Grupy dyskusyjne   »   pl.rec.rowery   »   naukowo o DDR

naukowo o DDR

Data: 2009-09-17 21:03:19
Autor: Gotfryd Smolik news
naukowo o DDR
On Thu, 17 Sep 2009, (p) wrote:

http://kopalniawiedzy.pl/rower-sciezka-rowerowa-wypadek-niebezpieczenstwo-8509.html

IMVHO jest tam jedno błędne założenie: "przez co wzrasta ryzyko wypadku".
  To założenie nie tylko zakłada a priori, że w całym zakresie odległości
występuje *istotna* zmiana prawdopodobieństwa, ale również MOCNO
uzależnia tezę od infrastruktury. Znaczy od tego, o czym nie ma ani
słowa: o szerokości *pasa ruchu* który porównywano.
  Niewykluczone, że wzięli jakąś konkretną drogę, pomalowali tak
że na jednym odcinku pasek idzie 130 cm od krawężnika a w drugim
145 cm - i dziwią się, że jadący *tak samo* pojazd jest *w różnej*
odległości od linii.
  Dopóki nie przeczytam metodologii testu, będę miał obiekcje :D
  Postawione tezy *sugerują* że mierzono na *różnych* drogach i że
negatywne wyniki wyszły na *szerszej* drodze.
  Poproszę o wartości :D (jak szerokie drogi).

  Zauważcie: wielokroć, wspominając o zaletach pobocza lub "poboczowego"
paska rowerowego jak i faktu, że kierowcy rzeczywiście *mają* tendencję
do jazdy "bliżej osi jezdni", dostaję argumentem, że na wielu drogach
paski są tak wąskie, że o żadnej "tendencji" mowy być nie może.

pzdr, Gotfryd

naukowo o DDR

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona