Data: 2012-02-20 01:32:21 | |
Autor: marcin | |
napiecie ladowania 14,7v | |
witam. zalozylem dzisiaj nowy alternator i od razu zmierzylem napiecie na klemach. miernik wskazuje 14,65-14,7 a po obciazeniu np dogrzewaniem swiec spada do 14,5-14,55.
generalnie bez wlaczonych odbiornikow jest w okolicy 14,7 sprawdzalem kilkoma miernikami i na wszystkich mniej wiecej to samo. czy to nie za duzo? |
|
Data: 2012-02-20 00:40:36 | |
Autor: X-Man | |
napiecie ladowania 14,7v | |
"marcin" <lkadjh@kbdosd.cwo> wrote in message news:jhs4am$g6e$1inews.gazeta.pl...
witam. zalozylem dzisiaj nowy alternator i od razu zmierzylem napiecie na klemach. miernik wskazuje 14,65-14,7 a po obciazeniu np dogrzewaniem swiec spada do 14,5-14,55. jeśli w trakcie ładowania to w normie Pzdr Piotrek |
|
Data: 2012-02-20 01:59:49 | |
Autor: AZ | |
napiecie ladowania 14,7v | |
On 02/20/2012 01:40 AM, X-Man wrote:
Jak rozpoznać, że akumulator w uruchomionym samochodzie jest w "trakcie ładowania"?witam. zalozylem dzisiaj nowy alternator i od razu zmierzylem napiecie -- Artur ZZR 1200 |
|
Data: 2012-02-20 08:39:06 | |
Autor: Jacek | |
napiecie ladowania 14,7v | |
W dniu 2012-02-20 01:59, AZ pisze:
Jak rozpoznać, że akumulator w uruchomionym samochodzie jest w "trakcie Na dwa sposoby: 1. podłączają szeregowo odpowiedni amperomierz (mało praktyczne, no i kto ma taki miernik). 2. po napięciu na zaciskach. Akumulator ma SEM (siła elektromotoryczna) 13,2 V, więc można domniemać, że powyżej tej wartości jest ładowany. Jacek |
|
Data: 2012-02-20 10:46:25 | |
Autor: X-Man | |
napiecie ladowania 14,7v | |
"AZ" <artur.zabronski@gmail.com> wrote in message news:jhs5u5$4j2$1node2.news.atman.pl...
On 02/20/2012 01:40 AM, X-Man wrote: Wyłącz silnik wtedy na pewno nie jest ładowany, po odpaleniu silnika jestm pewien ze napięcie skoczy więc będziesz już wiedział że wtedy ładuje. Pzdr Piotr |
|
Data: 2012-02-20 09:06:10 | |
Autor: Wmak | |
napiecie ladowania 14,7v | |
marcin <lkadjh@kbdosd.cwo> napisał(a):
witam. zalozylem dzisiaj nowy alternator i od razu zmierzylem napiecie na klemach. miernik wskazuje 14,65-14,7 a po obciazeniu np dogrzewaniem swiec spada do 14,5-14,55. Sprawdź po nagrzaniu silnika i alternatora. Regulatory napięcia mają kompensację temperaturową. Zaraz po uruchomieniu silnika w zimę dają właśnie ok 14,7V, po rozgrzaniu napięcie spada do ok 14.4V a w upalne lato może być np. 13.8. -- |
|
Data: 2012-02-20 09:51:59 | |
Autor: Ukaniu | |
napiecie ladowania 14,7v | |
Użytkownik "marcin" <lkadjh@kbdosd.cwo> napisał w wiadomości news:jhs4am$g6e$1inews.gazeta.pl... czy to nie za duzo? W zimę doskonale. W upalne lato też da radę. Dla spokoju sumienia warto sprawdzić poziom elektrolitu przed jesienią. W sumie zawsze warto sprawdzić. U mnie np. jak to ubywa z celi najbliżej silnika. -- Pozdrawiam Łukasz |
|
Data: 2012-02-20 10:59:38 | |
Autor: J.F | |
napiecie ladowania 14,7v | |
Użytkownik "Ukaniu" napisał w wiadomoci grup
W zimę doskonale. W upalne lato też da radę. Tylko jak to robicie, jesli korki zaklejone naklejka, a na akumulator jest gwarancja ? J. |
|
Data: 2012-02-20 11:19:56 | |
Autor: Ukaniu | |
napiecie ladowania 14,7v | |
Użytkownik "J.F" <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał w wiadomoci news:jht5ic$6c$1inews.gazeta.pl... Tylko jak to robicie, jesli korki zaklejone naklejka, a na akumulator jest gwarancja ? To jest celowe działanie producentów aby skrócić żywotnoć akumulatora. Woda naturalnie paruje a do tego dochodzi gazowanie. Jak sobie z tym radzę? Gwarancja się kiedy kończy... ;-) a aktualnie mam Centrę Basic i tam listwa z korkami wyszła bez kłopotu. Po 3 latach, z czego rok postoju dochodziło do min. -- Pozdrawiam, Łukasz |
|
Data: 2012-02-20 11:35:12 | |
Autor: Yogi\(n\) | |
napiecie ladowania 14,7v | |
Użytkownik "marcin" napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:jhs4am$g6e$1@inews.gazeta.pl...
witam. zalozylem dzisiaj nowy alternator i od razu zmierzylem napiecie na klemach. miernik wskazuje 14,65-14,7 a po obciazeniu np dogrzewaniem swiec spada do 14,5-14,55. Mam tak samo od nowości, tj, 14,7 bez obciążenia, 14,4 po włączeniu wszystkiego. Po pomiarze zamontowałem nawet woltomierz na desce, bo mnie to trochę zdziwiło (we wcześniejszych autach było trochę mniej) - ale akku wytrzymał bez problemów 3 lata i pali w największe mrozy. Bezpośrednio po wyłączeniu akumulator ma 13,4, jak postoi np. dwa dni 12,9 V. W tym roku wymontowałem go i dolałem wody do dwóch cel - w pozostałych było prawie max, tylko dwie skrajne ok. centymetr mniej, ale akumulator mam obsługowy, czyli z odkręcanymi korkami. -- Yogi(n) |
|
Data: 2012-02-20 12:01:44 | |
Autor: Jakub Witkowski | |
napiecie ladowania 14,7v | |
W dniu 2012-02-20 11:35, Yogi(n) pisze:
Użytkownik "marcin" napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:jhs4am$g6e$1@inews.gazeta.pl... W lecie też? Czy nie mierzyłeś, bo po co :) Jeśli zastosowano kompensację temperaturową, to w lecie może być mniej. Bo 14.7V przy np. 40 stC to troszkę za dużo, ale tragedii nie ma. -- Jakub Witkowski | Prezentowane opinie mogą być niepoważne, z domeny | nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w części gts /kropka/ pl | lub całości poglądom ich Autora. |
|
Data: 2012-02-20 14:12:00 | |
Autor: Yogi\(n\) | |
napiecie ladowania 14,7v | |
Użytkownik "Jakub Witkowski" napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:jht96o$hrv$1@news2.ipartners.pl...
W dniu 2012-02-20 11:35, Yogi(n) pisze: Użytkownik "marcin" napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:jhs4am$g6e$1@inews.gazeta.pl... Bo po co, skoro woltomierz mam przed oczami przy każdej jeździe? W lecie też, nie zaobserwowałem żadnej kompensacji temperaturowej. Jeśli zastosowano kompensację temperaturową, to w lecie może być mniej. Też tak sądziłem, ale przez trzy lata najwyraźniej mu nie zaszkodziło. -- Yogi(n) |
|