Grupy dyskusyjne   »   pl.misc.samochody   »   napiecie ladowania - jakie?

napiecie ladowania - jakie?

Data: 2012-11-21 00:31:24
Autor: adresss
napiecie ladowania - jakie?
Czesc,

jest sobie Fiat Seicento i wozi dzieci do szkoly muzycznej (przede
wszystkim), bo z rana do tej powszechnej to z reguly na piechote (bo
jest czas). Auto wiec jezdzi (ostatnio) na krotkich trasach (odpalenie
2.5 km, odpalenie, 2.5 km + plus moze jakis pobliski supermarket (2
odpalenia...) i boje sie, ze akumulator nie ma szans sie porzadnie
naladowac.

Sprawdzilem dzis multimetrem napiecie ladowania i przy wlaczonych
swiatlach (krotkie), dmuchawa na 1-2 biegu, wlaczone radio (srednio
glosno) bylo 13.88V. Gdy dowalilem mocniej dmuchawe to zeszlo na 13.5
(ca). Akumulator jest nowy od 08.2012 bo tamten juz padl (po 5-6
latach) i jak wkladali aku, to sprawdzali, ze niby ladowanie ok. ale
to bylo ze 3 miesiace temu, wiec moglo cos juz nawalic.Obawiam sie, ze
jak dojdzie jeszcze ogrzewanie tylnej szyby, to bilans energetyczny
bedzie ujemny.

W regulatorze ladowania nie mozna nic zmienic, bo jest to modul i nie
ma tam zadnych pokretel aby cos "podregulowac". Czy  sa moze takie
regulatory ladowania, ktore fabrycznie pracuja na troche wyzszych
poziomach (napiecia) ladowania. Blizej 14V lub ponad.

Przy ladowarkach akumuloatorowych (automatycznych) przyjmuje sie, ze
napiecie ladowania (w normalnych warunkach) to 14.4V a ladowanie na
mrozie nawet 14.7V. Wiec jak to sie ma to regulatora ladowania w
aucie, gdzie te napiecia sa nizsze. To wlasnie w aucie ladowanie
powinno byc bardziej "agresywne" niz na "prostowniku"?

--
ThinkXtra

Data: 2012-11-21 00:55:08
Autor: szufla
napiecie ladowania - jakie?
glosno) bylo 13.88V. Gdy dowalilem mocniej dmuchawe to zeszlo na 13.5
(ca). Akumulator jest nowy od 08.2012 bo tamten juz padl (po 5-6
latach) i jak wkladali aku, to sprawdzali, ze niby ladowanie ok. ale


Dobre masz ladowanie, taki aku uzywany na krotkich trasach powinienes raz na kilka miesiecy doladowac prostownikiem.

sz.

Data: 2012-11-21 10:06:57
Autor: J.F.
napiecie ladowania - jakie?
Dnia Wed, 21 Nov 2012 00:31:24 +0100, adresss@poczta.pl napisał(a):
Sprawdzilem dzis multimetrem napiecie ladowania i przy wlaczonych
swiatlach (krotkie), dmuchawa na 1-2 biegu, wlaczone radio (srednio
glosno) bylo 13.88V. Gdy dowalilem mocniej dmuchawe to zeszlo na 13.5
(ca).

A dodaj troche gazu, wzrasta do 14V ? 13.9, a nawet 13.5V to jeszcze nie jest tak zle - akumulator jest ladowany.
Tyle ze slabo ... i moze nie starczyc na doladowanie po rozruchu i po
postoju.
Ale dobry benzyniak szybko zapala.

jak dojdzie jeszcze ogrzewanie tylnej szyby, to bilans energetyczny
bedzie ujemny.

Bylo sprawdzic. Jak spadnie ponizej 13.2V, to juz ujemny.

W regulatorze ladowania nie mozna nic zmienic, bo jest to modul i nie
ma tam zadnych pokretel aby cos "podregulowac". Czy  sa moze takie
regulatory ladowania, ktore fabrycznie pracuja na troche wyzszych
poziomach (napiecia) ladowania. Blizej 14V lub ponad.

Rzeklbym ... bywaja. Jedni producenci lubia dac te 14.5V, inni wola 13.8.
Tak wprost do wyboru, dla konkretnego auto to niekoniecznie.

J.

Data: 2012-11-21 10:14:11
Autor: Jacek
napiecie ladowania - jakie?
W dniu 2012-11-21 00:31, adresss@poczta.pl pisze:

Sprawdzilem dzis multimetrem napiecie ladowania i przy wlaczonych
swiatlach (krotkie), dmuchawa na 1-2 biegu, wlaczone radio (srednio
glosno) bylo 13.88V. Gdy dowalilem mocniej dmuchawe to zeszlo na 13.5
(ca). Akumulator jest nowy od 08.2012 bo tamten juz padl (po 5-6
latach) i jak wkladali aku, to sprawdzali, ze niby ladowanie ok. ale
to bylo ze 3 miesiace temu, wiec moglo cos juz nawalic.Obawiam sie, ze
jak dojdzie jeszcze ogrzewanie tylnej szyby, to bilans energetyczny
bedzie ujemny.

Na pierwszy rzut oka wygl±da, że masz wszystko ok.
Zapytam, jak zwykle: co to za multimetr? Wiarygodny.
Często się zdarza, że kto¶ ma prosty multimetr z marketu i zbytnio wierzy w cyferki na wy¶wietlaczu, a tymczasem dokładno¶ć dwóch cufr po przecinku, nie oznacza, że miernik jest dokładny.
Jacek

Data: 2012-11-22 00:30:46
Autor: PiteR
napiecie ladowania - jakie?
na  ** p.m.s **   pisze tak:

W regulatorze ladowania nie mozna nic zmienic, bo jest to modul i nie
ma tam zadnych pokretel aby cos "podregulowac".

Wstaw sobie diodę np 1N5402 w poł±czenie do masy.

http://articles.mbz.org/electric/regulator/

--
    Piter
    vw golf  mk2 1.3 '87
    vw passat B5 1.6 '98

Data: 2012-11-22 13:26:37
Autor: Wmak
napiecie ladowania - jakie?
Jeśli alternator z regulatorem przypomina ten z obrazka:
http://tinyurl.com/aqse3ft
to nie trzeba rozmontowywać regulatora napięcia.
Dioda krzemowa 3A wstawiona szeregowo z niebieskawym (na innych zdjęciach czerwonym) przewodem wychodzącym z głębi alternatora, "strzałką" w kierunku złączki na regulatorze, podniesie napięcie wyjściowe alternatora o ok 0.5-0.7 V,
Przyrost napięcia zależny od konkretnej diody - zwykła prostownicza da ok 0.7V, szybka telewizyjna ok 0.5V a dioda Schottky ok 0.3V
Napięcie wyjściowe z alternatora będzie dodatkowo skompensowane temperaturowo - w mrozy wyższe, w upały niższe mniej/więcej o 0.2V. (też zależy od gatunku diody)

napiecie ladowania - jakie?

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona