naprawa kapcia bez zdejmowania kola

Data: 2010-07-07 15:12:06
Autor: poznanchyk
naprawa kapcia bez zdejmowania kola
Podobno są jakieś spreje do tymczasowego załatania przebitej dętki.
Coś takiego by mi się przydało, jak to się nazywa i czego szukać na Allegro?

Data: 2010-07-07 15:51:10
Autor: KuFeL
W dniu 2010-07-07 15:12, poznanchyk pisze:
Podobno są jakieś spreje do tymczasowego załatania przebitej dętki.
Coś takiego by mi się przydało, jak to się nazywa i czego szukać na
Allegro?
http://www.allegro.pl/item1101611729_plyn_antyprzebiciowy_geax_tubeless_therapy_177ml.html

pewnie są też inne. Ja mam oprócz powyższego 'to samo' z Lidl'a za 12.99. Póki co nigdy nie musiałem korzystać więc nie wiem jak w praktyce to się sprawdza.

Pzdr,
KuFeL
--
gg:71218 / http://blog.ku-fel.com / PSN: KuFeL78
http://www.zachody.pl / skype:kufel78

Data: 2010-07-07 16:47:27
Autor: 666
naprawa kapcia bez zdejmowania kola
A macie na myśli wstrzyknięcie PRZED złapaniem dziury, czy PO złapaniu dziury?

Używałem dętek gotowych z żelem w środku, ale wrażenie nieszczególne, jak dziura my być to i tak będzie ;-)
I ten wylewający się żel wkurzający wtedy jest ;-)

-- -- -

Data: 2010-07-08 17:44:52
Autor: Norbert
naprawa kapcia bez zdejmowania kola
pewnie są też inne. Ja mam oprócz powyższego 'to samo' z Lidl'a za 12.99. Póki co nigdy nie musiałem korzystać więc nie wiem jak w praktyce to się sprawdza.

Heh, dokladnie to samo, woze ten spray z lidla na czarna godzine, ale jeszcze nie musialem uzywac i nie wiem czy zadziala. Mam nadzieje ze o 23 w nocy 25km od domu gdy zlapie kapcia pozwoli dojechac....

Data: 2010-07-07 17:48:13
Autor: emil
poznanchyk pisze:
Podobno są jakieś spreje do tymczasowego załatania przebitej dętki.
Coś takiego by mi się przydało, jak to się nazywa i czego szukać na Allegro?
http://www.allegro.pl/search.php?string=spray+naprawczy+do+opon&sourceid=Mozilla-search

-Spraje schną dłużej niż zajmuje mi załatanie dziury łatką. samoprzylepną.
-Po dojechaniu do domu trzeba wymienić dętkę.
-Czasem trzeba powtarzać operację łatania.
-Zajmują więcej miejsca od zapasowej dętki, o łatkach niewspominając.

Data: 2010-07-07 20:12:37
Autor: Wooyek
naprawa kapcia bez zdejmowania kola
Podobno są jakieś spreje do tymczasowego załatania przebitej dętki.
Coś takiego by mi się przydało, jak to się nazywa i czego szukać na Allegro?

Kapcia można naprawić bez zdejmowania koła również klasycznymi metodami (łatki), tyle że ma to sens, jak masz z tyłu jakieś upierdliwe mocowanie koła (holender, niektóre zjazdówki itp.).

A o sprejach już przedpiścy napisali, ja sobie kupiłem w Lidlu na maratony, ale jeszcze nie używałem (odpukać ;))...

Data: 2010-07-07 20:37:13
Autor: Ignac
naprawa kapcia bez zdejmowania kola

  Nie polecem detek z tym silikonem płynnym w środku gdyż po ok. roku
  używania ten silikon traktuje wentyl jak dziurę i zakleją zaworek dętki
  uniemożliwiająć pompowanie koła złamałem sobie tak pompkę nożną.   Natomiast przebitą dętkę łatam przy pomocy łatki+klej nie zdejmując koła tak
  z jednej strony zciągam łyżką brzeg opony na zewnątrz i wyciagam dętkę z boku
  lekko podpompowuję dętkę i dziura jest tam gdzie dmucha...przed założeniem   sprawdzam czy coś ostrego nie zostało w oponie.

  Ponadto zauważyłem że opony o tpi min.66 dają wystarczającą skuteczność
  antyprzebiciową do jazdy po asfalcie...nawet na slickach.
    Ignac

Data: 2010-07-08 17:48:19
Autor: Norbert
[...]

Takie latanie to norma, jest tylko jeden problem, trzeba znalezc dziure, albo na sluch, albo w oponie wypatrzyc.

Data: 2010-07-08 20:30:24
Autor: Ignac
> [...]

Takie latanie to norma, jest tylko jeden problem, trzeba znalezc dziure, albo na sluch, albo w oponie wypatrzyc.

  ...najczęściej miejsce przebicia opony ze szpejejm które to zrobiło jest
  widoczne na zewnątrz opony więc wyjmuje detkę właśnie w tym miejscu palcami
  mozna wyczuć gdzie z dziury dmucha...no przecież to jest banalne.

   Ignac

Data: 2010-07-15 09:45:22
Autor: Marek 'Qrczak' Potocki
Dnia Thu, 08 Jul 2010 20:30:24 +0200, Ignac napisał(a):

  ...najczęściej miejsce przebicia opony ze szpejejm które to zrobiło jest
  widoczne na zewnątrz opony więc wyjmuje detkę właśnie w tym miejscu palcami
  mozna wyczuć gdzie z dziury dmucha...no przecież to jest banalne.

....a poza tym i tak trzeba usunąć z opony źródło przebicia.

chociaż ostatnie perforacje dętki to miałem przez podwiniętą opaskę...
 ;)
--
Pozdrawiam z Wrocławia
Marek Potocki

Data: 2010-07-19 21:22:35
Autor: Ignac
naprawa kapcia bez zdejmowania kola

  Coś mi się jeszcze przypomniało...jak przejadę przez jakieś małe ostre szpeja
  to zaraz potem na czystej drodze (np.asfalcie) robie kierownicą coś takiego
  jakbym chciał rozgrzać oponę a wtedy siła tarcia miedzy oponą a podłożem
  rozkłada się m.in na składową boczną i wyciaga jakieś małe ostre kamyczki    kawałeczki szkła które utkwiły w biezniku...to doskonale działa bo od ponad
  roku nie złapałem kapcia natomiast na oponach widzę kilka drobnych   naciętych śladów.

  Ignac
   --

naprawa kapcia bez zdejmowania kola