napęd 6 rzędowy (alternatywa dla MF-TZ20)

Data: 2014-06-25 19:30:31
Autor: TheGhost
napęd 6 rzędowy (alternatywa dla MF-TZ20)
Witam!

Poskładałem ostatnimi czasy rower - starego weterana, na którym jeździłem w podstawówce. Wczoraj posadziłem na nim kumpelę, która od 7 lat nie jeździła na rowerze. Jak się czasem rozpędziła to miałem bidę ją dogonić. W sumie surowa (stalowa) rama, opony semi-slicki, kółeczka świeżo nasmarowane. Dopiero jak na niego wsiadłem, to zauważyłem, że to chodzi lepiej niż kolarka mojego ojca. Trochę scharatany jest wolnobieg (6-rzędowy, tradycyjny, shimano). Zastanawiam się, co by było, gdyby z tyłu założyć mniejszy napęd (jakiś szosowy). Zakres żebątek w standardowym MF-TZ21 - 14-28 (ząbki). Czy jest może w sprzedaży jakiś szosowy wolnobieg (nakręcany), 6 rzędowy z zakresem ząbków np od 12 (najmniejsza koronka)? Jeśli tak to jaki? Dałoby radę coś takiego tam wkręcić? Oczywiście teoretycznie możnaby tez przepleść całą piastę (pod kątem piasty z jakiegoś koła 28''), natomiast nie ukyrywam, ze w przeplatanie nie chce mi się trochę bawić i po prostu wolałbym coś gotowego tam wkręcić. Tym bardziej, ze w obecnym najmniejsza koronka w sumie i tak jest już zjechana i trza by go już i tak wymienić. Miałby ktoś jakiś pomysł?

Pozdrawiam, M.

P.S. Co ciekawe - surowa rama (stal) bez błotników, koszyków na bidony, na kołach semi-slick jest lżejsza niż mój obecny, aluminiowy rowerek. -- -

Data: 2014-06-25 23:04:07
Autor: ToMasz
[...]
czyli kolarka nie widziała serwisu od paru lat.
[...]
nie. był moment kiedy shimano robiło coś takeigo, ale szybko się wycofali. nowych niema.
[...]

nic dziwnego ze rama od roweru jest lżejsza niż rower.

ToMasz

Data: 2014-06-26 02:29:55
Autor: TheGhost
napęd 6 rzędowy (alternatywa dla MF-TZ20)
czyli kolarka nie widziała serwisu od paru lat.

Może troszeczkę przesadziłem :-)

nie. był moment kiedy shimano robiło coś takeigo, ale szybko się wycofali. nowych niema.

Czy przykładowo coś takiego http://www.allegro.pl/show_item.php?item=4357985791 będzie pasować pod standardową piastę pod wolnobieg nakręcany 6-tkę? Chodzi mi konkretnie o rodzaj klucza do wolnobiegów + możliwość swobodnego nakręcenia na piastę (bez konieczności przeplotki) + czy rozmiar (szerokość łańcucha i trybików oraz samego wolnobiegu) będzie względnie kompatybilny z tego rodzaju napędem?

nic dziwnego ze rama od roweru jest lżejsza niż rower.

Trąbki nie wożę, z choragiewką nie jeżdżę, ale błotniki się czasem przydają. Dzwonek, lampka (przód i tył) w związku z obowiązkowym wyposażeniem tego rodzaju pojazdów, wymaganym przez szeroko rozumiane przepisy tzw. ruchu drogowego

Pozdrawiam, M. -- -

Data: 2014-06-26 07:53:07
Autor: bans
W dniu 2014-06-26 02:29, TheGhost pisze:

[...]

Zdaje się że nie wyczułeś sarkazmu.

--
bans

Data: 2014-06-26 08:46:12
Autor: cytawa
  TheGhost pisze:

[...]

To byly bardzo dobre i trwale wolnotryby.  Z lancuchem nie ma problemu. To standard. Tryb jest idealny na miasto. Prawdopodobnie jednak klucz do odkrecania trzeba miec inny niz shimano.

Jan Cytawa

Data: 2014-06-26 10:25:30
Autor: Czesław Wiśniak
napęd 6 rzędowy (alternatywa dla MF-TZ20)
 Prawdopodobnie jednak klucz do odkrecania trzeba miec inny niz shimano.

http://allegro.pl/sciagacz-klucz-do-wielotrybu-regina-i4306709843.html

napęd 6 rzędowy (alternatywa dla MF-TZ20)