naprawa pompy wtryskowej

Data: 2014-03-19 20:39:39
Autor: yabba
naprawa pompy wtryskowej
Użytkownik "Budzik" <budzik61@poczta.o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> napisał w wiadomości news:XnsA2F56976EEC19budzik61pocztaonetpl127.0.0.1...
Macie jakiegoś sprawdzonego "pompiarza" w Poznaniu i okolicach?

P.S. Przy okazji podpowiedziano mi ciekawą rzecz - czy to prawda, ze kiedys
do ON na zime lano róznego rodzaju dodatki przeciw zamarzaniu a dziś, ze
wzgledu na to, ze na ON=pb - leje sie po prostu całkiem sporo benzyny do
ropy?

Z rafinerii wychodzi czysty ON. Dodaje się do niego estry i inne świństwa, żeby było taniej za litr. Prawdziwy arktyczny ON (Statoil, Lotos) nie ma domieszek, wygląda prawie jak woda.

--
Pozdrawiam,

yabba

Data: 2014-03-19 22:00:17
Autor: Budzik
naprawa pompy wtryskowej
Użytkownik yabba g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net ...

[...]

To dlaczego nie zamarza?

Data: 2014-03-20 14:23:51
Autor: yabba
naprawa pompy wtryskowej
Użytkownik "Budzik" <budzik61@poczta.o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> napisał w wiadomości news:XnsA2F5E4D395FB8budzik61pocztaonetpl127.0.0.1...
[...]

Nie ma domieszek, które najwcześniej "zamarzają".

--
Pozdrawiam,

yabba

Data: 2014-03-21 21:26:06
Autor: Grzegorz
naprawa pompy wtryskowej

> [...]

> świństwa, żeby było taniej za litr. Prawdziwy arktyczny ON (Statoil,
> Lotos) nie ma domieszek, wygląda prawie jak woda.

Bo jest odparafinowany.
ON nigdy nie zamarza. Wytracają się tylko parafiny.
To zmętnienie ON na mrozie to zawiesina parafin.
To zawartość parafin odróżnia ON zimowy od letniego.

Paliwo wysokoprężne nie może być pozbawione całkowicie
parafin bo wpływają one korzystnie na liczbę cetanową.
Problemem jest jednak temperatura krzepnięcia parafin
która jest do osiągnięcia zimą.
Skutkuje to zapychaniem filtra paliwa.
Jak ktoś ma podgrzewany filtr paliwa i resztę instalacji
wysokociśnieniowej
to może jeździć na każdym ON.
g.

Data: 2014-03-21 16:47:02
Autor: Przemek
naprawa pompy wtryskowej
Tak, zwłaszcza do momentu zatkania smoka w baku, lub pompki paliwa przez parafinę. Mam podgrzewany filtr i przerabiałem temat po omyłkowo wlanym letnim paliwie. Traf chciał, że za dwa dni przyszły mrozy po -19.

Data: 2014-03-23 09:25:00
Autor: Grzegorz
naprawa pompy wtryskowej

Użytkownik "Przemek" <przemyslaw.22@gmail.com> napisał w wiadomości
Tak, zwłaszcza do momentu zatkania smoka w baku, lub pompki paliwa przez
parafinę. Mam podgrzewany filtr i przerabiałem temat po omyłkowo wlanym
letnim paliwie. Traf chciał, że za dwa dni przyszły mrozy po -19.

Taki urok Twojego auta.
Niby coś jest a tak jakby tego nie było.
Producent zastosował podgrzewanie filtra a zapomniał o smoku w baku.

A jak myślisz, na jakim paliwie jeździ się w warunkach arktycznych gdzie
mrozy są po -50?
pdp. Na żadnym specjalnym.
g.

naprawa pompy wtryskowej