napis

Data: 2014-07-30 23:26:51
Autor: PiteR
napis
Jako, że nasza najja¶niejsza matka karmicielka otwarła nowy sklep co ma wszystkie pod sob±. Na nieboskłonie panował przez dwa dni, przecudnej urody SP-AAB, ciagnacy za sob± sznurek z napisem "Nowa Biedrona na Jarotach" (czy jako¶ tak).

Jak się z tym startuje i l±duje? Przy l±dowaniu to pewnie się odczepia i zrzuca napis a potem siada.

--
Piter

Data: 2014-07-31 01:16:47
Autor: /dev/SU45
napis

Jako, że nasza najjaśniejsza matka karmicielka otwarła nowy sklep co ma
wszystkie pod sobą. Na nieboskłonie panował przez dwa dni, przecudnej
urody SP-AAB, ciagnacy za sobÄ… sznurek z napisem "Nowa Biedrona na
Jarotach" (czy jakoĹ› tak).

I tak chyba wszyscy przekonani tamże, powinni latać nad Żoliborzem gdzie mieszka pewien bardzo elitarny Prezes co to na Biedrę jest zbyt bogaty :)

Jak siÄ™ z tym startuje i lÄ…duje? Przy lÄ…dowaniu to pewnie siÄ™ odczepia
i zrzuca napis a potem siada.

Tak właśnie jest, zaczepu do holowania szybowców się używa, a ze startem to różnie. Można startować z napisem, ale on się wtedy niszczy - wyciera, może się podrzeć, a można go pobrać ze specjalnej bramki.

http://www.jollyrogerbanners.com/wp-content/uploads/2011/05/assembly.jpg

Data: 2014-07-31 08:11:25
Autor: OGONek~
napis

Użytkownik "/dev/SU45" <nie.ma.zupelnie@w.pl> napisał w wiadomości news:53d97ce0$0$2147$65785112news.neostrada.pl...

[...]

A dlaczego nie można startować ze zwiniętym i go wypuścić już po starcie?

--
OGONek~

Data: 2014-08-01 14:57:11
Autor: /dev/SU45
napis

A dlaczego nie można startować ze zwiniętym i go wypuścić już po starcie?

Trzeba by zrobić skomplikowany mechanizm zapewniający że by się nie zaplątał w usterzenie, nie otworzył gwałtownie, nie w krytycznej fazie startu (co by zapewne sprowadziło samolot na ziemię), po co komplikować jak są opracowane pomysły. W porównaniu do szybowca napis nie stawia dużego oporu, więc nie ma co kombinować.

Data: 2014-08-05 05:52:06
Autor: __Maciek
napis
Fri, 01 Aug 2014 14:57:11 +0200 /dev/SU45 <nie.ma.zupelnie@w.pl>
napisał:

a można go pobrać ze specjalnej bramki.

Co¶ więcej na ten temat? Fotki? Linki?

Trzeba by zrobić skomplikowany mechanizm zapewniaj±cy że by się nie zapl±tał w usterzenie, nie otworzył gwałtownie, nie w krytycznej fazie startu (co by zapewne sprowadziło samolot na ziemię),

Chyba na siłę wyolbrzymiasz problemy.

Data: 2014-08-05 12:15:05
Autor: /dev/SU45
napis

Chyba na siłę wyolbrzymiasz problemy.

Wsiądź do holówki z podczepionym szybowcem i poproś szybownika-samobójcę by otworzył na chwilę hamulce podczas wytrzymania po oderwaniu albo pierwszej fazy wznoszenia. I podziwiaj w spokoju las na końcu pasa :)

Data: 2014-08-05 16:09:10
Autor: __Maciek
napis
Tue, 05 Aug 2014 12:15:05 +0200 /dev/SU45 <nie.ma.zupelnie@w.pl>
napisał:

Chyba na siłę wyolbrzymiasz problemy.
Wsi±dĽ do holówki z podczepionym szybowcem i popro¶ szybownika-samobójcę

Miałem na my¶li to że zrobienie takiego mechanizmu nie musi wcale być
jako¶ strasznie niemożliwe. Oczywi¶cie z gumy do żucia i zapałek się
nie da, ale jaki¶ bęben na który by był nawinięty napis, jakie¶ rolki
prowadz±ce, przekładnia zębata do napędu bębna i rolek, motoreduktor,
wył±cznik krańcowy itp. i dało by się zrobić.

Miałe¶ napisać o pobraniu napisu ze specjalnej bramki - znaczy co -
samolot startuje, przelatuje przez jak±¶ bramkę i "łapie"/zaczepia
napis? Rozwiń temat bo mnie to zaciekawiło.

Data: 2014-08-05 16:16:55
Autor: Jadwiga s Torunia
napis
W dniu 2014-08-05 o 16:09, __Maciek pisze:
Miałem na my¶li to że zrobienie takiego mechanizmu nie musi wcale być
jako¶ strasznie niemożliwe. Oczywi¶cie z gumy do żucia i zapałek się
nie da

Czy ja wiem? ;-)

http://pl.wikipedia.org/wiki/MacGyver

--
Jadwiga z Torunia

Data: 2014-08-05 16:27:05
Autor: __Maciek
napis
Tue, 05 Aug 2014 16:16:55 +0200 Jadwiga s Torunia <jadzka@s.torunia>
napisał:

Oczywi¶cie z gumy do żucia i zapałek się
nie da
Czy ja wiem? ;-)
http://pl.wikipedia.org/wiki/MacGyver

A my¶lisz że kogo miałem na my¶li wspomniaj±c o gumie do żucia i
zapałkach? :-)

Data: 2014-08-05 16:31:49
Autor: __Maciek
napis
Tue, 05 Aug 2014 16:09:10 +0200 __Maciek <i80c586@cyberspace.org>
napisał:

Miałe¶ napisać o pobraniu napisu ze specjalnej bramki - znaczy co -
samolot startuje, przelatuje przez jak±¶ bramkę i "łapie"/zaczepia
napis? Rozwiń temat bo mnie to zaciekawiło.

Już sam znalazłem i to nawet poradnik:
https://www.youtube.com/watch?v=Zy2RaIdP3lY

Data: 2014-08-19 14:23:08
Autor: Robert Tomasik
napis
Użytkownik "__Maciek" <i80c586@cyberspace.org> napisał w wiadomo¶ci news:lro1u9d7kngq6v6gllsfgcg2lefd8vcsvo4ax.com...

Miałe¶ napisać o pobraniu napisu ze specjalnej bramki - znaczy co -
samolot startuje, przelatuje przez jak±¶ bramkę i "łapie"/zaczepia
napis? Rozwiń temat bo mnie to zaciekawiło.

Czytałem, że przed wojn±, jak nasi nie mieli na samolotach obserwacyjnych radiostacji, to kombinowano podejmowanie w ten sposób z ziemi meldunków. Wyniki obserwacji - meldunki - zrzucało sie z samolotu. Przy czym zdaję sobie sprawę, że meldunek to trochę mniejsza rzecz od transparentu.

Data: 2014-08-06 18:35:55
Autor: Paweł Kasztelan
napis
W dniu 2014-08-05 12:15, /dev/SU45 pisze:

[...]

Po co aż otwierać hamulce. Wystarczy że ¶ci±gnie dr±żek i zacznie się wznosić tak że zadrze ogon holówki w górę. Je¶li nie zadziałałby wyczep w holówce i szybowcu to taki zestaw osi±gnie niechybnie ziemię.

Pozdr. PK.

Data: 2014-07-31 20:32:19
Autor: PiteR
napis
/dev/SU45 pisze tak:

Tak wła¶nie jest, zaczepu do holowania szybowców się używa, a ze
[...]

o kurdę jakie to duże jest! A ja my¶lałem, że pan pilot otwiera drzwi i rozwija napis.

--
Piter

napis