narkotest na os. 18+ - legalność ?

Data: 2010-04-30 13:20:15
Autor: lukeskyobi
narkotest na os. 18+ - legalność ?
Problem dotyczy legalności przeprowadzenia narkotestu na osobie pełnoletniej za
jej zgodą.

Pytania:
Kto może ?
Forma zgody ?

Stan faktyczny:
Wychowanek, poddał się badaniu narkotestem, za swoją zgodą wyrażoną w obecności
funkcjonariuszy policji, którzy jednak odmówili jej wykonania z uwagi na brak
narkotestu, dodam, że wychowanek jest osobą pełnoletnią, a wychowawca posiadał
informacje potwierdzające uzasadnione podejrzenie posiadania, sprzedawania
narkotyków przez ww. - na tyle uzasadnione, iż uprzednio składał stosowne
zawiadomienie w kom.policji. Badanie wykazało THC. Następnego dnia wychowanej
przyznał się do palenia marihuany.

Mam wyrobioną opinię na ten temat, ale nie chcę nic sugerować, ciekaw jestem
waszej argumentacji, stanowiska :

A) mógł wychowawca wykonać test za zgodą
C) nie mógł wykonać testu i dlaczego

Data: 2010-04-30 13:36:29
Autor: Andrzej Lawa
lukeskyobi@vp.pl pisze:
Problem dotyczy legalności przeprowadzenia narkotestu na osobie pełnoletniej za
jej zgodą.

Osoba pełnoletnia ubezwłasnowolniona?

Bo jak nie to pytanie dość głupie.

Data: 2010-04-30 13:37:11
Autor: lukeskyobi
lukeskyobi@vp.pl pisze:
> Problem dotyczy legalności przeprowadzenia narkotestu na osobie pełnoletniej za
> jej zgodą.

Osoba pełnoletnia ubezwłasnowolniona?

Bo jak nie to pytanie dość głupie.

 ;)) pełnoletnie NIE ubezwłasnowolniona - głupie ? a zarzut dla wychowawcy, już
nie jest taki głupi bo grozi mu utratą pracy - to nic że badanie wykazało thc to
się nie liczy, liczy się że ... ach....

Data: 2010-04-30 13:53:20
Autor: lukeskyobi
lukeskyobi@vp.pl pisze:

> [...]
> nie jest taki głupi bo grozi mu utratą pracy - to nic że badanie wykazało thc to

naruszające godność ucznia przeprowadzenie badania ...

os. pełnoletnia, nie-ubezwłasnowolniona, test za jej wyraźną zgodą, zgoda w
obecności policji, samo badanie bez policji,

Data: 2010-04-30 14:06:36
Autor: Maddy
narkotest na os. 18+ - legalność ?

  ;)) pełnoletnie NIE ubezwłasnowolniona - głupie ? a zarzut dla wychowawcy, juĹź

A KTO postawił ten zarzut? Uczeń?

Magdalena "Maddy" Wołoszyk
JID maddy@esi.com.pl
GG: 5303813

Data: 2010-04-30 14:12:53
Autor: lukeskyobi
narkotest na os. 18+ - legalno�� ?
Odpowiedzialność dyscyplinarna, w trybie Karty Nauczyciela Rozdział 10.
Temat dla mnie jest prostu, w końcu to pełnoletnia osoba, i działanie
nauczyciela mające na celu ochronę pozostałych wychowanków w tym małoletnich -
mówi samo przez się, które dobra są wyższe ... ale chodzi mi o wasze zdanie nt.
procedury i kwalifikacji badania.

Data: 2010-04-30 14:23:29
Autor: Andrzej Lawa
lukeskyobi@vp.pl pisze:
lukeskyobi@vp.pl pisze:

[...]

A kto stawia te zarzuty?

Idiotów w Polsce nie brak - mnie za odniesienie na komendę znalezionego
jednego naboju od KBKS oskarżono o nielegalne posiadanie amunicji ;)

Prokurwatorce się nudziło. Sędzia orzekając umorzenie z powodu braku
szkodliwości społecznej ledwo się od śmiechu powstrzymywała.

Data: 2010-04-30 16:31:41
Autor: sensor
narkotest na os. 18+ - legalność ?
Dnia Fri, 30 Apr 2010 13:53:20 +0200, lukeskyobi@vp.pl napisał(a) w
wiadomości <news:3461.00002095.4bdac4b0newsgate.onet.pl>:

os. pełnoletnia, nie-ubezwłasnowolniona, test za jej wyraźną zgodą, zgoda w
obecności policji

Volenti non fit iniuria.

Data: 2010-04-30 17:08:23
Autor: Samotnik
narkotest na os. 18+ - legalno?? ?
Dnia 30.04.2010 lukeskyobi@vp.pl <lukeskyobi@vp.pl> napisał/a:
Wychowanek, poddał się badaniu narkotestem, za swoją zgodą wyrażoną w obecności

Wychowanek czego?

--
Samotnik Biżuteria: http://www.bizuteria-artystyczna.pl/

Data: 2010-04-30 22:50:39
Autor: lukeskyobi
narkotest na os. 18+ - legalno?? ?
Dnia 30.04.2010 lukeskyobi@vp.pl <lukeskyobi@vp.pl> napisał/a:
> Wychowanek, poddał się badaniu narkotestem, za swoją zgodą wyrażoną w obecności

> [...]

wychowanek, mieszkaniec - internat o to chodzi, gdzie mieszkają dzieci
małoletnie i osoby (uczniowie) pełnoletni

Data: 2010-05-01 21:07:40
Autor: lukeskyobi
# 2 - domniemanie posiadania z THC
Czy waszym zdaniem pozytywny test z wynikiem THC, może prowadzić do powstania
uzasadnionego podejrzenia dot. posiadania narkotyków - co jest karalne ?

Data: 2010-05-01 14:37:25
Autor: witek
lukeskyobi@vp.pl wrote:
Czy waszym zdaniem pozytywny test z wynikiem THC, może prowadzić do powstania
uzasadnionego podejrzenia dot. posiadania narkotyków - co jest karalne ?

posiadanie a nie zazywanie narkotykow.

Data: 2010-05-01 22:02:39
Autor: Arek
lukeskyobi@vp.pl pisze:
Czy waszym zdaniem pozytywny test z wynikiem THC, może prowadzić do powstania
uzasadnionego podejrzenia dot. posiadania narkotyków - co jest karalne ?

Nie może.
Jest wyrok SN w takiej sprawie.

pozdrawiam
Arek

--
www.arnoldbuzdygan.com

Data: 2010-05-05 01:09:17
Autor: Dominik Spałek
On 1 Maj, 22:02, Arek <a...@eteria.net> wrote:
lukesky...@vp.pl pisze:

> [...]
> uzasadnionego podejrzenia dot. posiadania narkotyków - co jest karalne ?

Wracając do meritum jednak, czy są przepisy zabraniające /
dopuszczające i określające warunki wykonania takiego badania.

Data: 2010-05-06 12:24:09
Autor: Gotfryd Smolik news
On Wed, 5 May 2010, Dominik Spałek wrote:

Wracając do meritum jednak, czy są przepisy zabraniające /
dopuszczające i określające warunki wykonania takiego badania.

  Czy spodziewasz się istnienia przepisu, który zabrania pełnoletniej
osobie poddania się badaniu?
  Bo do tego sprowadza się streszczenie problemu: badany *CHCE*
tego badania. A to, że został namówiony przez akwizytora jest
już elementem ubocznym ;)

pzdr, Gotfryd

Data: 2010-05-06 18:02:30
Autor: lukeskyobi
> [...]

  Bo do tego sprowadza się streszczenie problemu: badany *CHCE*
tego badania. A to, że został namówiony przez akwizytora jest

Widzę, że mój przedmówca doskonale "wyłapał" moją intencję i ukryte kuriozum
sprawy ... dla mnie to jasne "skoro chciał to ma, mógł nie chcieć i by nie miał"
.... ale kuriozum sytuacji polega na tym, iż teraz za to, że on chciał i że wynik
wyszedł dla niego niekorzystny (thc) oskarża osobę przeprowadzającą test o
naruszenie godności !!! i teraz jak się wybronić, niestety dodam, że z tego co
wiem, osoba prowadząca postępowanie "jest podobnego zdania" a nawet więcej
"twierdzi, iż posiadanie narkotyków w RP nie jest karalne" !!!!!

Data: 2010-05-06 19:12:34
Autor: sensor
# 2 - domniemanie posiadania z THC
Dnia Thu, 06 May 2010 18:02:30 +0200, lukeskyobi@vp.pl napisał(a) w
wiadomości <news:3461.000023b3.4be2e816newsgate.onet.pl>:

[...]

Wizytatorzy często nie są zbyt mądrzy.
Jeżeli chcesz, ja ci pomogę, za darmo - ale anonimowo! Czy twój adres
e-mail jest prawidłowy?

Data: 2010-06-10 00:08:57
Autor: Dominik Spałek
On 6 Maj, 19:12, sensor <n...@podam.pl> wrote:
Dnia Thu, 06 May 2010 18:02:30 +0200, lukesky...@vp.pl napisa (a) w
wiadomo ci <news:3461.000023b3.4be2e816newsgate.onet.pl>:

> Widz , e m j przedm wca doskonale "wy apa " moj intencj i ukryte kuriozum
> sprawy ... dla mnie to jasne "skoro chcia to ma, m g nie chcie i by nie mia "
> ... ale kuriozum sytuacji polega na tym, i teraz za to, e on chcia i e wynik
> wyszed dla niego niekorzystny (thc) oskar a osob przeprowadzaj c test o
> naruszenie godno ci !!! i teraz jak si wybroni , niestety dodam, e z tego co
> wiem, osoba prowadz ca post powanie "jest podobnego zdania" a nawet wi cej
> "twierdzi, i posiadanie narkotyk w w RP nie jest karalne" !!!!!

Wizytatorzy cz sto nie s zbyt m drzy.
Je eli chcesz, ja ci pomog , za darmo - ale anonimowo! Czy tw j adres
e-mail jest prawid owy?

Proszę o kontakt w spr. pomocy 603 31 55 66
Niestety jak przypuszczałem sprawa mimo wszystko trafiła do dalszego
postępowania dyscyplinarnego.

narkotest na os. 18+ - legalność ?