Data: 2013-07-16 16:03:59 | |
Autor: Jacek | |
napsułem peugeot 306 1,6 8v nfz | |
W dniu 2013-07-15 22:22, hisjusz pisze:
WitamA co powiecie na wkręcenie nowej szpilki w oczyszczony wcześniej otwór na jakimś kleju typu Chester Metal? Druciarstwo straszne? U mnie takie coś zdało egzamin w głowicy agregatu malarskiego (350 at). Jacek |
|
Data: 2013-07-17 11:11:18 | |
Autor: hisjusz | |
napsułem peugeot 306 1,6 8v nfz | |
W dniu 2013-07-16 16:03, Jacek pisze:
W dniu 2013-07-15 22:22, hisjusz pisze: Jak to się szpilka złapała? Przecież klej musi stężeć więc nie mógł złapać szpilki przy skręcaniu kiedy inne szpilki złapały. Gdy klej już stężeje śruba w nim nie może się przemieścić w dół, dociągnąć głowicy.Jak to więc działało? |
|
Data: 2013-07-17 11:17:26 | |
Autor: Jacek | |
napsułem peugeot 306 1,6 8v nfz | |
W dniu 2013-07-17 11:11, hisjusz pisze:
Gdy klej już stężeje śruba w nim nie może się przemieścić w dół, dociągnąćNormalnie: po oczyszczeniu otworu z naderwanym gwintem wkręciłem na Chestermetalu nową szpilkę i po stwardnieniu kleju założyłem głowicę, dokręciłem nakrętki i gotowe. Chyba mylisz szpilkę ze śrubą ;-) Jacek |
|
Data: 2013-07-17 11:50:49 | |
Autor: hisjusz | |
napsułem peugeot 306 1,6 8v nfz | |
W dniu 2013-07-17 11:17, Jacek pisze:
W dniu 2013-07-17 11:11, hisjusz pisze:tak, dokładnie |
|
Data: 2013-07-17 16:50:22 | |
Autor: Jacek | |
napsułem peugeot 306 1,6 8v nfz | |
W dniu 2013-07-17 11:50, hisjusz pisze:
W dniu 2013-07-17 11:17, Jacek pisze: No to zapamiętnijcie raz na jutro: szpilka ma: gwint zewnętrzny - gwint zewnętrzny śruba ma: gwint zewnętrzny i łeb nakrętka ma: gwint wewnętrzny Skoro już zepsułeś, to daj na kleju szpilkę i potem nakrętkę. Będziesz miał jedno połączenie inne, ale powinno trzymać i bez roboty. Jacek |
|
Data: 2013-07-18 08:31:51 | |
Autor: Ukaniu | |
napsułem peugeot 306 1,6 8v nfz | |
Użytkownik "Jacek" <spaammmm@o2.pl> napisał w wiadomości news:51e6af2e$0$1209$65785112news.neostrada.pl... Skoro już zepsułeś, to daj na kleju szpilkę i potem nakrętkę. Tylko skąd on weźnie szpilkę o parametrach podobnych jak reszta śrub mocujących głowicę? -- Pozdrawiam Łukasz |
|
Data: 2013-07-18 13:41:02 | |
Autor: Jacek | |
napsułem peugeot 306 1,6 8v nfz | |
W dniu 2013-07-18 08:31, Ukaniu pisze:
Tylko skąd on weźnie szpilkę o parametrach podobnych jak reszta śrubMa kilka opcji: A. kupi, jak nowy Ruski w aptece B. kupi sobie wysyłkowo - szukając "śruba dwustronna" klasa wytrzymałości 12.9 C. kupi sobie w lokalnym sklepie (i nie mam tu na myśli żadnej Castoramy tylko w przyzwoitym sklepie ze śrubami i narzędziami. http://tinyurl.com/ncp5zl8 Odpowiednią nakrętkę odpowiedniej klasy i do tego podkładki kupi w A, B lub C. Jacek |
|
Data: 2013-07-18 15:01:25 | |
Autor: Ukaniu | |
napsułem peugeot 306 1,6 8v nfz | |
Użytkownik "Jacek" <spaammmm@o2.pl> napisał w wiadomości news:51e7d44e$0$1265$65785112news.neostrada.pl... Odpowiednią nakrętkę odpowiedniej klasy i do tego podkładki kupi w A, B lub C. Śruby głowicy nie są śrubami typowymi. Mają specyficzne grubości części nie gwintowanej, specyficzny materiał, różne wykonania. To wszystko dlatego, że pracują rozciągnięte, i są np. z płynącym trzonkiem, z płynącym przewężeniem, z płynącym "gwintem". Tak jest we współczesnych silnikach w których specyfikuje sie tylko ostateczny moment minimalny i początkowy, czyli np 45 Nm + 90 + 90 + 90 stopni, przy uszczelkach nie wymagających ponownego dokręcania. Przy wymianie producent podaje maksymalne wyciągniecie śrub. Tak dokręcona rozciągnięta śruba zapewnia odpowiedni docisk głowicy. Nie bez powodu komplet śrub głowicy ksoztuje kilka stówek. Jak dasz jakąś szpilke to albo się rozciagnie i nie zapewni wystarczającego nacisku albo przygniecie w tym miejscu głowice. To wygląda prosto ale kilku inżynierów łamie sobie nad tymi śrubami głowę. -- Pozdrawiam Łukasz |
|
Data: 2013-07-18 15:49:41 | |
Autor: Jacek | |
napsułem peugeot 306 1,6 8v nfz | |
W dniu 2013-07-18 15:01, Ukaniu pisze:
To wygląda prosto ale kilku inżynierów łamie sobie nad tymi śrubami głowę.Na szczęscie nasz Wątkotwórca zdecydował się na wymianę i mamy po kłopocie ;-) Jacek |
|
Data: 2013-07-19 00:35:54 | |
Autor: hisjusz | |
napsułem peugeot 306 1,6 8v nfz | |
W dniu 2013-07-18 15:01, Ukaniu pisze:
Śruby nowe do mojej maszyny kosztują 50 zł komplet. Moi wiejscy specjaliści a nawet dobry podmiejski specjalista przykręcają te głowice na 1 15Nm 2 40Nm 3 60 Nm 4 80Nm zamiast jak w książce i na dołączonej informacji do uszczelki 1 20Nm 2 120 stopni 3 120 stopni, klucz kątowy mam a mimo to mówią że to bzdura. Proszą się o kłopoty? |
|
Data: 2013-07-19 08:16:34 | |
Autor: Ukaniu | |
napsułem peugeot 306 1,6 8v nfz | |
Użytkownik "hisjusz" <hisjusz@wp.pl> napisał w wiadomości news:51e86dce$0$1226$65785112news.neostrada.pl... Śruby nowe do mojej maszyny kosztują 50 zł komplet. Moi wiejscy specjaliści a nawet dobry podmiejski specjalista przykręcają te głowice na 1 15Nm 2 40Nm 3 60 Nm 4 80Nm zamiast jak w książce i na dołączonej informacji do uszczelki 1 20Nm 2 120 stopni 3 120 stopni, klucz kątowy mam a mimo to mówią że to bzdura. Proszą się o kłopoty? Jak pijacka czkawka przypominają im się czasy 125p. Jak chcą wierzyć, że wiedzą lepiej niż producent silnika - niech wierzą. Szkoda, że nie mają zielonego pojecia jak to w takim wypadku działa. Ty rób tak jak zaleca dokumentacja fabryczna bo tak się robic powinno. -- Pozdrawiam, Łukasz |
|