Data: 2013-09-14 13:58:55 | |
Autor: WIADRO | |
naprawa zerwanego gwintu w misce olejowej | |
Cześć
Zerwałem gwint przy śrubie wylewu oleju w hayce, jako że zostało 1/3 gwintu - z początku chciałem dać śrubę na klej do gwintów ale zrezygnowałem z tego improwizowanego pomysłu, i mam parę wątpliwości: - lepiej nabić tulejkę i przegwintować czy przewiercić otwór i przegwintować na większą średnicę? - czy konieczne jest ściaganie miski by wypłukać skrawki materiału z miski czy wystarczy przepłukać starym olejem poprzez wlanie i spuszczenia oleju stosownymi otworami? - jako że jest to bardzo delikatny materiał - duraluminum chyba czy są jakies specjalne stopniowane gwintowniki/ wiertła , albo jakaś technika gwintowania, jakieś sugestie, podpowiedzi co do naprawy? Zaskoczony jestem jak to jest delikatnie zrobione, zważywszy że sama śruba jest stalowa i ma sporą średnicę a moment dokręcający to 24 Nm |
|
Data: 2013-09-14 14:08:14 | |
Autor: Hinek | |
naprawa zerwanego gwintu w misce olejowej | |
Użytkownik "WIADRO" napisał
Helicoil może pomóc. To takie wkładki/sprężynki. Tyle że to trochę kosztuje. W każdym razie działa. Pozdr -- Hinek |
|
Data: 2013-09-29 15:20:26 | |
Autor: Freenew | |
naprawa zerwanego gwintu w misce olejowej | |
W dniu 2013-09-14 14:08, Hinek pisze:
Użytkownik "WIADRO" napisałMogę tę technologię gorąco polecić, swego czasu zerwałem gwint przy dokręcaniu świecy. Helicoli sprawiło się bardzo dobrze. Pozdr -- - news://freenews.netfront.net/ - complaints: news@netfront.net -- - |
|
Data: 2013-09-14 14:39:20 | |
Autor: Kuczu | |
naprawa zerwanego gwintu w misce olejowej | |
W dniu 2013-09-14 13:58, WIADRO pisze:
Cześć ja bym przegwintowal i zamontowal korek wiekszej srednicy. Co tam jest oryginalnie ? M16, M18 ?
ja bym zdjal. Na stole latwiej nagwintowac, i bezpieczniej.
zwykly gwintownik
j.w.
nie Ty pierwszy i nie ostatni -- Kuczu LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !! Harley Davidson FXR-C + Buell XB12X |
|
Data: 2013-09-16 02:17:39 | |
Autor: zulusik25 | |
naprawa zerwanego gwintu w misce olejowej | |
z pocz±tku chcia³em daæ ¶rubê na klej do gwintów ale zrezygnowa³em z tego improwizowanego pomys³u Ja nie zrezygnowa³em i tak ca³y sezon przeje¼dzi³em, ale pegaso to nie er³an :) _____ grzech tdm |
|
Data: 2013-09-16 06:11:03 | |
Autor: AZ | |
naprawa zerwanego gwintu w misce olejowej | |
On 2013-09-14, WIADRO <wiadro@gmail.com> wrote:
Mialem to samo u siebie - przegwintowalem. Co prawda jakos jeszcze dzialalo od paru wymian i chcialem to zrobic na spokojnie w zimie ale po zmianie oleju przed wyjazdem zauwazylem, ze pod moto zostaje plama a jak chcialem delikatnie dokrecic to juz krecilo sie wkolo. Nagwintowalem bez zdejmowania miski i jednak nie wyszlo dokladnie w osi starego otworu wiec musialem wkrecic na PTFE a w wolnej chwili bede musial dostosowac powierzchnie przylegania sruby do nowej osi otworu :-) Wiec tak jak mowi Kuczu zdejmij i przegwintuj. -- Artur ZZR 1200 |
|
Data: 2013-09-16 10:21:25 | |
Autor: WIADRO | |
naprawa zerwanego gwintu w misce olejowej | |
W dniu 2013-09-16 08:11, AZ pisze:
Mialem to samo u siebie - przegwintowalem. Nagwintowalem bez zdejmowania miski i jednak nie wyszlo czy zastosowałeś śrubę z gęstym/drobnym gwintem? Czy dałeś jakąś bardzo miękką podkładkę? lub nawet dwie jedna miękka z miedziana/aluminiowa druga, gumowa no i trzecia zwykła - po to by uzyskac przegub i ta piewsza podkładka dolegała z wystarczającą siłą i osią. (gdybam) dokladnie w osi starego otworu wiec musialem wkrecic na PTFE a w wolnej otworu :-) Wiec tak jak mowi Kuczu zdejmij i przegwintuj. obawiam się tego zdejmowania bardziej niż gwintowania na moto, ponieważ śruby od wydechów muszę odkręcić a to się wiąże z baaardzo dużym ryzykiem zerwania łba, rozszczelnieniem wydechu itp. 'przygód' rozumiem, że wszystkie uszczelki tj, miski i wydechów daje się nowe? |
|
Data: 2013-09-16 08:27:51 | |
Autor: AZ | |
naprawa zerwanego gwintu w misce olejowej | |
On 2013-09-16, WIADRO <wiadro@gmail.com> wrote:
Bylo M12x1,5 a przegwintowalem na M14x1,5. Kupilem korek w Larssonie, aleMialem to samo u siebie - przegwintowalem. jest dosc krotki i przy nastepnej wymianie kupie dluzszy, OIDP to w Audi/VW sa M14x1,5. Nie dawalem w ogole podkladki bo nie bylo sensu a zmniejszala i tak tylko ilosc "uzytego" gwintu. Gumowa podkladka sie skrecala i wylazila i narazie jest wkrecone na tasme teflonowa ale w zimie mam zamiar szlifierka wyrownac powierzchnie a reszte zrobi miedziana podkladka. No mi sie nie chcialo bo trzeba zdjac chlodnice, odkrecic kolektory, wydechy,dokladnie w osi starego otworu wiec musialem wkrecic na PTFE a w wolnej masa roboty a 2 dni przed wyjazdem to juz w ogole nie wchodzilo w gre. Gwintowalem na moto, wszystkie opilki wylecialy na dol. Pewnie wyszlo by lepiej jakby motur polozyc. To zalezy w jakim stanie sa stare. -- Artur ZZR 1200 |
|
Data: 2013-09-16 10:42:17 | |
Autor: WIADRO | |
naprawa zerwanego gwintu w misce olejowej | |
W dniu 2013-09-16 10:27, AZ pisze:
No mi sie nie chcialo bo trzeba zdjac chlodnice, odkrecic kolektory, wydechy, http://www.hayabusa.org/forum/gen-ii-busa-information/153939-oil-pan-drain-plug-issues.html Tak jak Kuczu napisał, trzeba odkręcić całość... zdjęcia obrazują wszystko w tym temacie, wycięcie zaprojektowane przez suzuki do wylewu oleju nie pozwoli na łatwe i prostopadłe przegwintowanie w 'powietrzu'. eh to do roboty |
|
Data: 2013-09-16 15:59:42 | |
Autor: Tmek | |
naprawa zerwanego gwintu w misce olejowej | |
U¿ytkownik "WIADRO" <wiadro@gmail.com> napisa³ w wiadomo¶ci news:l16f25$v27$1node1.news.atman.pl... W dniu 2013-09-16 08:11, AZ pisze: rozumiem, ¿e wszystkie uszczelki tj, miski i wydechów daje siê nowe? Jak uszczelka jest miedziana, mozesz ja odpuscic w ogniu. Po ostygnieciu miedz zrobi sie miekka i ulozy podczas dokrecania. Przykrecajac srube w jakims tam stopniu zgniatasz podkladke, dzieki czemu uszczelnia sie polaczenie ale rowniez wzrasta twardosc miedzi. Przy kolejnym przykrecaniu przez wczesniejsze zgniecenie twardsza miedz nie dopasowuje sie juz tak jak za pierwszym razem. W wyniku tego cieknie spod takiej sruby, przykrecasz ja mocniej i leci gwint. Wiec jak zalecaja albo nowa podkladka albo pomoze wsadzenie starej w ogien. Tmek |
|
Data: 2013-09-16 10:23:51 | |
Autor: Adam Wysocki | |
naprawa zerwanego gwintu w misce olejowej | |
WIADRO <wiadro@gmail.com> wrote:
Zaskoczony jestem jak to jest delikatnie zrobione, zwa¿ywszy ¿e sama ¶ruba jest stalowa i ma spor± ¶rednicê a moment dokrêcaj±cy to 24 Nm Jak± masz ¶rednicê klucza na tej ¶rubie? Ja mam w Hayce 13mm i podejrzewam ¿e ju¿ kiedy¶ komu¶ siê wziê³o i pêk³o, bo podobno Hayka ma inny rozmiar (nie mam teraz serwisówki, ¿eby sprawdziæ). Je¶li chcesz to mogê zapytaæ poprzedniego w³a¶ciciela, czy mia³ z tym przygodê i jak to naprawi³. Hayka z 2000 r. I dziêki za ostrze¿enie :) -- Fiat Siena 1.6 HL 1998 r. & Suzuki GSX 1300R Hayabusa 2000 r. PMS+ PJ S+ p++ M- W P++: X+++ L+ B M+ Z+++ T w+ CB+++ http://motogof.tumblr.com/ |
|
Data: 2013-09-16 19:08:44 | |
Autor: WIADRO | |
naprawa zerwanego gwintu w misce olejowej | |
W dniu 2013-09-16 12:23, Adam Wysocki pisze:
Jak± masz ¶rednicê klucza na tej ¶rubie? Ja mam w Hayce 13mm i podejrzewam ³eb ¶ruby nie pamiêtam, natomiast ¶rednica gwintu ¶ruby to napewno 13,76 mm |
|
Data: 2013-09-16 20:02:57 | |
Autor: Kuczu | |
naprawa zerwanego gwintu w misce olejowej | |
W dniu 2013-09-16 19:08, WIADRO pisze:
W dniu 2013-09-16 12:23, Adam Wysocki pisze: M14 jakis drobnozwojowy. -- Kuczu LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !! Harley Davidson FXR-C + Buell XB12X |
|
Data: 2013-09-19 15:10:37 | |
Autor: maverik | |
naprawa zerwanego gwintu w misce olejowej | |
Zerwałem gwint przy śrubie wylewu oleju w hayce, jako że zostało 1/3 gwintu - z początku chciałem dać śrubę na klej do gwintów ale zrezygnowałem z tego improwizowanego pomysłu, i mam parę wątpliwości: na jakieś helicoile czy gwintownik i korek wydasz 100 zł, http://allegro.pl/suzuki-hayabusa-miska-olejowa-czesci-inne-i3557520182.html rozwiązanie problemu |
|
Data: 2013-09-19 13:15:33 | |
Autor: AZ | |
naprawa zerwanego gwintu w misce olejowej | |
On 2013-09-19, maverik <biuro_aerograf@o2.pl> wrote:
Serio? Korek 10 PLN, gwintownik albo pozyczy albo kupi za 50 PLN i jest 60 a toZerwałem gwint przy śrubie wylewu oleju w hayce, jako że zostało 1/3 gwintu - z początku chciałem dać śrubę na klej do gwintów ale zrezygnowałem z tego improwizowanego pomysłu, i mam parę wątpliwości: juz roznica w porownaniu do 200. -- Artur ZZR 1200 |
|
Data: 2013-09-20 12:30:53 | |
Autor: maverik | |
naprawa zerwanego gwintu w misce olejowej | |
Użytkownik "AZ" <artur.zabronski@gmail.com> napisał w wiadomości news:l1etdl$fjg$2node1.news.atman.pl... Serio? Korek 10 PLN, gwintownik albo pozyczy albo kupi za 50 PLN i jest 60 a to polska myśl technologliczna |
|
Data: 2013-09-20 10:35:58 | |
Autor: AZ | |
naprawa zerwanego gwintu w misce olejowej | |
On 2013-09-20, maverik <biuro_aerograf@o2.pl> wrote:
Lepsza od ASO mysli technologicznej czyli naprawa przez wymiane.Serio? Korek 10 PLN, gwintownik albo pozyczy albo kupi za 50 PLN i jest 60 a to -- Artur ZZR 1200 |
|
Data: 2013-09-20 14:11:26 | |
Autor: Kuczu | |
naprawa zerwanego gwintu w misce olejowej | |
W dniu 2013-09-20 12:30, maverik pisze:
Zwykla naprawa. skoro japonce nie potrafili zrobic porzadnego gwintu lub zastosowac porzadnych materialow to trzeba ich poprawic. Wiekszy gwint=bardziej wytrzymaly. Po cholere wymieniac miske na inna uzywana, z przeciagnietym gwintem skoro mozna bezproblemowo i tanio naprawic stara? -- Kuczu LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !! Harley Davidson FXR-C + Buell XB12X |
|
Data: 2013-09-20 12:21:24 | |
Autor: AZ | |
naprawa zerwanego gwintu w misce olejowej | |
On 2013-09-20, Kuczu <qczu666@gmail.com> wrote:
Zeby sie dobrze wkurwic przy nastepnej wymianie :-)Serio? Korek 10 PLN, gwintownik albo pozyczy albo kupi za 50 PLN i -- Artur ZZR 1200 |
|
Data: 2013-09-20 15:08:25 | |
Autor: maverik | |
naprawa zerwanego gwintu w misce olejowej | |
Użytkownik "Kuczu" <qczu666@gmail.com> napisał w wiadomości news:l1he1c$5c2$1node1.news.atman.pl... Zwykla naprawa. skoro japonce nie potrafili zrobic porzadnego gwintu lub zastosowac porzadnych materialow jakoś w to nie wierzę, ale ja ogólnie ateista |
|
Data: 2013-09-20 13:38:22 | |
Autor: AZ | |
naprawa zerwanego gwintu w misce olejowej | |
On 2013-09-20, maverik <biuro_aerograf@o2.pl> wrote:
To czemu tak latwo zerwac gwint w misce? Nie dokrecalem rura 1m, kilkanascieZwykla naprawa. skoro japonce nie potrafili zrobic porzadnego gwintu lub zastosowac porzadnych materialow wymian i po gwincie. -- Artur ZZR 1200 |
|
Data: 2013-09-20 17:27:19 | |
Autor: Kuczu | |
naprawa zerwanego gwintu w misce olejowej | |
W dniu 2013-09-20 15:38, AZ pisze:
On 2013-09-20, maverik <biuro_aerograf@o2.pl> wrote: Zbijaja w ten sposob mase motocykla sk...ny. -- Kuczu LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !! Harley Davidson FXR-C + Buell XB12X |
|
Data: 2013-09-23 10:54:16 | |
Autor: Kamil Nowak 'Amil' | |
naprawa zerwanego gwintu w misce olejowej | |
Kuczu napisał(a):
Zbijaja w ten sposob mase motocykla sk...ny. niektorzy na oleju tez oszczedzaja i malo leja -- Kamil Nowak 'Amil' rocker's not dead Krakuf sprzedam nerke |
|