Grupy dyskusyjne   »   pl.rec.rowery   »   naprawa/modernizacja ramy 3miasto

naprawa/modernizacja ramy 3miasto

Data: 2011-10-05 18:05:33
Autor: mt
naprawa/modernizacja ramy 3miasto
Witam.
Ułamał mi się hak przerzutki (zintegrowany), w zwi±zku z czym pomy¶lałem sobie, że jak już mam co¶ robić z ram±, to może zamiast kombinować z jej napraw± zmodyfikowałbym j± nieco, a konkretnie wymienił pionowe haki na sko¶ne b±dĽ poziome b±dĽ na przesuwane pionowe (już od jakiego¶ czasu chodzi mi po głowie przej¶cie na piastę wielobiegow±). I tu pytanie, znacie jaki¶ sprawdzony warsztat w Trójmie¶cie b±dĽ najbliższej okolicy, który podj±ł by się takiej roboty? Rama to stal hi-ten, więc ze spawaniem nie powinno być problemu. Wiem, że s± firmy typu Bio Bike, lecz jakby się dało, to wolałbym co¶ na miejscu.

--
marcin

Data: 2011-10-05 18:09:08
Autor: kamil/Endurorider.pl
naprawa/modernizacja ramy 3miasto

Użytkownik "mt" <telepski@interia.pl> napisał w wiadomo¶ci news:j6hv8e$7ca$1usenet.news.interia.pl...

(...)Rama to stal hi-ten, więc ze spawaniem nie powinno być problemu. Wiem, że s± firmy typu Bio Bike, lecz jakby się dało, to wolałbym co¶ na miejscu.

Opłaca się inwestować w ramę z Hi-tenu? Spawanie będzie problematyczne bo nadal jest to cienki materiał. Druga sprawa nikt, kto naprawdę nie ma pojęcia w temacie, nie pospawa tego odpowiednio równo.


--
pozdrawiam kamil
http://Endurorider.pl
Endurorider.pl 29/09/2011 Beskidy 2011

Data: 2011-10-05 19:17:57
Autor: mt
naprawa/modernizacja ramy 3miasto
kamil/Endurorider.pl pisze:

(...)Rama to stal hi-ten, więc ze spawaniem nie powinno być problemu. Wiem, że s± firmy typu Bio Bike, lecz jakby się dało, to wolałbym co¶ na miejscu.

Opłaca się inwestować w ramę z Hi-tenu? Spawanie będzie problematyczne bo nadal jest to cienki materiał. Druga sprawa nikt, kto naprawdę nie ma pojęcia w temacie, nie pospawa tego odpowiednio równo.

Zdaję sobie sprawę, że potrzebny jest nie tylko sprawny spawacz, ale przede wszystkim kto¶, kto ma pojęcie o ramach rowerowych. A czy się opłaca? I tak i nie :) Z jednej strony przyzwyczajony do niej jestem i dobrze mi się na niej jeĽdzi, więc jeżeli dałoby się przerobić ramę za w miarę sensowne dla mnie pieni±dze, to uważam, że się opłaca. Niestety, nowe ramy, które by mnie interesowały (tzn. dawały możliwo¶ć użycia piasty wielobiegowej bez dodatkowych napinaczy łańcucha) raz, że s± ciężko dostępne u nas, dwa, że jednak trochę kosztuj±, że nowa byłaby lepsza to nie mam w±tpliwo¶ci, jednak nie za wszelk± cenę.

--
marcin

Data: 2011-10-05 19:45:01
Autor: kamil/Endurorider.pl
naprawa/modernizacja ramy 3miasto
Użytkownik "mt" <telepski@interia.pl> napisał w wiadomo¶ci news:j6i3g6$dqg$1usenet.news.interia.pl...

Zdaję sobie sprawę, że potrzebny jest nie tylko sprawny spawacz, ale przede wszystkim kto¶, kto ma pojęcie o ramach rowerowych. A czy się opłaca? I tak i nie :) Z jednej strony przyzwyczajony do niej jestem i dobrze mi się na niej jeĽdzi, więc jeżeli dałoby się przerobić ramę za w miarę sensowne dla mnie pieni±dze, to uważam, że się opłaca.

Obawiam, się że taka przeróbka zrobiona naprawdę dobrze wyklucza "sensowne pieni±dze" :(

Niestety, nowe ramy, które by mnie interesowały (tzn. dawały możliwo¶ć użycia piasty wielobiegowej bez dodatkowych napinaczy łańcucha) raz, że s± ciężko dostępne u nas, dwa, że jednak trochę kosztuj±, że nowa byłaby lepsza to nie mam w±tpliwo¶ci, jednak nie za wszelk± cenę.

Wiem, że jestem odosobniony w moim pogl±dzie na ten temat, ale uważam że napinacz i zwykła rama jest lepsza niż zawzięte szukanie haków umożliwi±j±cych regulację naci±gu łańcucha :) Na mój sposób jest taniej, szybciej i łatwiej wszystko skompletować :)


--
pozdrawiam kamil
http://Endurorider.pl
Endurorider.pl 29/09/2011 Beskidy 2011

Data: 2011-10-05 20:12:16
Autor: mt
naprawa/modernizacja ramy 3miasto
kamil/Endurorider.pl pisze:

Obawiam, się że taka przeróbka zrobiona naprawdę dobrze wyklucza "sensowne pieni±dze" :(

Też mi się wydaje, że koszt takiej przeróbki może oscylować w granicach nowej ramy, b±dĽ niewiele taniej, wszak robocizna dobrego fachowca jest w cenie. Jednak spytać nie zaszkodziło :)

Niestety, nowe ramy, które by mnie interesowały (tzn. dawały możliwo¶ć użycia piasty wielobiegowej bez dodatkowych napinaczy łańcucha) raz, że s± ciężko dostępne u nas, dwa, że jednak trochę kosztuj±, że nowa byłaby lepsza to nie mam w±tpliwo¶ci, jednak nie za wszelk± cenę.

Wiem, że jestem odosobniony w moim pogl±dzie na ten temat, ale uważam że napinacz i zwykła rama jest lepsza niż zawzięte szukanie haków umożliwi±j±cych regulację naci±gu łańcucha :) Na mój sposób jest taniej, szybciej i łatwiej wszystko skompletować :)

Czy lepsza, rzecz względna. A że tak jest taniej i łatwiej to doskonale wiem, wszak wybór ram jest nieporównywalnie większy. Jednak (i tu z kolei ja mogę być odosobniony w moim pogl±dzie) jak dla mnie idea napędu z piast± wielobiegow± czy single speeda z założenia ma wyeliminować zbędne elementy układu napędowego, do jakich niew±tpliwie napinacz można zaliczyć, dlatego też jeżeli chciałbym przej¶ć na taki napęd, to jednak bez napinacza :)

--
marcin

Data: 2011-10-05 20:24:35
Autor: kamil/Endurorider.pl
naprawa/modernizacja ramy 3miasto
Użytkownik "mt" <telepski@interia.pl> napisał w wiadomo¶ci news:j6i6m0$iqe$1usenet.news.interia.pl...
kamil/Endurorider.pl pisze:

Obawiam, się że taka przeróbka zrobiona naprawdę dobrze wyklucza "sensowne pieni±dze" :(

Też mi się wydaje, że koszt takiej przeróbki może oscylować w granicach nowej ramy, b±dĽ niewiele taniej, wszak robocizna dobrego fachowca jest w cenie. Jednak spytać nie zaszkodziło :)

Gdyby¶ mieszkał w Mielcu, b±dĽ po drodze do kogo¶ kto spawa ramy od zera, to może jakim¶ cudem by to poszło choć cena i tak byłaby relatywnie wysoka.

Spawanie to jedno, ale SPASOWANIE i zachowanie geometrii to kolejna, naprawdę niezbyt łatwa, sprawa.

Czy lepsza, rzecz względna. A że tak jest taniej i łatwiej to doskonale wiem, wszak wybór ram jest nieporównywalnie większy. Jednak (i tu z kolei ja mogę być odosobniony w moim pogl±dzie) jak dla mnie idea napędu z piast± wielobiegow± czy single speeda z założenia ma wyeliminować zbędne elementy układu napędowego, do jakich niew±tpliwie napinacz można zaliczyć, dlatego też jeżeli chciałbym przej¶ć na taki napęd, to jednak bez napinacza :)

Idea jest słuszna, ale gdzie¶ trzeba i¶ć na kompromis ;) W rowerze nie górskim można z powodzeniem stosować napinacze w hakach etc. jednak w MTB jestem zdecydowanie za napinaczem zewnętrznym, który umożliwia szybkie wyjęcie koła. Poza tym napinacz np. Alfine jest dużo mniejszy niż przerzutka ;)

Zawsze pozostaje inwencja twórcza w celu wydrutowania własnego rozwi±zania :) Swego czasu na rynku bywały takie ultra proste modele. OIDP to był płaskownik, jedno kółko przerzutkowe i naci±g. Temat do przemy¶leń na zimę...


--
pozdrawiam kamil
http://Endurorider.pl
Endurorider.pl 29/09/2011 Beskidy 2011

Data: 2011-10-06 06:37:14
Autor: PeJot
naprawa/modernizacja ramy 3miasto
W dniu 2011-10-05 18:09, kamil/Endurorider.pl pisze:
ca się inwestować w ramę z Hi-tenu?

Z cał± pewno¶ci± NIE. A o tym sk±d wzi±ć haki do przeszczepu, to jako¶ wszyscy zapomnieli :)

Spawanie będzie problematyczne
bo nadal jest to cienki materiał. Druga sprawa nikt, kto naprawdę nie ma
pojęcia w temacie, nie pospawa tego odpowiednio równo.

A może lutować na mosi±dz ? Chyba mniejsze szanse na spapranie roboty.

--
P. Jankisz
O rowerach: http://coogee.republika.pl/pj/pj.html
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na ¶wiecie jest
tylu idiotów" Stanisław Lem

Data: 2011-10-06 06:53:04
Autor: kamil/Endurorider.pl
naprawa/modernizacja ramy 3miasto

Użytkownik "PeJot" <PeJot@o2.pl> napisał w wiadomo¶ci news:j6jb9p$bt8$1inews.gazeta.pl...
W dniu 2011-10-05 18:09, kamil/Endurorider.pl pisze:
ca się inwestować w ramę z Hi-tenu?

Z cał± pewno¶ci± NIE. A o tym sk±d wzi±ć haki do przeszczepu, to jako¶ wszyscy zapomnieli :)

Zapewne z innego, powypadkowego, dawcy bo samodzielne bobrowanie płaskownika w grę raczej nie wchodzi ;)

Spawanie będzie problematyczne
bo nadal jest to cienki materiał. Druga sprawa nikt, kto naprawdę nie ma
pojęcia w temacie, nie pospawa tego odpowiednio równo.

A może lutować na mosi±dz ? Chyba mniejsze szanse na spapranie roboty.

O ile wyjdzie prosto :)))))


--
pozdrawiam kamil
http://Endurorider.pl
Endurorider.pl 29/09/2011 Beskidy 2011

Data: 2011-10-06 08:49:10
Autor: PeJot
naprawa/modernizacja ramy 3miasto
W dniu 2011-10-06 06:53, kamil/Endurorider.pl pisze:

Użytkownik "PeJot" <PeJot@o2.pl> napisał w wiadomo¶ci
news:j6jb9p$bt8$1inews.gazeta.pl...
W dniu 2011-10-05 18:09, kamil/Endurorider.pl pisze:
ca się inwestować w ramę z Hi-tenu?

Z cał± pewno¶ci± NIE. A o tym sk±d wzi±ć haki do przeszczepu, to jako¶
wszyscy zapomnieli :)

Zapewne z innego, powypadkowego, dawcy bo samodzielne bobrowanie
płaskownika w grę raczej nie wchodzi ;)

Znalezienie dawcy haków o odpowiedniej geometrii to taka 6 w totolotku. WyrzeĽbienie haków wg własnego widzimisię będzie zdecydowanie szybsze.

A może lutować na mosi±dz ? Chyba mniejsze szanse na spapranie roboty.

O ile wyjdzie prosto :)))))

Pod tym względem nie ma znaczenia czy spawanie czy lutowanie. Chociaż przy lutowaniu da się jeszcze to i owo poprawić. No i lutowanie ram było powszechnie stosowan± technologi± przez dziesięciolecia.

MZ to co chcesz zrobić jest całkowicie nieopłacalne, a wynik przeszczepu trudny do przewidzenia. A wszystko da się załatwić napinaczem za 10 złotych.

--
P. Jankisz
O rowerach: http://coogee.republika.pl/pj/pj.html
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na ¶wiecie jest
tylu idiotów" Stanisław Lem

Data: 2011-10-06 09:22:39
Autor: kamil/Endurorider.pl
naprawa/modernizacja ramy 3miasto
Użytkownik "PeJot" <PeJot@o2.pl> napisał w wiadomo¶ci news:j6jj17$324$1inews.gazeta.pl...
W dniu 2011-10-06 06:53, kamil/Endurorider.pl pisze:

MZ to co chcesz zrobić jest całkowicie nieopłacalne, a wynik przeszczepu trudny do przewidzenia. A wszystko da się załatwić napinaczem za 10 złotych.

To co chce zrobić autor w±tku :P Osobi¶cie też skłaniam się ku napinaczowi :)


--
pozdrawiam kamil
http://Endurorider.pl
Endurorider.pl 29/09/2011 Beskidy 2011

Data: 2011-10-06 11:41:53
Autor: mt
naprawa/modernizacja ramy 3miasto
PeJot pisze:

Zapewne z innego, powypadkowego, dawcy bo samodzielne bobrowanie
płaskownika w grę raczej nie wchodzi ;)

Znalezienie dawcy haków o odpowiedniej geometrii to taka 6 w totolotku. WyrzeĽbienie haków wg własnego widzimisię będzie zdecydowanie szybsze.

No wychodziłem z założenia, że jakbym znalazł firmę, która się zajmuje naprawianiem/konstruowaniem ram, to firma taka ma różne haki w swojej ofercie, przecież w końcu jako¶ nowe ramy kompletne musz± spawać :)

A może lutować na mosi±dz ? Chyba mniejsze szanse na spapranie roboty.

O ile wyjdzie prosto :)))))

Pod tym względem nie ma znaczenia czy spawanie czy lutowanie. Chociaż przy lutowaniu da się jeszcze to i owo poprawić. No i lutowanie ram było powszechnie stosowan± technologi± przez dziesięciolecia.

MZ to co chcesz zrobić jest całkowicie nieopłacalne, a wynik przeszczepu trudny do przewidzenia. A wszystko da się załatwić napinaczem za 10 złotych.

To ja chciałem zrobić nie Kamil :) Tu nie chodzi o te 10 zł, jak już pisałem zdaję sobie sprawę, że pro¶ciej i taniej byłoby użyć napinacza, jednak idea ss (czy też piasty planetarnej, w tym przypadku nie ma znaczenia) ma się mocno obok do napinacza, chodzi o całokształt działania/wygl±du, o możliwo¶ć założenia zgrabnej osłony na łańcuch itp., ot taki kaprys ;)

--
marcin

Data: 2011-10-06 11:55:59
Autor: Fabian
naprawa/modernizacja ramy 3miasto
On 06.10.2011 11:41, mt wrote:
znaczenia) ma się mocno obok do napinacza, chodzi o całokształt
działania/wygl±du, o możliwo¶ć założenia zgrabnej osłony na łańcuch
itp., ot taki kaprys ;)

Jak dla mnie to nie kaprys tylko jedyne słuszne rozwi±zanie. Nie rozumiem kamila i Pejota, że z uporem maniaka namawiaj± każdego na napinacz. Jak bym chciał mieć napinacz aby było prosto łatwo i tanio, to nie kombinował bym z SS czy piast± planetarn±. Dla mnie to oczywiste.

Fabian.

Data: 2011-10-06 12:14:14
Autor: PeJot
naprawa/modernizacja ramy 3miasto
W dniu 2011-10-06 11:55, Fabian pisze:

Jak dla mnie to nie kaprys tylko jedyne słuszne rozwi±zanie. Nie
rozumiem kamila i Pejota, że z uporem maniaka namawiaj± każdego na
napinacz.

Nie namawiam każdego na napinacz, tylko mam pojęcie o kosztach operacji przeszczepu haków.

Jak bym chciał mieć napinacz aby było prosto łatwo i tanio, to
nie kombinował bym z SS czy piast± planetarn±. Dla mnie to oczywiste.

A dla mnie oczywiste jest że o ile w±tkotwórca znajdzie rzemie¶lnika który się tego podejmie, wyjdzie z tego dwu¶ladowy bubel za nieprzyzwoit± cenę.


--
P. Jankisz
O rowerach: http://coogee.republika.pl/pj/pj.html
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na ¶wiecie jest
tylu idiotów" Stanisław Lem

Data: 2011-10-06 13:16:54
Autor: mt
naprawa/modernizacja ramy 3miasto
PeJot pisze:

Jak dla mnie to nie kaprys tylko jedyne słuszne rozwi±zanie. Nie
rozumiem kamila i Pejota, że z uporem maniaka namawiaj± każdego na
napinacz.

Nie namawiam każdego na napinacz, tylko mam pojęcie o kosztach operacji przeszczepu haków.

Jak bym chciał mieć napinacz aby było prosto łatwo i tanio, to
nie kombinował bym z SS czy piast± planetarn±. Dla mnie to oczywiste.

A dla mnie oczywiste jest że o ile w±tkotwórca znajdzie rzemie¶lnika który się tego podejmie, wyjdzie z tego dwu¶ladowy bubel za nieprzyzwoit± cenę.

Ee, w±tkotwórca nie będzie na siłę szukał przeszczepu. W±tkotwórca się spytał na grupie, bo może jest jaki¶ uzdolniony "młody Orłowski" o jeszcze nie wyrobionym nazwisku a dobrym warsztacie, że dałoby się to zrobić za sporo niższ± od nowej ramy cenę. Jednak jeżeli koszty ewentualnej "zgodnej ze sztuk±" przekładki miałyby oscylować w okolicach nowej ramy, to w±tkotwórca poszuka sobie przez zimę nowego framesetu na jakim¶ CRC albo u zachodnich s±siadów ;)
Dzięki za rozja¶nienie.

--
marcin

Data: 2011-10-06 14:13:36
Autor: Tomasz Minkiewicz
naprawa/modernizacja ramy 3miasto
On Thu, 06 Oct 2011 13:16:54 +0200
mt <telepski@interia.pl> wrote:

PeJot pisze:

>> Jak dla mnie to nie kaprys tylko jedyne słuszne rozwiązanie. Nie
>> rozumiem kamila i Pejota, ĹĽe z uporem maniaka namawiajÄ… kaĹĽdego na
>> napinacz.
> > Nie namawiam każdego na napinacz, tylko mam pojęcie o kosztach operacji > przeszczepu haków.
> >> Jak bym chciał mieć napinacz aby było prosto łatwo i tanio, to
>> nie kombinował bym z SS czy piastą planetarną. Dla mnie to oczywiste.
> > A dla mnie oczywiste jest że o ile wątkotwórca znajdzie rzemieślnika > który się tego podejmie, wyjdzie z tego dwuśladowy bubel za > nieprzyzwoitą cenę.

Ee, wątkotwórca nie będzie na siłę szukał przeszczepu. Wątkotwórca się spytał na grupie, bo może jest jakiś uzdolniony "młody Orłowski" o jeszcze nie wyrobionym nazwisku a dobrym warsztacie, że dałoby się to zrobić za sporo niższą od nowej ramy cenę. Jednak jeżeli koszty ewentualnej "zgodnej ze sztuką" przekładki miałyby oscylować w okolicach nowej ramy, to wątkotwórca poszuka sobie przez zimę nowego framesetu na jakimś CRC albo u zachodnich sąsiadów ;)

Myślę, że wątkotwórca znajdzie go bez problemu nawet na Allegro.
Ja taką ramę (hi-ten, ukośne haki), kupiłem za 60 czy też 80 zł.
I to nie jakÄ…Ĺ› skatowanÄ…! Prawdziwy NOS. ;)

A tak wogle – jaka to rama? A konkretnie jaki rozstaw tylnych haków?
Hi-ten z pionowymi hakami to wskazuje na co najmniej 10-letniego
„górala”. Bierzesz pod uwagę, że poziome haki to jeszcze nie wszystko?
Zejście ze 135 mm do ok. 120 to już cold setting ekstremalny (no chyba
że chcesz tam wsadzić piastę więcej niż trzybiegową, ale IMVHO nie ma
sensu ładować piasty za parę stów do wiekowej, lowendowej ramy).

--
Tomasz Minkiewicz <tommink@gmail.com>

Data: 2011-10-06 12:41:45
Autor: Ryszard Mikke
naprawa/modernizacja ramy 3miasto
Tomasz Minkiewicz <tommink@gmail.com> napisał(a):
On Thu, 06 Oct 2011 13:16:54 +0200
mt <telepski@interia.pl> wrote:

> PeJot pisze:
> > >> Jak dla mnie to nie kaprys tylko jedyne słuszne rozwiązanie. Nie
> >> rozumiem kamila i Pejota, ĹĽe z uporem maniaka namawiajÄ… kaĹĽdego na
> >> napinacz.
> > > > Nie namawiam każdego na napinacz, tylko mam pojęcie o kosztach operacji > > przeszczepu haków.
> > > >> Jak bym chciał mieć napinacz aby było prosto łatwo i tanio, to
> >> nie kombinował bym z SS czy piastą planetarną. Dla mnie to oczywiste.
> > > > A dla mnie oczywiste jest że o ile wątkotwórca znajdzie rzemieślnika > > który się tego podejmie, wyjdzie z tego dwuśladowy bubel za > > nieprzyzwoitą cenę.
> > Ee, wątkotwórca nie będzie na siłę szukał przeszczepu. Wątkotwórca si
ę > spytał na grupie, bo może jest jakiś uzdolniony "młody Orłowski" o > jeszcze nie wyrobionym nazwisku a dobrym warsztacie, że dałoby się to > zrobić za sporo niższą od nowej ramy cenę. Jednak jeżeli koszty > ewentualnej "zgodnej ze sztuką" przekładki miałyby oscylować w okolicach > nowej ramy, to wątkotwórca poszuka sobie przez zimę nowego framesetu na > jakimś CRC albo u zachodnich sąsiadów ;)

Myślę, że wątkotwórca znajdzie go bez problemu nawet na Allegro.
Ja taką ramę (hi-ten, ukośne haki), kupiłem za 60 czy też 80 zł.
I to nie jakÄ…Ĺ› skatowanÄ…! Prawdziwy NOS. ;)

A tak wogle – jaka to rama? A konkretnie jaki rozstaw tylnych haków?
Hi-ten z pionowymi hakami to wskazuje na co najmniej 10-letniego
„górala”. Bierzesz pod uwagę, że poziome haki to jeszcze nie wszystko?
Zejście ze 135 mm do ok. 120 to już cold setting ekstremalny (no chyba
że chcesz tam wsadzić piastę więcej niż trzybiegową, ale IMVHO nie ma
sensu ładować piasty za parę stów do wiekowej, lowendowej ramy).

Bo?

Mam Nexusa 8 wsadzonego w rower, kupiony w cało¶ci za 150zl, swietnie sie
sprawdza jako zimowka. Mam nadzieje, ze to nie jest herezja jakas?

--
rmikke

--


Data: 2011-10-06 15:11:46
Autor: Tomasz Minkiewicz
naprawa/modernizacja ramy 3miasto
On Thu, 6 Oct 2011 12:41:45 +0000 (UTC)
"Ryszard Mikke" <rmikke.WYTNIJ@gazeta.pl> wrote:

Tomasz Minkiewicz <tommink@gmail.com> napisał(a): > On Thu, 06 Oct 2011 13:16:54 +0200
> mt <telepski@interia.pl> wrote:
> > > PeJot pisze:
> > > > >> Jak dla mnie to nie kaprys tylko jedyne słuszne rozwiązanie. Nie
> > >> rozumiem kamila i Pejota, że z uporem maniaka namawiają każdego na
> > >> napinacz.
> > > > > > Nie namawiam każdego na napinacz, tylko mam pojęcie o kosztach operacji > > > przeszczepu haków.
> > > > > >> Jak bym chciał mieć napinacz aby było prosto łatwo i tanio, to
> > >> nie kombinował bym z SS czy piastą planetarną. Dla mnie to oczywiste.
> > > > > > A dla mnie oczywiste jest że o ile wątkotwórca znajdzie rzemieślnika > > > który się tego podejmie, wyjdzie z tego dwuśladowy bubel za > > > nieprzyzwoitą cenę.
> > > > Ee, wątkotwórca nie będzie na siłę szukał przeszczepu. Wątkotwórca si
> ę > > spytał na grupie, bo może jest jakiś uzdolniony "młody Orłowski" o > > jeszcze nie wyrobionym nazwisku a dobrym warsztacie, że dałoby się to > > zrobić za sporo niższą od nowej ramy cenę. Jednak jeżeli koszty > > ewentualnej "zgodnej ze sztuką" przekładki miałyby oscylować w okolicach > > nowej ramy, to wątkotwórca poszuka sobie przez zimę nowego framesetu na > > jakimś CRC albo u zachodnich sąsiadów ;)
> > Myślę, że wątkotwórca znajdzie go bez problemu nawet na Allegro.
> Ja taką ramę (hi-ten, ukośne haki), kupiłem za 60 czy też 80 zł.
> I to nie jakąś skatowaną! Prawdziwy NOS. ;)
> > A tak wogle – jaka to rama? A konkretnie jaki rozstaw tylnych haków?
> Hi-ten z pionowymi hakami to wskazuje na co najmniej 10-letniego
> „górala”. Bierzesz pod uwagę, że poziome haki to jeszcze nie wszystko?
> Zejście ze 135 mm do ok. 120 to już cold setting ekstremalny (no chyba
> że chcesz tam wsadzić piastę więcej niż trzybiegową, ale IMVHO nie ma
> sensu ładować piasty za parę stów do wiekowej, lowendowej ramy).

Bo?

Bo (mocno wprawdzie generalizując) to jest tak na tym świecie, że mimo
wszystko tanie i stare prawdopodobnie będzie gorsze zarówno od drogiego
i starego, jak i od taniego i nowego. A jak siÄ™ Ĺ‚Ä…czy dobre, nowe
i drogie ze starym i (z powyższego) prawdopodobnie dość marnym, to
rezultat zwykle nie powala ani niską ceną, ani wysoką jakością, ani
stosunkiem cena/jakość.

Jasne – bywa też zupełnie inaczej. Ale jednak zazwyczaj nie.

Mam Nexusa 8 wsadzonego w rower, kupiony w całości za 150zl, swietnie sie
sprawdza jako zimowka.

„Kupiony za” to jeszcze żaden argument. Ponoć kiedyś na aukcji
internetowej jeden facet kupił dom za euro i też z tego nic nie
wynika o cenie/wartości/jakości domów. :-P

--
Tomasz Minkiewicz <tommink@gmail.com>

Data: 2011-10-06 13:32:45
Autor: Ryszard Mikke
naprawa/modernizacja ramy 3miasto
Tomasz Minkiewicz <tommink@gmail.com> napisał(a): [...]

Bo (mocno wprawdzie generalizując) to jest tak na tym świecie, że mimo
wszystko tanie i stare prawdopodobnie będzie gorsze zarówno od drogiego
i starego, jak i od taniego i nowego. A jak siÄ™ Ĺ‚Ä…czy dobre, nowe
i drogie ze starym i (z powyższego) prawdopodobnie dość marnym, to
rezultat zwykle nie powala ani niską ceną, ani wysoką jakością, ani
stosunkiem cena/jakość.

Od ramy chcialem, zeby byla:
* duza
* mocna
* do kol 26"
* ze skosnymi hakami
* fajnie, gdyby miala do kompletu stery, sztuciec i kierownice. I sztyce.
* budzetowa, bo cala reszte i tak zamierzalem nabyc osobno i wymienic.

Po dluzszych poszukiwaniach, trafilem na goscia w Zyrardowie, ktory mial
takich kilka, wylicytowalem jedna, a po obejrzeniu towaru wyjechalem z inna ;)
Miala jeszcze kola, siodelko, naped z przerzutkami i w ogole po poustawianiu
kierownicy dalo sie tym wrocic do Warszawy :D

--
rmikke

--


Data: 2011-10-06 14:29:29
Autor: mt
naprawa/modernizacja ramy 3miasto
Tomasz Minkiewicz pisze:

Myślę, że wątkotwórca znajdzie go bez problemu nawet na Allegro.
Ja taką ramę (hi-ten, ukośne haki), kupiłem za 60 czy też 80 zł.
I to nie jakÄ…Ĺ› skatowanÄ…! Prawdziwy NOS. ;)

No Allegro od czasu do czasu przeglądam, jak się trafi coś fajnego to pomyślę.

A tak wogle – jaka to rama? A konkretnie jaki rozstaw tylnych haków?
Hi-ten z pionowymi hakami to wskazuje na co najmniej 10-letniego
„górala”. Bierzesz pod uwagę, że poziome haki to jeszcze nie wszystko?
Zejście ze 135 mm do ok. 120 to już cold setting ekstremalny (no chyba
że chcesz tam wsadzić piastę więcej niż trzybiegową, ale IMVHO nie ma
sensu ładować piasty za parę stów do wiekowej, lowendowej ramy).

Nie taki znowu staroć, ma jakieś 6-7 lat ;) Rama to trekingowy Author Compact (starsza stalowa wersja, nowsze są aluminiowe) o rozstawie 135 mm. No myślałem o jakimś 7-biegowcu, mimo, że nad morzem, to jednak jest tu całkiem stromo miejscami :)

--
marcin

Data: 2011-10-06 22:50:37
Autor: Krzyś Cierpiętnik
naprawa/modernizacja ramy 3miasto
Tomasz Minkiewicz wrote:

Zejście ze 135 mm do ok. 120 to już cold setting ekstremalny (no chyba
że chcesz tam wsadzić piastę więcej niż trzybiegową

NiektĂłre trĂłjki sÄ… szersze, np. sram i-motion 3 ma 130 mm, a nexus 3d55
135 mm. Tak tylko wspominam, żeby ktoś nie pomyślał, że to jakaś reguła.

--
Śmierć Google Groups, śmierć bramkom www-news.

Data: 2011-10-06 20:13:05
Autor: kamil/Endurorider.pl
naprawa/modernizacja ramy 3miasto

Użytkownik "Fabian" <fabian1234567890@gazeta.pl> napisał w wiadomo¶ci news:j6jtu6$ap6$1inews.gazeta.pl...
On 06.10.2011 11:41, mt wrote:
znaczenia) ma się mocno obok do napinacza, chodzi o całokształt
działania/wygl±du, o możliwo¶ć założenia zgrabnej osłony na łańcuch
itp., ot taki kaprys ;)

Jak dla mnie to nie kaprys tylko jedyne słuszne rozwi±zanie. Nie rozumiem kamila i Pejota, że z uporem maniaka namawiaj± każdego na napinacz. Jak bym chciał mieć napinacz aby było prosto łatwo i tanio, to nie kombinował bym z SS czy piast± planetarn±. Dla mnie to oczywiste.

Pisałem, widać nie do¶ć wyraĽnie, że moje do¶wiadczenie jest powi±zane z MTB gdzie możliwo¶ć szybkiego wyjęcia koła jest kluczowa. Owszem, super fajnie mieć czysty i prosty napęd, ale kiedy przychodzi do wyjmowania i ponownego wkładania koła przestaje być fajnie.


--
pozdrawiam kamil
http://Endurorider.pl
Endurorider.pl 29/09/2011 Beskidy 2011

Data: 2011-10-06 14:05:30
Autor: Wojtek Paszkowski
naprawa/modernizacja ramy 3miasto
I tu pytanie, znacie jaki¶ sprawdzony warsztat w Trójmie¶cie b±dĽ najbliższej okolicy, który podj±ł by się takiej roboty? Rama to stal hi-ten, więc ze spawaniem nie powinno być problemu. Wiem, że s± firmy typu Bio Bike, lecz jakby się dało, to wolałbym co¶ na miejscu.

moze nie do konca na miejscu, ale w bliskiej okolicy (choć po oddaniu kolejnego odcinka A1 do Chełmzy pewnie mozna dotrzec rownie szybko co do Sianowa):

http://rowerynietypowe.republika.pl

Zapewne bylby to dla nich pikus, choc opłacalnosc watpliwa, chyba że sentyment do ramy jest.

pozdr

--


Data: 2011-10-06 12:47:59
Autor: Ryszard Mikke
naprawa/modernizacja ramy 3miasto
Wojtek Paszkowski <wo_paWYTNIJTO@poczta.onet.pl> napisał(a):
> I tu pytanie, > znacie jaki¶ sprawdzony warsztat w Trójmie¶cie b±dĽ najbliższej okolicy, > który podj±ł by się takiej roboty? Rama to stal hi-ten, więc ze > spawaniem nie powinno być problemu. Wiem, że s± firmy typu Bio Bike, > lecz jakby się dało, to wolałbym co¶ na miejscu.

moze nie do konca na miejscu, ale w bliskiej okolicy (choć po oddaniu kolejnego
 odcinka A1 do Chełmzy pewnie mozna dotrzec rownie szybko co do Sianowa):

http://rowerynietypowe.republika.pl

Zapewne bylby to dla nich pikus, choc opłacalnosc watpliwa, chyba że sentyment do ramy jest.

O, szkoda ze nie znam czegos takiego w okolicu DC, bo mam swietny pomysl na
poziomke i dwie lewe rece...

--
rmikke

--


Data: 2011-10-06 14:39:08
Autor: mt
naprawa/modernizacja ramy 3miasto
Wojtek Paszkowski pisze:
I tu pytanie, znacie jaki¶ sprawdzony warsztat w Trójmie¶cie b±dĽ najbliższej okolicy, który podj±ł by się takiej roboty? Rama to stal hi-ten, więc ze spawaniem nie powinno być problemu. Wiem, że s± firmy typu Bio Bike, lecz jakby się dało, to wolałbym co¶ na miejscu.

moze nie do konca na miejscu, ale w bliskiej okolicy (choć po oddaniu kolejnego odcinka A1 do Chełmzy pewnie mozna dotrzec rownie szybko co do Sianowa):

http://rowerynietypowe.republika.pl

Zapewne bylby to dla nich pikus, choc opłacalnosc watpliwa, chyba że sentyment do ramy jest.

Dzięki bardzo za linka, dowiem się ile by sobie zażyczyli za to.

--
marcin

naprawa/modernizacja ramy 3miasto

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona