Grupy dyskusyjne   »   pl.misc.samochody   »   napiecie ladowania 14,7v

napiecie ladowania 14,7v

Data: 2012-02-20 01:32:21
Autor: marcin
napiecie ladowania 14,7v
witam. zalozylem dzisiaj nowy alternator i od razu zmierzylem napiecie na klemach. miernik wskazuje 14,65-14,7 a po obciazeniu np dogrzewaniem swiec spada do 14,5-14,55.
generalnie bez wlaczonych odbiornikow jest w okolicy 14,7
sprawdzalem kilkoma miernikami i na wszystkich mniej wiecej to samo.
czy to nie za duzo?

Data: 2012-02-20 00:40:36
Autor: X-Man
napiecie ladowania 14,7v
"marcin" <lkadjh@kbdosd.cwo> wrote in message news:jhs4am$g6e$1inews.gazeta.pl...
witam. zalozylem dzisiaj nowy alternator i od razu zmierzylem napiecie na klemach. miernik wskazuje 14,65-14,7 a po obciazeniu np dogrzewaniem swiec spada do 14,5-14,55.
generalnie bez wlaczonych odbiornikow jest w okolicy 14,7
sprawdzalem kilkoma miernikami i na wszystkich mniej wiecej to samo.
czy to nie za duzo?

jeśli w trakcie ładowania to w normie

Pzdr
Piotrek

Data: 2012-02-20 01:59:49
Autor: AZ
napiecie ladowania 14,7v
On 02/20/2012 01:40 AM, X-Man wrote:

witam. zalozylem dzisiaj nowy alternator i od razu zmierzylem napiecie
na klemach. miernik wskazuje 14,65-14,7 a po obciazeniu np
dogrzewaniem swiec spada do 14,5-14,55.
generalnie bez wlaczonych odbiornikow jest w okolicy 14,7
sprawdzalem kilkoma miernikami i na wszystkich mniej wiecej to samo.
czy to nie za duzo?

jeśli w trakcie ładowania to w normie

Jak rozpoznać, że akumulator w uruchomionym samochodzie jest w "trakcie ładowania"?

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2012-02-20 08:39:06
Autor: Jacek
napiecie ladowania 14,7v
W dniu 2012-02-20 01:59, AZ pisze:
Jak rozpoznać, że akumulator w uruchomionym samochodzie jest w "trakcie
ładowania"?

Na dwa sposoby:
1. podłączają szeregowo odpowiedni amperomierz (mało praktyczne, no i kto ma taki miernik).
2. po napięciu na zaciskach. Akumulator ma SEM (siła elektromotoryczna) 13,2 V, więc można domniemać, że powyżej tej wartości jest ładowany.
Jacek

Data: 2012-02-20 10:46:25
Autor: X-Man
napiecie ladowania 14,7v
"AZ" <artur.zabronski@gmail.com> wrote in message news:jhs5u5$4j2$1node2.news.atman.pl...
On 02/20/2012 01:40 AM, X-Man wrote:
witam. zalozylem dzisiaj nowy alternator i od razu zmierzylem napiecie
na klemach. miernik wskazuje 14,65-14,7 a po obciazeniu np
dogrzewaniem swiec spada do 14,5-14,55.
generalnie bez wlaczonych odbiornikow jest w okolicy 14,7
sprawdzalem kilkoma miernikami i na wszystkich mniej wiecej to samo.
czy to nie za duzo?
jeśli w trakcie ładowania to w normie
Jak rozpoznać, że akumulator w uruchomionym samochodzie jest w "trakcie ładowania"?

Wyłącz silnik wtedy na pewno nie jest ładowany, po odpaleniu silnika jestm pewien ze napięcie skoczy więc będziesz już wiedział że wtedy ładuje.

Pzdr
Piotr

Data: 2012-02-20 09:06:10
Autor: Wmak
napiecie ladowania 14,7v
marcin <lkadjh@kbdosd.cwo> napisał(a):
witam. zalozylem dzisiaj nowy alternator i od razu zmierzylem napiecie na klemach. miernik wskazuje 14,65-14,7 a po obciazeniu np dogrzewaniem swiec spada do 14,5-14,55.
generalnie bez wlaczonych odbiornikow jest w okolicy 14,7
sprawdzalem kilkoma miernikami i na wszystkich mniej wiecej to samo.
czy to nie za duzo?

Sprawdź po nagrzaniu silnika i alternatora.
Regulatory napięcia mają kompensację temperaturową.
Zaraz po uruchomieniu silnika w zimę dają właśnie ok 14,7V, po rozgrzaniu napięcie spada do ok 14.4V a w upalne lato może być np. 13.8.

--


Data: 2012-02-20 09:51:59
Autor: Ukaniu
napiecie ladowania 14,7v

Użytkownik "marcin" <lkadjh@kbdosd.cwo> napisał w wiadomości news:jhs4am$g6e$1inews.gazeta.pl...
czy to nie za duzo?

W zimę doskonale. W upalne lato też da radę.
Dla spokoju sumienia warto sprawdzić poziom elektrolitu przed jesienią.
W sumie zawsze warto sprawdzić.
U mnie np. jak to ubywa z celi najbliżej silnika.

--
Pozdrawiam
Łukasz

Data: 2012-02-20 10:59:38
Autor: J.F
napiecie ladowania 14,7v
Użytkownik "Ukaniu"  napisał w wiadomoœci grup
W zimę doskonale. W upalne lato też da radę.
Dla spokoju sumienia warto sprawdzić poziom elektrolitu przed jesienią.
W sumie zawsze warto sprawdzić.

Tylko jak to robicie, jesli korki zaklejone naklejka, a na akumulator jest gwarancja ?

J.

Data: 2012-02-20 11:19:56
Autor: Ukaniu
napiecie ladowania 14,7v

Użytkownik "J.F" <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał w wiadomoœci news:jht5ic$6c$1inews.gazeta.pl...
Tylko jak to robicie, jesli korki zaklejone naklejka, a na akumulator jest gwarancja ?

To jest celowe działanie producentów aby skrócić żywotnoœć akumulatora.
Woda naturalnie paruje a do tego dochodzi gazowanie.
Jak sobie z tym radzę?
Gwarancja się kiedyœ kończy... ;-) a aktualnie mam Centrę Basic i tam listwa z korkami wyszła bez kłopotu. Po 3 latach, z czego rok postoju dochodziło do min.

--
Pozdrawiam,
Łukasz

Data: 2012-02-20 11:35:12
Autor: Yogi\(n\)
napiecie ladowania 14,7v
Użytkownik "marcin"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:jhs4am$g6e$1@inews.gazeta.pl...

witam. zalozylem dzisiaj nowy alternator i od razu zmierzylem napiecie na klemach. miernik wskazuje 14,65-14,7 a po obciazeniu np dogrzewaniem swiec spada do 14,5-14,55.
generalnie bez wlaczonych odbiornikow jest w okolicy 14,7
sprawdzalem kilkoma miernikami i na wszystkich mniej wiecej to samo.
czy to nie za duzo?

Mam tak samo od nowości, tj, 14,7 bez obciążenia, 14,4 po włączeniu wszystkiego. Po pomiarze zamontowałem nawet woltomierz na desce, bo mnie to trochę zdziwiło (we wcześniejszych autach było trochę mniej) - ale akku wytrzymał bez problemów 3 lata i pali w największe mrozy. Bezpośrednio po wyłączeniu akumulator ma 13,4, jak postoi np. dwa dni 12,9 V.
W tym roku wymontowałem go i dolałem wody do dwóch cel - w pozostałych było prawie max, tylko dwie skrajne ok. centymetr mniej, ale akumulator mam obsługowy, czyli z odkręcanymi korkami.

--
Yogi(n)

Data: 2012-02-20 12:01:44
Autor: Jakub Witkowski
napiecie ladowania 14,7v
W dniu 2012-02-20 11:35, Yogi(n) pisze:
Użytkownik "marcin" napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:jhs4am$g6e$1@inews.gazeta.pl...

witam. zalozylem dzisiaj nowy alternator i od razu zmierzylem napiecie na klemach. miernik wskazuje 14,65-14,7 a po obciazeniu np dogrzewaniem swiec spada do 14,5-14,55.
generalnie bez wlaczonych odbiornikow jest w okolicy 14,7
sprawdzalem kilkoma miernikami i na wszystkich mniej wiecej to samo.
czy to nie za duzo?

Mam tak samo od nowości, tj, 14,7 bez obciążenia, 14,4 po włączeniu wszystkiego.

W lecie też? Czy nie mierzyłeś, bo po co :)
Jeśli zastosowano kompensację temperaturową, to w lecie może być mniej.
Bo 14.7V przy np. 40 stC to troszkę za dużo, ale tragedii nie ma.

--
Jakub Witkowski    |  Prezentowane opinie mogą być niepoważne,
    z domeny        |  nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w części
gts /kropka/ pl    |  lub całości poglądom ich Autora.

Data: 2012-02-20 14:12:00
Autor: Yogi\(n\)
napiecie ladowania 14,7v
Użytkownik "Jakub Witkowski"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:jht96o$hrv$1@news2.ipartners.pl...

W dniu 2012-02-20 11:35, Yogi(n) pisze:
Użytkownik "marcin" napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:jhs4am$g6e$1@inews.gazeta.pl...

witam. zalozylem dzisiaj nowy alternator i od razu zmierzylem napiecie na klemach. miernik wskazuje 14,65-14,7 a po obciazeniu np dogrzewaniem swiec spada do 14,5-14,55.
generalnie bez wlaczonych odbiornikow jest w okolicy 14,7
sprawdzalem kilkoma miernikami i na wszystkich mniej wiecej to samo.
czy to nie za duzo?

Mam tak samo od nowości, tj, 14,7 bez obciążenia, 14,4 po włączeniu wszystkiego.

W lecie też? Czy nie mierzyłeś, bo po co :)

Bo po co, skoro woltomierz mam przed oczami przy każdej jeździe? W lecie też, nie zaobserwowałem żadnej kompensacji temperaturowej.

Jeśli zastosowano kompensację temperaturową, to w lecie może być mniej.
Bo 14.7V przy np. 40 stC to troszkę za dużo, ale tragedii nie ma.

Też tak sądziłem, ale przez trzy lata najwyraźniej mu nie zaszkodziło.
--
Yogi(n)

napiecie ladowania 14,7v

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona