naruszenie prawa architekta do projektu

Data: 2015-05-29 14:37:10
Autor: Marek Wisniewski
naruszenie prawa architekta do projektu
W dniu środa, 6 maja 2015 13:35:31 UTC+2 użytkownik m napisał:
Witam,

Jeżeli się nie mylę, architekt ma prawo do integralności swojego dzieła
i bez jego zgody właściciel domu nie ma prawa do przeróbki.

I teraz ciekawi mnie taka sytuacja, kiedy buduję dom, nie dopilnowałem
zgody architekta na przeróbki, za kilka/kilkanaście lat coś zmieniam.
Powiedzmy dobudowuję komin, albo burzę istniejący, albo zmieniam kolor
dachówek. Architekt wzywa mnie do przywrócenia stanu projektu, ja mówię
że nie. On idzie do sądu, wygrywa , ja ignoruję wyrok sądu.

Co się dalej dzieje? Przychodzi ekipa budowlana pod nadzorem komornika i
przywraca? Załóżmy że dom stoi na takim zadupiu że architekt nie może
wykazać że poniósł jakąś stratę z tego względu że jego renoma została
jakośtam zszargana więc odszkodowanie nie wchodzi w grę (czy na pewno
nie wchodzi?)

p. m.

To samo pytanie dotyczy sytuacji, kiedy ktos wybudowal dom, zgodnie z projektem, ale w trakcie uzytkowania ujawnily sie wady, ktore byly skutkiem wadliwego projektu.
Czy architekt ma zaplacic za przeróbki ?

Data: 2015-05-30 00:40:01
Autor: re
naruszenie prawa architekta do projektu

Użytkownik "Marek Wisniewski"

[...]

-- -
A nie można zawrzeć umowy w której architekt powstrzyma się od wykonywania przysługującego mu prawa autorskiego ?

Data: 2015-06-01 14:31:17
Autor: Marek Wisniewski
W dniu sobota, 30 maja 2015 00:40:19 UTC+2 użytkownik re napisał:
> [...]

A nie można zawrzeć umowy w której architekt powstrzyma się od wykonywania przysługującego mu prawa autorskiego ?

Wolalbym umowe gwarantujaca, ze wszystko bedzie dobrze dzialalo.

Data: 2015-06-02 07:11:35
Autor: Shrek
On 2015-06-01 23:31, Marek Wisniewski wrote:

A nie można zawrzeć umowy w której architekt powstrzyma się od wykonywania
przysługującego mu prawa autorskiego ?

Wolalbym umowe gwarantujaca, ze wszystko bedzie dobrze dzialalo.

To już raczej zależy od projektu, nie od umowy:P

A co do odpowiedzialności, to zawsze można próbować po KC.

Shrek

Data: 2015-06-04 11:13:48
Autor: re
> [...]

przysługującego mu prawa autorskiego ?

Wolalbym umowe gwarantujaca, ze wszystko bedzie dobrze dzialalo.
No to taką umowę możesz zawrzeć, ale jeśli przeszkodą do wyegzekwowania praw z niej miałoby być posiadanie przez architekta autorskich praw osobistych to trzeba tak robić by nie było.

naruszenie prawa architekta do projektu