Grupy dyskusyjne   »   pl.misc.samochody   »   napiecie ladowania

napiecie ladowania

Data: 2013-03-05 18:10:15
Autor: J.F
napiecie ladowania
Użytkownik "h.w.d.p."  napisał w wiadomości grup
od czego zalezy napiecie ladowania w funckji czasu/zuzycia ?

W zasadzie od niczego.

rok temu zalozylem nowy alternator i mial ladowanie 14,5V
dzisiaj zmierzylem i jest to 14,2V.

Jest regulator, ma stabilizowac ok 14.5V, jak widac stabilizuje calkiem niezle :-)

temperatura powietrza ta sama, pomiar po dluzszej pracy silnika czyli rozladowanie akumulatora wykluczam i chwilowy spadek napiecia. polaczenia sa dobre, masa jest.

Od temperatury ponoc zalezy. O temperatury alternatora/regulatora oczywiscie.
W nowszych samochodach moze byc bardziej skomplikowany system zarzadzania napieciem.

Historia akumulatora moze byc istotna - np stal tydzien i sie bardziej rozladowal.
Na wolnych obrotach bilans moze byc bliski zera i np same obroty istotne.

IMO - najbardziej wplywaja  rozne obciazenia - i to raczej przez spadki napiec na przewodach, przekaznikach.
Napiecie mierzysz gdzie ?


bo chyba zuzycie szczotek nie ma zadnego wplywu na napiecie? (oprocz calkowitego zuzycia oczywiscie).

Poki nie zaczna przerywac, to raczej nie maja wplywu.

J.

Data: 2013-03-05 18:20:44
Autor: h.w.d.p.
napiecie ladowania
IMO - najbardziej wplywaja  rozne obciazenia - i to raczej przez spadki
napiec na przewodach, przekaznikach.
Napiecie mierzysz gdzie ?

napiecie mierzylem na akumulatorze multimetrem a pozniej w kabinie, takim smiesznym woltomierzem wtykanym w zapalniczke (sam go tutaj linkowales). o dziwo napiecie w ogole jest niewzruszone podczas odpalenia swiatel, ogrzewania szyby, i dwoch halogenow po 100W.
rownierz zmiana obrotow silnika nie ma zadnego wplywu na napiecie. caly czas stoi 14,2 +- 0,01

wiem ze regulator napiecia roznie dziala w funkcji temperatury, ale specjalnie do testow czekalem na taka temperature powietrza jak jest dzisiaj zeby wyniki byly miarodajne.

Data: 2013-03-05 18:49:03
Autor: szufela
napiecie ladowania
napiecie mierzylem na akumulatorze multimetrem a pozniej w kabinie, takim smiesznym woltomierzem wtykanym w zapalniczke (sam go tutaj linkowales).

I ile ci wyszlo na aku i w zapalniczce ?

o dziwo napiecie w ogole jest niewzruszone podczas odpalenia swiatel, ogrzewania szyby, i dwoch halogenow po 100W.
rownierz zmiana obrotow silnika nie ma zadnego wplywu na napiecie. caly czas stoi 14,2 +- 0,01

To znaczy, ze twoj alternator jest wporzo :)

sz.

Data: 2013-03-05 18:52:22
Autor: h.w.d.p.
napiecie ladowania
W dniu 2013-03-05 18:49, szufela pisze:
napiecie mierzylem na akumulatorze multimetrem a pozniej w kabinie,
takim smiesznym woltomierzem wtykanym w zapalniczke (sam go tutaj
linkowales).

I ile ci wyszlo na aku i w zapalniczce ?

tyle samo

o dziwo napiecie w ogole jest niewzruszone podczas odpalenia swiatel,
ogrzewania szyby, i dwoch halogenow po 100W.
rownierz zmiana obrotow silnika nie ma zadnego wplywu na napiecie.
caly czas stoi 14,2 +- 0,01

To znaczy, ze twoj alternator jest wporzo :)

ale nadal nie wiem skad roznice w stosunku do pomiaru sprzed roku.

Data: 2013-03-05 20:04:37
Autor: Szymon Machel
napiecie ladowania

Użytkownik "h.w.d.p." <hvhv@igbjo.yfd> napisał w wiadomości

napiecie mierzylem na akumulatorze multimetrem a pozniej w kabinie, takim smiesznym woltomierzem wtykanym w zapalniczke (sam go tutaj linkowales). o dziwo napiecie w ogole jest niewzruszone podczas odpalenia swiatel, ogrzewania szyby, i dwoch halogenow po 100W.
rownierz zmiana obrotow silnika nie ma zadnego wplywu na napiecie. caly czas stoi 14,2 +- 0,01

Ciekawe. Jednak włączenie klimatyzacji czy też świateł powinno
wywołać jakąś reakcję na napięciu ładownia.

Szymon

napiecie ladowania

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona