naprawiona p³yta na allegro

Data: 2011-11-02 18:21:02
Autor: Gupik
naprawiona p³yta na allegro
w tym oto linku [ http://allegro.pl/asus-p8p67-po-naprawie-i1911004604.html ] go¶æ sprzedaje p³ytê pod Intela I3\5\7 , nie by³oby w tym nic dziwnego gdyby nie to ¿e ta p³yta by³a naprawiana , zobaczcie na fotkach i oceñcie co to mog³o byæ za uszkodzenie i od czego i czy po takiej naprawie ma to szansê dzia³aæ ??

Data: 2011-11-02 19:02:23
Autor: Jacek Maciejewski
naprawiona p³yta na allegro
Dnia Wed, 02 Nov 2011 18:21:02 +0100, Gupik napisa³(a):

i czy po takiej naprawie ma to szansê dzia³aæ ??

Skoro po naprawie wystartowa³a i dzia³a³a to IMO ma szansê dzia³aæ dalej :)
--
Jacek

Data: 2011-11-02 20:31:53
Autor: gadacz
[...]

ale ta ¶cie¿ka to wrêcz ruroci±g i zdecydowanie domowa robota.
za 300z³ i bez gwarancji, to ewidentnie lekkie przegiêcie...

pozdrawiam
gadacz

Data: 2011-11-02 20:47:49
Autor: Gupik
naprawiona p³yta na allegro
no to ile mo¿na by daæ za ni±, w granicach przyzwoito¶ci oczywi¶cie :)

Data: 2011-11-02 21:02:44
Autor: Andrzej
Gupik wrote:

no to ile mo¿na by daæ za ni±, w granicach przyzwoito¶ci oczywi¶cie :)

ja bym da³ 150 z³ociszy, choæ osobi¶cie doradzi³ bym kupno nowej
p³yty. Resztê gratów moze byæ u¿ywana, ale p³yta musi byæ nowa :)

Data: 2011-11-03 09:11:28
Autor: Jacek Maciejewski
naprawiona p³yta na allegro
Dnia Wed, 02 Nov 2011 20:47:49 +0100, Gupik napisa³(a):

no to ile mo¿na by daæ za ni±, w granicach przyzwoito¶ci oczywi¶cie :)

3/4 ceny w jakiej chodz± na Allegro inne tego typu lecz nieuszkodzone. I ja
nigdy nie kupujê niczego bez tygodnia gwarancji rozruchowej.
--
Jacek

Data: 2011-11-03 09:24:59
Autor: Andrzej

Jacek Maciejewski wrote:

> [...]

3/4 ceny w jakiej chodz± na Allegro inne tego typu lecz nieuszkodzone. I ja
nigdy nie kupujê niczego bez tygodnia gwarancji rozruchowej.

a co oznacza ta s³ynna gwarancja rozruchowa?
bo gwarancja producenta to wiem. Sprzedawca odsy³a sprzêt do producenta
a producent naprawia lub podstawia nowy towar.

Ale co oznacza gwarancja rozruchowa tak bardzo popularna na allegro dalibóg nie
wiem.
Czy to oznacza, ¿e  mogê kupiæ towar, potestowaæ, spie... a nastêpnie oddaæ i
dostanê nowy?
a jak nowy to niby z jakiej racji skoro sprzedawca drugiej sztuki nie ma, a
naprawiaæ nie umie?

Data: 2011-11-03 09:31:05
Autor: Jacek Maciejewski
naprawiona p³yta na allegro
Dnia Thu, 03 Nov 2011 09:24:59 +0100, Andrzej napisa³(a):

[...]

To oznacza ¿e jak zdecydujesz ¿e p³yta jest niesprawna to nie bêdzie
przepychanki i sprzeczek a sprzedawca ci zwróci kasê bez gadania.
--
Jacek

Data: 2011-11-03 09:43:27
Autor: Andrzej

Jacek Maciejewski wrote:

> [...]

To oznacza ¿e jak zdecydujesz ¿e p³yta jest niesprawna to nie bêdzie
przepychanki i sprzeczek a sprzedawca ci zwróci kasê bez gadania.

a sk±d wiesz, ¿e nie bedzie przepychanki?
odes³a³e¶ sprzêt z adnotacj±, ¿e nie dzia³a, a sprzedawca odpowie ci,
¿e sprzêt odes³a³ dobry tylko, ¿e to ty go zepsu³e¶ i co mu zrobisz?

Has³o "gwarancja rozruchowa" to ¶ciema maj±ca podwy¿szyæ
atrakcyjno¶æ licytowanego towaru, nie maj±ca nic wspólnego
z rzeczywisto¶ci±. Ja takie aukcje omijam z daleka.
Przegl±dam tylko te rzetelnie opisane i konfrontuje je z innymi
aukcjami danego sprzedawcy.

Data: 2011-11-03 09:50:13
Autor: Artur\(m\)
naprawiona p³yta na allegro

U¿ytkownik "Andrzej" <andkas1XXX@wp.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:4EB2542F.4D82DB1Awp.pl...

Jacek Maciejewski wrote:

> [...]

odes³a³e¶ sprzêt z adnotacj±, ¿e nie dzia³a, a sprzedawca odpowie ci,
¿e sprzêt odes³a³ dobry tylko, ¿e to ty go zepsu³e¶ i co mu zrobisz?

A jak kupisz nowe, zepsujesz, i odsy³asz, to co im zrobisz,
jak powiedz±, ¿e wys³ali dobre???

Artur(m)

Data: 2011-11-03 10:00:07
Autor: Andrzej

"Artur(m)" wrote:

> [...]
> ¿e sprzêt odes³a³ dobry tylko, ¿e to ty go zepsu³e¶ i co mu zrobisz?

A jak kupisz nowe, zepsujesz, i odsy³asz, to co im zrobisz,

Nowe, to znaczy ze sklepu, a wiêc sprzedawca nie sprawdza sprzêtu
przed wysy³k±.
Do jego obowi±zków nale¿y sprzêt przyj±æ w ramach reklamacji
i odes³aæ do producenta. Producent decyduje co dalej. Tu procedura
jest szybka - je¶li nie widaæ, ¿e producent traktowa³ p³ytê m³otkiem,
to id± na ³atwiznê - bez testowania daj± nowy sprzêt. Mo¿e te¿
i naprawiaj±. W ka¿dym razie  tu klient ma wiêksze szanse na otrzymanie
sprawnego sprzêtu, ni¿ od jakiego¶ Gienka w berecie, który napisa³
se udzielam gwarancji rozruchowej, która tak naprawdê nie znaczy
NIC!

Moim zdaniem uczciwie jest nie pisaæ takich bzdur. Ten kto decyduje
siê na handel na allegro dobrze wie z jakimi konsekwencjami
jest to zwi±zane.

Data: 2011-11-03 09:55:10
Autor: Maciek "Babcia" Dobosz
naprawiona p³yta na allegro
Dnia 2011-11-03, o godz. 09:43:27
Andrzej <andkas1XXX@wp.pl> napisa³(a):

[...]

Dok³adnie - taka deklaracja nie znaczy nic. Zdarzy³o mi siê kupowaæ
u¿ywane urz±dzenie sieciowe gdzie sprzedawca dawa³ 30 dni "gwarancji
rozruchowej" które zaczyna³o pracowaæ po kilkunastu godzinach pracy pod
obci±¿eniem. Sprzedawca stwierdzi³ ¿e wed³ug niego jest w porz±dku i
nie przyjmie zwrotu ani nie wymieni urz±dzenia na inne. Skoñczy³o siê
na pi¶mie od naszego prawnika z informacj± ¿e je¶li nie spe³ni± naszych
¿±dañ to sprawa wyl±duje w s±dzie. Nie chcieli chyba dalszych k³opotów
i oddali kasê. Jednak my nie mieli¶my w³a¶ciwie ¿adnej formy nacisku
poza ogólnymi warunkami sprzeda¿y bo samo stwierdzenie "gwarancji
rozruchowej" nie by³o nigdzie ujête a tylko wyra¿one w wymianie maili
przed zakupem. Od tego czasu uwa¿am by takie rzeczy by³y sformalizowane
i mimo wszytko preferujê sprzêt nowy choæ czasami okazyjnie mo¿na
trafiæ fajne rzeczy.

Zdrówko

Data: 2011-11-03 09:57:57
Autor: Maciek "Babcia" Dobosz
naprawiona p³yta na allegro
Dnia 2011-11-03, o godz. 09:55:10
Maciek "Babcia" Dobosz <babcia@jewish.org.pl> napisa³(a):

Dok³adnie - taka deklaracja nie znaczy nic. Zdarzy³o mi siê kupowaæ
u¿ywane urz±dzenie sieciowe gdzie sprzedawca dawa³ 30 dni "gwarancji
rozruchowej" które zaczyna³o pracowaæ po kilkunastu godzinach pracy

Oczywi¶cie ma byæ "sprzedawca dawa³ 30 dni "gwarancji rozruchowej"
na urz±dzenie które zaczyna³o szwankowaæ po kilkunastu
godzinach pracy" ;-)

Zdrówko

Data: 2011-11-03 11:30:38
Autor: Jacek Maciejewski
naprawiona p³yta na allegro
Dnia Thu, 03 Nov 2011 09:43:27 +0100, Andrzej napisa³(a):

a sk±d wiesz, ¿e nie bedzie przepychanki?
Nie wiem :)

odes³a³e¶ sprzêt z adnotacj±, ¿e nie dzia³a, a sprzedawca odpowie ci,
¿e sprzêt odes³a³ dobry tylko, ¿e to ty go zepsu³e¶ i co mu zrobisz?
Odwo³am siê do jego s³owa ¿e przyjmie bez dyskusji bo zostawi³ decyzjê
mnie.

Has³o "gwarancja rozruchowa" to ¶ciema maj±ca podwy¿szyæ
atrakcyjno¶æ licytowanego towaru, nie maj±ca nic wspólnego
z rzeczywisto¶ci±.
Jak sobie chcesz, wolny wybór :)

--
Jacek

Data: 2011-11-03 12:23:48
Autor: Pszemol
"Andrzej" <andkas1XXX@wp.pl> wrote in message news:4EB2542F.4D82DB1Awp.pl...
[...]

Dlatego mo¿na napisaæ "prawo zwrotu do 7 dni" i ju¿ jest jasne.

Data: 2011-11-03 09:19:26
Autor: PC
naprawiona p³yta na allegro
Prawdopodobnie kto¶ zamontowa³ p³ytê w miejsce innej i nie sprawdzi³ czy tulejki mocuj±ce ze starej p³yty wypadaj± w tym samym miejscu. W momencie zwarcia zadzia³a³o zabezpieczenie w zasilaczu i spali³a siê tylko jedna ¶cie¿ka - prowadz±ca bezpo¶rednio do warstwy zasilania - wiêc jest du¿a szansa, ¿e nic innego siê nie uszkodzi³o. Moim zdaniem rozs±dna kwota zakupu takiej p³yty to 100~150z³ bo nie ma pewno¶ci, ¿e co¶ jeszcze nie ucierpia³o i p³yta mo¿e pracowaæ niestabilnie. Poza tym bêdzie problem z pó¼niejsz± odsprzeda¿±.

PC

Data: 2011-11-03 14:44:51
Autor: T.F.
naprawiona p³yta na allegro