Grupy dyskusyjne   »   pl.rec.motocykle   »   naprawa zerwanego gwintu w misce olejowej

naprawa zerwanego gwintu w misce olejowej

Data: 2013-09-16 06:11:03
Autor: AZ
naprawa zerwanego gwintu w misce olejowej
On 2013-09-14, WIADRO <wiadro@gmail.com> wrote:

ZerwaÅ‚em gwint przy Å›rubie wylewu oleju w hayce, jako że zostaÅ‚o 1/3 gwintu - z poczÄ…tku chciaÅ‚em dać Å›rubÄ™ na klej do gwintów ale zrezygnowaÅ‚em z tego improwizowanego pomysÅ‚u,  i mam parÄ™ wÄ…tpliwoÅ›ci:

- lepiej nabić tulejkę i przegwintować czy przewiercić otwór i przegwintować na większą średnicę?

- czy konieczne jest ściaganie miski by wypłukać skrawki materiału z miski czy wystarczy przepłukać starym olejem poprzez wlanie i spuszczenia oleju stosownymi otworami?

- jako że jest to bardzo delikatny materiał - duraluminum chyba czy są jakies specjalne stopniowane gwintowniki/ wiertła , albo jakaś technika gwintowania,

jakieÅ› sugestie, podpowiedzi co do naprawy?

Zaskoczony jestem jak to jest delikatnie zrobione, zważywszy że sama śruba jest stalowa i ma sporą średnicę a moment dokręcający to 24 Nm

Mialem to samo u siebie - przegwintowalem.

Co prawda jakos jeszcze dzialalo od paru wymian i chcialem to zrobic na spokojnie w zimie  ale po zmianie oleju przed wyjazdem zauwazylem, ze pod moto zostaje plama a jak chcialem delikatnie dokrecic to juz krecilo
sie wkolo. Nagwintowalem bez zdejmowania miski i jednak nie wyszlo
dokladnie w osi starego otworu wiec musialem wkrecic na PTFE a w wolnej
chwili bede musial dostosowac powierzchnie przylegania sruby do nowej osi
otworu :-) Wiec tak jak mowi Kuczu zdejmij i przegwintuj.

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2013-09-16 10:21:25
Autor: WIADRO
naprawa zerwanego gwintu w misce olejowej
W dniu 2013-09-16 08:11, AZ pisze:

Mialem to samo u siebie - przegwintowalem.

Co prawda jakos jeszcze dzialalo od paru wymian i chcialem to zrobic na
spokojnie w zimie  ale po zmianie oleju przed wyjazdem zauwazylem, ze
pod moto zostaje plama a jak chcialem delikatnie dokrecic to juz krecilo
sie wkolo.


Nagwintowalem bez zdejmowania miski i jednak nie wyszlo

czy zastosowałeś śrubę z gęstym/drobnym gwintem?
Czy dałeś jakąś bardzo miękką podkładkę? lub nawet dwie jedna miękka z miedziana/aluminiowa druga, gumowa no i trzecia zwykła - po to by uzyskac przegub i ta piewsza podkładka dolegała z wystarczającą siłą i osią. (gdybam)

dokladnie w osi starego otworu wiec musialem wkrecic na PTFE a w wolnej
chwili bede musial dostosowac powierzchnie przylegania sruby do nowej osi


otworu :-) Wiec tak jak mowi Kuczu zdejmij i przegwintuj.

obawiam się tego zdejmowania bardziej niż gwintowania na moto, ponieważ śruby od wydechów muszę odkręcić a to się wiąże z baaardzo dużym ryzykiem zerwania łba, rozszczelnieniem wydechu itp. 'przygód'

rozumiem, że wszystkie uszczelki tj, miski i wydechów daje się nowe?

Data: 2013-09-16 08:27:51
Autor: AZ
naprawa zerwanego gwintu w misce olejowej
On 2013-09-16, WIADRO <wiadro@gmail.com> wrote:
Mialem to samo u siebie - przegwintowalem.

Co prawda jakos jeszcze dzialalo od paru wymian i chcialem to zrobic na
spokojnie w zimie  ale po zmianie oleju przed wyjazdem zauwazylem, ze
pod moto zostaje plama a jak chcialem delikatnie dokrecic to juz krecilo
sie wkolo.


Nagwintowalem bez zdejmowania miski i jednak nie wyszlo

czy zastosowałeś śrubę z gęstym/drobnym gwintem?
Czy dałeś jakąś bardzo miękką podkładkę? lub nawet dwie jedna miękka z miedziana/aluminiowa druga, gumowa no i trzecia zwykła - po to by uzyskac przegub i ta piewsza podkładka dolegała z wystarczającą siłą i osią. (gdybam)

Bylo M12x1,5 a przegwintowalem na M14x1,5. Kupilem korek w Larssonie, ale
jest dosc krotki i przy nastepnej wymianie kupie dluzszy, OIDP to w Audi/VW
sa M14x1,5. Nie dawalem w ogole podkladki bo nie bylo sensu a zmniejszala
i tak tylko ilosc "uzytego" gwintu. Gumowa podkladka sie skrecala i wylazila
i narazie jest wkrecone na tasme teflonowa ale w zimie mam zamiar szlifierka
wyrownac powierzchnie a reszte zrobi miedziana podkladka.
dokladnie w osi starego otworu wiec musialem wkrecic na PTFE a w wolnej
chwili bede musial dostosowac powierzchnie przylegania sruby do nowej osi


otworu :-) Wiec tak jak mowi Kuczu zdejmij i przegwintuj.

obawiam się tego zdejmowania bardziej niż gwintowania na moto, ponieważ śruby od wydechów muszę odkręcić a to się wiąże z baaardzo dużym ryzykiem zerwania łba, rozszczelnieniem wydechu itp. 'przygód'

No mi sie nie chcialo bo trzeba zdjac chlodnice, odkrecic kolektory, wydechy,
masa roboty a 2 dni przed wyjazdem to juz w ogole nie wchodzilo w gre.
Gwintowalem na moto, wszystkie opilki wylecialy na dol. Pewnie wyszlo by lepiej
jakby motur polozyc.

rozumiem, że wszystkie uszczelki tj, miski i wydechów daje się nowe?

To zalezy w jakim stanie sa stare.

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2013-09-16 10:42:17
Autor: WIADRO
naprawa zerwanego gwintu w misce olejowej
W dniu 2013-09-16 10:27, AZ pisze:

No mi sie nie chcialo bo trzeba zdjac chlodnice, odkrecic kolektory, wydechy,
masa roboty a 2 dni przed wyjazdem to juz w ogole nie wchodzilo w gre.
Gwintowalem na moto, wszystkie opilki wylecialy na dol. Pewnie wyszlo by lepiej
jakby motur polozyc.

http://www.hayabusa.org/forum/gen-ii-busa-information/153939-oil-pan-drain-plug-issues.html

Tak jak Kuczu napisał, trzeba odkręcić całość... zdjęcia obrazują wszystko w tym temacie, wycięcie zaprojektowane przez suzuki do wylewu oleju nie pozwoli na łatwe i prostopadłe przegwintowanie w 'powietrzu'.

eh to do roboty

Data: 2013-09-16 15:59:42
Autor: Tmek
naprawa zerwanego gwintu w misce olejowej

U¿ytkownik "WIADRO" <wiadro@gmail.com> napisa³ w wiadomo¶ci news:l16f25$v27$1node1.news.atman.pl...
W dniu 2013-09-16 08:11, AZ pisze:

rozumiem, ¿e wszystkie uszczelki tj, miski i wydechów daje siê nowe?

Jak uszczelka jest miedziana, mozesz ja odpuscic w ogniu. Po ostygnieciu miedz zrobi sie miekka i ulozy podczas dokrecania.

Przykrecajac srube w jakims tam stopniu zgniatasz podkladke, dzieki czemu uszczelnia sie polaczenie ale rowniez wzrasta twardosc miedzi.
Przy kolejnym przykrecaniu przez wczesniejsze zgniecenie twardsza miedz nie dopasowuje sie juz tak jak za pierwszym razem.

W wyniku tego cieknie spod takiej sruby, przykrecasz ja mocniej i leci gwint.

Wiec jak zalecaja albo nowa podkladka albo pomoze wsadzenie starej w ogien.

Tmek

naprawa zerwanego gwintu w misce olejowej

Nowy film z video.banzaj.pl wiêcej »
Redmi 9A - recenzja bud¿etowego smartfona