napinacze pasów zadziałały - poduszka nie?

Data: 2009-03-24 02:33:28
Autor: Michał
napinacze pasów zadziałały - poduszka nie?
Chciałem zapytać praktyków o pewna sprawę zwiazaną ze stłuczką. Otórz
pani jechała po prostej drodze, w najlepszym przypadku 50 km/h (a raczej
szybciej). na poboczu stał samochód o podobnej masie, tyłem, i znienacka
wjechał na wstecznym biegu na jezdnie,  wprost przed maske tego
pierwszego. Tak wiec samochody zderzyły sie centralnie, a ich prędkość
sie zsumowała. Spokojnie wiec mozemy założyć 60km/h. W tym szybszym
poduszka sie nie otwarła, ale zadziałały napinacze pasów, nawet tak
mocno ze uszkodziły lekko kierownicze. ( ramie czy też bark, mniejsza z
tym) KAbina kierowcy nienaruszona, ale przód mocno skasowany.  ( na
granicy opłacalności, ale został naprawiony)
Czy to niejest to dziwne ze poduszka nie odpaliła? auto to peugeot 307,
kupiony w salonie w 2003r

ToMasz

w moim renault by nie odpaliły, w sceniku 1996..2001 też nie, gdzieś koło 40 odpalają ale "liczonym ze ścianą".

tu jest filmik z kolizji gdzieś koło 70km/h suma moje vs bardzo stara lancia:
http://www.youtube.com/watch?v=nj_W8LnpWHI

poduchy całe, ale napinacze łapią odrazu - co było kiedyś w crashtestach tylko skasowali :(, myśle że 307 jest nowszy i ma poduchy kiedy jest ryzyko udeżenia w kierownice dopiero. i przy tych przeciążeniach do 10 (zupełnie na oko mówie jak by co - może więcej) nie odpali :)

pozdrawiam.

Data: 2009-03-24 09:41:43
Autor: Lewis
napinacze pasów zadziałały - poduszka nie?

w moim renault by nie odpaliły, w sceniku 1996..2001 też nie, gdzieś
koło 40 odpalają ale "liczonym ze ścianą".

A gdybyś stał na poboczu i z prędkością 150km/h, czołowo wjechał w Ciebie jakiś ciężki dostawczak? Też by nie odpaliła bo by uznała, że nie jechałeś 40km/h?

Lewis
red GSF 400 "pszedany"
Audi A6 C4 2.8 V6 142kW
revetec... the engine of tomorrow

Data: 2009-03-24 15:17:15
Autor: Michał
> [...]

jakiś ciężki dostawczak? Też by nie odpaliła bo by uznała, że nie jechałeś

Coś mi gazeta.pl skasowało co napisałem :) ok, pisze jeszcze raz:

-przy 150km/h odpalą. jak tylko auto będzie włączone.

Czujniki są na przęciążenia i są pod fotleami,  zderzakach (chyba)
nic nie ma tylko jakieś wzmocnienia tutaj chyba osłonka plastikowa
kosteczki troche jakiegoś wzmocniena z kompozytów, belkla metalowa potem nic (silnik) i jakies 0.4metra dalej mało zgniatalna struktura.
Możliwe że w drzwiach coś jest i ma czujniki na dachowanie.

widziałem jak nieodaliły przy zderzeniu z ciężarówką - dokładnie zgniecione pomiędzy dwoma, tir<->safrane<->tir z tym że prędkości nie były duże, nikomu nic się zabardzo nie stało, ciężarówki się
zetkneły a auto weszło pod naczepe podnosząc ją. fotel troche kiepski bo nie do końca utzrymał kierowce przy udezenu w tył.

pozdrawiam.

--

napinacze pasów zadziałały - poduszka nie?