Data: 2009-03-04 20:58:40 | |
Autor: Wojtek Stec | |
[sprzęt]narty turowe. | |
Pod wpływem wielu przemyśleń i kilku prób terenowych postanowiłem sprawić sobie narty turowe. Zastrzegam, że nie mam kompletnie żadnego doświadczenia z nartami (ani turowymi, ani zjazdowymo - oba warianty miałem na nogach może kilka razy, zjazdowe raczej kilkanascie lat temu i raczej na płaskim...) Chce skorzystać z wyprzedaży posezonowych, z myślą raczej o następnym sezonie. Jak już napisałem, kompletnie nie wiem na co zswrócić uwage przy zakupie... a panowie w komisach mają pojęcie tylko o zjazdówkach... Poradżcie: - na co zwrócić uwage przy zakupie? - czy dobrze kombinuje - im szersze narty, tym mniej będą się zapadać w śniegu? - jak dobrać długość nart? - jaki rodzaj butów i wiązań? ew. jeżeli ktoś zna jakiś tutorial traktujący o problemie, bardzo proszę o linka... |
|
Data: 2009-03-04 21:42:53 | |
Autor: Szymon R. | |
[sprzęt]narty turowe. | |
Dnia 2009-03-04 20:58, Wojtek Stec napisal(a) te oto slowa:
Pod wpływem wielu przemyśleń i kilku prób terenowych postanowiłem sprawić sobie narty turowe. Zapraszam na forum skiturowe: www.skitury.fora.pl Poczytaj, jest tam bardzo dużo odpowiedzi na Twoje pytania, a w razie czego zadań już konkretne pytanie. W skrócie natomiast odpowiadając na Twe pytanie, wybór sprzętu w zdecydowanej większości zależy od funduszy jakie chcesz na niego przeznaczyć. Narty: Mogą być niemal każde, przy czym nie węższe w talii niż wiązanie, taliowane nadają się, bo przy zjazdach dają większą swobodę. Poczytaj o Haganach, Dynafitach, Atomic Sweet Daddy (i podobne), lub inne allroundowe. Wymiary raczej dostosowane do wagi/wysokości oraz formy docelowej uprawiania skiturystyki (chodzenie czy zjazdy) Buty: Koniecznie wygodne!!! Jak obetrzesz, nie masz żadnej przyjemności z wędrówki. Sugeruje Scarpy/Garmonty/Lowy lub Dynafity (zależnie od wiązań) Wiązania: Wybór zdecydowanie tylko pomiędzy Dynafitem a Diamir Fritshi. Do Dynafitów musisz już mieć odpowiednie buty, a do Fritshi każde podepniesz. -- Pozdrawiam Szymon R. Klub Górski Zdobywcy http://zdobywcy.zywiec.pttk.pl Bacówka na Krawcowym Wierchu http://krawcow.pttk.pl Noc Krawculi http://krawcow.pttk.pl/nockrawculi/ GG: 2461026 |
|
Data: 2009-03-05 07:50:26 | |
Autor: bans | |
[sprzęt]narty turowe. | |
Szymon R. pisze:
Wiązania: Hm, tak z czystej ciekawości - czym ci Silvretta podpadła? -- bans |
|
Data: 2009-03-05 08:20:25 | |
Autor: Szymon R. | |
[sprzęt]narty turowe. | |
bans pisze:
Szymon R. pisze: Mnie może w niczym, ale nie dalej jak w minioną niedzielę widziałem jak towarzysz wycieczki męczył (zbijanie lodu, itp) się z tymi wiązaniami w trudniejszym śniegu. To detal, ale także znajomi nieco wspominają o pękających szynach. Wiadomo, mogą to być jednostkowe przypadki, i zapewne wielu jest zadowolonych użytkowników tychże wiązań (podobnie jak rzecz ma się z Naxo). Jeśli oczywiście autor wątku podejdzie w dobrej cenie ów wiązania to mógłby je kupić, ale gdyby w grę wchodziły innych firm, skłaniałbym się do tych drugich. -- Pozdrawiam Szymon R. Klub Górski Zdobywcy http://zdobywcy.zywiec.pttk.pl Bacówka na Krawcowym Wierchu http://krawcow.pttk.pl Noc Krawculi http://krawcow.pttk.pl/nockrawculi/ GG: 2461026 |
|
Data: 2009-03-05 08:33:39 | |
Autor: bans | |
[sprzęt]narty turowe. | |
Szymon R. pisze:
Mnie może w niczym, ale nie dalej jak w minioną niedzielę widziałem jak towarzysz wycieczki męczył (zbijanie lodu, itp) się z tymi wiązaniami w trudniejszym śniegu. No, to już jakieś uzasadnienie. Ja akurat mam Diamir Explore i czasem trzeba wydłubać kijkiem śnieg spod pięty, żeby móc zablokować but. Rozumiem, że papranie się z Silvrettą jest dużo gorsze? -- bans |
|
Data: 2009-03-05 08:57:10 | |
Autor: Szymon R. | |
[sprzęt]narty turowe. | |
bans pisze:
Szymon R. pisze: Ja też masz te wiązania. I też się to zdarza ;). Rozumiem, że papranie się z Silvrettą jest dużo gorsze? Wyglądało to w jego przypadku gorzej. -- Pozdrawiam Szymon R. Klub Górski Zdobywcy http://zdobywcy.zywiec.pttk.pl Bacówka na Krawcowym Wierchu http://krawcow.pttk.pl Noc Krawculi http://krawcow.pttk.pl/nockrawculi/ GG: 2461026 |
|
Data: 2009-03-05 09:23:36 | |
Autor: bans | |
[sprzęt]narty turowe. | |
Szymon R. pisze:
Wyglądało to w jego przypadku gorzej. Istotna informacja, bo ostatnie mnie tu nachodzą tacy różni i dopytują co kupić, a ja znam z doświadczenia tylko moje wiązanie ;) -- bans |
|
Data: 2009-03-05 09:54:30 | |
Autor: Grzegorz Lipnicki | |
[sprzęt]narty turowe. | |
Wyglądało to w jego przypadku gorzej. bez podania, o jaki model tej silvretty chodzi, to taka sobie;) ja zaliczyłem przedstawicieli trzech głównych grup, tj. 404, 500 i Pure, najmniej problemów było z 500, choć znam narzekania, że to "miękkie wiązanie"; g. |
|
Data: 2009-03-05 09:58:05 | |
Autor: bans | |
[sprzęt]narty turowe. | |
Grzegorz Lipnicki pisze:
grup, tj. 404, 500 i Pure, najmniej problemów Hm, faktycznie, bezmyślnie założyłem, że chodzi o Pure - być może dlatego, że wydawało mi się że Silvretta obecnie nie robi innych - ale już widzę, że 500 też mają w ofercie. -- bans |
|
Data: 2009-03-05 10:19:16 | |
Autor: Grzegorz Lipnicki | |
[sprzęt]narty turowe. | |
Hm, faktycznie, bezmyślnie założyłem, że chodzi o Pure - być może Pure raczej odradzam: zjazdowo bez najmniejszych problemów (w zasadzie rewelacja), ale przy podejściach... wypinały; winna jest zapewne konstrukcja bezpiecznika (tył się cofa) i płytka poślizgowa wrażliwa na zalodzienie, dodatkowo chyba luzowała się (tylko przy podchodzenie) regulacja docisku (zalalem gwint w końcu farbą); były różne wersje, więc może być różnie; ja mam performace; ja tam generalnie wszystko kupuję wg zasady: wybór 100% cena, a potem ew. modyfikuję młotkiem;) i każdemu to polecam;) g. |
|
Data: 2009-03-05 10:27:25 | |
Autor: bans | |
[sprzęt]narty turowe. | |
Grzegorz Lipnicki pisze:
ja tam generalnie wszystko kupuję wg zasady: Ja tam przy zakupie Explore kierowałem się rada doświadczonego użytkownika, która wyglądała mniej więcej tak: "To jest pancerne" ;) -- bans |
|
Data: 2009-03-05 10:35:23 | |
Autor: Grzegorz Lipnicki | |
[sprzęt]narty turowe. | |
kierowałem się rada doświadczonego co do takich rad: w czasie przygody z nartami udało mi się skutecznie rozwalić tylko dwie pary wiązań: Alfy Polsportu, oraz jakoby "praktycznie niezniszczalne" silvretty 404; rozebrałem je potem, miały dość tandetny mechanizm bezpiecznika, który poległ w skutek zmęczenia materiału; g. |
|
Data: 2009-03-05 10:42:33 | |
Autor: bans | |
[sprzęt]narty turowe. | |
Grzegorz Lipnicki pisze:
w czasie przygody z nartami udało mi się skutecznie Nu, to rozwal jeszcze Diamir Explore ;) -- bans |
|
Data: 2009-03-05 10:55:30 | |
Autor: Grzegorz Lipnicki | |
[sprzęt]narty turowe. | |
jeśli w zastępstwie mogą być Diamiry Titanal II, to moje dziecko "zmodyfikowało" te wiązania w sposób uniemożliwiający użycie; a stalo się to podczas wkładania nart do bagażnika autobusu; na szczęście mam w domu młotek;) g. |
|
Data: 2009-03-05 11:06:43 | |
Autor: bans | |
[sprzęt]narty turowe. | |
Grzegorz Lipnicki pisze:
jeśli w zastępstwie mogą być Diamiry Titanal II, Nie mogą ;) na szczęście mam w domu młotek;) Czyli w góry zabieramy siekierę (600g), GPS-a i młotek - dzięki temu wybrniemy ze wszystkich tarapatów ;) -- bans |
|
Data: 2009-03-05 15:37:16 | |
Autor: Titus Atomicus | |
[sprzęt]narty turowe. | |
In article <goo6cq$6qr$1@news.onet.pl>,
"Grzegorz Lipnicki" <grzdodanelipni@poczta.onet.pl> wrote: udało mi się skutecznieHm, u mnie w 404 spaw (miedzy dwoma pretami) puscil po latach. Ale firma Silvretta przyslala nowa czesc gratis. TA |
|
Data: 2009-03-05 10:04:33 | |
Autor: Grzegorz Lipnicki | |
[sprzęt]narty turowe. | |
Hm, tak z czystej ciekawości - czym ci Silvretta podpadła? a ja np. obserwowałem parę razy tworzący się śnieżno-lodowy supporcik w speedach, a raz musiałem wydłubywać z przednich gniazd butów Dynafit lód, bo wiązanie nie chciało zaskoczyć;) w pewnych warukach śnieżnych każdy sprzęt jest narażony na takie śnieżne przygody, oczywiście są modele mniej lub bardziej na to narażone; dla poprawy (samopoczucia) można sobie takie miejsca popsykać smarem; do plastików zaleca się silikonowy; g. PS śnieg i lód złapałem też przy pierwszym użyciu na fabrycznie nowe (relewacyjnie ponoć zainpregnowane) foki BD; |
|
Data: 2009-03-05 13:04:04 | |
Autor: Krzysztof Pilsniak | |
[sprzęt]narty turowe. | |
śnieg i lód złapałem też przy pierwszym użyciu na fabrycznie nowe Ale spleśniałe jogurty w sklepach już się skończyły? :-)) pzdrw Krzysiek |
|
Data: 2009-03-05 13:14:16 | |
Autor: Grzegorz Lipnicki | |
[sprzęt]narty turowe. | |
spleśniałe jogurty w sklepach już się skończyły? nie; ale za to narty, które wg speców miały być pianką, odrzutem wykradzionym z fabrycznego śmietnika etc., etc. przeżyły już trochę (łącznie z jazdą po lodzie) i dalej nie chcą z nich wyjść krawędzie;) ergo: zastanawiać się warto jedynie podczas przymierzania butów, na roztrząsanie reszty dylematów trochę szkoda czasu, zwłaszcza jeśli dopiero się zaczyna; g. |
|
Data: 2009-03-05 13:32:23 | |
Autor: Krzysztof Pilsniak | |
[sprzęt]narty turowe. | |
ergo: zastanawiać się warto jedynie podczas przymierzania butów, Jeszcze ważny system, czyli ewentualne dziury. K |
|
Data: 2009-03-05 14:16:01 | |
Autor: Wojtek Stec | |
[sprzęt]narty turowe. | |
Dnia 05-03-2009 o 13:32:23 Krzysztof Pilsniak <kpilsniak@poczta.onet.pl> napisał(a):
ergo: zastanawiać się warto jedynie podczas przymierzania butów, Ja chce kupić narty urzywane, takie po 50-100,- z komisu czy Allegro, do 200,- z wiązaniami. Takiego sprzętu jest mnóstwo, dlatego pytam... Bardziej niż konkretna marka interesuje mnie typ/rodzaj, szersze-węższe, dłuższe-krótsze, bardziej-mniej wcięte... itp. Przeznaczenie to góry typu beskidzkiego, głownie turystyka poza wyznaczonymi trasami. Buty faktycznie to już inna bajka, ale tu kontrowersji jest mniej i z tym dam sobie rade. |
|
Data: 2009-03-05 14:29:53 | |
Autor: bans | |
[sprzęt]narty turowe. | |
Wojtek Stec pisze:
Ja chce kupić narty urzywane, takie po 50-100,- z komisu czy Allegro, Patrzę właśnie na allegro i takie tanie narty to tylko są stare, klasyczne, bardzo słabo taliowane. Nie znam się, ale ja bym jednak celował w bardziej wycięte. Jakieś Atomiki tam wiszą za 249. Ale niech mnie fachowcy od razu spacyfikują, jeśli bredzę. Takiego sprzętu jest mnóstwo, dlatego pytam... Masz jakieś linki upatrzone? Chętnie bym zerknął. dłuższe-krótsze, Ja mam 10cm krótsze niż wynosi mój wzrost. Szersze, węższe, czy ja wiem, dla mnie te narty szersze od śladówek to sa wszystkie podobne ;) -- bans |
|
Data: 2009-03-05 14:33:49 | |
Autor: Grzegorz Lipnicki | |
[sprzęt]narty turowe. | |
Przeznaczenie to góry typu beskidzkiego, głownie turystyka poza kup cokolwiek w możliwym stanie, taliowanie bez znaczenia; raczej krótsze, bo z krótszymi nartami łatwiej się z krzaków wyplątać; kiedyś był "wzór" masa +100, jeśli trafisz na jakieś nowsze, to będą ogólnie pewnie szersze, więc można zejść z długością, a powierzchnia pozostanie podobna; g. |
|
Data: 2009-03-05 14:40:33 | |
Autor: Wojtek Stec | |
[sprzęt]narty turowe. | |
Dnia 05-03-2009 o 14:33:49 Grzegorz Lipnicki <grzdodanelipni@poczta.onet.pl> napisał(a):
kiedyś był "wzór" masa +100 kiedyś bym coś dobrał... teraz nie widze nigdzie takich długich. |
|
Data: 2009-03-05 14:46:47 | |
Autor: Grzegorz Lipnicki | |
[sprzęt]narty turowe. | |
teraz nie widze nigdzie takich długich. właśnie są wystawione dwa modele Tua po 200cm; chyba, że ważysz wyraźnie ponad setkę; g. |
|
Data: 2009-03-05 20:04:12 | |
Autor: zelan | |
[sprzęt]narty turowe. | |
Wojtek Stec pisze:
Ja chce kupić narty uzywane, takie po 50-100,- z komisu czy Allegro, do 200,- z wiązaniami. Takiego sprzętu jest mnóstwo, dlatego pytam... Są ogólnie trzy grupy turów: SR - lekkie i wąskie ~65mm pod butem, waga koło 1kg/narta słabo taliowane, dobre do chodzenia ,gorsze do zjazdów, raczej z lekkim wiązaniem - Dynafit, trzeba mieć odpowiedni but. ST - średnie do wszystkiego, ~70-75mm pod butem, waga do 1,5kg/narta, taliowane przód ~110, tył ~100, im nowsza narta z tej grupy ma mocniejszą talię, taki rynek, nie znaczy zawsze, że lepiej skręca, średnio sie podchodzi, średnio zjeżdża. FT - to już freeride, szerokie 75-100 pod butem, ważą powyżej 1,5kg/narta, z małymi wyjątkami, gorzej się chodzi, dobrze zjeżdża. Teraz sie zaczyna, co wybrać, najlepiej mieć 2 lub 3 pary. W Beskidach da się chodzić / zjeżdżać na wszystkim. Na początek najlepsza grupa ST, jak dobrze jeździsz mogą być dłuższe (wzrost +0 do +5cm), jak nie to krótsze -5 do -10cm, wtedy szersze. Wiązania w Twoim przedziale cenowym ważą tylko trochę poniżej 2kg, więc nie mają takiego znaczenia. Ja w miarę upływu czasu, kupuję coraz lżejszy sprzęt, ale bez przesady w narcie musi coś być i to waży. Nie ma co przesadzać z kasą bo śniegu coraz mniej, a narty tego nie lubią. Proponuję jednak poczytać: http://www.skitury.fora.pl/sprzet-skiturowy,3/?sid=64d22a242c11480fb60ab96ce7118e09 pzdr Zela |
|
Data: 2009-03-06 11:34:45 | |
Autor: Wojtek Stec | |
[sprzęt]narty turowe. | |
Dnia 05-03-2009 o 20:04:12 zelan <zelan99@o2.pl> napisał(a):
Są ogólnie trzy grupy turów: O widzisz, dokładnie o coś takiego mi chodziło! Wielkiedzięki. |
|
Data: 2009-03-06 12:30:37 | |
Autor: straiker | |
[sprzęt]narty turowe. | |
Wojtek Stec pisze:
Dnia 05-03-2009 o 20:04:12 zelan <zelan99@o2.pl> napisał(a):to ja dodam jeszcze jedna uwagę, o której początkujący często zapominają albo nie wiedzą Wiązania tourowe posiadają rozmiary i trzeba je dobierać odpowiednio do długości buta. Dlatego przed kupnem wiązań proponuję wybranie rozmiaru buta to da ci przynajmniej orientacyjny pogląd na jaką długość skorupy potrzebujesz wiązania. |
|
Data: 2009-03-05 09:57:07 | |
Autor: Grzegorz Lipnicki | |
[sprzęt]narty turowe. | |
Do "każde" to podpina się tylko do silvrett druciaków; a do Diamirów podepnie się też np. Dynafity TLT4, ale... nie działa boczny bezpiecznik:) g. |
|
Data: 2009-03-05 09:59:44 | |
Autor: bans | |
[sprzęt]narty turowe. | |
Grzegorz Lipnicki pisze:
a do Diamirów podepnie się też np. Dynafity TLT4, Ja wpinam Dynafit Aero Speed, tylko mi nie mów, że też boczny bezpiecznik nie działa, bo się wkurzę i pobiegnę reklamować, a sklepowi narobię smrodu :/// -- bans |
|
Data: 2009-03-05 10:11:37 | |
Autor: Grzegorz Lipnicki | |
[sprzęt]narty turowe. | |
ja mówię tylko o tym, co trzymam w komórce;) ww. zapewne mają inny kształt przodu niż TLT4 (te mają mały rancik jak w skorupach) i mogą współpracować z wiązaniami firm innych niż Dynafit; TLT4 mają wyraźne zastrzeżenie (only dynafit bindings), co nie przeszkadza w niczym używać ich z silvrettami druciakami:) z ciekawostek: w instrukcji speedów było wyraźnie napisane, by nie używać ich ze Skarpą F1;) g. |
|
Data: 2009-03-05 10:20:07 | |
Autor: bans | |
[sprzęt]narty turowe. | |
Grzegorz Lipnicki pisze:
TLT4 mają wyraźne zastrzeżenie (only dynafit bindings), Jakiś link? Ja znalazłem na stronie Polarsportu taką uwagę co do AeroSpeed: "Odpowiednie do wszystkich skitourowych systemów wiązań dostępnych na rynku." z ciekawostek: w instrukcji speedów było wyraźnie napisane, Zapewne nie wolno na jednej nodze mieć speeda, a na drugiej scarpy ;) -- bans |
|
Data: 2009-03-05 10:28:34 | |
Autor: Grzegorz Lipnicki | |
[sprzęt]narty turowe. | |
TLT4 mają wyraźne zastrzeżenie (only dynafit bindings), może to? http://www.dynafit.de/uk/15/672/48017-TLT_4_Evo_MF.html Binding: Dynafit
a to aero to co przypomina? TLT4? bo ja pisałem o tlt4; g. |
|
Data: 2009-03-05 10:39:01 | |
Autor: bans | |
[sprzęt]narty turowe. | |
Grzegorz Lipnicki pisze:
a to aero to co przypomina? https://www.polarsport.pl/index.php/sklep_gorski/Buty/Buty_DYNAFIT_AERO_SPEED_MF/19539/root,61/ To zdaje się poprzednik Zzero (chyba), przy których na stronie producenta napisano tak: "Binding: Dynafit Quick-Step-in / ISO Touren" E, chyba jednak kombinacja Explore + AeroSpeed jest OK :) TLT4? bo ja pisałem o tlt4; Wiem, wiem. -- bans |
|
Data: 2009-03-05 10:48:17 | |
Autor: Robert | |
[sprzęt]narty turowe. | |
Użytkownik "Grzegorz Lipnicki" <grzlipnidodane@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:goo453$ptu$1inews.gazeta.pl... a z jakiego to powodu ma nie działac?? |
|
Data: 2009-03-05 11:00:49 | |
Autor: Grzegorz Lipnicki | |
[sprzęt]narty turowe. | |
a do Diamirów podepnie się też np. Dynafity TLT4,a z jakiego to powodu ma nie działac?? kształ przodu buta jest taki, że przedni bezpiecznik musiałby się obrócić o kąt większy niż przewidział konstruktor wiązania; sprawdziłem przy narcie zapiętej w imadło, wiązanie "wyzerowane", diamir titanal II roz. S, but dynafit tlt4 o skorupie 262mm; g. |
|
Data: 2009-03-05 11:19:53 | |
Autor: bans | |
[sprzęt]narty turowe. | |
Grzegorz Lipnicki pisze:
sprawdziłem przy narcie zapiętej w imadło, O, właśnie - jak taki test wyglądał w praktyce? Załóżmy, że jestem paranoikiem, nie ufam wiązaniu i na sucho chciałbym sprawdzić, czy się wypina? -- bans |
|
Data: 2009-03-05 11:24:31 | |
Autor: Grzegorz Lipnicki | |
[sprzęt]narty turowe. | |
O, właśnie - jak taki test wyglądał w praktyce? Załóżmy, że jestem paranoikiem, nie ufam wiązaniu i na sucho chciałbym sprawdzić, czy się wypina? aktualnie można już znaleźć serwisy z maszynami diagnostycznymi i tam najlepiej się udać; mimochodem wspomnę, iż takiego testu nie przeszły speedy, ale w niczym to nie przeszkadza, bo przeszły test starego typu;) g. |
|
Data: 2009-03-05 11:42:39 | |
Autor: bans | |
[sprzęt]narty turowe. | |
Grzegorz Lipnicki pisze:
iż takiego testu nie przeszły Hm, emotka widzę, ale nie rozumiem - nie wypinają się z explore? -- bans |
|
Data: 2009-03-05 11:51:42 | |
Autor: Grzegorz Lipnicki | |
[sprzęt]narty turowe. | |
nie wypinają się z explore? coś taki bojaźliwy; speedy to dla mnie wiązania dynafita (podstawowy model tak się obecnie zwie); g. |
|
Data: 2009-03-05 12:04:30 | |
Autor: bans | |
[sprzęt]narty turowe. | |
Grzegorz Lipnicki pisze:
coś taki bojaźliwy; Bo jeździć jeszcze nie bardzo potrafię ;) -- bans |
|
Data: 2009-03-05 12:58:48 | |
Autor: nmariusz | |
[sprzęt]narty turowe. | |
bans pisze:
> coś taki bojaźliwy; Bo jeździć jeszcze nie bardzo potrafię ;) I dlatego być może najpierw się podchodzi z reguły ;) m. -- |
|
Data: 2009-03-05 13:16:18 | |
Autor: bans | |
[sprzęt]narty turowe. | |
nmariusz pisze:
I dlatego być może najpierw się podchodzi z reguły ;) No cóż, ale po podejściu trzeba jakoś w dół się dostać i dosyć idiotycznie bym wyglądał niosąc w dół narty przypięte do plecaka ;) A tak bardziej serio - po beskidzkich stokach, niezalodzonych, to jakoś się kulam powolutku w dół, nie ma większego problemu. W każdym razie idzie to szybciej niż bez nart, a to najważniejsze ;) -- bans |
|
Data: 2009-03-05 11:49:54 | |
Autor: Grzegorz Lipnicki | |
[sprzęt]narty turowe. | |
Hm, widzę emotka, ale nie rozumiem. krótko mówiąc, niezgodność między ustawieniem na skali wiązania a wynikami z maszyny przekraczała tolerancję określoną normą, więc maszyna zdyskwalifikowała produkt , ale "na sucho" dało się bez młotka; jak się to robi(ło) na sucho - sprawdź w archiwum prsz; było tam kiedyś sporo za i przeciw; a maszyny są różne, np.: http://www.sportelectronic.pl/index.php?strona,doc,pol,glowna,1398,0,139,1,1388,ant.html g. |
|
Data: 2009-03-05 11:45:56 | |
Autor: Robert | |
[sprzęt]narty turowe. | |
Użytkownik "Grzegorz Lipnicki" <grzlipnidodane@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:goo7sh$k0l$1inews.gazeta.pl... coś mi się w to wierzyć nie chce, a regulowałeś wysokośc przodu wiązania?? |
|
Data: 2009-03-05 11:57:11 | |
Autor: Grzegorz Lipnicki | |
[sprzęt]narty turowe. | |
coś mi się w to wierzyć nie chce, ale to już naprawdę nie mój problem:) g. |
|
Data: 2009-03-05 13:00:36 | |
Autor: Grzegorz Lipnicki | |
[sprzęt]narty turowe. | |
coś mi się w to wierzyć nie chce, BTW: tak mnie naszło melancholijnie: człowiek się stara, jakies imadała, opisuje doświadczenia, a to przecie wystarczy rzucić linkiem: http://www.globetrotter.de/pdf/winter_07/226.pdf "Fritschi Explore/../ nicht kompatibel mit Dynafit TLT4 und Scarpa F1" a swoją drogą widziałem nawet człowieka pomykającego w zestawie Naxo + F1; g. |
|
Data: 2009-03-05 13:18:51 | |
Autor: bans | |
[sprzęt]narty turowe. | |
Grzegorz Lipnicki pisze:
http://www.globetrotter.de/pdf/winter_07/226.pdf A fu, język wroga, autobana audi achciś ;) No ale pięnie, ziarno zwątpienia zostało eee... wykopane i wyrzucone ;) -- bans |
|