naruszanie praw obywatelskich przez banki

Data: 2010-03-16 16:43:29
Autor: zwyklyklientwieluzwyklychbankow2
naruszanie praw obywatelskich przez banki
oczywi¶cie poza dyskusj± jest to że długi należy
spłacać, a wierzyciel ma prawo dochodzić roszczeń

ale wielokrotnie przewija się na grupie temat: - wpisano do BIK jakie¶ przedawnione roszczenia
- wpisano kogo¶ do rejestru niesolidnych pomimo
że wierzytelno¶ci banku nie s± bezsporne
- wpisano kogo¶ do KRD z pomówienia (pomimo że
nie jest winny albo był winny i dawno spłacił)
itd. itp.

wielokrotnie podnoszono problem bezradno¶ci człowieka
wobec bezczelno¶ci podmiotów bezpodstawnie udaj±cych instytucje zaufania publicznego

mam pytanie: czy tematyk± t± kto¶ (np. pojedyncza osoba,
stowarzyszenie, organ państwowy) próbował zainteresować
np. rzecznika praw obywatelskich albo GIODO? z jakim skutkiem?

Data: 2010-03-17 15:16:37
Autor: Krzysztof Halasa
naruszanie praw obywatelskich przez banki
zwyklyklientwieluzwyklychbankow2@op.pl writes:

mam pytanie: czy tematykÄ… tÄ… ktoĹ› (np. pojedyncza osoba,
stowarzyszenie, organ państwowy) próbował zainteresować
np. rzecznika praw obywatelskich albo GIODO? z jakim skutkiem?

A to te dwie firmy zajmuja sie czyms innym oprocz bicia piany?
--
Krzysztof Halasa

Data: 2010-03-17 16:40:17
Autor: zwyklyklientwieluzwyklychbankow2
> [...]
> np. rzecznika praw obywatelskich albo GIODO? z jakim skutkiem?

A to te dwie firmy zajmuja sie czyms innym oprocz bicia piany?

może jestem naiwny, ale wydaje mi się że rzecznik praw obywatelskich
kiedy już wyleczy się z grypy i przestanie pajacować w TV, mógłby np.
złożyć w trybunale konstytucyjnym swój własny (lub "podany mu na tacy"
wniosek o zbadanie zgodno¶ci z konstytucj± przepisów prawa, które
skutkuj± samowol± banków wobec KIR lub samowol± KRD w zniesławianiu
niewinnych ludzi. Wydaje mi się także że do takiego wniosku można/warto
byłoby doł±czyć opinię GIODO w tej sprawie.

Marzy mi się sytuacja w KRD taka jak w s±dzie gospodarczym.
dłużnik dostaje nakaz zapłaty i w ci±gu 14 dni ma zapłacić "albo
przedstawić pisemne zarzuty". Kiedy¶ dostałem takie pisemko z s±du
gospodarczego, bo kontrahent uważał że nie zapłaciłem za usługę.
czternastego dnia wyslałem fakturę koryguj±c± w której konkrahent
uznaje że faktura będ±ca podstaw± roszczeń jest wystawiona z błędem.
S±d na tej podstawie oddalił powództwo a ja nie musiałem nic płacić.

Gdyby KRD wysyłał poleconym wezwanie do przedstawienia np. w ciagu 14 dni
dokumentu, że płatno¶ć została zapłacona, pod rygorem wpisania mnie do KRD
jeżeli zignoruję takie wezwanie, nie miałbym zastrzeżeń do jego działania.

ale jak na razie jest to "krajowy rejestr bezpodstawnych pomówień".

I wcale nie zmienia mojej opinii o tej instytucji sytuacja że po awanturze
któr± im osobi¶cie zrobiłem w siedzibie usunęli moje dane, powołuj±c sie na pkt ustawy o "uprawdopodobnionej informacji o nieistnieniu zobowi±zania",
o czym mnie pisemnie poinformowali listem poleconym.

krytykuję jako niekonstytucyjn± sam± ideę wpisywania bez sprawdzania i bez
zapytania drugiej strony czy ma zastrzeżenia lub dokumenty o przeciwnej racji

sam sposób załatwienia mojej sprawy też jest partacki, bo w innym przypadku
pozwoliłby unikn±ć wpisu odpowiednio bezczelnemu i zakłamanemu dłużnikowi.

chciałbym aby kto¶ się tym zaj±ł profesjonalnie. I nie chcę wyważać otwartych
drzwi. Może kto¶ to już zrobił albo wła¶nie teraz to robi. Dlatego pytam, czy w
tej sprawie co¶ zostało zrobione.

Data: 2010-03-17 20:34:48
Autor: witrak()
On 2010-03-17 16:40, zwyklyklientwieluzwyklychbankow2@op.pl wrote:
[...]

Nie, nie jeste¶ naiwny...

A biciem piany najwięcej zajmuj± się ci, co wypisuj± posty z takimi głupimi sugestiami - jest tu na grupie paru takich, co jak komu¶ zadaj± pytanie, to oczekuj± wytłumaczenia się z każdego szczegółu, ale gdy sami zostaj± zmuszeni do odpowiedzi, to odpowiadaj± jednolinijkowymi zagadkami (trochę być może na zasadzie "lepiej milczeć i pozwolić, żeby niektórzy uważali cię za głupca, niż powiedzieć co¶ i rozwiać co do tego wszelkie w±tpliwo¶ci").

Nie przejmuj się takimi gadaczami - trzeba robić swoje :-)))

Pozdr.

witrak()

Data: 2010-03-17 20:35:55
Autor: Krzysztof Halasa
naruszanie praw obywatelskich przez banki
zwyklyklientwieluzwyklychbankow2@op.pl writes:

moĹĽe jestem naiwny, ale wydaje mi siÄ™ ĹĽe rzecznik praw obywatelskich
kiedy już wyleczy się z grypy i przestanie pajacować w TV, mógłby np.
złożyć w trybunale konstytucyjnym swój własny (lub "podany mu na tacy"
wniosek o zbadanie zgodności z konstytucją przepisów prawa, które
skutkują samowolą banków wobec KIR lub samowolą KRD w zniesławianiu
niewinnych ludzi. Wydaje mi siÄ™ takĹĽe ĹĽe do takiego wniosku moĹĽna/warto
byłoby dołączyć opinię GIODO w tej sprawie.

No moze GIODO, powiedzmy ze mam cien nadziei. RPO? To raczej nie w tej
kadencji.

Kiedyś dostałem takie pisemko z sądu
gospodarczego, bo kontrahent uważał że nie zapłaciłem za usługę.
czternastego dnia wyslałem fakturę korygującą w której konkrahent
uznaje że faktura będąca podstawą roszczeń jest wystawiona z błędem.
Sąd na tej podstawie oddalił powództwo a ja nie musiałem nic płacić.

A co to byl za blad, ktory powodowal, ze nie trzeba bylo placic?
Normalnie jednak faktura korygujaca (albo w ogole blad na fakturze) nie
zwalnia z placenia.

Gdyby KRD wysyłał poleconym wezwanie do przedstawienia np. w ciagu 14 dni
dokumentu, że płatność została zapłacona, pod rygorem wpisania mnie do KRD
jeżeli zignoruję takie wezwanie, nie miałbym zastrzeżeń do jego
działania.

A jakby zrobil to w czasie Twojego np. urlopu?
Albo np. list zostalby zgubiony przez poczte?
--
Krzysztof Halasa

Data: 2010-03-17 22:13:03
Autor: zwyklyklientwieluzwyklychbankow2
naruszanie praw obywatelskich przez banki
A co to byl za blad, ktory powodowal, ze nie trzeba bylo placic?
Normalnie jednak faktura korygujaca (albo w ogole blad na fakturze) nie
zwalnia z placenia.

to był szczególny przypadek dotycz±cy niezwykłego bałaganu jaki panował
w przedsiębiorstwie do niedawna państwowym poczta polska.

poczta wystawiła dla mojej spółki fakturę za usługi wy¶wiadczone zupełnie
innemu podmiotowi, której nie płaciłem i próbowałem sprawę wyja¶nić, ale
było to walenie grochem o ¶cianę. W końcu jedna komórka poczty uznała moje
racje i wystawiła fakturę koryguj±c± zupełnie zeruj±c± zaległo¶ci a inna
komórka tej samej poczty (brak wewnętrznego przepływu informacji?) oddała
sprawę do s±du. W każdym razie suma faktury i faktury koryguj±cej wynosi
zero i s±d uznał że ja nie muszę nic płacić a poczta pokrywa koszt procesu.

Albo np. list zostalby zgubiony przez poczte?
jak polecony, to sprawa w miarę prosta

A jakby zrobil to w czasie Twojego np. urlopu?

ten problem występuje także w postępowaniach podatkowych i ile wiem
jest nierozwi±zywalny przy obecnym składzie trybunału konstytucyjnego

a po drugie: ja jestem realist± i nie wymagam zbyt wie.

Data: 2010-03-17 22:55:13
Autor: Krzysztof Halasa
naruszanie praw obywatelskich przez banki
zwyklyklientwieluzwyklychbankow2@op.pl writes:

to był szczególny przypadek dotyczący niezwykłego bałaganu jaki panował
w przedsiębiorstwie do niedawna państwowym poczta polska.

poczta wystawiła dla mojej spółki fakturę za usługi wyświadczone zupełnie
innemu podmiotowi,

No tak, to rzeczywiscie rozwiazuje problem - myslalem ze to nieco
mniejszy blad :-)
(BTW PP to chyba urzad panstwowy, ale niewazne).

Albo np. list zostalby zgubiony przez poczte?
jak polecony, to sprawa w miarÄ™ prosta

No - nie, tzn. poczta stwierdza, ze list zostal zagubiony, i nawet
wyplaca nadawcy ilus-tam krotnosc oplaty, ale przeciez wpis od tego nie
znika automatycznie, z moca wsteczna zwlaszcza.

A jakby zrobil to w czasie Twojego np. urlopu?

ten problem występuje także w postępowaniach podatkowych i ile wiem
jest nierozwiązywalny przy obecnym składzie trybunału konstytucyjnego

a po drugie: ja jestem realistÄ… i nie wymagam zbyt wie.

Ja sie jednak boje tych np. urlopow.

Wolalbym gdyby jasne bylo (tak jak w innych krajach), ze przesylka
dostarczona jest wtedy, gdy jest dostarczona. Nie musi byc dotknieta,
bez przesady, to nie chleb. A wpis w jakims rejestrze, a niech sobie
wpisuja co chca, tylko niech ponosza za to odpowiedzialnosc. Tez tak
jak w wielu innych krajach, i nie musi byc napisow na kubku (ze kawa nie
jest zimna).
--
Krzysztof Halasa

naruszanie praw obywatelskich przez banki