Grupy dyskusyjne   »   pl.misc.samochody   »   napiecie ladowania 14,7v

napiecie ladowania 14,7v

Data: 2012-02-20 11:35:12
Autor: Yogi\(n\)
napiecie ladowania 14,7v
Użytkownik "marcin"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:jhs4am$g6e$1@inews.gazeta.pl...

witam. zalozylem dzisiaj nowy alternator i od razu zmierzylem napiecie na klemach. miernik wskazuje 14,65-14,7 a po obciazeniu np dogrzewaniem swiec spada do 14,5-14,55.
generalnie bez wlaczonych odbiornikow jest w okolicy 14,7
sprawdzalem kilkoma miernikami i na wszystkich mniej wiecej to samo.
czy to nie za duzo?

Mam tak samo od nowości, tj, 14,7 bez obciążenia, 14,4 po włączeniu wszystkiego. Po pomiarze zamontowałem nawet woltomierz na desce, bo mnie to trochę zdziwiło (we wcześniejszych autach było trochę mniej) - ale akku wytrzymał bez problemów 3 lata i pali w największe mrozy. Bezpośrednio po wyłączeniu akumulator ma 13,4, jak postoi np. dwa dni 12,9 V.
W tym roku wymontowałem go i dolałem wody do dwóch cel - w pozostałych było prawie max, tylko dwie skrajne ok. centymetr mniej, ale akumulator mam obsługowy, czyli z odkręcanymi korkami.

--
Yogi(n)

Data: 2012-02-20 12:01:44
Autor: Jakub Witkowski
napiecie ladowania 14,7v
W dniu 2012-02-20 11:35, Yogi(n) pisze:
Użytkownik "marcin" napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:jhs4am$g6e$1@inews.gazeta.pl...

witam. zalozylem dzisiaj nowy alternator i od razu zmierzylem napiecie na klemach. miernik wskazuje 14,65-14,7 a po obciazeniu np dogrzewaniem swiec spada do 14,5-14,55.
generalnie bez wlaczonych odbiornikow jest w okolicy 14,7
sprawdzalem kilkoma miernikami i na wszystkich mniej wiecej to samo.
czy to nie za duzo?

Mam tak samo od nowości, tj, 14,7 bez obciążenia, 14,4 po włączeniu wszystkiego.

W lecie też? Czy nie mierzyłeś, bo po co :)
Jeśli zastosowano kompensację temperaturową, to w lecie może być mniej.
Bo 14.7V przy np. 40 stC to troszkę za dużo, ale tragedii nie ma.

--
Jakub Witkowski    |  Prezentowane opinie mogą być niepoważne,
    z domeny        |  nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w części
gts /kropka/ pl    |  lub całości poglądom ich Autora.

Data: 2012-02-20 14:12:00
Autor: Yogi\(n\)
napiecie ladowania 14,7v
Użytkownik "Jakub Witkowski"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:jht96o$hrv$1@news2.ipartners.pl...

W dniu 2012-02-20 11:35, Yogi(n) pisze:
Użytkownik "marcin" napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:jhs4am$g6e$1@inews.gazeta.pl...

witam. zalozylem dzisiaj nowy alternator i od razu zmierzylem napiecie na klemach. miernik wskazuje 14,65-14,7 a po obciazeniu np dogrzewaniem swiec spada do 14,5-14,55.
generalnie bez wlaczonych odbiornikow jest w okolicy 14,7
sprawdzalem kilkoma miernikami i na wszystkich mniej wiecej to samo.
czy to nie za duzo?

Mam tak samo od nowości, tj, 14,7 bez obciążenia, 14,4 po włączeniu wszystkiego.

W lecie też? Czy nie mierzyłeś, bo po co :)

Bo po co, skoro woltomierz mam przed oczami przy każdej jeździe? W lecie też, nie zaobserwowałem żadnej kompensacji temperaturowej.

Jeśli zastosowano kompensację temperaturową, to w lecie może być mniej.
Bo 14.7V przy np. 40 stC to troszkę za dużo, ale tragedii nie ma.

Też tak sądziłem, ale przez trzy lata najwyraźniej mu nie zaszkodziło.
--
Yogi(n)

napiecie ladowania 14,7v

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona