napisze brzydko - dell

Data: 2014-02-21 17:15:25
Autor: mr misio
napisze brzydko - dell
inspiron dokladnie, ktory zniechecil mnie calkowicie do marki dell...

ja wiem, ze teraz laptopa sie wymienia co kwartal, jak tylko wyjdzie nowszy model i nowe reklamy

zjebalo sie ladowanie baterii z zasilacza, w sposob perfidny, bo nie zjebalo sie ale stalo uciazliwe... nie swieci sie diodka ladowania. kichal, ze sie nie swieci. laduje sie. wskaznik w windowsie pokazuje podlaczone/odlaczone zailanie

perfidia w tym, ze teraz komp na zasilaniu zachowuje sie jak na baterii. przyjmuje profil zasilania bateryjnego :]

pewnie jakis czujnik sie spierdolil

niniejszym obiecuje - nigdy wiecej nie kupie nic od Della.

psujaca sie klawiatura, perfidne badpixele na matrycy, zrypany HDD, teraz jeszcze klocki hocki z zasilaniem.

procek dziala - bo intela
pamieci dzialaja - bo nie della
hdd dziala po wymianie - bo WD
klawiatura dziala po wymianie - bo kupilem w chinach /u nas chcieli prawie trzy stowy hahahahahaha za tam pare dolarow/

NO MORE DELL

http://s1.bild.me/bilder/260513/6329006katy.jpg

Data: 2014-02-21 18:28:52
Autor: nom
napisze brzydko - dell

Użytkownik "mr misio" <mrmisiodegrizzly@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:le7u2e$bhs$1node2.news.atman.pl...

[...]

Ciesz się, że Ci płyta główna jeszcze nie padła. ;-)

Data: 2014-02-21 19:07:42
Autor: mr misio
napisze brzydko - dell
Użytkownik nom napisał:

[...]

Cicho, nie podpowiadaj ;P

http://s1.bild.me/bilder/260513/6329006katy.jpg

Data: 2014-02-21 19:15:06
Autor: G Nowak
napisze brzydko - dell
On 21/02/2014 16:15, mr misio wrote:
[...]

I na 100% nie da sie ustawic w Power Settings lub zdeinstalowac Dell Quickset? Swoja droga Inspiron to najstraszniejsza "kupa". Jakbys kupil chociazby Vostro (w tej samej cenie), dostalbys gwarancje NBD.

--
Pozdr

Data: 2014-02-21 21:19:02
Autor: Jawi
napisze brzydko - dell
W dniu 2014-02-21 17:15, mr misio pisze:
NO MORE DELL

miałem wcześniej della 620 i 630 w sumie dobra maszyna.
No jako zadowolony posiadacz posiadacz powyĹĽszych teraza mam kolejnego della E5420.
Kupa panie, kupa.
model niby biznesowy, ale plastik fantastic. Zabawka i gówno a nie poważny sprzęt.
Szwankuje klawiatura, obudowa się ugina, grzeje się jak cholera i potrafi się z przegrzania wyłączyć pod dużym obciążeniem.

Data: 2014-02-21 21:37:09
Autor: Irokez
napisze brzydko - dell
W dniu 2014-02-21 21:19, Jawi pisze:
[...]

Mam E6320 z i5 na pokładzie i fajnie to działa tylko ciężkie. Plastik fantastik to nie jest.
Za to D620 w firmie to te z nVidią wszystkie umarły. Na tą nVidię Quadro.
Z integrą działają, choć też zdarzały się awarie. Jak w każdej marce.
Tylko gwarancja to inna bajka i dlatego wolÄ™ Della

Data: 2014-02-22 08:48:36
Autor: Jawi
napisze brzydko - dell
W dniu 2014-02-21 21:37, Irokez pisze:
Tylko gwarancja to inna bajka i dlatego wolÄ™ Della
A tu siÄ™ zgadza.
W D620 mi siÄ™ obudowa podobaĹ‚a, magnezowa i mocna.  Za wyjÄ…tkiem moĹĽe zawiasĂłw.
Widać co model to inna jakość

Data: 2014-02-26 04:16:09
Autor: Szymon von Ulezalka
napisze brzydko - dell
W dniu pi±tek, 21 lutego 2014 20:19:02 UTC użytkownik Jawi napisał:
W dniu 2014-02-21 17:15, mr misio pisze:

> NO MORE DELL

miałem wcze¶niej della 620 i 630 w sumie dobra maszyna.

No jako zadowolony posiadacz posiadacz powyższych teraza mam kolejnego della E5420.

Kupa panie, kupa.

model niby biznesowy, ale plastik fantastic. Zabawka i gówno a nie poważny sprzęt.

Szwankuje klawiatura, obudowa się ugina, grzeje się jak cholera i potrafi się z przegrzania wył±czyć pod dużym obci±żeniem.

hm...
mam 6430 z i7 i nvidia na pokladzie, i poza uginajaca sie klawiatura ("pod" prawa strzalka)- ktora zaczela sie uginac kilka tygodni temu, przez caly czas dobrze bylo to nie moge narzekac na niego (no, moglby byc nieco lzejszy- ale metal swoje musi wazyc).
szkoda tylko ze nie da sie wylaczyc karty nvidii bezproblemowo w biosie i korzystac ze wszystkich wyjsc (hdmi bez nvidii nie ruszy)- w sumie moja wina, myslalem ze juz pingwiny nauczyly sie obslugiwac tak nowoczesna technologie jaka jest optimus :E

Data: 2014-02-22 16:33:14
Autor: Piotr Rezmer
napisze brzydko - dell
mr misio pisze:
inspiron dokladnie, ktory zniechecil mnie calkowicie do marki dell...

ja wiem, ze teraz laptopa sie wymienia co kwartal, jak tylko wyjdzie
nowszy model i nowe reklamy

A czy ten E5420 to nie jest przypadkiem model z półki economy? Nie widzę ile kosztuje nowy, ale używki na allegro są po 1600 zł max. Może w segmencie modeli biznesowych też spadła jakość? Pamiętam, że kiedy kupowałem aktualnie używanego laptopa, Della można było kupić za 6 kpln.

Piotr
XLR250&bmw_f650_dakar

Data: 2014-02-22 21:27:15
Autor: Jawi
napisze brzydko - dell
W dniu 2014-02-22 16:33, Piotr Rezmer pisze:
mr misio pisze:
[...]

Seria Latitude to seria biznesowa, roĹĽni siÄ™ wzmocnionÄ… obudowÄ…, matowym ekranem. no i gwarancjÄ….
W hurcie gdzieś widziałem cenę kiedyś 1,7kpln. za skromniejsza wersję jakąś. W tym E5420 to fakt, wzmocniona aluminiowa pokrywa, boki magnezowo aluminiowe i korpus chyb magnezowy, ale dupy dał dell z wierzchem obudowy. Przy klawiaturze plastik się ugina. Pozaokrąglane lekko roki dają mu wygląd iście odpustowy. No i gniazdo eth, kuźwa konia z rzędem temu co wyjmie swobodnie wtyczkę kabelka eth z lapka bez przechylania pokrywy. jak można zastosować takie rozwiązanie to nie mam pojęcia, i gniazdo na samym rogu pod kątem. Gówno po prostu.
I te najbardziej beznadziejne gniazda zasilania i zasilacze. Czekam aĹĽ padnie znowu wtyczka zasilacza.
Ale teraz mam w pracy jeden zasilacz, pozostałość po starym D630 i drugi w domu więc obsłuży 2 lata zamiast roku :)

Data: 2014-02-23 12:32:51
Autor: Piotr Rezmer
napisze brzydko - dell
Jawi pisze:
..
Seria Latitude to seria biznesowa, roĹĽni siÄ™ wzmocnionÄ… obudowÄ…, matowym
ekranem. no i gwarancjÄ….

A czy została jeszcze na rynku jakaś firma produkująca porządne laptopy (czy też to się po prostu nie opłaca)?

Czy jest jakiĹ› model oferujÄ…cy:
-obsługę stacji dokującej (2xMonitor, najlepiej 2xDVI/HDMI)
-niski poziom hałasu
-wydajność nie gorszą niż Core i5 520M (akurat z takiego korzystam obecnie)
-matowy ekran o rozdzielczości nie gorszej niż 1600x900

Piotr
XLR250&bmw_f650_dakar

Data: 2014-02-23 13:19:19
Autor: mr misio
napisze brzydko - dell
Użytkownik Piotr Rezmer napisał:
Jawi pisze:
.
[...]

To siÄ™ nie oplaca, przynajmniej w sektrze do kilku tysiecy za laptop.

Konsument ma zmieniac urzedzenie czesto.

Zeby je zmianil musi sie ono rozlatywać. Rozlatywać z zewnątrz a nie od środka. Dlatego procek i bebechy mają działać. A niszczyć ma się "zewnętrze". W ten sposób można "wine" za uszkodzenia przezucic na uzytkownika.

W koncu to on popsul, bo dotykal. Bo mu spadlo. Bo mial w plecaku. Bo był kurz. itp.

http://s1.bild.me/bilder/260513/6329006katy.jpg

Data: 2014-02-24 09:46:01
Autor: Lisciasty
napisze brzydko - dell
W dniu niedziela, 23 lutego 2014 12:32:51 UTC+1 użytkownik Piotr Rezmer napisał:
Czy jest jaki¶ model oferuj±cy:

Na pewno jaki¶ Fujitsu Lifebook :>

L.

Data: 2014-02-24 20:21:28
Autor: Piotr Rezmer
napisze brzydko - dell
Lisciasty pisze:

Na pewno jaki¶ Fujitsu Lifebook :>

Dowcipni¶

Piotr
XLR250&bmw_f650_dakar

Data: 2014-02-24 12:14:38
Autor: Tomasz Holdowanski
napisze brzydko - dell
Deep inside the Matrix, convinced that Sat, 22 Feb 2014 21:27:15 +0100
is the real date, Jawi <tajny@poufny.com> has written something quite
wise. But (s)he wasn`t the one.

Seria Latitude to seria biznesowa, rożni się wzmocnion± obudow±, matowym ekranem. no i gwarancj±.

Wzmocnion± obudow±...
Niedawno odratowywałem starego no-nejma firmowanego przez Gericom
(widziałem identyczne z innymi firmówkami): sprzęt sprzed minimum
dekady,  w ¶rodku Athlon 1500+, 256MB sdram... płyta główna i zawiasy
ekranu osadzone na grubym na kilka mm ci¶nieniowym odlewie z jakiego¶
stopu aluminium.  Na oko kilkadziesi±t deko żelastwa. Sama zewnętrzna
obudowa była z przeciętnego plastiku, ale nie było mowy o tym, żeby
ten laptop gi±ł się w dłoniach.

Nie wiem, ile dzisiaj trzeba by zapłacić za równie pancerny sprzęt.
I równie żywotny: w tych, które widziałem, padało głównie gniazdo
zasilania.

Pozdrawiam,
Mordazy.

--
REMOVE-IT. from my address when replying.

     THE ONLY THING WORTH WAITING FOR                 IS A WORLD-WIDE DISASTER.

Data: 2014-02-24 20:34:11
Autor: Jawi
napisze brzydko - dell
W dniu 2014-02-24 12:14, Tomasz Holdowanski pisze:
[...]

mam jeszcze z sentymentu IBM600, laptop z 1998 chyba.
Za wyj±tkiem akumulatora, jest lepiej utrzymany niż inny z 2012.
Zawiasy w tym IBMie s± jak nowe, klawiatura jak nowa, obudowa jak nowa :) Kurde jak ja bym chciał współczesny ¶rodek do niego :)

Data: 2014-02-25 09:07:38
Autor: Piotr Rezmer
napisze brzydko - dell
Jawi pisze:

mam jeszcze z sentymentu IBM600, laptop z 1998 chyba.
Za wyj±tkiem akumulatora, jest lepiej utrzymany niż inny z 2012.

Tyle że wtedy ten laptop pewnie kosztował co¶ w okolicach 10-20 kpln. Taka sytuacja.

Piotr
XLR250&bmw_f650_dakar

Data: 2014-02-25 11:35:17
Autor: Tomasz Holdowanski
napisze brzydko - dell
Deep inside the Matrix, convinced that Tue, 25 Feb 2014 09:07:38 +0100
is the real date, Piotr Rezmer <p.r@bezBzdur.pl> has written something

Jawi pisze:

mam jeszcze z sentymentu IBM600, laptop z 1998 chyba.
Za wyj±tkiem akumulatora, jest lepiej utrzymany niż inny z 2012.

Tyle że wtedy ten laptop pewnie kosztował co¶ w okolicach 10-20 kpln.

I musiał być wart tej kasy. Żadnego programowania żywotno¶ci, żadnej
zarazy zwanej ROHS... Dosłownie kilka dni temu byłem w ni to komisie, ni to warsztacie
komputerowym. Wła¶ciciel pokazał mi cał± szafę uszkodzonych laptopów.
Znamienne: im nowsze modele, tym poważniejsze awarie: jakie¶ 80% to
albo losowe zwisy i restarty, niestabilna praca, albo w ogóle brak
znaków życia - ewidentne oznaki połowicznego rozpadu płyt głównych. W
modelach jeszcze sprzed ok. dekady dominowały natomiast uszkodzenia
mechaniczne, głównie z głupoty / nieostrożno¶ci wła¶cicieli.

Taka sytuacja.

Tja...

Pozdrawiam,
Mordazy.

Data: 2014-02-25 11:16:04
Autor: Tomasz Holdowanski
napisze brzydko - dell
Deep inside the Matrix, convinced that Mon, 24 Feb 2014 20:34:11 +0100
[...]

Mam 600E, 600 było jeszcze z P1 MMX, E już miało P2. Piękny sprzęt,
kupiony poleasingowo za grosze, bo zahasłowany :) Trzeba było wpi±ć
się do płyty z czytnikiem i2c, który wci±ż leży gdzie¶ w klamotach
jako jedno z niewielu popełnionych przeze mnie urz±dzeń
elektronicznych :)

:) Kurde jak ja bym chciał współczesny ¶rodek do niego :)

Tak sobie pomy¶lałem.... Raspberry Pi?

Pozdrawiam,
Mordazy.

Data: 2014-02-25 21:57:11
Autor: Jawi
napisze brzydko - dell
W dniu 2014-02-25 11:16, Tomasz Holdowanski pisze:
[...]
O, ja też mam na P2, teraz leży sobie i odpoczywa :)

Data: 2014-02-24 08:43:38
Autor: Maciek "Babcia" Dobosz
napisze brzydko - dell
Dnia 2014-02-22, o godz. 16:33:14
Piotr Rezmer <p.r@bezBzdur.pl> napisał(a):

A czy ten E5420 to nie jest przypadkiem model z półki economy? Nie
widzę ile kosztuje nowy, ale używki na allegro s± po 1600 zł max.
Może w segmencie modeli biznesowych też spadła jako¶ć? Pamiętam, że
kiedy kupowałem aktualnie używanego laptopa, Della można było kupić
za 6 kpln.

Za tyle w  Pl. A zakupione w kanale UK były o 30-40% tańsze. Rok temu
kupowałem kilka Dell-i 13XPS. W PL cena za model z i7, 8GB RAM i SSD
256GB zaczynał się od ~6500PLN. Sprowadzone z kanału UK kosztował ~3900.
Wersja z i5, 4GB RAM i SSD 128GB w PL ~5500 i z UK ~3000PLN. Przy czym
w przypadku kanał UK był dodany do kompów darmowy który¶ Adobe Photoshop
i Premiere których w PL nie było.

Zdrówko

Data: 2014-02-24 09:04:23
Autor: Piotr Rezmer
napisze brzydko - dell
Maciek Babcia Dobosz pisze:

Za tyle w  Pl. A zakupione w kanale UK były o 30-40% tańsze. Rok temu
kupowałem kilka Dell-i 13XPS. W PL cena za model z i7, 8GB RAM i SSD
256GB zaczynał się od ~6500PLN.

To s± ultrabooki, a czy poleciłby¶ jaki¶ przeno¶ny notebook (cichy i wydajny)?

Piotr
XLR250&bmw_f650_dakar

Data: 2014-02-24 10:12:47
Autor: Maciek "Babcia" Dobosz
napisze brzydko - dell
Dnia 2014-02-24, o godz. 09:04:23

Maciek Babcia Dobosz pisze:

> [...]
> i SSD 256GB zaczynał się od ~6500PLN.

To s± ultrabooki, a czy poleciłby¶ jaki¶ przeno¶ny notebook (cichy i wydajny)?

Od ~pół roku nie kupowałem sprzętu della poza stacjonarkami więc
nie za bardzo poradzę.

Zdrówko

Data: 2014-02-24 15:56:31
Autor: BQB
napisze brzydko - dell
[...]

Czytałem jak wygl±da w UK NBD - to tak w ci±gu miesi±ca kto¶ przyjedzie i naprawi, w PL jest z tym zdecydowanie lepiej, bo naprawę masz następnego dnia roboczego. Może dlatego taka różnica w cenach?

Data: 2014-02-24 16:01:15
Autor: Maciek "Babcia" Dobosz
napisze brzydko - dell
Dnia 2014-02-24, o godz. 15:56:31
BQB <adres@anty.spamowy.com.invalid> napisał(a):

Czytałem jak wygl±da w UK NBD - to tak w ci±gu miesi±ca kto¶
przyjedzie i naprawi, w PL jest z tym zdecydowanie lepiej, bo naprawę
masz następnego dnia roboczego. Może dlatego taka różnica w cenach?

Zgłaszałem w ostatnim roku w Polsce kilka napraw sprzętu Della z NBD
kupionych w PL, UK i DE. Nie było żadnej różnicy w obsłudze. Jak sprawa
wygl±da z serwisowaniem w UK nie ma pojęcia - choć nie s±dzę by były z
tym problemy bo raczej by była chryja o niedotrzymanie warunków
gwarancji za które dodatkowo się dopłaciło.

Zdrówko

Data: 2014-02-25 20:03:20
Autor: G Nowak
napisze brzydko - dell

Zapewne to potwierdzona informacja od bohatera tego nagrania - http://www.youtube.com/watch?v=fq80iWToXmI . U mnie NBD zawsze przebiega prawidlowo, jedyne na co moglbym narzekac to telefon po naprawie.

--
Pozdr

Data: 2014-02-25 11:17:24
Autor: Jaskiniowiec
napisze brzydko - dell
W dniu 21.02.2014 17:15, mr misio pisze:
inspiron dokladnie, ktory zniechecil mnie calkowicie do marki dell...
NO MORE DELL

Kupisz... kupisz... ;-) Nigdy nie mów nigdy. Miałem podobnie z HP i ich
nieszczęsnymi Pavulonami. Jednakże co by nie gadać, wciąż ich sprzęty
najbardziej mi się zewnętrznie podobają i mają dobry stosunek do ceny. A
ostatnio to mam ślinotok na widok HP Revolve 810. Po latach wiem też,
jak należy dbać o tego typu sprzęt i że razem z laptopem należy kupić
dwie puszki sprężonego powietrza ;-)

Każdy psioczy, a później w sklepie skusi się na już posiadaną markę w
nadziei, że może tym razem będzie lepiej ;-)

Pociesz się, że to był tylko lapciak, a nie serwer DELL-a ;-)

Data: 2014-02-25 11:27:52
Autor: Piotr Rezmer
napisze brzydko - dell
Jaskiniowiec pisze:

jak należy dbać o tego typu sprzęt i że razem z laptopem należy kupić
dwie puszki sprężonego powietrza ;-)

Ale te dwie puszki powietrza mają w sposób ciągły chłodzić cynę RoHS?

Piotr
XLR250&bmw_f650_dakar

Data: 2014-02-25 11:38:46
Autor: Tomasz Holdowanski
napisze brzydko - dell
Deep inside the Matrix, convinced that Tue, 25 Feb 2014 11:27:52 +0100

Jaskiniowiec pisze:

jak należy dbać o tego typu sprzęt i że razem z laptopem należy kupić
dwie puszki sprężonego powietrza ;-)

Ale te dwie puszki powietrza maj± w sposób ci±gły chłodzić cynę RoHS?

Raczej przyspiesz± "biodegradację" spoin :)
Kto¶ w ogóle jeszcze wierzy że w ROHS chodzi o ekologię? :D

Pozdrawiam,
Mordazy.

Data: 2014-02-26 08:22:08
Autor: Piotr Rezmer
napisze brzydko - dell
Tomasz Holdowanski pisze:

Raczej przyspiesz± "biodegradację" spoin :)
Kto¶ w ogóle jeszcze wierzy że w ROHS chodzi o ekologię? :D

Ja nie, z przyjemno¶ci± zgłosiłbym się z informacj± że to jest bez sensu. Tyle że nie wiem gdzie jest punkt przyjmowania wniosków w sprawie ochrony matki Ziemi.

Piotr
XLR250&bmw_f650_dakar

napisze brzydko - dell