naprawienie lapka

Data: 2010-09-29 23:43:25
Autor: Picia
naprawienie lapka
?Witam,
Dostałem laptopa za darmo i mam ambicję go naprawić. Problem jest taki, że
laptop został zalany płynem co spowodowało, że obraz na ekranie po pewnym
czasie staje się nieostry lub całkiem się rozsypuje na kolorowe punkciki o
wielkości piksela. Wyłączenie i włączenie lapka pomaga i tak do następnego
razu. Nie ma reguły potrafi chodzić cały dzień a czasami robi to raz za
razem. Czy jest sens w ogóle na  przeczyszczenie lapka i jego rewitalizację
czy dać sobie spokój bo szkoda czasu grafika zwalona.

--
Piotr

Data: 2010-09-30 10:17:46
Autor: boxfish
naprawienie lapka
W dniu 2010-09-29 23:43, Picia pisze:
[...]

zalany ? jeśli dawno to dałbym sobie spokój, proces korodowania jest raczej nie zatrzymania, grafika może być nawet sprawna ale ścieżki na płycie nie koniecznie

Data: 2010-09-30 11:07:43
Autor: Picia
naprawienie lapka

zalany ? jeśli dawno to dałbym sobie spokój, proces korodowania jest
raczej nie zatrzymania, grafika może być nawet sprawna ale ścieżki na płycie nie koniecznie

A czy czy cała płyta i ścieżki nie są pokryte warstwą ochronną. - takim bezbarwnym lakierem?
I czy ścieżki nie ulegają procesowi pasywacji co chroniło by je przed dalsza korozją?
Laptop zlany jakiś 9 miesięcy temu.
--
Piotr

Data: 2010-09-30 11:49:39
Autor: JoteR
naprawienie lapka
"Picia" napisał:

[...]

Owszem, soldermaska teoretycznie powinna ochronić same ścieżki, chociaż wilgoć i tak się może się dostać przez mikropęknięcia, nie do uniknięcia w procesie montażu i lutowania. Natomiast same punkty lutownicze są niczym nie chronione, a w dodatku (o ile się nie mylę) wszystko teraz lutuje się tym bezołowiowym ścierwem, które i bez udziału korozji trzyma na słowo honoru.

JoteR

Data: 2010-09-30 23:24:05
Autor: G Nowak
naprawienie lapka
[...]

Ta, oczywiscie ekomarketing. Jakby sie gownio nie spieprzylo to nie poszloby do gleby.

--
pozdr

Data: 2010-09-30 12:33:25
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
naprawienie lapka

"Picia" i80bti$kj4$1@news.onet.pl

[...]

Sprzedaj komuś, komu to nie przeszkadza -- na przykład komuś, kto zechce
na tym czymś postawić NASka. :) (ja chętnie bym kupił, ale nie bez oglądania. :)

--
 ^  750        .               .  nw  25  27       749

naprawienie lapka