Grupy dyskusyjne   »   pl.misc.samochody   »   [TVN Turbo] naprawa główna silnika

[TVN Turbo] naprawa główna silnika

Data: 2011-04-04 22:10:12
Autor: megrims
[TVN Turbo] naprawa główna silnika
Właśnie oglądam TNV Turbo i zapodają, że facet ma 2 letnie
auto A3 2.0TDI, przejechał 100 kkm. Poszła mu pompa oleju
motoryna się zatarła i zaproponowali mu naprawę za 40
kPLN. Czy to nie jakieś jajca? Przecież wiadomo od zawsze,
że obecnie nie opłaca się naprawiać takich silników.
Z czego oni robią sensacje. Poszukać na allegro motoryny,
wymienić i wszystko na ten temat.

Inna sprawa, że nie wierzę, że facet nie czuł, że coś jest
nie tak. Że silnik głośniej chodzi, że puka itp.

Kiedyś komuś z rodziny w VW Passat 1.8T korbowód wylazł
bokiem, to wymiana silnika ze wszystkim zmieściła się w 4000.

IMO to tania sensacja.

Data: 2011-04-04 21:01:08
Autor: to
[TVN Turbo] naprawa g³ówna silnika
begin megrims
Inna sprawa, że nie wierzę, że facet nie czuł, że coś jest nie tak. Że
silnik głośniej chodzi, że puka itp.

Jak już poczuł to raczej było za późno... pomyśl. ;)

--
"An intelligent man is sometimes forced to be drunk
 to spend time with his fools." -- Ernest Hemingway

Data: 2011-04-05 06:03:48
Autor: megrims
[TVN Turbo] naprawa główna silnika
W dniu 2011-04-04 23:01, to pisze:
begin megrims

Inna sprawa, że nie wierzę, że facet nie czuł, że coś jest nie tak. Że
silnik głośniej chodzi, że puka itp.

Jak już poczuł to raczej było za późno... pomyśl. ;)


Masz racje

Data: 2011-04-04 21:21:11
Autor: Armen Van Buran
[TVN Turbo] naprawa g³ówna silnika
megrims <megrimsNOSPAM@interia.pl> napisa³(a):
Czy to nie jakieÅ&#65533; jajca?

¯adne jajca. Redaktor powiedzia³, ¿e to auto klasy premium,
a tu wiadomo.... musi kosztowaæ :)



--


Data: 2011-04-05 06:06:17
Autor: megrims
[TVN Turbo] naprawa g³ówna silnika
W dniu 2011-04-04 23:21, Armen Van Buran pisze:
megrims<megrimsNOSPAM@interia.pl>  napisa³(a):

Czy to nie jakieÅ&#65533; jajca?

¯adne jajca. Redaktor powiedzia³, ¿e to auto klasy premium,
a tu wiadomo.... musi kosztowaæ :)



Koledze wysz³a korba w pó³torarocznym Evo X. Poniewa¿ w ASO
stwierdzono, ¿e data programowania komputera nie by³a zgodna
z dat± produkcji auta (przez pó³ roku lata³o z Chip'em na
400 KM) to wypieli siê na gwarancje. Propozycja nowego
silnika: ponad 100.000 PLN :D.

Uda³o siê kupiæ silnik w rozbitego auta i od razu posz³o
pod m³otek.

Data: 2011-04-05 07:16:25
Autor: kml
[TVN Turbo] naprawa g³ówna silnika

U¿ytkownik "megrims" <megrimsNOSPAM@interia.pl> napisa³ w wiadomo¶ci

Koledze wysz³a korba w pó³torarocznym Evo X. Poniewa¿ w ASO
stwierdzono, ¿e data programowania komputera nie by³a zgodna
z dat± produkcji auta (przez pó³ roku lata³o z Chip'em na
400 KM) to wypieli siê na gwarancje. Propozycja nowego
silnika: ponad 100.000 PLN :D.

Uda³o siê kupiæ silnik w rozbitego auta i od razu posz³o
pod m³otek.

Tutaj to akurat nie widzê niczego z³ego po stronie ASO.


--
pozdrawiam
kml

Data: 2011-04-05 19:53:39
Autor: to
[TVN Turbo] naprawa g³ówna silnika
begin kml
Tutaj to akurat nie widzę niczego złego po stronie ASO.

To, że na gwarancji mu tego nie zrobili, to nie dziwne, ale cena za silnik mogłaby być trochę bardziej sensowna...

--
"An intelligent man is sometimes forced to be drunk
 to spend time with his fools." -- Ernest Hemingway

Data: 2011-04-05 23:35:16
Autor: kml
[TVN Turbo] naprawa główna silnika

Użytkownik "to" <to@abc.xyz> napisał w wiadomości news:4d9b7343$0$2437$65785112news.neostrada.pl...
begin kml

Tutaj to akurat nie widzę niczego złego po stronie ASO.

To, że na gwarancji mu tego nie zrobili, to nie dziwne, ale cena za
silnik mogłaby być trochę bardziej sensowna...

Jeżeli przeciętny silnik kosztuje kilkadziesiąt k PLN to czemu taki silnik nie miałby kosztować ponad 100. Swoją drogą jestem ciekawe ile kosztuje fabrycznie nowy silnik w USiA bo coś mam takie wrażenie, ze to nie jest tak duża wartość nowego samochodu.


--
pozdrawiam
kml

Data: 2011-04-05 21:38:26
Autor: to
[TVN Turbo] naprawa g³ówna silnika
begin kml
Jeżeli przeciętny silnik kosztuje kilkadziesiąt k PLN to czemu taki
silnik nie miałby kosztować ponad 100. Swoją drogą jestem ciekawe ile
kosztuje fabrycznie nowy silnik w USiA bo coś mam takie wrażenie, ze to
nie jest tak duża wartość nowego samochodu.

Ale o to właśnie chodzi, że te ceny silników są wzięte z sufitu. I tych za kilkadziesiąt i tego za 100.

--
"An intelligent man is sometimes forced to be drunk
 to spend time with his fools." -- Ernest Hemingway

Data: 2011-04-06 08:41:36
Autor: Cavallino
[TVN Turbo] naprawa główna silnika
Użytkownik "kml" <flySteX@gaOzeFta.lp> napisał w wiadomości news:ing1uj$jtn$1inews.gazeta.pl...

Użytkownik "to" <to@abc.xyz> napisał w wiadomości news:4d9b7343$0$2437$65785112news.neostrada.pl...
begin kml

Tutaj to akurat nie widzę niczego złego po stronie ASO.

To, że na gwarancji mu tego nie zrobili, to nie dziwne, ale cena za
silnik mogłaby być trochę bardziej sensowna...

Jeżeli przeciętny silnik kosztuje kilkadziesiąt k PLN to czemu taki silnik nie miałby kosztować ponad 100.

Zwłaszcza że ten silnik, to lwia część ceny samochodu - wystarczy zobaczyć ile kosztuje normalny Lancer.

Data: 2011-04-06 17:56:15
Autor: to
[TVN Turbo] naprawa g³ówna silnika
begin Cavallino
Zwłaszcza że ten silnik, to lwia część ceny samochodu - wystarczy
zobaczyć ile kosztuje normalny Lancer.

Po pierwsze EVO różni się nie tylko silnikiem, po drugie silnik to nie tylko longblock ale także osprzęt, który się chyba tutaj nie popsuł. Nie sądzę, żeby realny koszt produkcji longblocka z EVO był jakiś koszmarnie wyższy niż wersji wolnossącej.

--
"An intelligent man is sometimes forced to be drunk
 to spend time with his fools." -- Ernest Hemingway

Data: 2011-04-07 09:03:47
Autor: Cavallino
[TVN Turbo] naprawa główna silnika
Użytkownik "to" <to@abc.xyz> napisał w wiadomości news:4d9ca93f$0$2501$65785112news.neostrada.pl...
begin Cavallino

Zwłaszcza że ten silnik, to lwia część ceny samochodu - wystarczy
zobaczyć ile kosztuje normalny Lancer.

Po pierwsze EVO różni się nie tylko silnikiem


Co nie zmienia prawdziwości ani kawałka z mojej wypowiedzi, więc nie bardzo rozumiem po co dodajesz te wtręty.

Data: 2011-04-07 09:15:58
Autor: to
[TVN Turbo] naprawa g³ówna silnika
begin Cavallino
Zwłaszcza że ten silnik, to lwia część ceny samochodu - wystarczy
zobaczyć ile kosztuje normalny Lancer.

Po pierwsze EVO różni się nie tylko silnikiem


Co nie zmienia prawdziwości ani kawałka z mojej wypowiedzi, więc nie
bardzo rozumiem po co dodajesz te wtręty.

Zmienia. Ona po prostu nie ma sensu.

--
"An intelligent man is sometimes forced to be drunk
 to spend time with his fools." -- Ernest Hemingway

Data: 2011-04-07 11:24:01
Autor: Cavallino
[TVN Turbo] naprawa główna silnika
Użytkownik "to" <to@abc.xyz> napisał w wiadomości news:4d9d80ce$0$2505$65785112news.neostrada.pl...
begin Cavallino

Zwłaszcza że ten silnik, to lwia część ceny samochodu - wystarczy
zobaczyć ile kosztuje normalny Lancer.

Po pierwsze EVO różni się nie tylko silnikiem


Co nie zmienia prawdziwości ani kawałka z mojej wypowiedzi, więc nie
bardzo rozumiem po co dodajesz te wtręty.

Zmienia. Ona po prostu nie ma sensu.

Hmmm to może wyliczysz jaki procent ceny stanowi silnik, a jaki inne podzespoły, porównasz to do podzespołów w zwykłym Lancerze, a potem udowodnisz, że koszt silnika jest to procent na tyle mały, że nie uzasadnia opinii iż to lwia część ceny?
Wtedy Twoja wypowiedź bÄ™dzie miaÅ‚a sens, do tego momentu  to wÅ‚aÅ›nie ona go nie posiada.

Zresztą jak większość Twoich zaczepek.
Co za tym idzie nie spodziewam się z Twojej strony nic poza zwyczajową pyskówką.

Data: 2011-04-07 11:34:58
Autor: to
[TVN Turbo] naprawa g³ówna silnika
begin Cavallino
Hmmm to może wyliczysz jaki procent ceny stanowi silnik, a jaki inne
podzespoły, porównasz to do podzespołów w zwykłym Lancerze, a potem
udowodnisz, że koszt silnika jest to procent na tyle mały, że nie
uzasadnia opinii iż to lwia część ceny?

Kpisz sobie? Sam wysunąłeś bzdurną tezę, to ją teraz udowodnij. Póki ograniczasz się do stwierdzenia, że "silnik to lwia część" i tyle, to jest to zwykle, cavallinowe pitu-pitu.

--
"An intelligent man is sometimes forced to be drunk
 to spend time with his fools." -- Ernest Hemingway

Data: 2011-04-07 14:07:03
Autor: Cavallino
[TVN Turbo] naprawa główna silnika
Użytkownik "to" <to@abc.xyz> napisał w wiadomości news:4d9da162$0$2455$65785112news.neostrada.pl...
begin Cavallino

Hmmm to może wyliczysz jaki procent ceny stanowi silnik, a jaki inne
podzespoły, porównasz to do podzespołów w zwykłym Lancerze, a potem
udowodnisz, że koszt silnika jest to procent na tyle mały, że nie
uzasadnia opinii iż to lwia część ceny?

Kpisz sobie?

Nie, to Ty sobie kpisz.
Jak masz jakieÅ› dane to podaj, a jak nie to milcz.

Sam wysunÄ…Å‚eÅ› bzdurnÄ… tezÄ™, to jÄ… teraz udowodnij.

Ty zarzucasz bzdurność, więc udowodnij swój zarzut.

Data: 2011-04-07 12:19:20
Autor: to
[TVN Turbo] naprawa g³ówna silnika
begin Cavallino
Sam wysunÄ…Å‚eÅ› bzdurnÄ… tezÄ™, to jÄ… teraz udowodnij.

Ty zarzucasz bzdurność, więc udowodnij swój zarzut.

Człowieku, piłeś coś? Twierdzisz, że teza jest udowodniona póki nie
udowodni siÄ™ tezy przeciwnej?

Jak napiszę "cavallino to gej" to będziesz gejem dopóki nie udowodnisz, że nim nie jesteś?

--
"An intelligent man is sometimes forced to be drunk
 to spend time with his fools." -- Ernest Hemingway

Data: 2011-04-07 14:29:52
Autor: Cavallino
[TVN Turbo] naprawa główna silnika
Użytkownik "to" <to@abc.xyz> napisał w wiadomości news:4d9dabc8$0$2444$65785112news.neostrada.pl...
begin Cavallino

Sam wysunÄ…Å‚eÅ› bzdurnÄ… tezÄ™, to jÄ… teraz udowodnij.

Ty zarzucasz bzdurność, więc udowodnij swój zarzut.

Człowieku, piłeś coś? Twierdzisz, że teza jest udowodniona póki nie
udowodni siÄ™ tezy przeciwnej?

Nie - twierdzę że jak się komuś zarzuca pisanie nieprawdy, warto chociaż uprawdopodobnić swoje słowa.
Bo inaczej może się być oszczercą.

Zakładam że nie masz zielonego pojęcia ile ze 110 tys dopłaty które żąda Mitsu to koszt modyfikacji nadwozia, ile innego układu jezdnego, a ile silnika, co nie przeszkadza Ci wysuwać oskarżeń o kłamstwo.

Szacując - niech z 50 tys które kosztuje Lancer koszt silnika to 20 tys.
Czyli buda i reszta jest warta 30 tys.

Niechby nawet przeróbki budy, skrzyni i układu jezdnego kosztowały dwa razy więcej, więc razem byłaby warta 90 tys.
I tak do ceny 160 tys brakuje 70 tys - to już jest właśnie lwia część ceny.

Jak napiszę "cavallino to gej" to będziesz gejem dopóki nie udowodnisz,

Nie - wtedy również będziesz musiał udowodnić swój zarzut, inaczej będziesz oszczercą.
W obu przypadkach Ty mi coÅ› zarzucasz, a nie ja Tobie.

Jak nie wierzysz - to poczekaj na wynik procesu Giertycha z Kaczyńskim, właśnie na tym samym tle.

Data: 2011-04-07 13:32:09
Autor: to
[TVN Turbo] naprawa g³ówna silnika
begin Cavallino
W obu przypadkach Ty mi coÅ› zarzucasz, a nie ja Tobie.

Ja Ci nic nie zarzucam, stwierdzam tylko, że Twoja teza, wzięta z księżyca, jest bzdurna. Ty ją wysunąłeś, więc Ty ją udowadniaj.

--
"An intelligent man is sometimes forced to be drunk
 to spend time with his fools." -- Ernest Hemingway

Data: 2011-04-07 15:37:15
Autor: Cavallino
[TVN Turbo] naprawa główna silnika
Użytkownik "to" <to@abc.xyz> napisał w wiadomości news:4d9dbcd8$0$2444$65785112news.neostrada.pl...
begin Cavallino

W obu przypadkach Ty mi coÅ› zarzucasz, a nie ja Tobie.

Ja Ci nic nie zarzucam, stwierdzam tylko, że Twoja teza, wzięta z
księżyca, jest bzdurna.

Właśnie to jest zarzut.
Bez podania kontrargumentów (choćby szacunków) nawet oszczerstwo.
Czyli typowe narzędzie którym się posługujesz.
Jako że zapewne nic się nie zmieni, EOD, szkoda palców na Ciebie.

Data: 2011-04-07 14:27:24
Autor: to
[TVN Turbo] naprawa g³ówna silnika
begin Cavallino
Właśnie to jest zarzut.
Bez podania kontrargumentów (choćby szacunków) nawet oszczerstwo. Czyli
typowe narzędzie którym się posługujesz. Jako że zapewne nic się nie
zmieni, EOD, szkoda palców na Ciebie.

Czyli jeśli stwierdzę, że Tico jest szybsze niż Ferrari, a Ty napiszesz, że to bzdura, to będziesz oszczercą? LOL!

--
"An intelligent man is sometimes forced to be drunk
 to spend time with his fools." -- Ernest Hemingway

Data: 2011-04-06 19:02:51
Autor: Robert Rędziak
[TVN Turbo] naprawa główna silnika
On Wed, 6 Apr 2011 08:41:36 +0200, Cavallino
<cavallinoBEZ-SPAMU@konto.pl> wrote:

Zw³aszcza ¿e ten silnik, to lwia czê¶æ ceny samochodu - wystarczy zobaczyæ ile kosztuje normalny Lancer.

 Nie robaszku. Drogi w Lancerniku to mo¿e byæ napêd.

 r.
--
_________________________________________________________________
robert rêdziak     e36/5 323ti     mailto:giekao-at-gmail-dot-com

   I hope they don't fart at Greenpeace. That's bad for Gaia.

Data: 2011-04-07 08:33:36
Autor: Rychu
[TVN Turbo] naprawa g³ówna silnika
W dniu 2011-04-06 21:02, Robert Rêdziak pisze:
Zw³aszcza ¿e ten silnik, to lwia czê¶æ ceny samochodu - wystarczy zobaczyæ
ile kosztuje normalny Lancer.

  Nie robaszku. Drogi w Lancerniku to mo¿e byæ napêd.

W³a¶nie to samo chcia³em napisaæ na przyk³adzie BMW serii 1 (i innych).
Miêdzy wersjami 20i, a 30i jest zdecydowanie wiêcej ró¿nic ni¿ tylko
silnik. Uk³ad kierowniczy jest inny, hamulcowy, napêdowy, inne systemy
kontroli trakcji. Tak jak w tym EVO, przecie¿ po za wygl±dem, to
praktycznie inny samochód.

--
Pozdrawiam
Rychu
W-wa | Panda VAN'05
oznakowana KR637** :)

Data: 2011-04-07 09:05:25
Autor: Cavallino
[TVN Turbo] naprawa g³ówna silnika
U¿ytkownik "Rychu" <ryszard@activTRZY.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:4d9d5abe$1news.home.net.pl...
W dniu 2011-04-06 21:02, Robert Rêdziak pisze:
Zw³aszcza ¿e ten silnik, to lwia czê¶æ ceny samochodu - wystarczy zobaczyæ
ile kosztuje normalny Lancer.

  Nie robaszku. Drogi w Lancerniku to mo¿e byæ napêd.

W³a¶nie to samo chcia³em napisaæ na przyk³adzie BMW serii 1 (i innych).
Miêdzy wersjami 20i, a 30i jest zdecydowanie wiêcej ró¿nic ni¿ tylko
silnik. Uk³ad kierowniczy jest inny, hamulcowy, napêdowy, inne systemy
kontroli trakcji.

Wiadomo, ¿e frytki muszê byæ inne.
Ale przy kilkukrotnym skoku ceny, to wszystko s± drobiazgi.

Data: 2011-04-07 13:41:53
Autor: Rychu
[TVN Turbo] naprawa g³ówna silnika
W dniu 2011-04-07 09:05, Cavallino pisze:
W³a¶nie to samo chcia³em napisaæ na przyk³adzie BMW serii 1 (i innych).
Miêdzy wersjami 20i, a 30i jest zdecydowanie wiêcej ró¿nic ni¿ tylko
silnik. Uk³ad kierowniczy jest inny, hamulcowy, napêdowy, inne systemy
kontroli trakcji.

Wiadomo, ¿e frytki muszê byæ inne.
Ale przy kilkukrotnym skoku ceny, to wszystko s± drobiazgi.

Akurat nie koniecznie kilkukrotny. Tu by³a ró¿nica rzêdu 80kPLN
i za to mia³e¶ du¿o mocniejszy silnik, inny uk³ad sterowania,
wiêksze,mocniejsze hamulce, wiêksze i ³adniejsze felgi, inny
uk³ad kontroli trakcji, lepsz± _gwarancjê_ i ogólnie jeszcze sporo
detali, po których widaæ, ¿e to jest "lepsze" auto.

--
Pozdrawiam
Rychu
W-wa | Panda VAN'05
oznakowana KR637** :)

Data: 2011-04-07 14:17:04
Autor: Cavallino
[TVN Turbo] naprawa g³ówna silnika
U¿ytkownik "Rychu" <ryszard@activTRZY.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:4d9da2ff$1news.home.net.pl...
W dniu 2011-04-07 09:05, Cavallino pisze:
W³a¶nie to samo chcia³em napisaæ na przyk³adzie BMW serii 1 (i innych).
Miêdzy wersjami 20i, a 30i jest zdecydowanie wiêcej ró¿nic ni¿ tylko
silnik. Uk³ad kierowniczy jest inny, hamulcowy, napêdowy, inne systemy
kontroli trakcji.

Wiadomo, ¿e frytki muszê byæ inne.
Ale przy kilkukrotnym skoku ceny, to wszystko s± drobiazgi.

Akurat nie koniecznie kilkukrotny. Tu by³a ró¿nica rzêdu 80kPLN
i za to mia³e¶ du¿o mocniejszy silnik,

Dok³adnie.


inny uk³ad sterowania,
wiêksze,mocniejsze hamulce, wiêksze i ³adniejsze felgi, inny
uk³ad kontroli trakcji, lepsz± _gwarancjê_ i ogólnie jeszcze sporo
detali, po których widaæ, ¿e to jest "lepsze" auto.

No i ile to wszystko (bez silnika) do kupy jest warte?
10 , 20 tys?

Reszta to silnik, a przynajmniej tyle za to p³acisz.
Podobnie jest w Evo, z tym ¿e tam jeszcze dochodzi zupe³nie inny napêd, który rzecz jasna zabiera wiêcej kosztów, ale i ró¿nica w cenie jest wiêksza (110 tys).

Data: 2011-04-05 21:09:28
Autor: megrims
[TVN Turbo] naprawa g³ówna silnika
W dniu 2011-04-05 07:16, kml pisze:

U¿ytkownik "megrims" <megrimsNOSPAM@interia.pl> napisa³ w wiadomo¶ci

Koledze wysz³a korba w pó³torarocznym Evo X. Poniewa¿ w ASO
stwierdzono, ¿e data programowania komputera nie by³a zgodna
z dat± produkcji auta (przez pó³ roku lata³o z Chip'em na
400 KM) to wypieli siê na gwarancje. Propozycja nowego
silnika: ponad 100.000 PLN :D.

Uda³o siê kupiæ silnik w rozbitego auta i od razu posz³o
pod m³otek.

Tutaj to akurat nie widzê niczego z³ego po stronie ASO.



ja tez nie :D

Data: 2011-04-05 08:07:52
Autor: Grejon
[TVN Turbo] naprawa g³ówna silnika
W dniu 2011-04-05 06:06, megrims pisze:

Koledze wysz³a korba w pó³torarocznym Evo X. Poniewa¿ w ASO
stwierdzono, ¿e data programowania komputera nie by³a zgodna
z dat± produkcji auta (przez pó³ roku lata³o z Chip'em na
400 KM) to wypieli siê na gwarancje.

I s³usznie. Niech idzie do tych co chipowali.

--
Grzegorz Joñca    GG: 7366919    JID:grejon@jabber.aster.pl
Mazda 6 2.0 "parafinka" Kombi

Data: 2011-04-04 22:18:31
Autor: Micha³
[TVN Turbo] naprawa g³ówna silnika
megrims <megrimsNOSPAM@interia.pl> napisa³(a):
Właśnie oglądam TNV Turbo i zapodają, że facet ma 2 letnie
auto A3 2.0TDI, przejechał 100 kkm. Poszła mu pompa oleju
motoryna się zatarła i zaproponowali mu naprawę za 40
kPLN. Czy to nie jakieś jajca? Przecież wiadomo od zawsze,
że obecnie nie opłaca się naprawiać takich silników.
Z czego oni robią sensacje. Poszukać na allegro motoryny,
wymienić i wszystko na ten temat.

Inna sprawa, że nie wierzę, że facet nie czuł, że coś jest
nie tak. Że silnik głośniej chodzi, że puka itp.

Kiedyś komuś z rodziny w VW Passat 1.8T korbowód wylazł
bokiem, to wymiana silnika ze wszystkim zmieściła się w 4000.

IMO to tania sensacja.



Niestety nie czuæ.... za pierwszym razem :)

-zarzynany silnik leganzy 2.0 (brak oleju) nie by³o nic czuæ, do momentu kiedy nie ostyg³o i nie zaczê³o waliæ mocno.
problem w tym ¿e jak tak wali w lancii to ona jedzie "nic jej nie jest" a w leganzie korba wychodzi bokiem. i lancia wali na ekran "low oil".
leganza to na ekranie mog³a mieæ mapê lub tv tylko ;)

-skrzynia biegów tez brak oleju te¿ nie do koñca czuæ (te¿ leganza)

-jazda safrane z przegrzanym silnikiem czuæ dopiero jak ³apie co któr±¶ iskrê, ale komp wcze¶niej da znaka.

ale my¶lê ze za 2 lub max trzecim razem siê to wy³apie, w nastêpnym takim samym aucie ;) w innym nie :)


tak 40k pln to du¿o, a czy to nie jest warto¶æ 2 letniego a3 ?
wymiana chyba powinna byæ tania bo to proste i tanie auta s±.

pozdrawiam.

--


Data: 2011-04-04 22:20:28
Autor: Lewis
[TVN Turbo] naprawa główna silnika
W dniu 2011-04-04 22:10, megrims pisze:

IMO to tania sensacja.


Zapytaj ilu ludi obróciło panewki w saabie ;)

--
Części do A6 C4 sprzedam
http://allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=399697
Pozdrawiam
Lewis

Data: 2011-04-04 22:22:12
Autor: megrims
[TVN Turbo] naprawa główna silnika
W dniu 2011-04-04 22:20, Lewis pisze:
W dniu 2011-04-04 22:10, megrims pisze:

IMO to tania sensacja.


Zapytaj ilu ludi obróciło panewki w saabie ;)


Czyli... w Oplu Vectrze? :D

Data: 2011-04-04 22:29:50
Autor: Lewis
[TVN Turbo] naprawa główna silnika
W dniu 2011-04-04 22:22, megrims pisze:
W dniu 2011-04-04 22:20, Lewis pisze:
W dniu 2011-04-04 22:10, megrims pisze:

IMO to tania sensacja.


Zapytaj ilu ludi obróciło panewki w saabie ;)


Czyli... w Oplu Vectrze? :D

Można to tak ująć ale silnik B205 i B235.
B204 i B234 też ale już mniej przypadków ;P

--
Części do A6 C4 sprzedam
http://allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=399697
Pozdrawiam
Lewis

Data: 2011-04-04 22:45:29
Autor: bratPit
[TVN Turbo] naprawa główna silnika

Właśnie oglądam TNV Turbo i zapodają, że facet ma 2 letnie
auto A3 2.0TDI, przejechał 100 kkm. Poszła mu pompa oleju
motoryna się zatarła i zaproponowali mu naprawę za 40
kPLN. Czy to nie jakieś jajca? Przecież wiadomo od zawsze,
że obecnie nie opłaca się naprawiać takich silników.
Z czego oni robią sensacje. Poszukać na allegro motoryny,
wymienić i wszystko na ten temat.

oczywiście że tania sensacja, nawet gdyby zaproponowali mu tzw silnik krótki (blok z wałem i tłokami) to nie wyjdzie tyle, no chyba że grupa VW ma jakieś chore ceny na silniki,
ale na nowych częściach z ASO IMO nie powinno wyjść więcej niż połowa tej kwoty,

brat

Ps nie sądzę żeby specjalnie było coś słychać po pracy silnika.

Data: 2011-04-04 23:06:00
Autor: Cavallino
[TVN Turbo] naprawa główna silnika
Użytkownik "bratPit" <krakus28no_spam@op.pl> napisał w wiadomości news:

oczywiście że tania sensacja, nawet gdyby zaproponowali mu tzw silnik krótki (blok z wałem i tłokami) to nie wyjdzie tyle, no chyba że grupa VW ma jakieś chore ceny na silniki,

Koszt wymiany samego bloku silnika w Alfie boxerze (1.4) oscylował koło 9 tys.
10 lat temu.

A Ty mówisz o wymianie całości.

Data: 2011-04-04 23:07:43
Autor: Lewis
[TVN Turbo] naprawa główna silnika
W dniu 2011-04-04 23:06, Cavallino pisze:
Użytkownik "bratPit" <krakus28no_spam@op.pl> napisał w wiadomości news:

oczywiście że tania sensacja, nawet gdyby zaproponowali mu tzw silnik
krótki (blok z wałem i tłokami) to nie wyjdzie tyle, no chyba że grupa
VW ma jakieÅ› chore ceny na silniki,

Koszt wymiany samego bloku silnika w Alfie boxerze (1.4) oscylował koło
9 tys.
10 lat temu.

A Ty mówisz o wymianie całości.

Short B205 kosztuje około 7800zł, nowy z gwarancją, złożenie tego do kupy z regeneracją głowicy i turbiny to pewnie około 11-12kzł.

--
Części do A6 C4 sprzedam
http://allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=399697
Pozdrawiam
Lewis

Data: 2011-04-04 23:15:09
Autor: Cavallino
[TVN Turbo] naprawa główna silnika
Użytkownik "Lewis" <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:indbuv$uke$1news.onet.pl...
W dniu 2011-04-04 23:06, Cavallino pisze:
Użytkownik "bratPit" <krakus28no_spam@op.pl> napisał w wiadomości news:

oczywiście że tania sensacja, nawet gdyby zaproponowali mu tzw silnik
krótki (blok z wałem i tłokami) to nie wyjdzie tyle, no chyba że grupa
VW ma jakieÅ› chore ceny na silniki,

Koszt wymiany samego bloku silnika w Alfie boxerze (1.4) oscylował koło
9 tys.
10 lat temu.

A Ty mówisz o wymianie całości.

Short B205 kosztuje około 7800zł,

To jakiÅ› szyfr?

Data: 2011-04-04 23:32:35
Autor: Lewis
[TVN Turbo] naprawa główna silnika
W dniu 2011-04-04 23:15, Cavallino pisze:

Short B205 kosztuje około 7800zł,

To jakiÅ› szyfr?


Short czyli tzw krótki silnik o oznaczeniu B205 czyli 2 litrowe turbo od saaba.

--
Części do A6 C4 sprzedam
http://allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=399697
Pozdrawiam
Lewis

Data: 2011-04-04 23:22:01
Autor: bratPit
[TVN Turbo] naprawa główna silnika

oczywiście że tania sensacja, nawet gdyby zaproponowali mu tzw silnik
krótki (blok z wałem i tłokami) to nie wyjdzie tyle, no chyba że grupa VW ma jakieś chore ceny na silniki,

Koszt wymiany samego bloku silnika w Alfie boxerze (1.4) oscylował koło 9 tys.
10 lat temu.

A Ty mówisz o wymianie całości.

zwróć uwagę że nie twierdzę kategorycznie,
na dzień dzisiejszy silnik krótki 2.0 D w ASO Opla to 20kzł, natomiast kompletny silnik bez alternatora 1.9D 150KM (ten z Fiata) to 40kzł,

brat

Data: 2011-04-05 08:39:13
Autor: Kuba \(aka cita\)
[TVN Turbo] naprawa główna silnika

Użytkownik "bratPit" <krakus28no_spam@op.pl> napisał w wiadomości news:indale$783$1inews.gazeta.pl...

oczywiście że tania sensacja, nawet gdyby zaproponowali mu tzw silnik krótki (blok z wałem i tłokami) to nie wyjdzie tyle, no chyba że grupa VW ma jakieś chore ceny na silniki,
ale na nowych częściach z ASO IMO nie powinno wyjść więcej niż połowa tej kwoty,


dopuszczasz, ze prócz panewek w dupe mogły dostać zawory, wałki zaworowe,prwadnice zaworów, tłoki, korby i wszystko inne co smarowane olejem, którego cisnienie sie nagle skończyło?


--
Pozdrawiam Kuba (aka cita)
www.cita.pl
Dwa ogony Irma i Myszka

Data: 2011-04-05 17:26:08
Autor: bratPit
[TVN Turbo] naprawa główna silnika
oczywiście że tania sensacja, nawet gdyby zaproponowali mu tzw silnik krótki (blok z wałem i tłokami) to nie wyjdzie tyle, no chyba że grupa VW ma jakieś chore ceny na silniki,
ale na nowych częściach z ASO IMO nie powinno wyjść więcej niż połowa tej kwoty,


dopuszczasz, ze prócz panewek w dupe mogły dostać zawory, wałki zaworowe,prwadnice zaworów, tłoki, korby i wszystko inne co smarowane olejem, którego cisnienie sie nagle skończyło?

dopuszczam,

brat

Data: 2011-04-04 23:36:16
Autor: J.F.
[TVN Turbo] naprawa g³ówna silnika
On Mon, 04 Apr 2011 22:10:12 +0200,  megrims wrote:
W³a¶nie ogl±dam TNV Turbo i zapodaj±, ¿e facet ma 2 letnie
auto A3 2.0TDI, przejecha³ 100 kkm. Posz³a mu pompa oleju
motoryna siê zatar³a i zaproponowali mu naprawê za 40
kPLN. Czy to nie jakie¶ jajca? Przecie¿ wiadomo od zawsze,
¿e obecnie nie op³aca siê naprawiaæ takich silników.

Ale Audi powinno sie poczuwac. Przez 2 lata to w zasadzie bezplatnie :-)

Inna sprawa, ¿e nie wierzê, ¿e facet nie czu³, ¿e co¶ jest
nie tak. ¯e silnik g³o¶niej chodzi, ¿e puka itp.

Lampka sie swiecila ? Nie ? serwis pewnie mowi ze tak ma byc :-)


Kiedy¶ komu¶ z rodziny w VW Passat 1.8T korbowód wylaz³
bokiem, to wymiana silnika ze wszystkim zmie¶ci³a siê w 4000.

Ale czy tak latwo znalezc silnik do dwuletniego Audi ?

J.

Data: 2011-04-04 23:48:13
Autor: szufla
[TVN Turbo] naprawa g³ówna silnika
W³a¶nie ogl±dam TNV Turbo i zapodaj±, ¿e facet ma 2 letnie
auto A3 2.0TDI, przejecha³ 100 kkm. Posz³a mu pompa oleju
motoryna siê zatar³a i zaproponowali mu naprawê za 40
kPLN. Czy to nie jakie¶ jajca?

Znowu ?
Poczytaj o silnikach BLB, tylko ze to troche starsze.

sz.

Data: 2011-04-05 08:35:30
Autor: Wojtek
[TVN Turbo] naprawa g³ówna silnika
Widzisz.. ostatnio siê tak porobi³o ¿e jak wyswietli siê na zegarach komunikat ¿e co¶ nie tak z ci¶nieniem, to klient my¶li hmm... znowu siê czujnik popsu³, i jedzie sierota dalej. Nie rozumiê takiego postêpowania!, a trafi³o mi siê ju¿ takich kilku z BLB na pok³adzie. W audi jest to tak zrobione ¿e jak cisnienie ucieknie to masz oko³o 10 do 15 sekund jazdy i wyskakuje stosowny komunikat na desce.  Obrabia siê jedne gówniany wa³ek i gniazdo w wale. Ale go¶æ raczej sam jest sobie winien ¿e go ubi³ na amen. Kiedy¶ jak w zasranym np. polonezie zapali³a siê kontrolka i wska¼nik pokaza³ brak ci¶nienia to ludzie potrafili reagowaæ, dzi¶ myl± p³yn spryskiwaczy z olejem a kolor czerwony z ¿ó³tym. za du¿o tego!. Najlepiej jak by silnik gas³ i po sprawie...

--
wojtek

Data: 2011-04-05 08:56:41
Autor: Grejon
[TVN Turbo] naprawa g³ówna silnika
W dniu 2011-04-05 08:35, Wojtek pisze:
Najlepiej jak by silnik gas³ i po sprawie...

Wróæ tutaj, jak ci siê silnik podczas wyprzedzania zga¶nie.

--
Grzegorz Joñca    GG: 7366919    JID:grejon@jabber.aster.pl
Mazda 6 2.0 "parafinka" Kombi

Data: 2011-04-05 23:06:55
Autor: R2r
[TVN Turbo] naprawa główna silnika
W dniu 2011-04-05 08:56, Grejon pisze:
W dniu 2011-04-05 08:35, Wojtek pisze:
Najlepiej jak by silnik gasł i po sprawie...

Wróć tutaj, jak ci się silnik podczas wyprzedzania zgaśnie.

Jestem! :-)
Co prawda nie zgasł, ale przełączył się w tryb awaryjny podczas wyprzedzania ciągnika siodłowego z naczepą, tak gdzieś na wysokości tylnej osi ciągnika. Driver ciężarówki patrzył się zdziwiony dlaczego przestaliśmy (kierowca i ja) przyspieszać a wręcz zaczęliśmy zwalniać skoro miejsce do wyprzedzania się kończyło...
W każdym razie wrażenie "niezapominalne". ;-)

--
Pozdrawiam. Artur.
______________________________________________________

Data: 2011-04-05 23:37:28
Autor: kml
[TVN Turbo] naprawa główna silnika

Użytkownik "R2r" <bezspamux@marsoft.net.pl> napisał w wiadomości news:4d9b8473$0$2455$65785112news.neostrada.pl...

Co prawda nie zgasł, ale przełączył się w tryb awaryjny podczas wyprzedzania ciągnika siodłowego z naczepą, tak gdzieś na wysokości tylnej osi ciągnika. Driver ciężarówki patrzył się zdziwiony dlaczego przestaliśmy (kierowca i ja) przyspieszać a wręcz zaczęliśmy zwalniać skoro miejsce do wyprzedzania się kończyło...
W każdym razie wrażenie "niezapominalne". ;-)

Mój znajomy miał super zajebistego passata tdi i ten parch też tak zaczął robić - odcinał moc powyżej 3k rpm. Już po trzecim razie kolo wypracował odruch resetu samochodu poprzez odłączenie zapłonu. Naprawdę nie polecam takich eksperymentów.

--
pozdrawiam
kml

Data: 2011-04-06 17:59:12
Autor: to
[TVN Turbo] naprawa g³ówna silnika
begin kml
Mój znajomy miał super zajebistego passata tdi i ten parch też tak
zaczął robić - odcinał moc powyżej 3k rpm. Już po trzecim razie kolo
wypracował odruch resetu samochodu poprzez odłączenie zapłonu. Naprawdę
nie polecam takich eksperymentów.

Ja kiedyś miałem tak, ze zmienne fazy mi się czasem przełączały, a czasem nie i nigdy nie było wiadomo ile będzie mocy przy wyprzedzaniu. Wrażenia również niezapomniane. ;)

--
"An intelligent man is sometimes forced to be drunk
 to spend time with his fools." -- Ernest Hemingway

Data: 2011-04-06 20:02:32
Autor: kml
[TVN Turbo] naprawa główna silnika

Użytkownik "to" <to@abc.xyz> napisał w wiadomości news:4d9ca9f0$0$2501$65785112news.neostrada.pl...
begin kml

Mój znajomy miał super zajebistego passata tdi i ten parch też tak
zaczął robić - odcinał moc powyżej 3k rpm. Już po trzecim razie kolo
wypracował odruch resetu samochodu poprzez odłączenie zapłonu. Naprawdę
nie polecam takich eksperymentów.

Ja kiedyś miałem tak, ze zmienne fazy mi się czasem przełączały, a czasem
nie i nigdy nie było wiadomo ile będzie mocy przy wyprzedzaniu. Wrażenia
również niezapomniane. ;)

Wtedy było o tyle dobrze, że ten "urok VW" pokazał się w mieście a nie na trasie bo nie wiem co by było ;/


--
pozdrawiam
kml

Data: 2011-04-06 18:07:29
Autor: to
[TVN Turbo] naprawa g³ówna silnika
begin kml
Wtedy było o tyle dobrze, że ten "urok VW" pokazał się w mieście a nie
na trasie bo nie wiem co by było ;/

Znany mi jest tez przypadek audi a6, w którym w przypadkowych momentach po prostu gasł silnik. Okazało się, że winny był jakiś czujnik w baku. Auto "myślało", że już nie ma paliwa, więc się wyłączało i tyle.

--
"An intelligent man is sometimes forced to be drunk
 to spend time with his fools." -- Ernest Hemingway

Data: 2011-04-06 20:58:12
Autor: kml
[TVN Turbo] naprawa główna silnika

Użytkownik "to" <to@abc.xyz> napisał w wiadomości news:4d9cabe1$0$2501$65785112news.neostrada.pl...
begin kml

Wtedy było o tyle dobrze, że ten "urok VW" pokazał się w mieście a nie
na trasie bo nie wiem co by było ;/

Znany mi jest tez przypadek audi a6, w którym w przypadkowych momentach
po prostu gasł silnik. Okazało się, że winny był jakiś czujnik w baku.
Auto "myślało", że już nie ma paliwa, więc się wyłączało i tyle.

Elektronika jest fajna. Bardzo fajna. Niedługi w trumnie będzie czujnik otwarcia wieka :>

--
pozdrawiam
kml

Data: 2011-04-06 22:04:33
Autor: Marcin Stankiewicz
[TVN Turbo] naprawa g³ówna silnika
Dnia Wed, 6 Apr 2011 20:58:12 +0200, kml na pl.misc.samochody napisa³(a):

Nied³ugi w trumnie bêdzie czujnik otwarcia wieka :>

Patent sprzed 28 lat : http://www.freepatentsonline.com/4367461.html

--
Marcin Stankiewicz [ a.k.a. motomouse ;-) ]
m.stankiewicz na pomarañczka [ czyli orange ].pl
"Zrób co¶, a zdobêdziesz si³ê. Ralph Waldo Emerson"

Data: 2011-04-05 09:18:41
Autor: GR
[TVN Turbo] naprawa g³ówna silnika
Widzisz.. ostatnio siê tak porobi³o ¿e jak wyswietli siê na zegarach komunikat ¿e co¶ nie tak z ci¶nieniem, to klient my¶li hmm... znowu siê czujnik popsu³, i jedzie sierota dalej. Nie rozumiê takiego postêpowania!, a trafi³o mi siê ju¿ takich kilku z BLB na pok³adzie. W audi jest to tak zrobione ¿e jak cisnienie ucieknie to masz oko³o 10 do 15 sekund jazdy i wyskakuje stosowny komunikat na desce.  Obrabia siê jedne gówniany wa³ek i gniazdo w wale. Ale go¶æ raczej sam jest sobie winien ¿e go ubi³ na amen. Kiedy¶ jak w zasranym np. polonezie zapali³a siê kontrolka i wska¼nik pokaza³ brak ci¶nienia to ludzie potrafili reagowaæ, dzi¶ myl± p³yn spryskiwaczy z olejem a kolor czerwony z ¿ó³tym. za du¿o tego!. Najlepiej jak by silnik gas³ i po sprawie...

Stary NIssan Patrol ma 2 czujniki ci¶nienia oleju,
jeden pokazuje w kabinie faktyczne ci¶nienie na wska¼niku, drugi jest niby
"po nic", ale je¶li obydwa stwierdz±, ¿e ci¶nienie oleju jest poni¿ej 1 Atm,
to z automatu odcinaj± pompê paliwa i samochód ga¶nie.
To jest ustrojstwo, które ma zapobiedz np. zatarciu silnika przy du¿ych przechy³ach,
ale patent prosty i skuteczny... Ka¿de autko co¶ takiego powinno mieæ i nie by³oby problemu.
pozdr.
gr

Data: 2011-04-05 19:56:02
Autor: to
[TVN Turbo] naprawa g³ówna silnika
begin Wojtek
Kiedy¶ jak w zasranym np. polonezie zapali³a
siê kontrolka i wskaŒnik pokaza³ brak ci¶nienia to ludzie potrafili
reagowaæ, dzi¶ myl± p³yn spryskiwaczy z olejem a kolor czerwony z
¿ó³tym. za du¿o tego!. Najlepiej jak by silnik gas³ i po sprawie...

U mnie w aucie o ciśnieniu oleju mówi jedynie mała czerwona kontrolka, która w słońcu jest słabo widoczna, a po za tym zasłania ją wieniec kierownicy. Szansa na to, że w krytycznej sytuacji ktokolwiek by ją zauważył jest bliska zeru. Zastanawiam się, czy specjalnie tak to zrobili. ;-)

--
"An intelligent man is sometimes forced to be drunk
 to spend time with his fools." -- Ernest Hemingway

Data: 2011-04-05 08:37:09
Autor: Kuba \(aka cita\)
[TVN Turbo] naprawa główna silnika

Użytkownik "megrims" <megrimsNOSPAM@interia.pl> napisał w wiadomości news:ind8j1$pja$1usenet.news.interia.pl...
Kiedyś komuś z rodziny w VW Passat 1.8T korbowód wylazł
bokiem, to wymiana silnika ze wszystkim zmieściła się w 4000.

IMO to tania sensacja.


ale rozumiesz, ze silnik padł całkowicie 500km po utracie gwarancji...
To nie był samochód z niewadomo jakim przebiegiem sprowadzony na podstawie sfałszowanych dokumentów za kilka groszy euro przez Pana Kazia, a zakup w salonie za duże pieniądze powinien do czegoś zobowiązywać importera ...


--
Pozdrawiam Kuba (aka cita)
www.cita.pl
Dwa ogony Irma i Myszka

Data: 2011-04-05 08:43:26
Autor: bbk
[TVN Turbo] naprawa główna silnika
On 2011-04-05 08:37, Kuba (aka cita) wrote:

Użytkownik "megrims" <megrimsNOSPAM@interia.pl> napisał w wiadomości
news:ind8j1$pja$1usenet.news.interia.pl...
Kiedyś komuś z rodziny w VW Passat 1.8T korbowód wylazł
bokiem, to wymiana silnika ze wszystkim zmieściła się w 4000.

IMO to tania sensacja.


ale rozumiesz, ze silnik padł całkowicie 500km po utracie gwarancji...
To nie był samochód z niewadomo jakim przebiegiem sprowadzony na
podstawie sfałszowanych dokumentów za kilka groszy euro przez Pana
Kazia, a zakup w salonie za duże pieniądze powinien do czegoś
zobowiązywać importera ...


Zobowiązuje. Do tego czego obejmuje gwarancja. A ona jak sama nazwa wskazuje gwarantuje, że samochód przejedzie ileśtam km i reszta to szczęście użytkownika. Ludzie chcą mieć wszystko jak najtańsze i takie towary dostają. Jeżeli teraz samochód jeździ kilkukrotność gwarancji to znaczy, że jest za drogi. Bo na materiałach zawsze można przyciąć.

Data: 2011-04-05 19:58:35
Autor: to
[TVN Turbo] naprawa g³ówna silnika
begin Kuba \(aka cita\)
ale rozumiesz, ze silnik padł całkowicie 500km po utracie gwarancji...
To nie był samochód z niewadomo jakim przebiegiem sprowadzony na
podstawie sfałszowanych dokumentów za kilka groszy euro przez Pana
Kazia, a zakup w salonie za duże pieniądze powinien do czegoś
zobowiązywać importera ...

No, ale co z tego, że 500 km po? Zawsze musi być jakaś granica. A co byś powiedział, gdyby padł Ci silnik 500 km przed końcem gwarancji i gwarant by Ci powiedział, że nie naprawi bo gwarancji już prawie nie ma? ;)

--
"An intelligent man is sometimes forced to be drunk
 to spend time with his fools." -- Ernest Hemingway

Data: 2011-04-05 23:16:51
Autor: R2r
[TVN Turbo] naprawa główna silnika
W dniu 2011-04-05 08:37, Kuba (aka cita) pisze:
ale rozumiesz, ze silnik padł całkowicie 500km po utracie gwarancji...
To nie był samochód z niewadomo jakim przebiegiem sprowadzony na
podstawie sfałszowanych dokumentów za kilka groszy euro przez Pana
Kazia, a zakup w salonie za duże pieniądze powinien do czegoś
zobowiązywać importera ...

No niby tak, ale jak komuś ukradną auto dzień (czy choćby godzinę) po wygaśnięciu polisy, (jeśli oczywiście wcześniej nowej nie zawarł) to... kicha.
Sam doświadczyłem padu pierwszej cewki zapłonowej w Meganie tydzień po upływie gwarancji i - chciał, nie chciał - musiałem płacić za naprawę z własnej kieszeni. Gdyby awaria nastąpiła dwa tygodnie wcześniej nie byłoby problemu. Ale cóż... pech. Auto też było prosto z salonu.


--
Pozdrawiam. Artur.
______________________________________________________

Data: 2011-04-05 23:26:15
Autor: J.F.
[TVN Turbo] naprawa g³ówna silnika
On Tue, 05 Apr 2011 23:16:51 +0200,  R2r wrote:
Sam do¶wiadczy³em padu pierwszej cewki zap³onowej w Meganie tydzieñ po up³ywie gwarancji i - chcia³, nie chcia³ - musia³em p³aciæ za naprawê z w³asnej kieszeni. Gdyby awaria nast±pi³a dwa tygodnie wcze¶niej nie by³oby problemu. Ale có¿... pech. Auto te¿ by³o prosto z salonu.

Ale Renault ponoc nauczyl sie dbac o klienta i pozniej partycypowal w
kosztach/dawal znizke nawet po gwarancji. Co prawda jak znam ceny ASO to nadal dobrze na tym zarabiali :-)

J.

Data: 2011-04-06 08:37:41
Autor: Cavallino
[TVN Turbo] naprawa g³ówna silnika
U¿ytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:e32np6dfkj3fadv2unrep44mhp55r9tgf74ax.com...
On Tue, 05 Apr 2011 23:16:51 +0200,  R2r wrote:
Sam do¶wiadczy³em padu pierwszej cewki zap³onowej w Meganie tydzieñ po
up³ywie gwarancji i - chcia³, nie chcia³ - musia³em p³aciæ za naprawê z
w³asnej kieszeni. Gdyby awaria nast±pi³a dwa tygodnie wcze¶niej nie
by³oby problemu. Ale có¿... pech. Auto te¿ by³o prosto z salonu.

Ale Renault ponoc nauczyl sie dbac o klienta i pozniej partycypowal w
kosztach/dawal znizke nawet po gwarancji.

Ciekawe, nigdy mi nic takiego nie zaproponowali.
No chyba ¿e cena za ten sam badziewny Sagem wynosz±ca dwa razy tyle co porz±dne Beru, to by³a promocja, tylko ja siê nie pozna³em. ;-)

Data: 2011-04-06 11:29:24
Autor: Micha³ Gut
[TVN Turbo] naprawa g³ówna silnika
Ale Renault ponoc nauczyl sie dbac o klienta i pozniej partycypowal w
kosztach/dawal znizke nawet po gwarancji.

Ciekawe, nigdy mi nic takiego nie zaproponowali.
No chyba ¿e cena za ten sam badziewny Sagem wynosz±ca dwa razy tyle co porz±dne Beru, to by³a promocja, tylko ja siê nie pozna³em. ;-)

braciakowi w corsie jak po raz n-ty zdechla ta sama rzecz (albo maglownica ktora wycenili na 3-6kpln albo decha rozdzielcza ktora mu gasla znaniecka) to jak wysmarowal pismo do centrali to po tym liscie aso partycypowalo w kosztach w jakims tam znacznym stopniu - 50 czy 70 %

Data: 2011-04-06 16:09:39
Autor: J.F.
[TVN Turbo] naprawa g³ówna silnika
U¿ytkownik "Micha³ Gut" <michal@wytnijizostawsamadomenesircomp.pl>
Ale Renault ponoc nauczyl sie dbac o klienta i pozniej partycypowal w
kosztach/dawal znizke nawet po gwarancji.
Ciekawe, nigdy mi nic takiego nie zaproponowali.
No chyba ¿e cena za ten sam badziewny Sagem wynosz±ca dwa razy tyle co porz±dne Beru, to by³a promocja, tylko ja siê nie pozna³em. ;-)

braciakowi w corsie jak po raz n-ty zdechla ta sama rzecz (albo maglownica ktora wycenili na 3-6kpln albo decha rozdzielcza ktora mu gasla znaniecka) to jak wysmarowal pismo do centrali to po tym liscie aso partycypowalo w kosztach w jakims tam znacznym stopniu - 50 czy 70 %

przy czym nawet przy 70% obnizki to byc moze na tym nadal sporo zarabiali :-)

J.

Data: 2011-04-05 09:11:04
Autor: Rychu
[TVN Turbo] naprawa główna silnika
W dniu 2011-04-04 22:10, megrims pisze:
kPLN. Czy to nie jakieś jajca? Przecież wiadomo od zawsze,
że obecnie nie opłaca się naprawiać takich silników.

OT. Niedawno z Cavallinio dyskutowaliśmy o spalaniu w Pandzie.
No i nie mógł uwierzyć, że mi paliła koło 10 litrów w trasie
i koło 12 w mieście.

Ostatnio miał miejsce częściowy remont silnika. No i po nim na
~27 litrach gazu przejechałem 335 km z czego jakieś 240 w trasie
DC-Końskie-DC ze staniem w korkach na Prymasa i Al. Krakowskiej.
Po przeliczeniu daje to jakieś ~8 litrów na 100 km w "cyklu mieszanym".
W ogóle jakoś tak lżej jeździ i lepiej się zbiera. Powiedzmy,
że spalanie spadło o jakieś ~3 litry (z 11 na 8), co daje ponad
25% wzrost efektywności silnika.

--
Pozdrawiam
Rychu
W-wa | Panda VAN'05
oznakowana KR637** :)

Data: 2011-04-05 13:44:10
Autor: Cavallino
[TVN Turbo] naprawa główna silnika
Użytkownik "Rychu" <ryszard@activTRZY.pl> napisał w wiadomości news:

OT. Niedawno z Cavallinio dyskutowaliśmy o spalaniu w Pandzie.
No i nie mógł uwierzyć, że mi paliła koło 10 litrów w trasie
i koło 12 w mieście.

Ostatnio miał miejsce częściowy remont silnika. No i po nim na
~27 litrach gazu przejechałem 335 km z czego jakieś 240 w trasie
DC-Końskie-DC ze staniem w korkach na Prymasa i Al. Krakowskiej.
Po przeliczeniu daje to jakieś ~8 litrów na 100 km w "cyklu mieszanym".
W ogóle jakoś tak lżej jeździ i lepiej się zbiera. Powiedzmy,
że spalanie spadło o jakieś ~3 litry (z 11 na 8), co daje ponad
25% wzrost efektywności silnika.

No tak, nie wiedziałem że jakimś zarżniętym padalcem jeździłeś.

Data: 2011-04-05 20:00:11
Autor: to
[TVN Turbo] naprawa g³ówna silnika
begin Rychu
Ostatnio miał miejsce częściowy remont silnika. No i po nim na ~27
litrach gazu przejechałem 335 km z czego jakieś 240 w trasie
DC-Końskie-DC ze staniem w korkach na Prymasa i Al. Krakowskiej. Po
przeliczeniu daje to jakieś ~8 litrów na 100 km w "cyklu mieszanym". W
ogóle jakoś tak lżej jeździ i lepiej się zbiera. Powiedzmy, że spalanie
spadło o jakieś ~3 litry (z 11 na 8), co daje ponad 25% wzrost
efektywności silnika.

A nie wymieniłeś przy okazji jakiegoś czujnika, w stylu przepływki, lambdy czy czegoś takiego?

--
"An intelligent man is sometimes forced to be drunk
 to spend time with his fools." -- Ernest Hemingway

Data: 2011-04-05 23:29:55
Autor: Tomasz Pyra
[TVN Turbo] naprawa główna silnika
W dniu 2011-04-05 09:11, Rychu pisze:

Ostatnio miał miejsce częściowy remont silnika. No i po nim na
~27 litrach gazu przejechałem 335 km z czego jakieś 240 w trasie
DC-Końskie-DC ze staniem w korkach na Prymasa i Al. Krakowskiej.
Po przeliczeniu daje to jakieś ~8 litrów na 100 km w "cyklu mieszanym".
W ogóle jakoś tak lżej jeździ i lepiej się zbiera. Powiedzmy,
że spalanie spadło o jakieś ~3 litry (z 11 na 8), co daje ponad
25% wzrost efektywności silnika.

To co piszesz może oznaczać że wcześniej jeden cylinder zamiast napędzać silnik, to jedynie przepompowywał paliwo z dolotu do wydechu.

Data: 2011-04-05 23:33:12
Autor: Grejon
[TVN Turbo] naprawa g³ówna silnika
W dniu 2011-04-05 23:29, Tomasz Pyra pisze:
W dniu 2011-04-05 09:11, Rychu pisze:

Ostatnio mia³ miejsce czê¶ciowy remont silnika. No i po nim na
~27 litrach gazu przejecha³em 335 km z czego jakie¶ 240 w trasie
DC-Koñskie-DC ze staniem w korkach na Prymasa i Al. Krakowskiej.
Po przeliczeniu daje to jakie¶ ~8 litrów na 100 km w "cyklu mieszanym".
W ogóle jako¶ tak l¿ej je¼dzi i lepiej siê zbiera. Powiedzmy,
¿e spalanie spad³o o jakie¶ ~3 litry (z 11 na 8), co daje ponad
25% wzrost efektywno¶ci silnika.

To co piszesz mo¿e oznaczaæ ¿e wcze¶niej jeden cylinder zamiast napêdzaæ
silnik, to jedynie przepompowywa³ paliwo z dolotu do wydechu.

Niedawno opisywa³, ¿e mu spier... wymianê paska rozrz±du.

--
Grzegorz Joñca    GG: 7366919    JID:grejon@jabber.aster.pl
Mazda 6 2.0 "parafinka" Kombi

Data: 2011-04-05 23:41:06
Autor: Tomasz Pyra
[TVN Turbo] naprawa g³ówna silnika
W dniu 2011-04-05 23:33, Grejon pisze:
W dniu 2011-04-05 23:29, Tomasz Pyra pisze:
W dniu 2011-04-05 09:11, Rychu pisze:

Ostatnio mia³ miejsce czê¶ciowy remont silnika. No i po nim na
~27 litrach gazu przejecha³em 335 km z czego jakie¶ 240 w trasie
DC-Koñskie-DC ze staniem w korkach na Prymasa i Al. Krakowskiej.
Po przeliczeniu daje to jakie¶ ~8 litrów na 100 km w "cyklu mieszanym".
W ogóle jako¶ tak l¿ej je¼dzi i lepiej siê zbiera. Powiedzmy,
¿e spalanie spad³o o jakie¶ ~3 litry (z 11 na 8), co daje ponad
25% wzrost efektywno¶ci silnika.

To co piszesz mo¿e oznaczaæ ¿e wcze¶niej jeden cylinder zamiast napêdzaæ
silnik, to jedynie przepompowywa³ paliwo z dolotu do wydechu.

Niedawno opisywa³, ¿e mu spier... wymianê paska rozrz±du.


Ustawiaj±c rozrz±d te¿ mo¿na oczywi¶cie takich cudów narobiæ :)

Data: 2011-04-06 02:28:35
Autor: Grejon
[TVN Turbo] naprawa g³ówna silnika
W dniu 2011-04-05 23:41, Tomasz Pyra pisze:

Niedawno opisywa³, ¿e mu spier... wymianê paska rozrz±du.


Ustawiaj±c rozrz±d te¿ mo¿na oczywi¶cie takich cudów narobiæ :)

OIDP za³o¿yli mu z³± pompê ch³odz±c± i siê pewnie z czasem rozstroi³.

--
Grzegorz Joñca    GG: 7366919    JID:grejon@jabber.aster.pl
Mazda 6 2.0 "parafinka" Kombi

Data: 2011-04-06 08:39:26
Autor: Cavallino
[TVN Turbo] naprawa g³ówna silnika
U¿ytkownik "Tomasz Pyra" <hellfire@spam.spam.spam> napisa³ w wiadomo¶ci news:

Ustawiaj±c rozrz±d te¿ mo¿na oczywi¶cie takich cudów narobiæ :)

Oj tak, jak ostatnio fachowcy ustawili zawory w skuterku mojego syna, to by³ przekonany ¿e mu pi¼dzika podmienili.
Jecha³ po³owê tego co wcze¶niej, pali³ dwa razy tyle i do tego stuka³ jak w¶ciek³y.

Data: 2011-04-05 23:57:12
Autor: Tomasz Pyra
[TVN Turbo] naprawa główna silnika
W dniu 2011-04-04 22:10, megrims pisze:
Właśnie oglądam TNV Turbo i zapodają, że facet ma 2 letnie
auto A3 2.0TDI, przejechał 100 kkm. Poszła mu pompa oleju
motoryna się zatarła i zaproponowali mu naprawę za 40
kPLN. Czy to nie jakieś jajca? Przecież wiadomo od zawsze,
że obecnie nie opłaca się naprawiać takich silników.

Też takie ASO-we gadanie.

W ASO często tego typu naprawy kosztują pierdyliardy z powodu konstrukcji cennika.
Pewnie w ogóle nie ma tam takiej części zamiennej jak silnik jako taki, a kupić sobie trzeba wszystko po kolei.
A jak się w takim ich cenniku zaznaczy wszystkie elementy silnika z osobna, każdy za kupę pieniędzy, to faktycznie wyjdzie jakaś astronomiczna kwota.

Jak by chcieć w ASO kupić cały samochód wg. cennika części zamiennych, to pewnie kosztowałby 3-4x więcej niż nowy, złożony w fabryce.

Z czego oni robią sensacje. Poszukać na allegro motoryny,
wymienić i wszystko na ten temat.

Pierwsza sprawa, to oddać silnik do kogoś kto zajmuje się remontami silników. W ASO pewnie nigdy w życiu czegoś takiego nie robili z powodu który sam podałeś wyżej.
Natomiast silnik trzeba po prostu rozebrać, ocenić co zostało uszkodzone i naprawić te elementy.
Mała szansa żeby zniszczeniu uległo wszystko co jest w silniku.

Inna sprawa, że nie wierzę, że facet nie czuł, że coś jest
nie tak. Że silnik głośniej chodzi, że puka itp.

Jak mi się silnik zatarł to nie było żadnych takich objawów.
Po prostu nagle stracił moc i zgasł. Zimny odpalał ponownie i po kilku minutach gasł - zatarło się łożysko wałka rozrządu.

Data: 2011-04-06 00:16:04
Autor: J.F.
[TVN Turbo] naprawa g³ówna silnika
On Tue, 05 Apr 2011 23:57:12 +0200,  Tomasz Pyra wrote:
motoryna siê zatar³a i zaproponowali mu naprawê za 40
kPLN. Czy to nie jakie¶ jajca? Przecie¿ wiadomo od zawsze,
¿e obecnie nie op³aca siê naprawiaæ takich silników.

Te¿ takie ASO-we gadanie.
W ASO czêsto tego typu naprawy kosztuj± pierdyliardy z powodu konstrukcji cennika.
Pewnie w ogóle nie ma tam takiej czê¶ci zamiennej jak silnik jako taki,

Jest, ale kosztuje tyle ze szkoda gadac.

Z czego oni robi± sensacje. Poszukaæ na allegro motoryny,
wymieniæ i wszystko na ten temat.

Pierwsza sprawa, to oddaæ silnik do kogo¶ kto zajmuje siê remontami silników. W ASO pewnie nigdy w ¿yciu czego¶ takiego nie robili z powodu który sam poda³e¶ wy¿ej.

Mogli robic .. jak sie zatarl na gwarancji.
Natomiast jesli to w miare nowy model, to i ten fachowiec sie moze
rozbic o dostepnosc czesci.

Natomiast silnik trzeba po prostu rozebraæ, oceniæ co zosta³o uszkodzone i naprawiæ te elementy.
Ma³a szansa ¿eby zniszczeniu uleg³o wszystko co jest w silniku.

przy braku oleju ? No ale teraz osprzet kosztuje chyba wiecej niz silnik wlasciwy :-)

J.

Data: 2011-04-06 18:01:34
Autor: to
[TVN Turbo] naprawa g³ówna silnika
begin Tomasz Pyra
Jak by chcieć w ASO kupić cały samochód wg. cennika części zamiennych,
to pewnie kosztowałby 3-4x więcej niż nowy, złożony w fabryce.

Tak dokładnie jest, cena zwykłego Golfa wychodzi w ten sposób w okolicach 200 tys. ;)

--
"An intelligent man is sometimes forced to be drunk
 to spend time with his fools." -- Ernest Hemingway

Data: 2011-04-07 03:40:20
Autor: Filip KK
[TVN Turbo] naprawa główna silnika
W dniu 2011-04-06 20:01, to pisze:
begin Tomasz Pyra

Jak by chcieć w ASO kupić cały samochód wg. cennika części zamiennych,
to pewnie kosztowałby 3-4x więcej niż nowy, złożony w fabryce.

Tak dokładnie jest, cena zwykłego Golfa wychodzi w ten sposób w okolicach
200 tys. ;)

Mam pomysł. Zrobić wycenę nowego samochodu bez silnika, osprzętu do niego, bez skrzyni biegów, wiązek elektrycznych, komputerów, sterowników i całej tej elektroniki. To wszystko można kupić na rynku wtórnym za grosze. Kto idzie na ochotnika do salonu o wycenę tych wszystkich części? Z taką wyceną trzeba podejść do sprzedawcy nowych samochodów i powiedzieć, że się chce kupić nowe auto bez tych wszystkich części, za kwotę pomniejszoną o ich wycenę tych części.

Kto idzie na ochotnika?

[TVN Turbo] naprawa główna silnika

Nowy film z video.banzaj.pl wiêcej »
Redmi 9A - recenzja bud¿etowego smartfona