Data: 2013-03-05 17:52:07 | |
Autor: h.w.d.p. | |
napiecie ladowania | |
od czego zalezy napiecie ladowania w funckji czasu/zuzycia ?
rok temu zalozylem nowy alternator i mial ladowanie 14,5V dzisiaj zmierzylem i jest to 14,2V. temperatura powietrza ta sama, pomiar po dluzszej pracy silnika czyli rozladowanie akumulatora wykluczam i chwilowy spadek napiecia. polaczenia sa dobre, masa jest. bo chyba zuzycie szczotek nie ma zadnego wplywu na napiecie? (oprocz calkowitego zuzycia oczywiscie). |
|
Data: 2013-03-05 18:02:19 | |
Autor: JK | |
napiecie ladowania | |
W dniu 2013-03-05 17:52, h.w.d.p. pisze:
od czego zalezy napiecie ladowania w funckji No skoro aku pełny to stawiam na dokładność (rozkalibrowanie) miernika lub ewentualnie starą baterię zasilającą tenże miernik. -- Pozdrawiam JK |
|
Data: 2013-03-05 18:10:15 | |
Autor: J.F | |
napiecie ladowania | |
Użytkownik "h.w.d.p." napisał w wiadomości grup
od czego zalezy napiecie ladowania w funckji czasu/zuzycia ? W zasadzie od niczego. rok temu zalozylem nowy alternator i mial ladowanie 14,5V Jest regulator, ma stabilizowac ok 14.5V, jak widac stabilizuje calkiem niezle :-) temperatura powietrza ta sama, pomiar po dluzszej pracy silnika czyli rozladowanie akumulatora wykluczam i chwilowy spadek napiecia. polaczenia sa dobre, masa jest. Od temperatury ponoc zalezy. O temperatury alternatora/regulatora oczywiscie. W nowszych samochodach moze byc bardziej skomplikowany system zarzadzania napieciem. Historia akumulatora moze byc istotna - np stal tydzien i sie bardziej rozladowal. Na wolnych obrotach bilans moze byc bliski zera i np same obroty istotne. IMO - najbardziej wplywaja rozne obciazenia - i to raczej przez spadki napiec na przewodach, przekaznikach. Napiecie mierzysz gdzie ? bo chyba zuzycie szczotek nie ma zadnego wplywu na napiecie? (oprocz calkowitego zuzycia oczywiscie). Poki nie zaczna przerywac, to raczej nie maja wplywu. J. |
|
Data: 2013-03-05 18:20:44 | |
Autor: h.w.d.p. | |
napiecie ladowania | |
IMO - najbardziej wplywaja rozne obciazenia - i to raczej przez spadki napiecie mierzylem na akumulatorze multimetrem a pozniej w kabinie, takim smiesznym woltomierzem wtykanym w zapalniczke (sam go tutaj linkowales). o dziwo napiecie w ogole jest niewzruszone podczas odpalenia swiatel, ogrzewania szyby, i dwoch halogenow po 100W. rownierz zmiana obrotow silnika nie ma zadnego wplywu na napiecie. caly czas stoi 14,2 +- 0,01 wiem ze regulator napiecia roznie dziala w funkcji temperatury, ale specjalnie do testow czekalem na taka temperature powietrza jak jest dzisiaj zeby wyniki byly miarodajne. |
|
Data: 2013-03-05 18:49:03 | |
Autor: szufela | |
napiecie ladowania | |
napiecie mierzylem na akumulatorze multimetrem a pozniej w kabinie, takim smiesznym woltomierzem wtykanym w zapalniczke (sam go tutaj linkowales). I ile ci wyszlo na aku i w zapalniczce ? o dziwo napiecie w ogole jest niewzruszone podczas odpalenia swiatel, ogrzewania szyby, i dwoch halogenow po 100W. To znaczy, ze twoj alternator jest wporzo :) sz. |
|
Data: 2013-03-05 18:52:22 | |
Autor: h.w.d.p. | |
napiecie ladowania | |
W dniu 2013-03-05 18:49, szufela pisze:
napiecie mierzylem na akumulatorze multimetrem a pozniej w kabinie, tyle samo o dziwo napiecie w ogole jest niewzruszone podczas odpalenia swiatel, ale nadal nie wiem skad roznice w stosunku do pomiaru sprzed roku. |
|
Data: 2013-03-05 20:04:37 | |
Autor: Szymon Machel | |
napiecie ladowania | |
Użytkownik "h.w.d.p." <hvhv@igbjo.yfd> napisał w wiadomości napiecie mierzylem na akumulatorze multimetrem a pozniej w kabinie, takim smiesznym woltomierzem wtykanym w zapalniczke (sam go tutaj linkowales). o dziwo napiecie w ogole jest niewzruszone podczas odpalenia swiatel, ogrzewania szyby, i dwoch halogenow po 100W. Ciekawe. Jednak włączenie klimatyzacji czy też świateł powinno wywołać jakąś reakcję na napięciu ładownia. Szymon |
|
Data: 2013-03-05 19:41:44 | |
Autor: Iksiński | |
napiecie ladowania | |
Użytkownik "h.w.d.p." <hvhv@igbjo.yfd> napisał w wiadomości news:kh57rn$bbt$1node1.news.atman.pl... od czego zalezy napiecie ladowania w funckji czasu/zuzycia ? Ten sam miernik, ustawiony na tym samym zakresie pomiarowym? Jaki ma błąd pomiaru? X |
|
Data: 2013-03-05 21:02:59 | |
Autor: h.w.d.p. | |
napiecie ladowania | |
Ten sam miernik, ustawiony na tym samym zakresie pomiarowym? a jak myslisz? |
|
Data: 2013-03-05 23:19:50 | |
Autor: J.F. | |
napiecie ladowania | |
Dnia Tue, 05 Mar 2013 21:02:59 +0100, h.w.d.p. napisał(a):
Ten sam miernik, ustawiony na tym samym zakresie pomiarowym? P.S. rozladowana bateria w mierniku cyfrowym moze zmienic wskazania ... ale raczej zawyza. J. |
|
Data: 2013-03-06 00:01:29 | |
Autor: h.w.d.p. | |
napiecie ladowania | |
P.S. rozladowana bateria w mierniku cyfrowym moze zmienic wskazania ... ale dobrze wiedziec. ale wykluczam taka mozliwosc. |
|
Data: 2013-03-06 06:57:50 | |
Autor: szufela | |
napiecie ladowania | |
dobrze wiedziec. ale wykluczam taka mozliwosc. Jesli masz takie same napiecie na aku i w zapalniczce to swiadczy to o dobrej instalacji. Sprawdz jeszcze na alternatorze i zobacz ile tam masz. sz. |
|
Data: 2013-03-06 08:19:26 | |
Autor: Iksiński | |
napiecie ladowania | |
Użytkownik "h.w.d.p." <hvhv@igbjo.yfd> napisał w wiadomości news:kh5j1j$n7a$1node1.news.atman.pl... Ten sam miernik, ustawiony na tym samym zakresie pomiarowym? Myślę, że większość ludzi używa chińskiego badziewia, które należałoby nazywać wskaźnikami, a nie miernikami, nie wspominając o tym, że ze świecą można szukać takich ludzi którzy dodatkowo wiedzą co to jest np. błąd pomiarowy... X |
|
Data: 2013-03-06 10:29:54 | |
Autor: Jakub Witkowski | |
napiecie ladowania | |
W dniu 2013-03-06 08:19, Iksiński pisze:
Mam już trzy takie mierniczki za 15 zł, te najpopularniejsze marketowe. I wiesz co? Wszystkie wskazują to samo z rozjazdem rzędu max 0.2%, aż dziw bierze, i w dodatku wynik pokrywa się z miernikiem laboratoryjnym :) Złego słowa nie powiem. Tylko jakość mechaniczna jest marna, a już zwłaszcza kabelki. -- Jakub Witkowski | Prezentowane opinie mogą być niepoważne, z domeny | nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w części gts /kropka/ pl | lub całości poglądom ich Autora. |
|
Data: 2013-03-06 14:55:54 | |
Autor: h.w.d.p. | |
napiecie ladowania | |
Tylko jakość mechaniczna jest marna, a już czy mozna zakupic gdzies TRWAŁE kabelki do miernikow? bo te co daja w zestawie co chwile sie lamia, na mrozie nie da rady tego uzywac w ogole. |
|
Data: 2013-03-06 06:32:08 | |
Autor: WS | |
napiecie ladowania | |
On 6 Mar, 14:55, "h.w.d.p." <h...@igbjo.yfd> wrote:
>Tylko jakość mechaniczna jest marna, a już mozna, tylko drogawo ;) np. FLUKE TL175 za ~80PLN na alledrogo WS |
|
Data: 2013-03-06 15:41:44 | |
Autor: Michoo | |
napiecie ladowania | |
On 06.03.2013 15:32, WS wrote:
On 6 Mar, 14:55, "h.w.d.p."<h...@igbjo.yfd> wrote: Można też w 2 minuty zrobić samemu. Banan + igła z zakładanym krokodylkiem + przewód w silikonie (żeby nie śmierdziało jak się lutownicą dotknie) - masz "profesjonalne" kabelki za 15pln. -- Pozdrawiam Michoo |
|
Data: 2013-03-06 15:23:24 | |
Autor: Yogi\(n\) | |
napiecie ladowania | |
Użytkownik "h.w.d.p." <hvhv@igbjo.yfd> napisał w wiadomości news:kh7hta$si8$1node1.news.atman.pl...
>Tylko jakość mechaniczna jest marna, a już Sklep elektryczny, miękki miedziany kabelek - taki jak do audio, wystarczy 60 cm, dwa banany, dwie końcówki - nie wiem jak się nazywają) ale mają kształt igły+ zakładany nań krokodyl. Z braku laku, można założyć konektor i np. zwykłą igłę na jeden, a krokkodylka na drugi. 5 minut roboty. Mam takie od, bo ja wiem, ośmiu - dziesięciu lat, oryginalne szlag trafił po paru użyciach. Też miałem wątpliwości dotyczące dokładności mierników "za dychę", ale mam dwa takie za dychę z czego jeden w garażu) i jeden za sześćdziesiąt, wszystkie trzy pokazują identyczne wartości. Spadku napięcia przy radiu w porównaniu z tym na akumulatorze nie zauważyłem, a mierzyłem, bo mam zamontowany woltomierz na desce i przed jego montażem chciałem sprawdzić o ile będzie przekłamywał. Ładowanie - przy włączonych urządzeniach (radio, światła i wycieraczki) zmierzony spadek to ok. 1 V, ale po chwili, tj. po kilku sekundach tylko 0,1 V - jak rozumiem, regulator niweluje różnicę z pewnym opóźnieniem, ale dość skutecznie. Bez obciążenia mam 14,4, pod obciążeniem 14,3 V -- Yogi(n) |
|
Data: 2013-03-06 09:09:39 | |
Autor: szufela | |
napiecie ladowania | |
Ten sam miernik, ustawiony na tym samym zakresie pomiarowym? Wlasnie, czym to mierzyles ? sz. |
|
Data: 2013-03-06 13:35:51 | |
Autor: h.w.d.p. | |
napiecie ladowania | |
W dniu 2013-03-06 09:09, szufela pisze:
Ten sam miernik, ustawiony na tym samym zakresie pomiarowym? MY-64 |
|
Data: 2013-03-06 14:23:52 | |
Autor: szufela | |
napiecie ladowania | |
MY-64 Wporzo, zmierz na alternatorze sz. |
|
Data: 2013-03-05 21:22:35 | |
Autor: identyfikator: 20040501 | |
napiecie ladowania | |
a ja mam pytanie, alternator daje napięcie impulsowe czy ciągłe? można tak sobie odpinać akumulator w czasie pracy silnika?
|
|
Data: 2013-03-06 13:54:50 | |
Autor: Gotfryd Smolik news | |
napiecie ladowania | |
On Tue, 5 Mar 2013, identyfikator: 20040501 wrote:
a ja mam pytanie, alternator daje napięcie impulsowe czy ciągłe? Impulsów tam nie ma. Uzwojenia generują prąd przemienny, raczej "gładki" przebieg (nawet jeśli co nieco odbiega od sinusa ;)), i na stałe połączone są z diodami prostującymi. Nie wiem czy wszystkie są 3-fazowe (ale "prawie wszystkie"). można tak sobie odpinać akumulator w czasie pracy silnika? A regulator zakładasz sprawny czy nie? pzdr, Gotfryd |
|
Data: 2013-03-06 14:12:27 | |
Autor: Jakub Witkowski | |
napiecie ladowania | |
W dniu 2013-03-06 13:54, Gotfryd Smolik news pisze:> On Tue, 5 Mar 2013, identyfikator: 20040501 wrote:
> >> a ja mam pytanie, alternator daje napięcie impulsowe czy ciągłe? > > Impulsów tam nie ma. No ja bym polemizował... > Uzwojenia generują prąd przemienny, raczej "gładki" przebieg > (nawet jeśli co nieco odbiega od sinusa ;)), i na stałe połączone > są z diodami prostującymi. > Nie wiem czy wszystkie są 3-fazowe (ale "prawie wszystkie"). Po pierwsze są tętnienia jak z prostownika 3f. Niekrytyczne, ale jednak. Po drugie istnieje coś takiego jak "zrzut obciążenia". Regulator ustala napięcie ładowania poprzez dobieranie prądu wzbudzenia tak, aby napięcie wyjściowe było te 14-14.5V. Jeśli jednak obciążenie zostanie gwałtownie zmniejszone, to nagle ten prąd wzbudzenia okazuje się być o wiele za duży, i generuje zbyt wysokie napięcie. Oczywiście regulator natychmiast zaczyna go zmniejszać, ale nie może tego zrobić w zerowym czasie. Na przeszkodzie stoi duża indukcyjność uzwojenia. W rezultacie mamy szpile napięciowe o wysokości proporcjonalnej do wielkości zrzuconego obciążenia i czasie trwania zależnym od czasu reakcji układu, a głownie stałej czasowej wzbudzenia. >> można tak sobie odpinać akumulator w czasie pracy silnika? > > A regulator zakładasz sprawny czy nie? Sprawny regulator to jedno. Akumulator jest zaś buforem/wygładzaczem zdolnym z łatwością wchłonąć te szpile opisane wyżej. Odpowiedź więc brzmi: można, pod warunkiem że jesteś w stanie kontrolować pobór prądu, a zwłaszcza unikasz jego gwałtownych zmian. W dawnych analogowych samochodach, bez elektroniki i po wyjęciu np. radia - spokojnie można :) -- Jakub Witkowski | Prezentowane opinie mogą być niepoważne, z domeny | nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w części gts /kropka/ pl | lub całości poglądom ich Autora. |
|
Data: 2013-03-06 14:20:50 | |
Autor: RoMan Mandziejewicz | |
napiecie ladowania | |
Hello Jakub,
Wednesday, March 6, 2013, 2:12:27 PM, you wrote: >>> a ja mam pytanie, alternator daje napięcie impulsowe czy ciągłe? >> Impulsów tam nie ma. No ja bym polemizował... Polemizuj. Kształt jest daleki od sinusoidy, charakter źródła jest raczej prądowy niż napięciowy, pulsacja prądu jest stosunkowo nieduża. [...] -- Best regards, RoMan PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++ Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!) |
|
Data: 2013-03-06 14:28:43 | |
Autor: Jakub Witkowski | |
napiecie ladowania | |
W dniu 2013-03-06 14:20, RoMan Mandziejewicz pisze:
Hello Jakub, A to zależy jakiego źródła? Gołego alternatora, czy całego zespołu alternator+regulator? No, bo jeśli tego ostatniego, to w warunkach statycznych, jednak napięciowy: obciążenie zmieniasz na napięcie ~stałe :) -- Jakub Witkowski | Prezentowane opinie mogą być niepoważne, z domeny | nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w części gts /kropka/ pl | lub całości poglądom ich Autora. |
|
Data: 2013-03-06 15:08:22 | |
Autor: RoMan Mandziejewicz | |
napiecie ladowania | |
Hello Jakub,
Wednesday, March 6, 2013, 2:28:43 PM, you wrote: A to zależy jakiego źródła? Gołego alternatora, czy całego zespołu alternator+regulator?Polemizuj. Kształt jest daleki od sinusoidy, charakter źródła jestNo ja bym polemizował...a ja mam pytanie, alternator daje napięcie impulsowe czy ciągłe?Impulsów tam nie ma. Zespołu. No, bo jeśli tego ostatniego, to w warunkach statycznych, jednak Nie - charakter napięciowy zapewnia akumulator. Bez akumulatora regulator nie jest w stanie stabilizować napięcia - to jest nawet z regulatorem źródło niemal prądowe nadal. Weź pod uwagę jeszcze, że regulator steruje prądem wzbudzenia impulsowo a nie ciągle. -- Best regards, RoMan PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++ Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!) |
|
Data: 2013-03-06 15:30:36 | |
Autor: J.F | |
napiecie ladowania | |
Użytkownik "RoMan Mandziejewicz" napisał
Nie - charakter napięciowy zapewnia akumulator. Bez akumulatora Hm, wydaje mi ze potrafi. Weź pod uwagę jeszcze, że regulator steruje prądem wzbudzenia I rowniez wydaje mi sie ze robi to ciagle, przynajmniej regulator boscha do sierry. Byc moze w calosci ukladu sie jakos wzbudza i przechodzi do pracy impulsowej .. J. |
|
Data: 2013-03-06 18:19:50 | |
Autor: RoMan Mandziejewicz | |
napiecie ladowania | |
Hello J.F,
Wednesday, March 6, 2013, 3:30:36 PM, you wrote: Nie - charakter napięciowy zapewnia akumulator. Bez akumulatoraHm, wydaje mi ze potrafi. Zaryzykujesz samochodem? Bo ja na pewno nie... Weź pod uwagę jeszcze, że regulator steruje prądem wzbudzeniaI rowniez wydaje mi sie ze robi to ciagle, przynajmniej regulator Nie wierzę. Byc moze w calosci ukladu sie jakos wzbudza i przechodzi do pracy impulsowej .. Klasyczny, samowzbudny PWM. Z diodą zwrotną. -- Best regards, RoMan PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++ Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!) |
|
Data: 2013-03-06 22:56:44 | |
Autor: J.F. | |
napiecie ladowania | |
Dnia Wed, 6 Mar 2013 18:19:50 +0100, RoMan Mandziejewicz napisał(a):
Hello J.F, Ha, w sumie mam okazje, moze i zaryzykuje :-) Nie wierzę.Weź pod uwagę jeszcze, że regulator steruje prądem wzbudzeniaI rowniez wydaje mi sie ze robi to ciagle, przynajmniej regulator To akurat mialem na stole, liniowy. Byc moze w calosci ukladu sie jakos wzbudza i przechodzi do pracy impulsowej ..Klasyczny, samowzbudny PWM. Z diodą zwrotną. J. |
|
Data: 2013-03-06 23:31:04 | |
Autor: RoMan Mandziejewicz | |
napiecie ladowania | |
Hello J.F.,
Wednesday, March 6, 2013, 10:56:44 PM, you wrote: Ha, w sumie mam okazje, moze i zaryzykuje :-)Zaryzykujesz samochodem? Bo ja na pewno nie...Nie - charakter napięciowy zapewnia akumulator. Bez akumulatoraHm, wydaje mi ze potrafi. W starej ścierze, bez elektroniki możesz sobie ryzykować... To akurat mialem na stole, liniowy.Nie wierzę.Weź pod uwagę jeszcze, że regulator steruje prądem wzbudzeniaI rowniez wydaje mi sie ze robi to ciagle, przynajmniej regulator Nie wierzę. Nigdy nie widziałem liniowej konstrukcji regulatora alternatora. To, że używa elementów dyskretnych o liniowości nie świadczy. Diodę zwrotną ma? Byc moze w calosci ukladu sie jakos wzbudza i przechodzi do pracy impulsowej ..Klasyczny, samowzbudny PWM. Z diodą zwrotną. -- Best regards, RoMan PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++ Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!) |
|
Data: 2013-03-07 09:38:09 | |
Autor: Jakub Witkowski | |
napiecie ladowania | |
W dniu 2013-03-06 23:31, RoMan Mandziejewicz pisze:
Byc moze w calosci ukladu sie jakos wzbudza i przechodzi do pracyKlasyczny, samowzbudny PWM. Z diodą zwrotną. No właśnie, i z jaką częstotliwością typowo pracuje? I jaki jest wtedy kształt prądu we wzbudzeniu? Odp: znaczna składowa stała, plus mała ~piłokształtna. -- Jakub Witkowski | Prezentowane opinie mogą być niepoważne, z domeny | nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w części gts /kropka/ pl | lub całości poglądom ich Autora. |
|
Data: 2013-03-07 09:49:15 | |
Autor: RoMan Mandziejewicz | |
napiecie ladowania | |
Hello Jakub,
Thursday, March 7, 2013, 9:38:09 AM, you wrote: No właśnie, i z jaką częstotliwością typowo pracuje?Byc moze w calosci ukladu sie jakos wzbudza i przechodzi do pracyKlasyczny, samowzbudny PWM. Z diodą zwrotną. Nigdy nie mialem okazji sprawdzić osobiście ale chyba kilkadziesiąt Hz. I jaki jest wtedy kształt prądu we wzbudzeniu? Odp: znaczna składowa Co nie zmienia faktu, że regulator nie pracuje liniowo. A taki kształt prądu jest typowy dla układów step-down. Tu tylko jest to ciekawe zjawisko, że uzwojenie wzbudzenia jest równocześnie dławikiem (składowa L) i obciążeniem (składowa R). -- Best regards, RoMan PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++ Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!) |
|
Data: 2013-03-07 09:55:18 | |
Autor: Jakub Witkowski | |
napiecie ladowania | |
W dniu 2013-03-07 09:49, RoMan Mandziejewicz pisze:
Hello Jakub, No cóż wyciągnę notatki ale zdaje się że bywa sporoo więcej. I jaki jest wtedy kształt prądu we wzbudzeniu? Odp: znaczna składowa Ale quasi-liniowo. Ważne jest że jest to źródło regulowane prawie płynnie. A przecież typowy, klasyczny zasilacz stabilizowany, czyli to co uważamy za dobre przybliżenie źródła napięciowego, składa się w istocie ze źródła prądowego regulowanego przez wzmacniacz błędu! Nie rozumiem więc Twoich zastrzeżeń. -- Jakub Witkowski | Prezentowane opinie mogą być niepoważne, z domeny | nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w części gts /kropka/ pl | lub całości poglądom ich Autora. |
|
Data: 2013-03-07 10:16:48 | |
Autor: RoMan Mandziejewicz | |
napiecie ladowania | |
Hello Jakub,
Thursday, March 7, 2013, 9:55:18 AM, you wrote: [...] Co nie zmienia faktu, że regulator nie pracuje liniowo.Ale quasi-liniowo. Ważne jest że jest to źródło regulowane prawie płynnie. Ja Cię bardzo proszę, nie ucz mnie teorii zasilania... Praktyki też nie. Ja z tego żyję. Nie rozumiem więc Twoich zastrzeżeń. Zastrzeżenie jest podane wprost - to akumulator w tym układzie powoduje, ze mamy źródło napięciowe a nie prądowe. Bez akumulatora regulator nie jest w stanie nadążyć za pulsacją z prostownika - układ regulator-alternator jest na to za wolny. -- Best regards, RoMan PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++ Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!) |
|
Data: 2013-03-07 09:47:22 | |
Autor: Jakub Witkowski | |
napiecie ladowania | |
W dniu 2013-03-06 18:19, RoMan Mandziejewicz pisze:
Hello J.F, Hmm nie pamiętam już dokładnie, ale to chyba Ty kwestionowałeś kiedyś możliwość rozpędzenia silnika od 0 do 3krpm w pół sekundy "na pych" bez skrzyni kłowej? (Jeśli nie Ty, to sorry) W każdym razie mnie logika mówiła że się da. Zatem po prostu spróbowałem, i wiem, że bez problemu. Trzeba mieć jaja ;) -- Jakub Witkowski | Prezentowane opinie mogą być niepoważne, z domeny | nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w części gts /kropka/ pl | lub całości poglądom ich Autora. |
|
Data: 2013-03-07 09:51:13 | |
Autor: RoMan Mandziejewicz | |
napiecie ladowania | |
Hello Jakub,
Thursday, March 7, 2013, 9:47:22 AM, you wrote: Hmm nie pamiętam już dokładnie, ale to chyba Ty kwestionowałeś kiedyś możliwośćZaryzykujesz samochodem? Bo ja na pewno nie...Nie - charakter napięciowy zapewnia akumulator. Bez akumulatoraHm, wydaje mi ze potrafi. Jaja mam. Nie ma wolnych kilku tysięcy, żeby całą elektronikę w aucioe wymieniać. A to tanie auto. -- Best regards, RoMan PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++ Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!) |
|
Data: 2013-03-15 03:11:32 | |
Autor: Adam Płaszczyca | |
napiecie ladowania | |
Dnia Wed, 6 Mar 2013 18:19:50 +0100, RoMan Mandziejewicz napisał(a):
I rowniez wydaje mi sie ze robi to ciagle, przynajmniej regulator Nie wierz. Chcesz schemat wewnętrzny? -- ___________ (R) /_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688 ___/ /_ ___ Kęszyca Leśna 51/9, 66-305 Kęszyca Leśna _______/ /_ Wywoływanie slajdów http://trzypion.pl/ ___________/ PMS++PJ+S*+++P+++M+++W-- P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++ |
|
Data: 2013-03-15 07:25:47 | |
Autor: J.F. | |
napiecie ladowania | |
Dnia Fri, 15 Mar 2013 03:11:32 +0100, Adam Płaszczyca napisał(a):
Dnia Wed, 6 Mar 2013 18:19:50 +0100, RoMan Mandziejewicz napisał(a): Dawaj. J. |
|
Data: 2013-03-15 11:00:40 | |
Autor: RoMan Mandziejewicz | |
napiecie ladowania | |
Hello J.F.,
Friday, March 15, 2013, 7:25:47 AM, you wrote: Dawaj.Nie wierz. Chcesz schemat wewnętrzny?I rowniez wydaje mi sie ze robi to ciagle, przynajmniej regulatorNie wierzę. Popchnij potem do mnie. -- Best regards, RoMan PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++ Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!) |
|
Data: 2013-03-15 14:57:26 | |
Autor: Ministerstwo Propagandy | |
napiecie ladowania | |
Popchnij potem do mnie. i do mnie |
|
Data: 2013-03-16 20:14:33 | |
Autor: Adam Płaszczyca | |
napiecie ladowania | |
Dnia Fri, 15 Mar 2013 11:00:40 +0100, RoMan Mandziejewicz napisał(a):
Chcesz schemat wewnętrzny?Dawaj. http://trzypion.oldfield.org.pl/Granada/Haynes_200.tif http://trzypion.oldfield.org.pl/Granada/Haynes_201.tif Prosze bardzo - tutaj masz schemat wewnętrzny alternatora z prostownikami i reglerem -- ___________ (R) /_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688 ___/ /_ ___ Kęszyca Leśna 51/9, 66-305 Kęszyca Leśna _______/ /_ Wywoływanie slajdów http://trzypion.pl/ ___________/ PMS++PJ+S*+++P+++M+++W-- P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++ |
|
Data: 2013-03-19 22:10:16 | |
Autor: J.F. | |
napiecie ladowania | |
Dnia Sat, 16 Mar 2013 20:14:33 +0100, Adam Płaszczyca napisał(a):
Dnia Fri, 15 Mar 2013 11:00:40 +0100, RoMan Mandziejewicz napisał(a): Ale to granada, a nie sierra/bosch :-) no dobra, pewnie podobny, dodatniego sprzezenia mozna sie tu dopatrzyc, aczkolwiek ten co mierzylem histerezy raczej nie mial. Moze jeszcze odgrzebie i przemierze ... i rozmontuje. J. |
|
Data: 2013-03-19 23:05:34 | |
Autor: RoMan Mandziejewicz | |
napiecie ladowania | |
Hello J.F.,
Tuesday, March 19, 2013, 10:10:16 PM, you wrote: Ale to granada, a nie sierra/bosch :-)http://trzypion.oldfield.org.pl/Granada/Haynes_200.tifPopchnij potem do mnie.Chcesz schemat wewnętrzny?Dawaj. Trzeba być bardzo ślepym, żeby go nie zobaczyć... aczkolwiek ten co mierzylem histerezy raczej nie mial. Ale co chcesz mierzyć? Statycznie nie pomierzysz - oscyloskop podłącz do kolektora Darlingtona. -- Best regards, RoMan PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++ Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!) |
|
Data: 2013-03-20 12:19:47 | |
Autor: J.F | |
napiecie ladowania | |
Użytkownik "RoMan Mandziejewicz" napisał
Hello J.F., Trzeba być bardzo ślepym, żeby go nie zobaczyć...http://trzypion.oldfield.org.pl/Granada/Haynes_200.tifAle to granada, a nie sierra/bosch :-) Nie wiesz jaki rezystor ... no ale w sumie - jakby mial byc za duzy, to mogloby wcale nie byc :-) aczkolwiek ten co mierzylem histerezy raczej nie mial.Ale co chcesz mierzyć? Statycznie nie pomierzysz - oscyloskop podłącz Jak odgrzebie to podlacze, ale nawet statycznie przy tym ukladzie zaobserwowal bym przeskok. J. |
|
Data: 2013-03-20 20:49:08 | |
Autor: Adam Płaszczyca | |
napiecie ladowania | |
Dnia Tue, 19 Mar 2013 22:10:16 +0100, J.F. napisał(a):
To jest TEN SAM regulator. Również Scorpio i BMW :D -- ___________ (R) /_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688 ___/ /_ ___ Kęszyca Leśna 51/9, 66-305 Kęszyca Leśna _______/ /_ Wywoływanie slajdów http://trzypion.pl/ ___________/ PMS++PJ+S*+++P+++M+++W-- P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++ |
|
Data: 2013-03-07 09:39:43 | |
Autor: Jakub Witkowski | |
napiecie ladowania | |
W dniu 2013-03-06 15:08, RoMan Mandziejewicz pisze:
Nie - charakter napięciowy zapewnia akumulator. Bez akumulatora No cóż, pomiary, co prawda tylko na jednym egzemplarzu, pokazały coś innego. -- Jakub Witkowski | Prezentowane opinie mogą być niepoważne, z domeny | nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w części gts /kropka/ pl | lub całości poglądom ich Autora. |
|
Data: 2013-03-07 09:50:15 | |
Autor: RoMan Mandziejewicz | |
napiecie ladowania | |
Hello Jakub,
Thursday, March 7, 2013, 9:39:43 AM, you wrote: Nie - charakter napięciowy zapewnia akumulator. Bez akumulatoraNo cóż, pomiary, co prawda tylko na jednym egzemplarzu, pokazały coś innego. Znaczy napięcie było stabilne jak skała, bez jakichkolwiek pulsacji? Nie wierzę w takie bajki. -- Best regards, RoMan PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++ Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!) |
|
Data: 2013-03-07 09:56:28 | |
Autor: Jakub Witkowski | |
napiecie ladowania | |
W dniu 2013-03-07 09:50, RoMan Mandziejewicz pisze:
Hello Jakub, Oczywiście że nie, ale były to pulsacje rzędu 1 czy 2V oidp. Nic groźnego. Groxne były tylko zrzutu obciążenia. -- Jakub Witkowski | Prezentowane opinie mogą być niepoważne, z domeny | nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w części gts /kropka/ pl | lub całości poglądom ich Autora. |
|
Data: 2013-03-07 10:17:24 | |
Autor: RoMan Mandziejewicz | |
napiecie ladowania | |
Hello Jakub,
Thursday, March 7, 2013, 9:56:28 AM, you wrote: Oczywiście że nie, ale były to pulsacje rzędu 1 czy 2V oidp. Nic groźnego.Znaczy napięcie było stabilne jak skała, bez jakichkolwiek pulsacji?Nie - charakter napięciowy zapewnia akumulator. Bez akumulatoraNo cóż, pomiary, co prawda tylko na jednym egzemplarzu, pokazały coś innego. Sprawdziłes oscyloskopem? Groxne były tylko zrzutu obciążenia. -- Best regards, RoMan PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++ Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!) |
|
Data: 2013-03-07 10:16:10 | |
Autor: AZ | |
napiecie ladowania | |
On 2013-03-07, RoMan Mandziejewicz <roman@pik-net.pl.invalid> wrote:
Pewnie chinskim miernikiem ktory probkuje co 0,5s.OczywiĹcie Ĺźe nie, ale byĹy to pulsacje rzÄdu 1 czy 2V oidp. Nic groĹşnego.Znaczy napiÄcie byĹo stabilne jak skaĹa, bez jakichkolwiek pulsacji?Nie - charakter napiÄciowy zapewnia akumulator. Bez akumulatoraNo cóş, pomiary, co prawda tylko na jednym egzemplarzu, pokazaĹy coĹ innego. -- Artur ZZR 1200 |
|
Data: 2013-03-07 10:29:43 | |
Autor: Gotfryd Smolik news | |
napiecie ladowania | |
On Wed, 6 Mar 2013, Jakub Witkowski wrote:
Po pierwsze są tętnienia jak z prostownika 3f. Niekrytyczne, ale jednak. Nie spodziewałbym się, że nazwie je ktoś "impulsami". Po drugie istnieje coś takiego jak "zrzut obciążenia". A to zgoda. W dawnych analogowych samochodach, bez elektroniki i po wyjęciu np. radia - spokojnie można :) :) pzdr, Gotfryd |