18 Jun 2012 12:53:46 +0200, Tomasz Minkiewicz wrote:

Oraz, jak wieść gminna niesie, potrafią się stępić już po 400 km.

Chyba zaostrzyć?
Moja ma coĹ› ze 2k i nadal wyglÄ…da Ĺ‚adnie.

Właściwie trudno powiedzieć jak to nazwać

http://img52.imageshack.us/img52/7961/p5240010.jpg

--
pozdrawiam, Olgierd
http://olgierd.rudak.org

Data: 2012-06-18 13:24:03
Autor: Alfer_z_pracy
napęd 1x9 - zębatka
Olgierd napisał:
http://img52.imageshack.us/img52/7961/p5240010.jpg

Oł maj god, to jest aluminiowy Dartmoor? To już się cieszę że intuicja zabroniła mi tego kupić, pomimo iż ładnie na zdjęciach wyglądało. A może raczej właśnie dlatego, że ładnie wyglądało :-)

A.

Data: 2012-06-18 12:35:25
Autor: Olgierd
napęd 1x9 - zębatka
On Mon, 18 Jun 2012 13:24:03 +0200, Alfer_z_pracy wrote:

http://img52.imageshack.us/img52/7961/p5240010.jpg

OĹ‚ maj god, to jest aluminiowy Dartmoor? To juĹĽ siÄ™ cieszÄ™ ĹĽe intuicja
zabroniła mi tego kupić, pomimo iż ładnie na zdjęciach wyglądało. A może
raczej właśnie dlatego, że ładnie wyglądało

Tak, wg opisu autora zdjęcia model Sting, a wygląd po przebiegu 1000 km.

Dodam, że właśnie jakoś wczoraj mojej szajsowatej Acerze na przodku stuknęło coś koło tauzena i nawet jakbym chciał, żeby to tak wyglądało, to nie chce to tak wyglądać ;-)

Skądinąd alu zębatka z przodu w układach 1xn -- czyli gdzie bierze ona 100% ruchu -- nie jest chyba najlepszym rozwiązaniem.

--
pozdrawiam, Olgierd
http://olgierd.rudak.org

Data: 2012-06-18 14:52:38
Autor: Ignac
napęd 1x9 - zębatka
Olgierd <no.email.no.spam@no.problem> napisał(a):
img52.imageshack.us/img52/7961/p5240010.jpg

Oł maj god, to jest aluminiowy Dartmoor? To już się cieszę że intuicja
zabroniła mi tego kupić, pomimo iż ładnie na zdjęciach wygl±dało. A może
raczej wła¶nie dlatego, że ładnie wygl±dało

Tak, wg opisu autora zdjęcia model Sting, a wygl±d po przebiegu 1000 km.

Dodam, że wła¶nie jako¶ wczoraj mojej szajsowatej Acerze na przodku stuknęło co¶ koło tauzena i nawet jakbym chciał, żeby to tak wygl±dało, to nie chce to tak wygl±dać ;-)

Sk±din±d alu zębatka z przodu w układach 1xn -- czyli gdzie bierze ona 100% ruchu -- nie jest chyba najlepszym rozwi±zaniem.

Dokładnie.Aluminium choćby nawet było nie wiem jak modyfikowane nie nadaje
się na tarcze korb w ogóle tak samo jak nie nadaje się na bębenki tylnych
piast i zębatki kaset-widziałem tak± wykonana z jednego kawałka aluminium
w jej opisie.

 Ignac

Data: 2012-06-18 16:14:56
Autor: Jan Srzednicki
napęd 1x9 - zębatka
On 2012-06-18, Ignac wrote:

Dokładnie.Aluminium choćby nawet było nie wiem jak modyfikowane nie nadaje
siÄ™ na tarcze korb w ogĂłle

A wiesz, że aluminiowe zębatki korb (chociaż może niekoniecznie w
układzie 1x?) potrafią przeżyć dwie kasety (jak najbardziej stalowe)?

tak samo jak nie nadaje się na bębenki tylnych piast

A niby czemu? Słyszałeś o kasetach na pająku?

Data: 2012-06-18 18:38:57
Autor: Ignac
napęd 1x9 - zębatka
Jan Srzednicki <w_at_wrzask_dot_pl@nowhere.invalid> Za każdym razem jak kupujemy dowoln± czę¶ć rowerow± to dostajemy
tzw.produkt marketingowy którego jako¶c nie jest przypadkowa,gdyż
przede wszystkim ma ona dbać o przychody producentów czę¶ci-tylko
i wył±cznie,a przy jako¶ci produktów majstruj± rzesze "specjalistów".

 Ignac --

Data: 2012-06-19 07:32:34
Autor: Olgierd
napęd 1x9 - zębatka
On Mon, 18 Jun 2012 16:14:56 +0000, Jan Srzednicki wrote:

tak samo jak nie nadaje się na bębenki tylnych piast

A niby czemu? Słyszałeś o kasetach na pająku?

Więc się właściwie bijesz w kolejny koszt. I już nie kupisz sobie kasety Deore, musisz brać XT.

--
pozdrawiam, Olgierd
http://olgierd.rudak.org

Data: 2012-06-19 11:47:16
Autor: Jan Srzednicki
napęd 1x9 - zębatka
On 2012-06-19, Olgierd wrote:
[...]

Co jednak nie uzasadnia stwierdzenia, ĹĽe "aluminium siÄ™ nie nadaje" i
juĹĽ.

Data: 2012-06-19 11:51:13
Autor: Olgierd
napęd 1x9 - zębatka
On Tue, 19 Jun 2012 11:47:16 +0000, Jan Srzednicki wrote:

Więc się właściwie bijesz w kolejny koszt. I już nie kupisz sobie
kasety Deore, musisz brać XT.

Co jednak nie uzasadnia stwierdzenia, ĹĽe "aluminium siÄ™ nie nadaje" i
juĹĽ.

Na kasetę IMHO bardziej: zawsze rozłoży się na te 8-10 zębatek. --
pozdrawiam, Olgierd
http://olgierd.rudak.org

Data: 2012-06-18 17:45:10
Autor: Fabian
napęd 1x9 - zębatka
On 18.06.2012 16:52, Ignac wrote:
[...]

Jako¶ w ostrym po 4 ty¶. km. alu blat nie daje oznak użycia vs. stalowa zębatka Sory, która poległa po nie więcej niż 3 ty¶ km w tym samym rowerze.

Fabian.

Data: 2012-06-18 18:01:04
Autor: Ignac
napęd 1x9 - zębatka
Fabian <fabian1234567890@gazeta.pl> napisał(a):
Jako¶ w ostrym po 4 ty¶. km. alu blat nie daje oznak użycia vs. stalowa zębatka Sory, która poległa po nie więcej niż 3 ty¶ km w tym samym rowerze.

Więc nic prostrzego jak pozostać przy swoich wyborach,dla uzupełnienia
dodam że na obecnych stalowych korbach Shimano 3x osiagn±łem 16 kkm i już
widzę w zasięgu 20 kkm.

 Ignac

Data: 2012-06-19 09:57:49
Autor: Ignac
napęd 1x9 - zębatka
Alfer_z_pracy <alferwywalto@mp.pl> napisał(a): Oł maj god, to jest aluminiowy Dartmoor? To już się cieszę że intuicja zabroniła mi tego kupić, pomimo iż ładnie na zdjęciach wygl±dało. A może raczej wła¶nie dlatego, że ładnie wygl±dało :-)

A moja intuicja jest bardziej dożarta i jak się skuma z inteligencj± to
cholery potrafi± zabrać mi portfel i mówi± do mnie-spierdalaj do domu,już.
No i przy takiej sile argumentów moje "chciejstwo" jest bezradne.

 Ignacy

Data: 2012-06-18 14:32:29
Autor: chudy
napęd 1x9 - zębatka
Tomasz Minkiewicz <tommink@gmail.com> napisał(a):
[...]

A podpowiecie mi jakie s± zalety i wady aluminiowych i stalowych zębatek? Jak
rozumiem, powinienem szukać zębatki z tym rozmiarem BCD=104 mm? To młynek ma
BCD=64?

michał

Data: 2012-06-18 14:58:49
Autor: Ignac
napęd 1x9 - zębatka
 chudy <chudy277.SKASUJ@gazeta.pl> napisał(a):
A podpowiecie mi jakie s± zalety i wady aluminiowych i stalowych zębatek?

Bo aluminium jest tylko trochę twardsze od plasteliny/modeliny

 Ignac --

Data: 2012-06-19 07:34:08
Autor: Olgierd
napęd 1x9 - zębatka
On Mon, 18 Jun 2012 14:32:29 +0000,  chudy wrote:

Jak rozumiem, powinienem szukać zębatki z tym rozmiarem BCD=104 mm? To
młynek ma BCD=64?

W układach na 4 śruby. Wyjąwszy SRAM-owskie korby na 4 śruby ale 2 zębatki. Na szczęście Shimano nie kombinuje i SLX na 2 tarcze jest "normalne".

--
pozdrawiam, Olgierd
http://olgierd.rudak.org

napęd 1x9 - zębatka