naprawa dysku - zmniejszenie pojemnosci - jak?

Data: 2009-09-06 10:43:07
Autor: Patryk Włos
naprawa dysku - zmniejszenie pojemnosci - jak?
mam dysk(200gb), który ma uszkodzenia na samym początku - wszystko
mieści sie w  0.2% pojemności. JAk przyciąć, zmiejszyć rozmiar dysku tak
aby początkowe sektory wyleciały.
Znalazłem program MHDD, nim mozna zmiejszyć dysk, ale bez mozliwości
pofania jakie sektory mają "wylecieć" a jakie zostać. Wszelkie próby
napraw nie skutkują -  za dużo uszkodzonych sektorów. Sektory są
naprawde uszkodzone, bo az dzwoni jak są odczytywane.
niestaty nie mogę sie pobawić w zakładanie nieuzywanych partycji w
uszkodzonych miejscach, bo dysk ma pracowacw rejestratorze, który i tak
założy swoją partycje na całej dostępnej powierzchni.

hdparm na Linuksie ma taki parametr -- make-bad-sector. Może tym, tylko (a) trzeba znać numery wadliwych, aby je oznaczyć, (b) dysk musi mieć partycję linuxową, czyli np. ext3 i dla Windows być co najwyżej udostępniany przez Sambę z drugiego kompa.

--
Zobacz, jak się pracuje w Google:
http://pracownik.blogspot.com

naprawa dysku - zmniejszenie pojemnosci - jak?