Data: 2020-07-06 07:50:13 | |
Autor: Peter | |
napęd 4x4 stały nie znam się | |
trafił się do kupienia samochód 4x4 napęd stały, samochód do miasta i na wycieczki
z hameryki(automat 2.0 bez turbo), u nas taki sam ale 1.0 turbo więc się zastanawiam czy napęd stały 4x4 do miasta i na trasy ma sens? bo samochód cięższy o wiele od wersji u nas sprzedawanej 1.0 ford ecosport 1.0 FWD 6MT ford ecosport 2.0 AWD automat tak jak pisałem samochód do miasta i na wycieczki 2 osoby |
|
Data: 2020-07-12 07:45:08 | |
Autor: Ä ÄÄĹĹóşş | |
napęd 4x4 stały nie znam się | |
Ludzi to już popierdoliło.
-- -- - 4x4 napęd stały, samochód do miasta |
|
Data: 2020-07-12 07:48:35 | |
Autor: Shrek | |
napÄd 4x4 staĹy nie znam siÄ | |
W dniu 06.07.2020 o 07:50, Peter pisze:
bo samochód cięższy o wiele od wersji u nas sprzedawanej 1.0 IMHO nie. Ja mam dołączane AWD w volvo i szczerze mówiąc jakoś specjalnych zalet tego nie czuje (ale też po górach zimą nie jeżdzę). A zawsze dodatkowe serwisy i paliwo ci wpadnie w koszta. -- Shrek |
|
Data: 2020-07-12 20:05:28 | |
Autor: sczygiel | |
napÄd 4x4 staĹy nie znam siÄ | |
W dniu poniedziałek, 6 lipca 2020 00:50:15 UTC-5 użytkownik Peter napisał:
trafił się do kupienia samochód 4x4 napęd stały, samochód do miasta i na wycieczki Seka, seka. najpierw nazewnictwo: 4x4 w popularnym slangu marketingowym oznacza ze wszystkie kola sa napedzane ale zazwyczaj nigdy ciągle i raczej przelaczasz te tryby recznie. 4x4 jest glownie wspominane przy rozwiazaniach dedykowanych do jazdy w terenie. AWD (all wheel drive) oznacza w slangu marketingowym ze naped jest z grubsza automatyczny i mimo ze wszystkie kola nie sa napedzane zawsze to jednak kierowca za duzo przy tym dumac nie musi. Bo elektronika ogarnia i tylne kola (najczesciej) odlacza. Jest pare rozwiazan gdzie naped jest dolaczony ciagle i daje sobie calkiem fajnie rade: http://blog.audiasheville.com/news/what-makes-the-audi-quattro-all-wheel-drive-system-so-outstanding/ A wiec zbadaj co to za naped tam jest i zdecyduj czy on tak naprawde ci sie przyda bo dodatkowy ciezar ani nie pomaga przy tankowaniu ani przy zbieraniu zakretow. Jesli ja mialbym decydowac to zadal bym takie pytania: 1. Czy dodatkowa stabilnosc sie przyda przy twoim sposobie kierowania (+ dla audi) 2. Czy bede jezdzic po sniegu lub w trudnych warunkach terenowych 3. Czy warto aby miec dodatkowe spalanie na poziomie +3-5-8%? Ja bym wolal nie miec tego w wykonaniu forda, nissana i podobnych. Tu masz przyklad jak to jest zrobione w starszych autach. https://www.youtube.com/watch?v=Hqq792O9-ds Ten gostek sie zna na fordach i gada z sensem. Jakbys pytal czy kupic audi quattro to bym ci powiedzial - bierz. Jak pytasz o fordowskie rozwiazania to powiem ze imho nie warto. No chyba ze cena taka sama jak bez bo to uzywka. Ale licz sie z tym ze ford to ford (nawet ten europejski) i nie robia aut na lata. Kazda dodatkowa czesc to szansa na naprawe... |
|
Data: 2020-07-13 08:35:52 | |
Autor: Mateusz Viste | |
napÄd 4x4 staĹy nie znam siÄ | |
2020-07-12 o 20:05 -0700, sczygiel@gmail.com napisał:
Ja bym wolal nie miec tego w wykonaniu forda, nissana i podobnych. W podobnym kontekście - ostatnio znajomy przedsiębiorca ubolewał, że trzyletni Ford Ranger umarł mu przy 100K km, 3 miesiące po gwarancji. Z tego co zrozumiałem, to jest tam w silniku jakaś elektryczna pompka oleju o zmiennym ciśnieniu i ona padła, przez co silnik się zatarł. W garażu powiedziano mu ponoć, że to częsta przypadłość u dużych Fordów. Jak na auto za 25K euro i teoretycznie dedykowane profesjonalnym zastosowaniom to trochę wstyd. Znajomy rozważał przejście na Toyotę, ale Ford dał mu 40% zniżki na nowego Rangera, to wziął.... Mateusz |
|
Data: 2020-07-13 08:25:21 | |
Autor: sczygiel | |
napÄd 4x4 staĹy nie znam siÄ | |
W dniu poniedziałek, 13 lipca 2020 01:35:53 UTC-5 użytkownik Mateusz Viste napisał:
2020-07-12 o 20:05 -0700, sczygiel@gmail.com napisał: Fordy az takie zle nie sa. Mialem pare to widzialem jak sa zrobione a ten co mam teraz to bardzo zmeczony jest wiec w nim dlubie i wymieniam to i owo przytachane z szrotu. Ta jak na filmiku wskazano, czasem jakas durna idea prowadzi do problemow. Ale tu za plotem stoi ranger i pomalu widac przez niego na przelot a on dalej jezdzi :) Czytalem nieco o rynku samochodowym i okazuje sie ze cena to nie wszystko. Czasem nawet udana konstrukcja sie nudzi klientom i sprzedaz jest nikła. Taka toyota venza. nie pykło mimo ze to calkiem spoko auto. A taka honda odyssey mimo ze droga okrutnie to i trzyma wartosc i ludzie ja kupuja. |
|
Data: 2020-07-13 15:37:13 | |
Autor: sczygiel | |
napÄd 4x4 staĹy nie znam siÄ | |
W dniu poniedziałek, 6 lipca 2020 00:50:15 UTC-5 użytkownik Peter napisał:
trafił się do kupienia samochód 4x4 napęd stały, samochód do miasta i na wycieczki No i jak pisalem: https://www.youtube.com/watch?v=sS9JPaf1MDg gostek mowi zeby pilnowac. I liczyc sie z kosztami. |
|
Data: 2020-07-16 01:14:13 | |
Autor: Przemek Jedrzejczak | |
napÄd 4x4 staĹy nie znam siÄ | |
-- W garażu powiedziano mu ponoć, że to częsta przypadłość u dużych Fordów.
Instrukcja pewnie mówi że w razie utraty ciśnienia oleju natychmiast wyłączyć silnik. Teraz są 2 opcje: stał się cud albo kierownik jechał dalej i zatarł silnik. W Niemczech serwis też odrzuca takie przypadki. Klasyczny przypadek to jazda po autostradzie, pompka zdycha, kontrolka się świeci a kierownik ciągnie do najbliższego zjazdu 30 km dalej ;-) |
|
Data: 2020-07-16 10:20:06 | |
Autor: Mateusz Viste | |
napÄd 4x4 staĹy nie znam siÄ | |
2020-07-16 o 01:14 -0700, Przemek Jedrzejczak napisał:
-- W garażu powiedziano mu ponoć, że to częsta przypadłość u dużych Być może tak było, nie wnikałem. Swoją drogą ECU mogłoby odcinać silnik przy tego typu awarii, jeśli jest w stanie ją wykryć. No, może nie całkiem odciąć, ale powiedzmy zwolnić do 30 km/h. Problem z tym check engine jest taki, że jak człowiek jedzie to z reguły patrzy na drogę i ta lampeczka może sobie tam świecić jakiś czas niezauważona... Szczególnie latem. Ew. jakiś sygnał dźwiękowy mógłby być - tak, jak dla niezapiętych pasów. Mateusz |
|
Data: 2020-07-17 04:06:24 | |
Autor: Przemek Jedrzejczak | |
napÄd 4x4 staĹy nie znam siÄ | |
Producent założył minimalną inteligencję użytkownika i to nie jego wina że gamonie nie umieją czytać ew. są mądrzejsi od fabryki.
Pomysł samoczynnego zwolnienia z 140 do 30 km/h na autostradzie uważam za humorystyczny. Ford poleglby w sądzie a odszkodowania by ich zrujnowały. |
|
Data: 2020-07-17 13:14:20 | |
Autor: Mateusz Viste | |
napÄd 4x4 staĹy nie znam siÄ | |
2020-07-17 o 04:06 -0700, Przemek Jedrzejczak napisał:
Producent założył minimalną inteligencję użytkownika i to nie jego Znaczy ty patrzysz na te wszelkie ikonki i światełka jak jedziesz? No to gratuluję, bo ja zupełnie nie, wyłącznie na prędkościomierz zerkam. Pomysł samoczynnego zwolnienia z 140 do 30 km/h na autostradzie Jak ci opona trzaśnie to też ciągniesz dalej do przodu, czy jednak puszczasz nogę z gazu? Mateusz |
|
Data: 2020-07-17 08:46:30 | |
Autor: sczygiel | |
napÄd 4x4 staĹy nie znam siÄ | |
W dniu piątek, 17 lipca 2020 06:14:22 UTC-5 użytkownik Mateusz Viste napisał:
2020-07-17 o 04:06 -0700, Przemek Jedrzejczak napisał: Primo: Zazwyczaj jak sie check engine zapala to tez jest pipek. Secundo: Tak, przemiatanie wzrokiem i drogi i wskazan jest standardowa czynnoscia i co okolo 10-30 sekund to robie. Nie wspominajac o lusterkach. Patrzenie sie slepo w przod prowadzi do wielu problemow. Rowniez do zasypiania z nudow. > Pomysł samoczynnego zwolnienia z 140 do 30 km/h na autostradzie Mateusz, ty niegupi chopak kestes. Musisz tak durnie ten watek ciagnac? Porownanie z dupy. PS. Zazwyczaj jak ECU wykryje powazny blad to nie tylko piszczyk sie pojawi ale i auto tsraci moc bo ecu przechodzi w tryb tzw bezpieczny. Nie znaczy sie ze nie mozna wtedy zarżnąć auta ale ono samo zwolni. |
|
Data: 2020-07-17 15:47:16 | |
Autor: RadoslawF | |
napÄd 4x4 staĹy nie znam siÄ | |
W dniu 2020-07-17 o 13:14, Mateusz Viste pisze:
Producent założył minimalną inteligencję użytkownika i to nie jego Jak leci sto dwadzieścia a trzasła ta z tyłu to większość słyszy ale nie czuje i jedzie dalej. :-) Pozdrawiam |