naprawa pompy wtryskowej

Data: 2014-03-19 10:00:17
Autor: Budzik
naprawa pompy wtryskowej
Macie jakiegoś sprawdzonego "pompiarza" w Poznaniu i okolicach?

Zaczeła mi rzęzic pompa wtryskowa w peugeot expert 1,9D lucas , symbol po11.

Nowa kosztuje jakieś dziwne pieniądze :)

Ktoś pomoze?

P.S. Przy okazji podpowiedziano mi ciekawą rzecz - czy to prawda, ze kiedys do ON na zime lano róznego rodzaju dodatki przeciw zamarzaniu a dziś, ze wzgledu na to, ze na ON=pb - leje sie po prostu całkiem sporo benzyny do ropy?

Data: 2014-03-19 12:08:44
Autor: abn140
naprawa pompy wtryskowej

[...]

tak ale tylko przy koszmarnych mrozach. w instrukcji do spirintera cdi, pierwszego tego, stalo ze przy wielkich mrozach mozna dolac nawet do 20 proc. PB.
zdziwilo mnie to bo to chyba duzo za duzo.....

Data: 2014-03-19 11:07:19
Autor: Budzik
naprawa pompy wtryskowej
Użytkownik abn140 abn140@googlemail.com ...

[...]

To że dolewało się pare litrów na zbiornik to jest jasne i klarowne.
Ale jeżeli ja dolewam i do tego jeszcze stacja dolewa to juz robi sie tego paliwa troche duzo.
A dodatkowo osoba ktora mi tak zeznawała twierdziła, ze te ilosci sa spore, wieksze niz 20%...

W sumie cos w tym jest - ostatnio wylało mi sie troche ON na podjazd.
Rano prawie nie było sladu po plamie.
ON by tak nie wyparował, zostawiłby tłustą plamę. Dziwne...

Data: 2014-03-19 13:43:52
Autor: abn140
naprawa pompy wtryskowej

[...]

Tez mi sie wydaje ze pisali o jednej trzeciej....., ale glowy nie dam.

W sumie cos w tym jest - ostatnio wylało mi sie troche ON na podjazd.
Rano prawie nie było sladu po plamie.
ON by tak nie wyparował, zostawiłby tłustą plamę. Dziwne...
To wyjatkowo mozna robic.... Jesli tak jest standardowo, to kierowcy V12 TDI - pozdrawiam was...., innych dieslowcow tez...
mialem kiedys w baku przez pomylke niewiasty 30 % benzyny po dopelnieniu, bo wlala z 12 i akurat nadeszly koszmarne mrozy dwa lata temu - trzy? - auto palilo od strzala!
ale to byl w124.....

Data: 2014-03-19 12:00:27
Autor: Budzik
naprawa pompy wtryskowej
[...]

Co mozna robic wyjątkowo? Bo chyba nie zrozumiałem, do czego się odnosisz.

Data: 2014-03-19 15:07:15
Autor: abn140
naprawa pompy wtryskowej

Co mozna robic wyjątkowo? Bo chyba nie zrozumiałem, do czego się odnosisz.
lac pb do d czyli ropy, oleju napedowego....
za jasno to ja nie pisze, to wiem....

Data: 2014-03-19 15:00:17
Autor: Budzik
naprawa pompy wtryskowej
[...]

:)
Ale dlaczego wyjątkowo?
Jak jest zima i nalejesz 5 litrów na 80 litrowy zbiornik to sie nic nie stanie.
Ale jeżeli w zimie w tych 80 litrach ON jest juz 25 PB...

W kazdym razie nie wiem czy to prawda czy nie.

Data: 2014-03-19 16:15:50
Autor: sqlwiel
naprawa pompy wtryskowej
W dniu 2014-03-19 16:00, Budzik pisze:

Ale dlaczego wyjątkowo?
Jak jest zima i nalejesz 5 litrów na 80 litrowy zbiornik to sie nic nie
stanie.
Ale jeżeli w zimie w tych 80 litrach ON jest juz 25 PB...

Myślę, trawestując pewną gaździnę: Chuj nie bomba, dupy nie rozerwie.

Będzie musiało jakoś się spalić :)

--

Dziękuję. Pozdrawiam.   sqlwiel.

Data: 2014-03-19 18:17:56
Autor: Budzik
naprawa pompy wtryskowej
Użytkownik sqlwiel "nick"@googlepoczta.com ...

[...]

No tak.
Ale jak widac na przykładzie pompy - są pewne elementy ktore sa smarowane ON. Czym wiecej PB tym gorsze smarowanie.

Data: 2014-03-19 19:18:08
Autor: giecik
naprawa pompy wtryskowej
W dniu 2014-03-19 16:15, sqlwiel pisze:
[...]

Problemem może być to, że PB jest "sucha" i wtedy pompa wtryskowa nie ma takiego smarowania jak na samej ON.

Data: 2014-03-21 21:03:25
Autor: Grzegorz
naprawa pompy wtryskowej
> Będzie musiało jakoś się spalić :)

Problemem może być to, że PB jest "sucha" i wtedy pompa wtryskowa nie
ma
takiego smarowania jak na samej ON.

Nie "może być" tylko faktycznie jest problemem smarowanie pary
precyzyjnej tłoczek-cylinderek w pompie wysokiego ciśnienia.
ON pełni rolę paliwa i smarowidła.
Rozcieńczanie ON benzyną powoduje przyspieszone jej zużycie
a w skrajnych przypadkach zatarcie pompy.
Kiedyś, w instrukcji do wojskowego pojazdu z silnikiem Diesla
wyczytałem, że może to to jeździć też na benzynie z dodatkiem
5% oleju silnikowego.
Olej służył tylko  do smarowania pompy wtryskowej.

Data: 2014-03-21 21:04:08
Autor: Grzegorz
naprawa pompy wtryskowej

Użytkownik "giecik" <giecik@SKASUJTOo2.pl> napisał w wiadomości

> [...]
rozerwie.

> Będzie musiało jakoś się spalić :)

Problemem może być to, że PB jest "sucha" i wtedy pompa wtryskowa nie

Nie ma smarowania wcale
g.

Data: 2014-03-19 20:39:39
Autor: yabba
naprawa pompy wtryskowej
Użytkownik "Budzik" <budzik61@poczta.o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> napisał w wiadomości news:XnsA2F56976EEC19budzik61pocztaonetpl127.0.0.1...
[...]

Z rafinerii wychodzi czysty ON. Dodaje się do niego estry i inne świństwa, żeby było taniej za litr. Prawdziwy arktyczny ON (Statoil, Lotos) nie ma domieszek, wygląda prawie jak woda.

--
Pozdrawiam,

yabba

Data: 2014-03-19 22:00:17
Autor: Budzik
naprawa pompy wtryskowej
Użytkownik yabba g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net ...

[...]

To dlaczego nie zamarza?

Data: 2014-03-20 14:23:51
Autor: yabba
naprawa pompy wtryskowej
Użytkownik "Budzik" <budzik61@poczta.o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> napisał w wiadomości news:XnsA2F5E4D395FB8budzik61pocztaonetpl127.0.0.1...
[...]

Nie ma domieszek, które najwcześniej "zamarzają".

--
Pozdrawiam,

yabba

Data: 2014-03-21 21:26:06
Autor: Grzegorz
naprawa pompy wtryskowej

> [...]

> świństwa, żeby było taniej za litr. Prawdziwy arktyczny ON (Statoil,
> Lotos) nie ma domieszek, wygląda prawie jak woda.

Bo jest odparafinowany.
ON nigdy nie zamarza. Wytracają się tylko parafiny.
To zmętnienie ON na mrozie to zawiesina parafin.
To zawartość parafin odróżnia ON zimowy od letniego.

Paliwo wysokoprężne nie może być pozbawione całkowicie
parafin bo wpływają one korzystnie na liczbę cetanową.
Problemem jest jednak temperatura krzepnięcia parafin
która jest do osiągnięcia zimą.
Skutkuje to zapychaniem filtra paliwa.
Jak ktoś ma podgrzewany filtr paliwa i resztę instalacji
wysokociśnieniowej
to może jeździć na każdym ON.
g.

Data: 2014-03-21 16:47:02
Autor: Przemek
naprawa pompy wtryskowej
Tak, zwłaszcza do momentu zatkania smoka w baku, lub pompki paliwa przez parafinę. Mam podgrzewany filtr i przerabiałem temat po omyłkowo wlanym letnim paliwie. Traf chciał, że za dwa dni przyszły mrozy po -19.

Data: 2014-03-23 09:25:00
Autor: Grzegorz
naprawa pompy wtryskowej

Użytkownik "Przemek" <przemyslaw.22@gmail.com> napisał w wiadomości
Tak, zwłaszcza do momentu zatkania smoka w baku, lub pompki paliwa przez
parafinę. Mam podgrzewany filtr i przerabiałem temat po omyłkowo wlanym
letnim paliwie. Traf chciał, że za dwa dni przyszły mrozy po -19.

Taki urok Twojego auta.
Niby coś jest a tak jakby tego nie było.
Producent zastosował podgrzewanie filtra a zapomniał o smoku w baku.

A jak myślisz, na jakim paliwie jeździ się w warunkach arktycznych gdzie
mrozy są po -50?
pdp. Na żadnym specjalnym.
g.

Data: 2014-03-19 21:46:54
Autor: Tomasz Stiller
naprawa pompy wtryskowej
On Wed, 19 Mar 2014 10:00:17 +0000, Budzik wrote:

Macie jakiegoś sprawdzonego "pompiarza" w Poznaniu i okolicach?

Zaczeła mi rzęzic pompa wtryskowa w peugeot expert 1,9D lucas , symbol
po11.

Spróbuj w Komonikach, na Poznańskiej 125 (zaraz za komisem samochodów z usa). Szef zakładu nazywa się Pzemysław Bohdan, specjalizują się co prawda w układach common rail, ale może pomogą. Tel do niego: 600495743. Ostatnio robiłem u niego uszczelnienie pompy Bosh CP-1. Tomek

Data: 2014-03-20 18:23:11
Autor: dddddddd
naprawa pompy wtryskowej
W dniu 2014-03-19 11:00, Budzik pisze:
Macie jakiegoś sprawdzonego "pompiarza" w Poznaniu i okolicach?

Zaczeła mi rzęzic pompa wtryskowa w peugeot expert 1,9D lucas , symbol
po11.

z regeneracją VP44 kiedyś jeździłem z Wrocławia do Krotoszyna - nie sprawdzając na mapie śmiem twierdzić że to w połowie drogi do Poznania :)

Nowa kosztuje jakieś dziwne pieniądze :)

Ktoś pomoze?

regeneracja VP44 to dopiero dziwne pieniądze kosztuje :)

Łukasz

naprawa pompy wtryskowej