naprawde duze kombi

Data: 2009-09-07 10:30:40
Autor: Jacek Bronowski
naprawde duze kombi
Kolega zaczyna niesmialo rozgladac sie za nowym samochodem. Potrzebna mu
wielofuncyjna ciezarowka (dzieci, pies, budowa domu), wiec mysli o kombi.
Zaczelismy patrzec na rozne modele pod katem pojemnosci bagaznika i miejsca
w srodku i wychodzi, ze wsrod aut maksymalnie 5-letnich kroluja Mercedesy i
Mondeo, a potem dlugo, dlugo nic i rozne Hondy, Toyoty i Ople z raczej
bidnymi pakami na 400-450 litrow.

Niestety, wsrod nowszych aut w przyzwoitej klasie jest z tym kiepsko. Dopiero Mercedes E jest naprawde duzy i pakowny w srodku. Ale nie kazdy lubi Mercedesy, no i cena tez jest odpowiednia :-( Nie mam na mysli danych papierowych ale wlasne, realne spostrzezenia. Duze, przyzwoite samochody maleja z kazda generacja, niestety. Po tym jak zniknela Omega - ciezko znalezc cos rownie komfortowego, wygodnego, duzego i wygladajacego przyzwoicie. Niby Vectra C byla dosc duza, ale to straszne pokractwo bylo i paskudne w srodku (IMHO, oczywiscie). Sam po sprzedazy wiekowej (9 lat), choc wciaz fajnej, Omegi mialem duzy problem...Ostatecznie od prawie roku mam V70. Nie ma co ukrywac - zdecydowanie mniejsze, zwlaszcza, jak sie chce spakowac pod rolete (jest znacznie nizej niz np. w Omedze). Ale pakujac pod dach, zwlaszcza po zlozeniu siedzen - roznica juz nie jest tak drastyczna. Plusem za to sa fajne, dodatkowe schowki na mniejsze i wieksze drobiazgi, pod podloga bagaznika. Mozna tam sporo zmiescic, a bagaznik czysty, pusty i nic po nim sie nie pałęta :-).

pozdr.
Jacek Bronowski
--
Baza fotografii krajoznawczej - www.foto-baza.pl - foto@foto-baza.pl
Aktualnie 12 533 zdjęcia z 19 krajów.

Data: 2009-09-07 13:06:48
Autor: ąćęłńóśźż
naprawde duze kombi
Zaskakujesz mnie, bo Omesia ma bardzo nisko od podłogi bagaznika do rolety - jest to zwiazane z tym, że roleta jest sporo poniżej
dolnej linii okien, oraz to, że jest to roleta półsztywna, z mocymi pretami poprzecznymi, bdb jesli chcesz coś kłaść na roletę - ale
z kolei ta niska wysokość bywa też sporą wadą, mnie się łatwiej na wysokość lodówka mieści w Fokusie, niż w Omesi.

BTW stanęliśmy sobie Omesią drzwi w drzwi z kuzyna 7xx lub 9xx (no nie pamiętam już sprzedał ) i Volvo było wyraźnie większe (to
konkretne miało dwa siedzenia w bagazniku, wersja 7-osobowa).
JaC

-- -- -

Data: 2009-09-07 21:22:48
Autor: Jacek Bronowski
naprawde duze kombi
[...]

Ja mialem Ome B ('98). Moze w C roleta jest nizej? Tak czy inaczej w V70 ('04) jest sporo nizej niz w Omedze B. Bagaznik po zlozeniu siedzen w V70 jest tez sporoponad 10 cm krotszy niz w Omedze i chyba (na oko - nie miezylem) wezszy ( krotsze osie?).

BTW stanęliśmy sobie Omesią drzwi w drzwi z kuzyna 7xx lub 9xx (no nie pamiętam już sprzedał ) i Volvo było wyraźnie większe (to
konkretne miało dwa siedzenia w bagazniku, wersja 7-osobowa).

Bo pewnie jest tak jak pisalem "w ogolnosci", ze duze auta osobowe z kazda generacja maleja. Pewnie starsze Volvo tez byly wieksze niz ich obecne odpowiedniki.

pozdr.
Jacek Bronowski