Grupy dyskusyjne   »   pl.misc.samochody   »   napsułem peugeot 306 1,6 8v nfz

napsułem peugeot 306 1,6 8v nfz

Data: 2013-07-16 08:18:40
Autor: Ukaniu
napsułem peugeot 306 1,6 8v nfz

Użytkownik "hisjusz" <hisjusz@wp.pl> napisał w wiadomości news:51e45a03$0$1270$65785112news.neostrada.pl...
założenie tulei w którą wkręcę szpilkę pomorze czy totalnie zabiłem blok

To są kanały wodne, olejowy jest na tym zdjeciu po lewej na dole. Jak coś robisz to pozatykaj je wszystkie ręcznikami papierowymi tak jak i zasłoń cylindry. Po robocie odkurz dokładnie odciągając też śmieci w momencie wyciągania zatyczek.
Zniszczony gwint trzeba naprawić zestawem helicoil ew. podobnym, tuleje były dobre 30 lat temu.
Producent w przypadku szpilek pewnie zaleca wymienić przy robocie na nowe albo mierzyć wyciągniecie i wymienić.

--
Pozdrawiam,
Łukasz

Data: 2013-07-16 08:28:21
Autor: hisjusz
napsułem peugeot 306 1,6 8v nfz
W dniu 2013-07-16 08:18, Ukaniu pisze:

Użytkownik "hisjusz" <hisjusz@wp.pl> napisał w wiadomości
news:51e45a03$0$1270$65785112news.neostrada.pl...
założenie tulei w którą wkręcę szpilkę pomorze czy totalnie zabiłem blok

To są kanały wodne, olejowy jest na tym zdjeciu po lewej na dole. Jak
coś robisz to pozatykaj je wszystkie ręcznikami papierowymi tak jak i
zasłoń cylindry. Po robocie odkurz dokładnie odciągając też śmieci w
momencie wyciągania zatyczek.
Zniszczony gwint trzeba naprawić zestawem helicoil ew. podobnym, tuleje
były dobre 30 lat temu.
Producent w przypadku szpilek pewnie zaleca wymienić przy robocie na
nowe albo mierzyć wyciągniecie i wymienić.


To nie jest tylko zerwany gwint, kawałki ścianek są w środku popękane.Helicoil odpada bo nie będzie się miał na czym trzymać dodatkowo będzie mieszać się woda z 3 kanałów które przed robotą były od siebie oddzielone.

Data: 2013-07-16 09:26:37
Autor: Ukaniu
napsułem peugeot 306 1,6 8v nfz

Użytkownik "hisjusz" <hisjusz@wp.pl> napisał w wiadomości news:51e4e808$0$1252$65785112news.neostrada.pl...
To nie jest tylko zerwany gwint, kawałki ścianek są w środku popękane.Helicoil odpada bo nie będzie się miał na czym trzymać dodatkowo będzie mieszać się woda z 3 kanałów które przed robotą były od siebie oddzielone.

No to pozostaje nawiercić i wstawić tuleję, jak widzę to tam jest wystarczająco mięsa na takie zabawy ale bez szaleństw.

Jakim cudem to pękło? szpilka wyciągnęła się jak guma z majtów?

--
Pozdrawiam
Łukasz

Data: 2013-07-16 10:02:17
Autor: hisjusz
napsułem peugeot 306 1,6 8v nfz
W dniu 2013-07-16 09:26, Ukaniu pisze:

Użytkownik "hisjusz" <hisjusz@wp.pl> napisał w wiadomości
news:51e4e808$0$1252$65785112news.neostrada.pl...
To nie jest tylko zerwany gwint, kawałki ścianek są w środku
popękane.Helicoil odpada bo nie będzie się miał na czym trzymać
dodatkowo będzie mieszać się woda z 3 kanałów które przed robotą były
od siebie oddzielone.

No to pozostaje nawiercić i wstawić tuleję, jak widzę to tam jest
wystarczająco mięsa na takie zabawy ale bez szaleństw.

Jakim cudem to pękło? szpilka wyciągnęła się jak guma z majtów?


Durnota operatora;/ Odkręciłem koło rozrządu, zmieniałem uszczelniacz na wałku zaworów. Chciałem dokręcić koło rozrządu przy leżącej na bloku głowicy, więc wkręciłem dwie nowe szpilki bez założonej klawiatury, jak widać jedną za mocno;/

Pytanie czy pod spodem szpilki nie ma kanału olejowego?

Czy można kupić taką tuleje gotową czy tylko ślusarz?

Dlaczego te trzy kanały wodne są oddzielone oryginalnie od siebie? Czy to że płyn będzie mógł przenikać między nimi przez uszkodzone przez mnie ścianki doprowadzi do awarii pomimo zastosowania tulejki?

Data: 2013-07-16 13:35:45
Autor: Ukaniu
napsułem peugeot 306 1,6 8v nfz

Użytkownik "hisjusz" <hisjusz@wp.pl> napisał w wiadomości news:51e4fe0c$0$1232$65785112news.neostrada.pl...
Pytanie czy pod spodem szpilki nie ma kanału olejowego?

Nigdy na szczęście nie musiałem sprawdzać czy w TU5 jest kanał pod szpilką ;-). Myślę, że kanał olejowy się da zauważyć bo będzie zaolejony.  Ta dziurka koło lewej dolnej szpilki (na focie) prowadzi do kanału - zobacz gdzie?

Czy można kupić taką tuleje gotową czy tylko ślusarz?

Jak trzeba to ja robię na wymiar na tokarce dokładnie jaką mi potrzeba, przelotową albo ślepą. tu pewnie potrzeba ślepą o odpowiedniej głębokości.


Dlaczego te trzy kanały wodne są oddzielone oryginalnie od siebie? Czy to że płyn będzie mógł przenikać między nimi przez uszkodzone przez mnie ścianki doprowadzi do awarii pomimo zastosowania tulejki?\

Jeśli są to kanały wodne to chodzi o kwestie rodzielenia/ poprawy przepływu. Awarii bym się jakoś szybko nie spodziewał jeśli nie wyrąbiesz pół silnika i nie zostawisz okruchów. To trzeba wiercić maszyną zapewniającą prostopadłość wiertła i patrzeć co się dzieje i gdzie się wierci.

--
Pozdrawiam
Łukasz

Data: 2013-07-16 19:22:47
Autor: hisjusz
napsułem peugeot 306 1,6 8v nfz
W dniu 2013-07-16 13:35, Ukaniu pisze:

Użytkownik "hisjusz" <hisjusz@wp.pl> napisał w wiadomości
news:51e4fe0c$0$1232$65785112news.neostrada.pl...
Pytanie czy pod spodem szpilki nie ma kanału olejowego?

Nigdy na szczęście nie musiałem sprawdzać czy w TU5 jest kanał pod
szpilką ;-). Myślę, że kanał olejowy się da zauważyć bo będzie
zaolejony.  Ta dziurka koło lewej dolnej szpilki (na focie) prowadzi do
kanału - zobacz gdzie?
Nic nie zobaczysz. Wsio jest czarne bo poprzednia uszczelka puszczała olej.

Czy można kupić taką tuleje gotową czy tylko ślusarz?

Jak trzeba to ja robię na wymiar na tokarce dokładnie jaką mi potrzeba,
przelotową albo ślepą. tu pewnie potrzeba ślepą o odpowiedniej głębokości.

Skąd jesteś?



Dlaczego te trzy kanały wodne są oddzielone oryginalnie od siebie? Czy
to że płyn będzie mógł przenikać między nimi przez uszkodzone przez
mnie ścianki doprowadzi do awarii pomimo zastosowania tulejki?\

Jeśli są to kanały wodne to chodzi o kwestie rodzielenia/ poprawy
przepływu. Awarii bym się jakoś szybko nie spodziewał jeśli nie
wyrąbiesz pół silnika i nie zostawisz okruchów. To trzeba wiercić
maszyną zapewniającą prostopadłość wiertła i patrzeć co się dzieje i
gdzie się wierci.

Magnesów ką?

Data: 2013-07-16 10:58:29
Autor: kogutek444
napsułem peugeot 306 1,6 8v nfz
W dniu wtorek, 16 lipca 2013 19:22:47 UTC+2 użytkownik hisjusz napisał:
W dniu 2013-07-16 13:35, Ukaniu pisze:

>

> U�ytkownik "hisjusz" <hisjusz@wp.pl> napisa� w wiadomo�ci

> news:51e4fe0c$0$1232$65785112news.neostrada.pl...

>> Pytanie czy pod spodem szpilki nie ma kana�u olejowego?

>

> Nigdy na szcz�cie nie musia�em sprawdza� czy w TU5 jest kana� pod

> szpilk� ;-). My�l�, �e kana� olejowy si� da zauwa�y� bo b�dzie

> zaolejony.  Ta dziurka koďż˝o lewej dolnej szpilki (na focie) prowadzi do

> kana�u - zobacz gdzie?

Nic nie zobaczysz. Wsio jest czarne bo poprzednia uszczelka puszcza�a olej.

>

>> Czy mo�na kupi� tak� tuleje gotow� czy tylko �lusarz?

>

> Jak trzeba to ja robi� na wymiar na tokarce dok�adnie jak� mi potrzeba,

> przelotow� albo �lep�. tu pewnie potrzeba �lep� o odpowiedniej g��boko�ci.



Sk�d jeste�?



>

>

>> Dlaczego te trzy kana�y wodne s� oddzielone oryginalnie od siebie? Czy

>> to �e p�yn b�dzie m�g� przenika� mi�dzy nimi przez uszkodzone przez

>> mnie �cianki doprowadzi do awarii pomimo zastosowania tulejki?\

>

> Je�li s� to kana�y wodne to chodzi o kwestie rodzielenia/ poprawy

> przep�ywu. Awarii bym si� jako� szybko nie spodziewa� je�li nie

> wyr�biesz p� silnika i nie zostawisz okruch�w. To trzeba wierci�

> maszyn� zapewniaj�c� prostopad�o�� wiert�a i patrze� co si� dzieje i

> gdzie siďż˝ wierci.

>

Magnes�w k�?

nie.

Data: 2013-07-17 12:03:30
Autor: hisjusz
napsułem peugeot 306 1,6 8v nfz
W dniu 2013-07-16 13:35, Ukaniu pisze:

Użytkownik "hisjusz" <hisjusz@wp.pl> napisał w wiadomości
news:51e4fe0c$0$1232$65785112news.neostrada.pl...
Pytanie czy pod spodem szpilki nie ma kanału olejowego?

Nigdy na szczęście nie musiałem sprawdzać czy w TU5 jest kanał pod
szpilką ;-). Myślę, że kanał olejowy się da zauważyć bo będzie
zaolejony.  Ta dziurka koło lewej dolnej szpilki (na focie) prowadzi do
kanału - zobacz gdzie?

Czy można kupić taką tuleje gotową czy tylko ślusarz?

Jak trzeba to ja robię na wymiar na tokarce dokładnie jaką mi potrzeba,
przelotową albo ślepą. tu pewnie potrzeba ślepą o odpowiedniej głębokości.


Dlaczego te trzy kanały wodne są oddzielone oryginalnie od siebie? Czy
to że płyn będzie mógł przenikać między nimi przez uszkodzone przez
mnie ścianki doprowadzi do awarii pomimo zastosowania tulejki?\

Jeśli są to kanały wodne to chodzi o kwestie rodzielenia/ poprawy
przepływu. Awarii bym się jakoś szybko nie spodziewał jeśli nie
wyrąbiesz pół silnika i nie zostawisz okruchów. To trzeba wiercić
maszyną zapewniającą prostopadłość wiertła i patrzeć co się dzieje i
gdzie się wierci.


Może powinienem to zrobić jak kolega poniżej to znaczy klej lub lut i włożyć szpilkę i głowice przykręcić na nakrętkę a nie na śrubę?

Data: 2013-07-17 12:27:08
Autor: Ukaniu
napsułem peugeot 306 1,6 8v nfz

Użytkownik "hisjusz" <hisjusz@wp.pl> napisał w wiadomości news:51e66bf5$0$1257$65785112news.neostrada.pl...

Może powinienem to zrobić jak kolega poniżej to znaczy klej lub lut i włożyć szpilkę i głowice przykręcić na nakrętkę a nie na śrubę?

Śruby są elementem krytycznym w tym silniku i nie można sobie tego ot tak zmienić. Pracują na rozciaganie na granicy swoich parametrów wytrzymałościowych.


--
Pozdrawiam,
Łukasz

Data: 2013-07-17 09:33:44
Autor: hisjusz
napsułem peugeot 306 1,6 8v nfz
W dniu 2013-07-16 09:26, Ukaniu pisze:

Użytkownik "hisjusz" <hisjusz@wp.pl> napisał w wiadomości
news:51e4e808$0$1252$65785112news.neostrada.pl...
To nie jest tylko zerwany gwint, kawałki ścianek są w środku
popękane.Helicoil odpada bo nie będzie się miał na czym trzymać
dodatkowo będzie mieszać się woda z 3 kanałów które przed robotą były
od siebie oddzielone.

No to pozostaje nawiercić i wstawić tuleję, jak widzę to tam jest
wystarczająco mięsa na takie zabawy ale bez szaleństw.

Jakim cudem to pękło? szpilka wyciągnęła się jak guma z majtów?


Majstry z szlifów głowic mówią że już ćwiczyli tuleje w swoim przypadku i nie trzymało to właściwie głowicy.

Gdzie jest to mięso na takie zabawy? Mówisz o górne części bloku stykającym się z głowicą?

Data: 2013-07-17 12:33:50
Autor: Ukaniu
napsułem peugeot 306 1,6 8v nfz

Użytkownik "hisjusz" <hisjusz@wp.pl> napisał w wiadomości news:51e648dc$0$1225$65785112news.neostrada.pl...
Majstry z szlifów głowic mówią że już ćwiczyli tuleje w swoim przypadku i nie trzymało to właściwie głowicy.

Gdzie jest to mięso na takie zabawy? Mówisz o górne części bloku stykającym się z głowicą?

Ja nie wiem co oni robili nie wiem też jak wygląda ten konkretny pęknięty detal w całym przekroju. Tulejka nie może być ze stali gwoździowej i trzeba ją wkręcić na mocny nierozkręcalny klej loxeal locktite itd.
Z góry widać, że można to rozwiercić na tyle, że będzie się dało zrobić 2-3mm grubości ścianki tulejkę.

--
Pozdrawiam
Łukasz

napsułem peugeot 306 1,6 8v nfz

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona