naruszenie prawa architekta do projektu

Data: 2015-05-06 23:56:26
Autor: J.F.
naruszenie prawa architekta do projektu
Użytkownik "m"  napisaÅ‚ w wiadomoÅ›ci
Jeżeli się nie mylę, architekt ma prawo do integralności swojego dzieła
i bez jego zgody właściciel domu nie ma prawa do przeróbki.
I teraz ciekawi mnie taka sytuacja, kiedy buduję dom, nie dopilnowałem
zgody architekta na przeróbki, za kilka/kilkanaście lat coś zmieniam.
Powiedzmy dobudowujÄ™ komin, albo burzÄ™ istniejÄ…cy, albo zmieniam kolor
dachówek. Architekt wzywa mnie do przywrócenia stanu projektu, ja mówię
że nie. On idzie do sądu, wygrywa , ja ignoruję wyrok sądu.

Co siÄ™ dalej dzieje? Przychodzi ekipa budowlana pod nadzorem komornika i
przywraca?

Proponuje, ze przychodzi i dom burzy, to szybko oduczy ignorowania wyrokow :-)

Załóżmy że dom stoi na takim zadupiu że architekt nie może
wykazać że poniósł jakąś stratę z tego względu że jego renoma została
jakośtam zszargana więc odszkodowanie nie wchodzi w grę (czy na pewno
nie wchodzi?)

A czemu mialoby nie wchodzic ?
Zadupie czy nie, projekt architekta X, a widzowie widza jaka szkarade.

Raczej mow, ze nigdzie publicznie nie napisano ze projekt pana X ... ale pan X sam sie moze chwalic, w urzedzie miasta w aktach jest itp ....

A w ustawie pewnie sie cos znajdzie "jesli pochloneloby nadmierne srodki"

J.

Data: 2015-05-07 00:07:50
Autor: m
W dniu 06.05.2015 o 23:56, J.F. pisze:
> [...]
>nie wchodzi?)
A czemu mialoby nie wchodzic ?
Zadupie czy nie, projekt architekta X, a widzowie widza jaka szkarade.

O ile wiem, to żeby było odszkodowanie to musi być szkoda. Wiec raczej
ewentualnie zadośćuczynienie.

p. m.

Data: 2015-05-07 11:49:14
Autor: ±æê³ñ󶼿
naruszenie prawa architekta do projektu
Nadzór budowlany nie zajmuje siê prawami autorskimi.
Architekt ma drogê cywiln± jakby co.

naruszenie prawa architekta do projektu