Grupy dyskusyjne   »   pl.misc.samochody   »   napsułem peugeot 306 1,6 8v nfz

napsułem peugeot 306 1,6 8v nfz

Data: 2013-07-16 16:03:59
Autor: Jacek
napsułem peugeot 306 1,6 8v nfz
W dniu 2013-07-15 22:22, hisjusz pisze:
Witam

Napsułem przy wkręcaniu szpilki
A co powiecie na wkręcenie nowej szpilki w oczyszczony wcześniej otwór na jakimś kleju typu Chester Metal? Druciarstwo straszne?
U mnie takie coś zdało egzamin w głowicy agregatu malarskiego (350 at).
Jacek

Data: 2013-07-17 11:11:18
Autor: hisjusz
napsułem peugeot 306 1,6 8v nfz
W dniu 2013-07-16 16:03, Jacek pisze:
W dniu 2013-07-15 22:22, hisjusz pisze:
Witam

Napsułem przy wkręcaniu szpilki
A co powiecie na wkręcenie nowej szpilki w oczyszczony wcześniej otwór
na jakimś kleju typu Chester Metal? Druciarstwo straszne?
U mnie takie coś zdało egzamin w głowicy agregatu malarskiego (350 at).
Jacek


Jak to się szpilka złapała? Przecież klej musi stężeć więc nie mógł złapać szpilki przy skręcaniu kiedy inne szpilki złapały. Gdy klej już stężeje śruba w nim nie może się przemieścić w dół, dociągnąć głowicy.Jak to więc działało?

Data: 2013-07-17 11:17:26
Autor: Jacek
napsułem peugeot 306 1,6 8v nfz
W dniu 2013-07-17 11:11, hisjusz pisze:
  Gdy klej już
stężeje śruba w nim nie może się przemieścić w dół, dociągnąć
głowicy.Jak to więc działało?
Normalnie: po oczyszczeniu otworu z naderwanym gwintem wkręciłem na Chestermetalu nową szpilkę i po stwardnieniu kleju założyłem głowicę, dokręciłem nakrętki i gotowe.
Chyba mylisz szpilkę ze śrubą ;-)
Jacek

Data: 2013-07-17 11:50:49
Autor: hisjusz
napsułem peugeot 306 1,6 8v nfz
W dniu 2013-07-17 11:17, Jacek pisze:
W dniu 2013-07-17 11:11, hisjusz pisze:
  Gdy klej już
stężeje śruba w nim nie może się przemieścić w dół, dociągnąć
głowicy.Jak to więc działało?
Normalnie: po oczyszczeniu otworu z naderwanym gwintem wkręciłem na
Chestermetalu nową szpilkę i po stwardnieniu kleju założyłem głowicę,
dokręciłem nakrętki i gotowe.
Chyba mylisz szpilkę ze śrubą ;-)
Jacek

tak, dokładnie

Data: 2013-07-17 16:50:22
Autor: Jacek
napsułem peugeot 306 1,6 8v nfz
W dniu 2013-07-17 11:50, hisjusz pisze:
W dniu 2013-07-17 11:17, Jacek pisze:
W dniu 2013-07-17 11:11, hisjusz pisze:
  Gdy klej już
stężeje śruba w nim nie może się przemieścić w dół, dociągnąć
głowicy.Jak to więc działało?
Normalnie: po oczyszczeniu otworu z naderwanym gwintem wkręciłem na
Chestermetalu nową szpilkę i po stwardnieniu kleju założyłem głowicę,
dokręciłem nakrętki i gotowe.
Chyba mylisz szpilkę ze śrubą ;-)
Jacek

tak, dokładnie

No to zapamiętnijcie raz na jutro:
szpilka ma: gwint zewnętrzny - gwint zewnętrzny
śruba ma: gwint zewnętrzny i łeb
nakrętka ma: gwint wewnętrzny

Skoro już zepsułeś, to daj na kleju szpilkę i potem nakrętkę.
Będziesz miał jedno połączenie inne, ale powinno trzymać i bez roboty.
Jacek

Data: 2013-07-18 08:31:51
Autor: Ukaniu
napsułem peugeot 306 1,6 8v nfz

Użytkownik "Jacek" <spaammmm@o2.pl> napisał w wiadomości news:51e6af2e$0$1209$65785112news.neostrada.pl...
Skoro już zepsułeś, to daj na kleju szpilkę i potem nakrętkę.
Będziesz miał jedno połączenie inne, ale powinno trzymać i bez roboty.

Tylko skąd on weźnie szpilkę o parametrach  podobnych jak reszta śrub mocujących głowicę?

--
Pozdrawiam
Łukasz

Data: 2013-07-18 13:41:02
Autor: Jacek
napsułem peugeot 306 1,6 8v nfz
W dniu 2013-07-18 08:31, Ukaniu pisze:
Tylko skąd on weźnie szpilkę o parametrach  podobnych jak reszta śrub
mocujących głowicę?
Ma kilka opcji:
A. kupi, jak nowy Ruski w aptece
B. kupi sobie wysyłkowo - szukając "śruba dwustronna" klasa wytrzymałości 12.9
C. kupi sobie w lokalnym sklepie (i nie mam tu na myśli żadnej Castoramy tylko w przyzwoitym sklepie ze śrubami i narzędziami.
http://tinyurl.com/ncp5zl8
Odpowiednią nakrętkę odpowiedniej klasy i do tego podkładki kupi w A, B lub C.
Jacek

Data: 2013-07-18 15:01:25
Autor: Ukaniu
napsułem peugeot 306 1,6 8v nfz

Użytkownik "Jacek" <spaammmm@o2.pl> napisał w wiadomości news:51e7d44e$0$1265$65785112news.neostrada.pl...
Odpowiednią nakrętkę odpowiedniej klasy i do tego podkładki kupi w A, B lub C.

Śruby głowicy nie są śrubami typowymi. Mają specyficzne grubości części nie gwintowanej, specyficzny materiał, różne wykonania.
To wszystko dlatego, że pracują rozciągnięte, i są np. z płynącym trzonkiem, z płynącym przewężeniem, z płynącym "gwintem". Tak jest we współczesnych silnikach w których specyfikuje sie tylko ostateczny moment minimalny i początkowy, czyli np 45 Nm + 90 + 90 + 90 stopni, przy uszczelkach nie wymagających ponownego dokręcania.
Przy wymianie producent podaje maksymalne wyciągniecie śrub.
Tak dokręcona rozciągnięta śruba zapewnia odpowiedni docisk głowicy. Nie bez powodu komplet śrub głowicy ksoztuje kilka stówek.
Jak dasz jakąś szpilke to albo się rozciagnie i nie zapewni wystarczającego nacisku albo przygniecie w tym miejscu głowice.
To wygląda prosto ale kilku inżynierów łamie sobie nad tymi śrubami głowę.

--
Pozdrawiam
Łukasz

Data: 2013-07-18 15:49:41
Autor: Jacek
napsułem peugeot 306 1,6 8v nfz
W dniu 2013-07-18 15:01, Ukaniu pisze:

To wygląda prosto ale kilku inżynierów łamie sobie nad tymi śrubami głowę.
Na szczęscie nasz Wątkotwórca zdecydował się na wymianę
i mamy po kłopocie ;-)
Jacek

Data: 2013-07-19 00:35:54
Autor: hisjusz
napsułem peugeot 306 1,6 8v nfz
W dniu 2013-07-18 15:01, Ukaniu pisze:

Użytkownik "Jacek" <spaammmm@o2.pl> napisał w wiadomości
news:51e7d44e$0$1265$65785112news.neostrada.pl...
Odpowiednią nakrętkę odpowiedniej klasy i do tego podkładki kupi w A,
B lub C.

Śruby głowicy nie są śrubami typowymi. Mają specyficzne grubości części
nie gwintowanej, specyficzny materiał, różne wykonania.
To wszystko dlatego, że pracują rozciągnięte, i są np. z płynącym
trzonkiem, z płynącym przewężeniem, z płynącym "gwintem". Tak jest we
współczesnych silnikach w których specyfikuje sie tylko ostateczny
moment minimalny i początkowy, czyli np 45 Nm + 90 + 90 + 90 stopni,
przy uszczelkach nie wymagających ponownego dokręcania.
Przy wymianie producent podaje maksymalne wyciągniecie śrub.
Tak dokręcona rozciągnięta śruba zapewnia odpowiedni docisk głowicy. Nie
bez powodu komplet śrub głowicy ksoztuje kilka stówek.
Jak dasz jakąś szpilke to albo się rozciagnie i nie zapewni
wystarczającego nacisku albo przygniecie w tym miejscu głowice.
To wygląda prosto ale kilku inżynierów łamie sobie nad tymi śrubami głowę.


Śruby nowe do mojej maszyny kosztują 50 zł komplet. Moi wiejscy specjaliści a nawet dobry podmiejski specjalista przykręcają te głowice na 1 15Nm 2 40Nm 3 60 Nm 4 80Nm zamiast jak w książce i na dołączonej informacji do uszczelki 1 20Nm 2 120 stopni 3 120 stopni, klucz kątowy mam a mimo to mówią że to bzdura. Proszą się o kłopoty?

Data: 2013-07-19 08:16:34
Autor: Ukaniu
napsułem peugeot 306 1,6 8v nfz

Użytkownik "hisjusz" <hisjusz@wp.pl> napisał w wiadomości news:51e86dce$0$1226$65785112news.neostrada.pl...
Śruby nowe do mojej maszyny kosztują 50 zł komplet. Moi wiejscy specjaliści a nawet dobry podmiejski specjalista przykręcają te głowice na 1 15Nm 2 40Nm 3 60 Nm 4 80Nm zamiast jak w książce i na dołączonej informacji do uszczelki 1 20Nm 2 120 stopni 3 120 stopni, klucz kątowy mam a mimo to mówią że to bzdura. Proszą się o kłopoty?

Jak pijacka czkawka przypominają im się czasy 125p.
Jak chcą wierzyć, że wiedzą lepiej niż producent silnika - niech wierzą. Szkoda, że nie mają zielonego pojecia jak to w takim wypadku działa. Ty rób tak jak zaleca dokumentacja fabryczna bo tak się robic powinno.


--
Pozdrawiam,
Łukasz

napsułem peugeot 306 1,6 8v nfz

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona