Data: 2012-11-21 00:31:24 | |
Autor: adresss | |
napiecie ladowania - jakie? | |
Czesc,
jest sobie Fiat Seicento i wozi dzieci do szkoly muzycznej (przede wszystkim), bo z rana do tej powszechnej to z reguly na piechote (bo jest czas). Auto wiec jezdzi (ostatnio) na krotkich trasach (odpalenie 2.5 km, odpalenie, 2.5 km + plus moze jakis pobliski supermarket (2 odpalenia...) i boje sie, ze akumulator nie ma szans sie porzadnie naladowac. Sprawdzilem dzis multimetrem napiecie ladowania i przy wlaczonych swiatlach (krotkie), dmuchawa na 1-2 biegu, wlaczone radio (srednio glosno) bylo 13.88V. Gdy dowalilem mocniej dmuchawe to zeszlo na 13.5 (ca). Akumulator jest nowy od 08.2012 bo tamten juz padl (po 5-6 latach) i jak wkladali aku, to sprawdzali, ze niby ladowanie ok. ale to bylo ze 3 miesiace temu, wiec moglo cos juz nawalic.Obawiam sie, ze jak dojdzie jeszcze ogrzewanie tylnej szyby, to bilans energetyczny bedzie ujemny. W regulatorze ladowania nie mozna nic zmienic, bo jest to modul i nie ma tam zadnych pokretel aby cos "podregulowac". Czy sa moze takie regulatory ladowania, ktore fabrycznie pracuja na troche wyzszych poziomach (napiecia) ladowania. Blizej 14V lub ponad. Przy ladowarkach akumuloatorowych (automatycznych) przyjmuje sie, ze napiecie ladowania (w normalnych warunkach) to 14.4V a ladowanie na mrozie nawet 14.7V. Wiec jak to sie ma to regulatora ladowania w aucie, gdzie te napiecia sa nizsze. To wlasnie w aucie ladowanie powinno byc bardziej "agresywne" niz na "prostowniku"? -- ThinkXtra |
|
Data: 2012-11-21 00:55:08 | |
Autor: szufla | |
napiecie ladowania - jakie? | |
glosno) bylo 13.88V. Gdy dowalilem mocniej dmuchawe to zeszlo na 13.5 Dobre masz ladowanie, taki aku uzywany na krotkich trasach powinienes raz na kilka miesiecy doladowac prostownikiem. sz. |
|
Data: 2012-11-21 10:06:57 | |
Autor: J.F. | |
napiecie ladowania - jakie? | |
Dnia Wed, 21 Nov 2012 00:31:24 +0100, adresss@poczta.pl napisał(a):
Sprawdzilem dzis multimetrem napiecie ladowania i przy wlaczonych A dodaj troche gazu, wzrasta do 14V ? 13.9, a nawet 13.5V to jeszcze nie jest tak zle - akumulator jest ladowany. Tyle ze slabo ... i moze nie starczyc na doladowanie po rozruchu i po postoju. Ale dobry benzyniak szybko zapala. jak dojdzie jeszcze ogrzewanie tylnej szyby, to bilans energetyczny Bylo sprawdzic. Jak spadnie ponizej 13.2V, to juz ujemny. W regulatorze ladowania nie mozna nic zmienic, bo jest to modul i nie Rzeklbym ... bywaja. Jedni producenci lubia dac te 14.5V, inni wola 13.8. Tak wprost do wyboru, dla konkretnego auto to niekoniecznie. J. |
|
Data: 2012-11-21 10:14:11 | |
Autor: Jacek | |
napiecie ladowania - jakie? | |
W dniu 2012-11-21 00:31, adresss@poczta.pl pisze:
Sprawdzilem dzis multimetrem napiecie ladowania i przy wlaczonych Na pierwszy rzut oka wygl±da, że masz wszystko ok. Zapytam, jak zwykle: co to za multimetr? Wiarygodny. Często się zdarza, że kto¶ ma prosty multimetr z marketu i zbytnio wierzy w cyferki na wy¶wietlaczu, a tymczasem dokładno¶ć dwóch cufr po przecinku, nie oznacza, że miernik jest dokładny. Jacek |
|
Data: 2012-11-22 00:30:46 | |
Autor: PiteR | |
napiecie ladowania - jakie? | |
na ** p.m.s ** pisze tak:
W regulatorze ladowania nie mozna nic zmienic, bo jest to modul i nie Wstaw sobie diodę np 1N5402 w poł±czenie do masy. http://articles.mbz.org/electric/regulator/ -- Piter vw golf mk2 1.3 '87 vw passat B5 1.6 '98 |
|
Data: 2012-11-22 13:26:37 | |
Autor: Wmak | |
napiecie ladowania - jakie? | |
Jeśli alternator z regulatorem przypomina ten z obrazka:
http://tinyurl.com/aqse3ft to nie trzeba rozmontowywać regulatora napięcia. Dioda krzemowa 3A wstawiona szeregowo z niebieskawym (na innych zdjęciach czerwonym) przewodem wychodzącym z głębi alternatora, "strzałką" w kierunku złączki na regulatorze, podniesie napięcie wyjściowe alternatora o ok 0.5-0.7 V, Przyrost napięcia zależny od konkretnej diody - zwykła prostownicza da ok 0.7V, szybka telewizyjna ok 0.5V a dioda Schottky ok 0.3V Napięcie wyjściowe z alternatora będzie dodatkowo skompensowane temperaturowo - w mrozy wyższe, w upały niższe mniej/więcej o 0.2V. (też zależy od gatunku diody) |
|