navteq

Data: 2014-05-16 09:20:06
Autor: J.F.
navteq

zainstalowalem sobie Be-On-Road. Nawet zmyslny programik i oceniam w
dosc wysoko, choc pare niedorobek ma, ale darowanemu koniu ...

Do tego mapy Navteq - na tydzien za darmo.

I coz widze ... http://here.com/51.5511393,16.8933057,14,0,0,traffic%20map.dayI

znow ten sam numer - najaktualniejsze mapy Polski - sa na nich drogi,
ktore dopiero beda. Stopien zaawansowania wiaduktu oceniam na jakies
80%, ronda nie ma wcale. Tutaj to drobiazg, ale juz mnie kiedys nokia skierowala na S11 dookola
poznania, ktorej do dzisiaj nie ma ...

Wiecej tak kwiatkow na navteq ? Na szczescie jest tez opcja map osm.

J.

Data: 2014-05-16 09:28:04
Autor: ZIWK
navteq
W dniu 2014-05-16 09:20, J.F. pisze:

[...]

Na stronie navteq-a mo¿na zg³osiæ poprawki - mo¿e bêd± uwzglêdnione - kilka moich poprawek przesz³o...
U mnie w mie¶cie od kilku lat Navigon (z mapami navteq-a) usi³owa³ prowadziæ prawie gotow± g³ówn± alej± (Lema - krakusi wiedz± o co chodzi)   - hucznie otwart± i niedopuszczon± do ruchu - poniewa¿ koñczy³a siê w krzakach.

Data: 2014-05-16 18:33:03
Autor: Cavallino
navteq

Uzytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisal w wiadomosci grup dyskusyjnych:1ad6zt9pvhcrk.5p420kn1fxhy$.dlg@40tude.net...

[...]

Here i Navteqa to to samo?

W kazdym razie Navteq tak mial od zawsze.
Ostatnio kazal mi jechac przez slynny most w Mszanie, ale jego maja otworzyc za kilka tygodni dopiero....

Data: 2014-05-18 09:13:47
Autor: Trybun
navteq
W dniu 2014-05-16 09:20, J.F. pisze:

Na szczescie jest tez opcja map osm.

J.

Szczęście? Raczej nieszczęście, gdyby ten gniot mapowy w końcu ogłosił upadłość to nie wtykaliby go do każdej darmowej nawigacji, ta szajsowata mapa bez 1/3 dróg w Polsce potrafi schrzanić nawet najlepszy program nawigacyjny.

Data: 2014-05-19 08:43:51
Autor: J.F.
navteq
Dnia Sun, 18 May 2014 09:13:47 +0200, Trybun napisa³(a):
W dniu 2014-05-16 09:20, J.F. pisze:
Na szczescie jest tez opcja map osm.

Szczê¶cie? Raczej nieszczê¶cie, gdyby ten gniot mapowy w koñcu og³osi³ upad³o¶æ to nie wtykaliby go do ka¿dej darmowej nawigacji, ta szajsowata mapa bez 1/3 dróg w Polsce potrafi schrzaniæ nawet najlepszy program nawigacyjny.

No nie wiem - do tej pory korzystalem raczej z UMP-pcpl, i tam juz
drogi prawie wszystkie sa. Ktorych drog nie ma w OSM ? Dorysuj :-)

J.

Data: 2014-05-19 17:13:19
Autor: J.F
navteq
U¿ytkownik "J.F."  napisa³ w wiadomo¶ci
[...]

P.S. plik bmd z mapa navteq polski - 163MB, plik z mapa OSM - 233MB.
To moze byc zludne, ale pierwsze wrazenie ze w OSM jednak wiecej informacji jest :-)

J.

Data: 2014-05-19 18:54:37
Autor: Trybun
navteq
W dniu 2014-05-19 17:13, J.F pisze:
[...]

Mój UMP (po rozpakowaniu) wa¿y dok³adnie 294,72MB, plus World basemap wa¿±cy 131.23MB.

A co do tej mapy Navteg to faktycznie zadziwia lekko¶ci±. Jest tylko minimalnie mniej dok³adna, je¿eli chodzi o drogi ni¿ UMP, ale za to ma nawet numeracjê domów na wsi. Do OSM nawet nie ma co jej porównywaæ je¿eli bierzemy pod uwag± dok³adno¶æ i aktualno¶æ danych..

Data: 2014-05-19 20:10:26
Autor: J.F
navteq
U¿ytkownik "Trybun"  napisa³ w wiadomo¶ci grup
[...]

W OSM bywa numeracja. Nawet powiedzialbym ze dosoc czesto jest - ktos chyba zaimportowal.

Do OSM nawet nie ma co jej porównywaæ je¿eli bierzemy pod uwag± dok³adno¶æ i aktualno¶æ danych..

Ta - a zwrociles uwage od czego sie zaczelo ?
Mapy Navteq sa aktualne juz na 2015r. Szkoda ze taka aktualnoscia nie pojedziesz w 2014 :-)

J.

Data: 2014-05-20 10:02:50
Autor: Trybun
navteq
W dniu 2014-05-19 20:10, J.F pisze:
[...]

Ja osobi¶cie nie widzia³em, nawet w miastach.

[...]

No nie wiem. Mia³em t± mapê w poprzednim telefonie, w programie CoPilot, zarówno do programu, jak i mapy nie mia³em ¿adnych zastrze¿eñ. Nawet w recenzjach na stronie Google Play napisa³em ¿e jest to najlepsza nawigacja dostêpna w tym serwisie. Je¿eli zmieni³o siê co¶ na niekorzy¶æ, to musia³o siê to staæ w ostatnim czasie.

Data: 2014-05-20 14:49:19
Autor: J.F
navteq
[...]

http://www.openstreetmap.org/relation/2805690#map=18/51.15016/16.93603

Co jest na domkach ?

Inne przyklady
http://www.openstreetmap.org/relation/2690055#map=19/51.61463/16.86321
http://www.openstreetmap.org/relation/1514212#map=19/51.98712/17.06417

[...]

Ostatnim to nie - juz ze dwa lata temu nokia mnie wyprowadzila na nieistniejacy odcinek S11.
Do dzis chyba nawet nie zaczety.
Rok usuwali blad, a jak usuneli to razem z istniejacym odcinkiem ..

Teraz drugi kontakt i lekka powtorka z rozrywki.

J.

Data: 2014-05-20 15:41:53
Autor: Trybun
navteq
W dniu 2014-05-20 14:49, J.F pisze:
[...]

No, ³adnie kto¶ siê postara³ i na paru osiedlach porobi³ numeracjê, ale czy takie przypadki to regu³a? W UMP porobi³em numeracjê na paru okolicznych wsiach, czy wobec tego mo¿na powiedzieæ ¿e w UMP jest numeracja nawet na wsiach?

[...]

No niedobrze, widzê ¿e zakup Lumii 625 bedê musia³ jeszcze przemy¶leæ. Chcia³em j± kupiæ m.in. ze wzgledu na dobr± nawigacjê, a tu takie byki..

Data: 2014-05-20 19:43:45
Autor: J.F
navteq
[...]

No wiesz, trzy proby, trzy sukcesy. Specjalnie dobieralem coraz mniejsze miejscowosci. Przypadkowe.
Ale moze np ktos zaimportowal caly Dolny Slask.

[...]

A ktos potwierdzil te dobra nawigacje ?
Bo ja mam bardzo zle zdanie, no ale ja mam stara Nokie, a nie nowa lumie ... tym niemniej byki na mapie obowiazuja wszystkie.

J.

Data: 2014-05-26 16:05:09
Autor: Trybun
navteq
W dniu 2014-05-20 19:43, J.F pisze:
[...]

Bez wymy¶lania - generalnie mo¿na powiedzieæ ¿e w OSM, podobnie jak w UMP nie ma numeracji domów. I na pewno nie ma co numeracji braæ pod uwagê przy wpisywaniu adresu celu podró¿y.

[...]

No poczyta³em trochê opinii w necie. Nawet raz mia³em okazjê jechaæ w aucie w którym za nawigacjê s³u¿y³ telefon Nokia, sprawowa³o siê to ca³kiem zno¶nie.

Data: 2014-05-26 14:09:46
Autor: masti
navteq
Dnia pięknego Mon, 26 May 2014 16:05:09 +0200 osobnik zwany Trybun
napisał:

Bez wymyślania - generalnie można powiedzieć że w OSM, podobnie jak w
UMP nie ma numeracji domów. I na pewno nie ma co numeracji brać pod
uwagę przy wpisywaniu adresu celu podróży.

genralnie to opowiadasz bzdury

mst <at> gazeta <.> pl

Data: 2014-05-26 17:08:31
Autor: J.F
navteq
[...]

W S³upcy mo¿e nie ma, ale w sasiednim Strza³kowie nie ma w obu mapach.
A w pobliskim Witkowie numeracja w OSM jest, a w UMP nie ma.

W Mielnie k/Koszalina numeracja w OSM jest, a w UMP nie ma. wszystkiego nie sprawdze, ale troche tej numeracji w OSM jest.
A jak widac UMP numeracja nie grzeszy.

J.

Data: 2014-06-02 13:16:40
Autor: Jakub Witkowski
navteq
W dniu 2014-05-26 16:05, Trybun pisze:

Bez wymy¶lania - generalnie mo¿na powiedzieæ ¿e w OSM, podobnie jak w UMP nie ma numeracji domów.

Obejrza³em 10 lokalizacji które akurat znam, rozrzuconych po ca³ym kraju. Wiêcej mi siê nie chcia³o.
W 9 przypadkach numeracja by³a. Nie by³o na wsi (800 mieszkañców) - ale i tam by³y numery niektórych budynków.

--
JW

Data: 2014-05-19 18:53:46
Autor: Trybun
navteq
W dniu 2014-05-19 08:43, J.F. pisze:
[...]

UMP to zupe³nie co innego ni¿ OSM.

Ktorych drog nie ma w OSM ? Dorysuj :-)

J.

Za du¿o fatygi, zbyt skomplikowana procedura edycji tej mapy, jak dla mnie.

Data: 2014-05-19 15:08:32
Autor: masti
navteq

pokaż gdzie nie ma tych dróg. --
mst <at> gazeta <.> pl

Data: 2014-05-19 18:55:17
Autor: Trybun
navteq
napisał:

[...]

Tam gdzie miaÅ‚em okazjÄ™ wypróbować - czyli w Å›rodkowej Wielkopolsce. Jak niby mam to pokazać, że nie ma olbrzymiego ronda i dróg z niego odchodzÄ…cych  w mieÅ›cie SÅ‚upca? OczywiÅ›cie jest to tylko jeden przykÅ‚ad, dróg niższej kategorii nie ma na mapie wiÄ™cej niż 1/3 istniejÄ…cych.

Data: 2014-05-19 19:21:57
Autor: masti
navteq

napisał:

[...]

Tam gdzie miałem okazję wypróbować - czyli w środkowej Wielkopolsce. Jak
niby mam to pokazać, że nie ma olbrzymiego ronda i dróg z niego
dróg niższej kategorii nie ma na mapie więcej niż 1/3 istniejących.

ale konkretnie. skoro 1/3 nie ma to chyba nie masz problemu z pokazaniem choć jednego przykładu?

mst <at> gazeta <.> pl

Data: 2014-05-20 10:12:15
Autor: Trybun
navteq

napisał:

[...]

Przykład jest w innym poście tego wątku.

Data: 2014-05-20 08:20:32
Autor: masti
navteq

napisał:

[...]

przykład, dróg niższej kategorii nie ma na mapie więcej niż 1/3
istniejÄ…cych.
ale konkretnie. skoro 1/3 nie ma to chyba nie masz problemu z
pokazaniem choć jednego przykładu?

Przykład jest w innym poście tego wątku.

i to jedyny jaki masz? na dodatek dawno nieaktualny?
bo rondo zostało wrysowane 28 września 2008
a ostatnia edycja na nim, czysto kosmetyczna, był 10 kwietnia 2011

Odhibernowali CiÄ™? czy trollujesz z premedytacjÄ…?

mst <at> gazeta <.> pl

Data: 2014-05-20 10:27:12
Autor: Trybun
navteq
W dniu 2014-05-20 10:20, masti pisze:

i to jedyny jaki masz? na dodatek dawno nieaktualny?
bo rondo zostało wrysowane 28 września 2008
a ostatnia edycja na nim, czysto kosmetyczna, był 10 kwietnia 2011

Odhibernowali CiÄ™? czy trollujesz z premedytacjÄ…?

To dlaczego na mapie jest widoczne od jakiegoś miesiąca-dwu? Tak właściwie dlaczego Ty mimo że czysto teoretyzujesz zarzucasz mi pisanie nieprawdy?

Data: 2014-05-20 08:44:12
Autor: masti
navteq
Dnia pięknego Tue, 20 May 2014 10:27:12 +0200 osobnik zwany Trybun
napisał:

[...]

To dlaczego na mapie jest widoczne od jakiegoÅ› miesiÄ…ca-dwu?

bo nie aktualizowałeś mapy? zresztą nie wiadomo której. bo na mojej w nawigacji aktualizacje są co 3-4 dni najpóźniej i to jak uzywam map offline. w online są o dziwo online :(

Tak
właściwie dlaczego Ty mimo że czysto teoretyzujesz zarzucasz mi pisanie
nieprawdy?

ja teoretyzuję podając daty aktualizacji poszczególnych punktów w bazie?

mst <at> gazeta <.> pl

Data: 2014-05-20 15:47:26
Autor: Trybun
navteq
napisał:

[...]

offline. w online sÄ… o dziwo online :(

W przeglądarce www sama się aktualizuje, wystarczy kliknąć na "odśwież". Jednak próżno było szukać na OSM tego ronda przed miesiącem.

Tak
właściwie dlaczego Ty mimo że czysto teoretyzujesz zarzucasz mi pisanie
nieprawdy?
ja teoretyzuję podając daty aktualizacji poszczególnych punktów w bazie?

Tak. bo nie sprawdzałeś, nie widziałeś jej a gardłujesz za tym że była.

Data: 2014-05-20 14:16:15
Autor: masti
navteq

napisał:

[...]

owszem sprawdzałem i podałem ci dane. Natomiast ty nie wiesz jak do tych danych dotrzeć a opierasz sowje dane na własnych wrażeniach. Tylko, że ja w te wrażenia nie wierzę patrząc na twoje ciągłe utyskiwania jak to nic Ci nie działa i to nie tylko na mapach.

mst <at> gazeta <.> pl

Data: 2014-05-26 16:10:31
Autor: Trybun
navteq
W dniu 2014-05-20 16:16, masti pisze:

[...]

Skuszony Twoimi mirażami raju nawigacyjnego, pobrałem kilka dni temu Be-on-road z najnowszą dostępną mapą OSM (2014Q01)... i wyobraź sobie że wskazanego wcześniej przeze mnie ronda w Słupcy nadal nie ma..
Wiara nic tu nie ma do rzeczy - w pół godziny pobierzesz (łącznie około 250MB danych) i sam się przekonasz.

Data: 2014-05-26 14:28:29
Autor: masti
navteq
Dnia pięknego Mon, 26 May 2014 16:10:31 +0200 osobnik zwany Trybun
napisał:

[...]

danych) i sam siÄ™ przekonasz.

to miej pretensje do Be-on-road.
bo na mojej mapie w OSMAndzie jak najbardziej jest.

mst <at> gazeta <.> pl

Data: 2014-05-26 16:39:03
Autor: J.F
navteq
Użytkownik "masti"  napisaÅ‚ w wiadomoÅ›ci
[...]

Ale Be-on-road ronda raczej nie kasowal - po prosu w OSM jeszcze pare tygodni czy miesiecy temu go nie bylo.

Widac ze rondo bylo edytowane 23 dni temu ... ale od kiedy droga tam naprawde jest ?

Tym niemniej jest ktos, kto o okolice dba, i chwala mu za to.
Pochwalilbym z imienia i nazwiska, ale moze jakis przepis zlamie :-)

J.

Data: 2014-05-26 14:43:01
Autor: masti
navteq
Dnia pięknego Mon, 26 May 2014 16:39:03 +0200 osobnik zwany J.F napisał:

Użytkownik "masti"  napisaÅ‚ w wiadomoÅ›ci Dnia piÄ™knego Mon, 26 May 2014
[...]

kwestia jak BeOnRoad aktualizuje mapy.

Widac ze rondo bylo edytowane 23 dni temu ... ale od kiedy droga tam
naprawde jest ?

pisałem wcześniej
"rondo zostało
wrysowane 28 września 2008 a ostatnia edycja na nim, czysto
kosmetyczna, był 10 kwietnia 2011"
więc już długo jest

mst <at> gazeta <.> pl

Data: 2014-05-26 17:57:00
Autor: J.F
navteq
[...]

No widzisz - mapa 2014Q1, czyli domyslac sie nalezy ze raz na kwartal.
W zasadzie w sam raz.

[...]

Ale faktem jest ze w BOR go nie mam. Ani kawalka prowadzacej do niego ul. Kopernika.
Moze kosmetyczna zmiana to zmiana kategorii powyzej gruntowki, a moze bylo przez rok w remoncie..
Na mapie sciagnietej do osmanda paer tygodni wczesniej tez nie bylo.

J.

Data: 2014-05-20 14:46:20
Autor: J.F
navteq
Użytkownik "Trybun"  napisaÅ‚ w wiadomoÅ›ci
[...]

No zaraz - my wszyscy widzimy, a ty nie, wiec jak to z ta prawda jest ?

J.

Data: 2014-05-20 15:47:47
Autor: Trybun
navteq
W dniu 2014-05-20 14:46, J.F pisze:
[...]

Co widzisz? Masz jakieś urządzenie z mapą OSM sprzed miesiąca-dwu, jeżeli tak to zostaniesz uświadomiony że to rondo jest widoczne od bardzo niedawna.

Data: 2014-05-20 19:31:58
Autor: J.F
navteq
Użytkownik "Trybun"  napisaÅ‚ w wiadomoÅ›ci grup dyskusyjnych:537b5cf6$0$2142$65785112@news.neostrada.pl...
[...]

Faktycznie - na mapie w BoR sie nie zalapalo.

Ale jedno rondo i kawalek ulicy to nie jest 1/3 drog w Slupcy, tylko gora 5% :-)
Rzeklbym wrecz ze 99% jest dobre :-)

A w here.com, czyli Navteq go ciagle nie ma.

J.

Data: 2014-05-26 16:11:14
Autor: Trybun
navteq
W dniu 2014-05-20 19:31, J.F pisze:
[...]

Gdy sprawdzałem nie było również ronda przy Tesco, nie było tego przy jeziorze - skrzyżowanie na ulicy jeziornej.. i sporo ulic. Być może 1/3 to trochę za dużo, ale było ich sporo. I to w mieście, poza miastem to istna tragedia.

Data: 2014-05-26 17:32:11
Autor: Cavallino
navteq

Użytkownik "Trybun" <Ilich@jahu.com> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:

A w here.com, czyli Navteq go ciagle nie ma.

Ktoś mi wyjaśni o co chodzi z tym stwierdzeniem?
Here i Navteq to to samo?

Data: 2014-05-26 17:47:01
Autor: J.F
navteq
Użytkownik "Cavallino"  napisaÅ‚ w wiadomoÅ›ci
Użytkownik "Trybun" <Ilich@jahu.com> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:
A w here.com, czyli Navteq go ciagle nie ma.

Ktoś mi wyjaśni o co chodzi z tym stwierdzeniem?
Here i Navteq to to samo?

Here to Nokia i Navteq to Nokia, wiec trudno aby bylo cos innego :-)

J.

Data: 2014-05-27 07:43:30
Autor: Cavallino
navteq

Użytkownik "J.F" <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:538361f9$0$2143$65785112@news.neostrada.pl...
[...]

Czyli co, Nokia kupiła Navteqa?
Ale która, ta microsoftowa, czy pozostałości?

Data: 2014-05-27 08:20:02
Autor: Mirek Ptak
navteq
Dnia 2014-05-27 07:43,  *Cavallino* napisa³, a mnie co¶ podkusi³o, ¿eby odpisaæ:

Here to Nokia i Navteq to Nokia, wiec trudno aby bylo cos innego :-)

Czyli co, Nokia kupi³a Navteqa?

£adnych parê lat temu :)

Ale która, ta microsoftowa, czy pozosta³o¶ci?

Jeszcze ta w³a¶ciwa i jedyna :)

Pozdrawiam - Mirek
President Herbert *old* on board :)
kolczan( a t )outlook(kropek) c om

Data: 2014-05-27 09:07:05
Autor: Cavallino
navteq

U¿ytkownik "Mirek Ptak" <nieprawdziwy@nieprawdziwy.pl> napisa³ w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:53842e92$0$2374$65785112@news.neostrada.pl...
[...]

Ale do tej pory nie widzia³em zastêpowania nazw map Navteq nazw± Here.
A mam w nawigacji mapy sprzed roku - w³a¶nie Navteqa.

Data: 2014-05-27 12:59:59
Autor: Mirek Ptak
navteq
Dnia 2014-05-27 09:07,  *Cavallino* napisa³, a mnie co¶ podkusi³o, ¿eby odpisaæ:
Here to Nokia i Navteq to Nokia, wiec trudno aby bylo cos innego :-)

Czyli co, Nokia kupi³a Navteqa?

£adnych parê lat temu :)

Ale do tej pory nie widzia³em zastêpowania nazw map Navteq nazw± Here.

Te¿ nie - to chyba niedawno siê sta³o.

A mam w nawigacji mapy sprzed roku - w³a¶nie Navteqa.

Czyli Noki :)

Data: 2014-05-28 12:17:01
Autor: J.F
navteq
U¿ytkownik "Cavallino"  napisa³ w wiadomo¶ci
[...]

I pewnie nie zobaczysz.  Navteq to Navteq, nawet jesli od 2007 jest wlasnoscia Nokii,
a Here to Here .... Nokia cos miala kiepskei pomysly na wlasne marki - Ovi zdechlo, Nokia maps zdechlo, teraz nie wiadomo czy Nokia jako marka nie zdechnie

Oops, Navteq od 2011 jest "fully merged".

A mam w nawigacji mapy sprzed roku - w³a¶nie Navteqa.

Widac dla producentow nawigacji ta marka jest lepsza :-)

J.

Data: 2014-05-28 14:41:18
Autor: Cavallino
navteq

U¿ytkownik "J.F" <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisa³ w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:

Here to Nokia i Navteq to Nokia, wiec trudno aby bylo cos innego :-)
Czyli co, Nokia kupi³a Navteqa?
£adnych parê lat temu :)
Ale do tej pory nie widzia³em zastêpowania nazw map Navteq nazw± Here.

I pewnie nie zobaczysz.

No w³a¶nie zobaczy³em - mapy dla Igo firmowane przez Here.

Data: 2014-05-28 15:21:03
Autor: J.F
navteq
[...]

A gdzie to zobaczyles ?

Bo Igo jakos dziwnie - jakby kompletnie odpuscilo inne platformy niz Apple.

J.

Data: 2014-05-28 15:25:31
Autor: Cavallino
navteq

U¿ytkownik "J.F" <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisa³ w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:5385e2c1$0$2232$65785112@news.neostrada.pl...
[...]

Na wszelakich downloadach map.

Bo Igo jakos dziwnie - jakby kompletnie odpuscilo inne platformy niz Apple.

Niby dlaczego?
Coraz wiêcej sprzêtów ma w³a¶nie Igo, w tej czy w innej wersji.
Nawet MediaNav w Dacii/Renault.

Data: 2014-05-28 17:08:27
Autor: J.F
navteq
[...]

Takie byc moze tak, ale spojrz na ich strone - iGo Primo na Apple mozna kupic ... i nic innego.
Inne odsylaja gdzie indziej, tam tylko jakies upgrade ... zrezygnowali z klienta detalicznego ?

J.

Data: 2014-05-28 17:38:10
Autor: Cavallino
navteq

[...]

Widocznie.
Widaæ wiêkszo¶æ potencjalnych klientów detalicznych jest na tyle kumatych, ¿e daj± radê ¶ci±gn±æ sobie ich produkty z netu.

P.S.
To jest chyba najwiêksza zaleta I-go, mapy na ca³y ¶wiat ³atwo ¶ci±galne i wgrywalne.

Data: 2014-06-03 01:27:45
Autor: J.F.
navteq
[...]

Automapa tez juz sie chwali mapami Here.
Na szczescie Polske dostarcza im kto inny.

I mam wrazenie ze obecnie nawet po Polsce gorzej prowadzi..

J.

Data: 2014-06-03 07:30:49
Autor: Mirek Ptak
navteq
Dnia 2014-06-03 01:27,  *J.F.* napisa³, a mnie co¶ podkusi³o, ¿eby odpisaæ:

Automapa tez juz sie chwali mapami Here.
Na szczescie Polske dostarcza im kto inny.

I mam wrazenie ze obecnie nawet po Polsce gorzej prowadzi..

Kiedy¶ by³o lepiej?

Data: 2014-06-03 08:39:02
Autor: RoMan Mandziejewicz
navteq
Hello J.F.,

Tuesday, June 3, 2014, 1:27:45 AM, you wrote:

[...]

Wczoraj przez Czêstochowê tak mnie prowadzi³a, ¿e chyba przez Katowice
chcia³a mnie woziæ. Wkurzy³em siê i przy kolejnym drogowskazie
uciek³em z d.k. 1. W domu sprawdzi³em - jakie¶ 4 kilometry i pó³
godziny straci³em, ¿e pos³ucha³em Ho³ka zamiast drogowskazu na objazd.
Wcze¶niej, w drug± stronê, jecha³em zgodnie z objazdem a nie Ho³kiem i
by³o OK.
W tym miejscu nawet Google lepiej prowadzi.

--
Best regards,
 RoMan

Data: 2014-05-19 20:06:48
Autor: J.F
navteq
Użytkownik "Trybun"  napisaÅ‚ w wiadomoÅ›ci grup dyskusyjnych:537a376c$0$2156$65785112@news.neostrada.pl...
[...]

Wystarczy podac namiary.

Tego ronda nie ma ?
http://www.openstreetmap.org/relation/2681513#map=18/52.28971/17.86601

Oczywiście jest to tylko jeden przykład, dróg niższej kategorii nie ma na mapie więcej niż 1/3 istniejących.

Polemizowalbym. Prosimy o przyklady.
Ale tez - jadac w daleka trase zazwyczaj ich unikasz. I dopiero na samym koncu potrzebne.

J.

Data: 2014-05-20 10:02:16
Autor: Trybun
navteq
W dniu 2014-05-19 20:06, J.F pisze:
[...]

Chodziło mi o to rondo, ale jak widać poniżej już jego brak został uzupełniony:

[...]

Proszę sprawdzić na tym fragmencie:
http://mapa.ump.waw.pl/ump-www/
Należy kliknąć na krzyżyk po prawej stronie na górze, wybrać warstwę OpenStreetMaps i porównać do warstwy UMP@Mapnik
Ja uważam że dobre "odrogowanie" mapy to podstawa dobrej nawigacji. Program nawigacyjny z OSM jako jedyną mapą nie jest dobrym programem.

Data: 2014-05-20 10:20:33
Autor: Trybun
navteq
W dniu 2014-05-20 10:02, Trybun pisze:

[...]

No niestety, widzę że na tej mapie nie da się tak tego wyświetlić. Podaje wobec tego namiary:

rejon - 52.46899, 18.07571. Najlepiej sprawdzić na tej mapie spod linku - UMP

Data: 2014-05-20 08:24:44
Autor: masti
navteq
Dnia pięknego Tue, 20 May 2014 10:20:33 +0200 osobnik zwany Trybun
napisał:

[...]

OSM jako jedynÄ… mapÄ… nie jest dobrym programem.

faktycznie. można się pochlasatać nie ma ścieżki przez las http://osm.org/go/0OTj14wW1-?m=

mst <at> gazeta <.> pl

Data: 2014-05-20 10:31:11
Autor: Trybun
navteq
napisał:

[...]

Fakt, pochlastać się idzie, tym bardziej że nie chodzi o polne ścieżki a o szerokie drogi szutrowe po których można dojechać okolicznych jezior. W najbliższej okolicy nie ma również wcale nie małej wsi Zygmuntowo.

Data: 2014-05-20 08:44:39
Autor: masti
navteq

napisał:

[...]
z OSM jako jedynÄ… mapÄ… nie jest dobrym programem.

faktycznie 1/3 dróg w kraju nie ma. --
mst <at> gazeta <.> pl

Data: 2014-05-20 15:42:39
Autor: Trybun
navteq

A jest mniej? MyÅ›lisz że rejon Suszewo-Anastazewo-Wilczyn to wyjÄ…tek, gdzie indziej sÄ… wszystkie drogi?  W Å‚atwy sposób możesz na stronie www.ump.pl porównać gÄ™stość dróg na terenie caÅ‚ego kraju, różnych dostawców (nie tylko UMP) wzglÄ™dem OSM.

Data: 2014-05-20 14:15:04
Autor: masti
navteq
Dnia pięknego Tue, 20 May 2014 15:42:39 +0200 osobnik zwany Trybun
napisał:

[...]

A jest mniej? Myślisz że rejon Suszewo-Anastazewo-Wilczyn to wyjątek,
gdzie indziej sÄ… wszystkie drogi?  W Å‚atwy sposób możesz na stronie
www.ump.pl porównać gęstość dróg na terenie całego kraju, różnych
dostawców (nie tylko UMP) względem OSM.

ale ja wiem jak to zobaczyć. Tylko nie mów, że czegoś nie ma jak jest. Projekty społecznościowe, a takimi jest i OSM i UMP mają tę wadę, że czasem w niektórych rejonach jest lepiej a w innych gorzej. Ale dokładnie tak samo wygląda to w projektach komercyjnych.

mst <at> gazeta <.> pl

Data: 2014-05-20 19:00:42
Autor: J.F
navteq
[...]
tak samo wyglÄ…da to w projektach komercyjnych.

No, niedokladnie tak samo, bo jednak w spolecznosciowym moze byc jakas "biala plama" i dopoki sie spolecznik nie trafi, to bedzie.

Komercja powinna jednak dbac o w miare dobre pokrycie calosci. Oczywiscie i dla komercji wazniejsza sa np budynki 3D  w Warszawie, niz dokladnosc sciezek w Zygmuntowie :-)

J.

Data: 2014-05-20 19:49:31
Autor: masti
navteq
Dnia pięknego Tue, 20 May 2014 19:00:42 +0200 osobnik zwany J.F napisał:

[...]

plamy będą różne ale będą. a już zwłaszcza jeśli chodzi o aktualność nawet głównych dróg. Mapy OSM czy UMP mają nowe drogi on-line w momencie faktycznego otwarcia. Komercyjne za kilka tygodni bądź nawet miesięcy. A czasem mają je w routingu mimo, że dopiero koparki jeżdżą :)

mst <at> gazeta <.> pl

Data: 2014-05-21 02:29:00
Autor: J.F.
navteq
Dnia Tue, 20 May 2014 19:49:31 +0000 (UTC), masti napisa³(a):
Dnia piêknego Tue, 20 May 2014 19:00:42 +0200 osobnik zwany J.F napisa³:
ale ja wiem jak to zobaczyæ. Tylko nie mów, ¿e czego¶ nie ma jak jest.
Projekty spo³eczno¶ciowe, a takimi jest i OSM i UMP maj± tê wadê, ¿e
czasem w niektórych rejonach jest lepiej a w innych gorzej. Ale
dok³adnie tak samo wygl±da to w projektach komercyjnych.

[...]

plamy bêd± ró¿ne ale bêd±.

No ... pare lat temu to bym rzekl ze komercja powinna miec jakis plan
rozwijania mapy - najpierw drogi krajowe i wojewodzkie i plany duzych
miast, potem gminne, wioski i numeracje - to wszystko powoduje ze
"bialych plam" nie ma, tylko co najwyzej male biale plamki w coraz
mniejszej ilosci. Ale to bylo kiedys, teraz komercja dane juz ma i co
najwyzej kupi, wiec tylko male plamki moga byc.

W spolecznosciowym plamy moga byc duze, jak sie na jakims obszarze
spolecznik nie trafil. Tylko to trudno znalezc - analize jakas
przeprowadzic gestosci drog na km^2, czy porownac laczna dlugosc drog?
No ale tez lata minely, danych w OSM przybylo, plamy sie zmniejszyly
do plamek :-)

a ju¿ zw³aszcza je¶li chodzi o aktualno¶æ nawet g³ównych dróg. Mapy OSM czy UMP maj± nowe drogi on-line w momencie faktycznego otwarcia. Komercyjne za kilka tygodni b±d¼ nawet miesiêcy. A czasem maj± je w routingu mimo, ¿e dopiero koparki je¿d¿± :)

Ba, po mojej ulubionej S11 nawet nie zaczely koparki jezdzic :-)

J.

Data: 2014-05-26 16:07:16
Autor: Trybun
navteq

[...]

Sorry, ale ja się wyrażam tylko o swoich odczuciach co do jakości tej mapy. I w tylu przypadkach okazała się dużo mniej dokładna od tej UMP, że nie sądzę żeby akurat gdzieś tam na terenie Bieszczad, pod Ustrzykami Górnymi jest ona dokładniejsza od mapy UMP.

Data: 2014-05-20 09:13:36
Autor: masti
navteq

napisał:

[...]

wieś Zygmuntowo (4 chałupy) jest na mapie od 10 lipca 2007.
to, że nie są wrycoswane pojedyncze chałupy to tylko to, że nie było pokrycia zdjęciami satelitarnymi.

mst <at> gazeta <.> pl

Data: 2014-05-20 15:46:13
Autor: Trybun
navteq

[...]

No faktycznie Zygmuntowo jest już widoczne, ale dlaczego nie było go kilka miesięcy temu, skoro piszesz że dane wprowadzono w 2007 roku? Podobno było jakieś zawirowania z tym projektem, i w wyniku tego dane poznikały?

Data: 2014-05-20 14:13:49
Autor: masti
navteq
Dnia pięknego Tue, 20 May 2014 15:46:13 +0200 osobnik zwany Trybun
napisał:

[...]

zawirowania polegały na zmianie licencji i usunięciu danych, których autorzy nie zgodzili się na tę zmianę. Odtworzenie danych było bardzo szybkie zwłaszcza, że w tej chwili projekt uzyskuje sporo danych z urzędów ze względu na zmiany prawne. Co nie znaczy, że nie było.
Daty, które Ci podawałem dotyczą punktów, które nie były usuwane.

mst <at> gazeta <.> pl

Data: 2014-05-26 16:07:56
Autor: Trybun
navteq

[...]

Jednak faktem jest że Zygmuntowo`a jeszcze niedawno nie było na OSM Polska.

Data: 2014-05-26 14:10:07
Autor: masti
navteq
Dnia pięknego Mon, 26 May 2014 16:07:56 +0200 osobnik zwany Trybun
napisał:

[...]

jednak faktem jest, że pokazałem Ci, że to nieprawda

mst <at> gazeta <.> pl

Data: 2014-05-20 14:16:56
Autor: J.F
navteq
Użytkownik "Trybun"  napisaÅ‚ w wiadomoÅ›ci grup dyskusyjnych:537b12c5$0$2238$65785112@news.neostrada.pl...

http://mapa.ump.waw.pl/ump-www/shortlink.php?url=http%3A%2F%2Fmapa.ump.waw.pl%2Fump-www%2F%3Fzoom%3D15%26lat%3D52.47064%26lon%3D18.07201%26layers%3DB000000FFTFF
http://umapa.pl/BSs2S

[...]

Na warstwie satelitarnej google wyglada raczej jak waska sciezka a nie szeroka droga, bo jej wcale nie widac.
Chyba ze masz na mysli jakas inna droge, a nie ta na polnoc od polnocnego skraju jeziora, przez ten trojkacik lasu.

W najbliższej okolicy nie ma również wcale nie małej wsi Zygmuntowo.

No jak nie ma, jak jest ?
Ba, nawet wyszukac mozna (druga pozycja na liscie).

J.

Data: 2014-05-20 15:47:11
Autor: Trybun
navteq
W dniu 2014-05-20 14:16, J.F pisze:
[...]

Spokojnie dwa samochody się wyminą, czyli nie taka wąska, żeby jej nie nanosić.

W najbliższej okolicy nie ma również wcale nie małej wsi Zygmuntowo.

No jak nie ma, jak jest ?
Ba, nawet wyszukac mozna (druga pozycja na liscie).

J.

Mam na tablecie jeszcze program MapFactor, jakiś 10 miesięcy temu instalowałem, na OSM w tym programie jeszcze nie ma Zygmuntowa, a także Bud, Trębów Starych i jeszcze kilku innych miejscowości w tym rejonie, tak więc widać że ktoś w ostatnim czasie powprowadzał nowe dane dla tego terenu. I co ja jeszcze widzę - jest droga z Giewartowa (w Giewartowie rondo!) na Kosewo i dalej przez Lipnicę do Anastazewa. Jeszcze trochę czasu i zacznę ją postrzegać jako alternatywę dla UPM.

Data: 2014-05-20 19:34:07
Autor: J.F
navteq
Użytkownik "Trybun"  napisaÅ‚ w wiadomoÅ›ci grup dyskusyjnych:537b5cd3$0$2142$65785112@news.neostrada.pl...
[...]

A to droga publiczna ? Bo samochodem do lasu nie wolno :-)

J.

Data: 2014-05-26 16:08:56
Autor: Trybun
navteq
W dniu 2014-05-20 19:34, J.F pisze:
[...]

Oczywiście że publiczna.
  Bo ja wiem, kiedy nie wolno do lasu to wiszÄ… tabliczki. zakaz dotyczy  raczej o zostawiania/parkowania auta w lesie, przejechać leÅ›na drogÄ… chyba zawsze można, o ile oczywiÅ›cie nie ma znaków zakazu wjazdu.

Data: 2014-05-26 16:49:27
Autor: J.F
navteq
[...]

A ja wiem ze do lasu samochodem generalnie nie wolno, chyba ze
a) jedziesz droga publiczna
b) jedziesz droga prowadzaca do "obiektu".

.... Art. 29.
1. Ruch pojazdem silnikowym, zaprzęgowym i motorowerem w lesie dozwolony jest jedynie drogami publicznymi, natomiast drogami leśnymi jest dozwolony tylko wtedy, gdy są one oznakowane drogowskazami dopuszczającymi ruch po tych drogach. Nie dotyczy to inwalidów poruszających się pojazdami przystosowanymi do ich potrzeb. ...

Ustawa o lasach.

Tak wiec tabliczka musi byc jesli dana droga jechac WOLNO.

J.

Data: 2014-06-02 09:47:27
Autor: radekp@konto.pl
navteq
Mon, 26 May 2014 16:08:56 +0200, w
<53834af4$0$2143$65785112@news.neostrada.pl>, Trybun <Ilich@jahu.com>
napisa³(-a):

Oczywi¶cie ¿e publiczna.
  Bo ja wiem, kiedy nie wolno do lasu to wisz± tabliczki. zakaz dotyczy  raczej o zostawiania/parkowania auta w lesie, przejechaæ le¶na drog± chyba zawsze mo¿na, o ile oczywi¶cie nie ma znaków zakazu wjazdu.

Czy ty aby na pewno wiesz co to droga publiczna?

Data: 2014-05-19 20:15:47
Autor: masti
navteq

napisał:

[...]

<http://thenextweb.com/insider/2014/05/19/telenav-switches-scout-
navigation-apps-openstreetmap-rebrands-skobbler-5-months-acquisition/>

Telenav switches Scout navigation apps to OpenStreetMap pewnie dlatego przełączają bo to kiepska mapa jest :)

mst <at> gazeta <.> pl

Data: 2014-05-20 10:11:23
Autor: Trybun
navteq

napisał:

[...]

Od zawsze opieram swoje zdanie na własnych doświadczeniach czy przeżyciach. Tak więc czyjeś zapewniania że jednak moje czarne nie jest czarne trafiają na zupełnie niepodatny grunt. Miałem zainstalowane nawet bardzo dobre programy nawigacyjne - "Map Factor" i "Be-On-Road", niestety oba musiałem wywalić, dlaczego sie pozbyłem i korzystam z słabszego OsmAnd?, tak - ze względu na tą mało dokładną mapę OSM w którą są wyposażone te programy. Tak więc czyjeś recenzje że OSM jest "The Best", nic dla mnie, który już go wypróbował - nic nie znaczą.

Data: 2014-05-20 12:20:48
Autor: radekp@konto.pl
navteq
Tue, 20 May 2014 10:11:23 +0200, w
<537b0e21$0$2236$65785112@news.neostrada.pl>, Trybun <Ilich@jahu.com>
napisa³(-a):

ze wzglêdu na t± ma³o dok³adn± mapê OSM

Kiedy¶ chyba tak samo siê burzy³e¶, a wysz³o, ¿e pie******.

No, ale jak siê u¿ywa map sprzed 2008...

Data: 2014-05-20 15:48:44
Autor: Trybun
navteq
W dniu 2014-05-20 12:20, radekp@konto.pl pisze:
[...]

Mia³em powody, teraz ta¿ mam, ale muszê przyznaæ ¿e dzisiejszy widok mapy OSM mnie wrêcz zaszokowa³, kto¶ w stosunkowo krótkim czasie odwali³ kawa³ dobrej roboty, no, przynajmniej dla mojego rejonu. Wcze¶niej u¿ywaj±c jej do nawigacji pokazywa³a prawie ca³y czas ¿e jestem w szczerym polu. Poza brakiem dróg nie by³o równie¿ naniesionych wszystkich rond, itd.

Data: 2014-05-20 19:11:23
Autor: J.F
navteq
U¿ytkownik "Trybun"  napisa³
[...]

Tysiace amatorow maja swoja sile :-)

u¿ywaj±c jej do nawigacji pokazywa³a prawie ca³y czas ¿e jestem w szczerym polu. Poza brakiem dróg nie by³o równie¿ naniesionych wszystkich rond, itd.

No wiesz, jesli naprawde siegasz pamiecia do roku 2008, to projekt wtedy w zasadzie mozna powiedziec ze ledwo wystartowal.
Tzn niby sie zaczal w 2004, ale zanim zyskal popularnosc i zanim GPS stanialy, i zanim sie rozwinal  ...

Chyba ze masz troche pozniejsze wspomnienia - bylo zawirowanie ze zmiana licencji, i kasowanie danych. Trzeba bylo odbudowac.

J.

Data: 2014-05-26 16:12:35
Autor: Trybun
navteq
W dniu 2014-05-20 19:11, J.F pisze:
U¿ytkownik "Trybun"  napisa³
[...]

Trochê za wcze¶nie to powiedzia³em - mapa na stronie www znacznie ró¿ni siê od tych w programach nawigacyjnych dostêpnych w Google Play. Zachêcony widokiem tej na stronie www, postanowi³em pobraæ Be-on-road i wypróbowaæ, wyjazd w teren no i stare wróci³o - jadê ró¿nymi drogami a program ich nie widzi, za kapitalistyczne USA nie potrafi wyprowadziæ z lasu. Prze³±czam na mapê UMP w OsmAnd, klikniêcie na "Dom" i za moment g³os - " Jed¼ prosto, a nastêpnie, za kilometr skróæ w lewo"...

[...]

W 2008 jeszcze siê nawigacjami GPS nie interesowa³em. W podró¿y u¿ywa³em map papierowych.

Data: 2014-05-20 14:24:10
Autor: J.F
navteq
[...]

Ale kiedy to bylo ? Bo rozmawiamy teraz, OSM sie przez ten czas rozwijal, potem byla zmiana licencji i kasowanie danych, potem sie odbudowal ...

[...]

Zaraz - a Osmand to niby z jakiej mapy korzysta ?

Be-On-Road  ma teraz mape OSM 2014Q1 - i o takiej badz laskaw sie wypowiadac.

J.

Data: 2014-05-20 15:49:15
Autor: Trybun
navteq
W dniu 2014-05-20 14:24, J.F pisze:
[...]

Słuszna uwaga. Moje wiadomości nt. tej mapy pochodzą z przeszłości. Gdybym ja widział na krótko przed napisaniem posta krytykującego to raczej inna by była jego treść.

[...]

Domyślnie OsmAnd korzysta z map OSM (offline). Ja jednak nie pobieram tej mapy na urządzenie, a instaluje z innego serwisu mapę UMP.

Skoro tak piszesz, ja już jakiś czas temu odinstalowałem ten program.

Data: 2014-05-20 19:05:15
Autor: J.F
navteq
[...]

A, rozumiem - rozmawiamy o wyzszosci UMP nad OSM.

No coz, obecnie nie widze, zreszta chyba jakos obie grupy eksportowaly sobie dane.

Natomiast ... Polska OSM do osmanda ma wiecej MB niz Polska UMP do Osmanda ... ale moze to nic nie znaczy..

J.

Data: 2014-05-26 16:13:47
Autor: Trybun
navteq
W dniu 2014-05-20 19:05, J.F pisze:
[...]

Właśnie o tą wyższość UMP nad OSM chodzi. I prawdę mówiąc zupełnie nie ma co porównywać jeżeli priorytetem dla użytkownika jest sieć dróg.

Data: 2014-05-26 16:42:37
Autor: J.F
navteq
Użytkownik "Trybun"  napisaÅ‚ w wiadomoÅ›ci grup dyskusyjnych:53834c17$0$2143$65785112@news.neostrada.pl...
[...]

No coz - jedna droga w SÅ‚upcy to nie jest nawet 5%.
Patrze po tym OSM i nie widze brakujacych drog, ktore znam.
Znaczy sie pokrycie ma dosc dobre. W UMP pewnie tez czegos brakuje.

J.

Data: 2014-05-26 16:13:15
Autor: Trybun
navteq
[...]

Domyślnie z OSM, ale ja zamiast niej mam zainstalowaną mapkę UMPpcpl.

Teraz juz mogę o niej się wyrazić - mam ją w Be-on-road, i jedyne co widzę to niewielka poprawa na lepsze w dokładności.

Data: 2014-05-21 22:51:12
Autor: J.F.
navteq
Dnia Tue, 20 May 2014 10:11:23 +0200, Trybun napisa³(a):
Od zawsze opieram swoje zdanie na w³asnych do¶wiadczeniach czy prze¿yciach. Tak wiêc czyje¶ zapewniania ¿e jednak moje czarne nie jest czarne trafiaj± na zupe³nie niepodatny grunt. Mia³em zainstalowane nawet bardzo dobre programy nawigacyjne - "Map Factor" i "Be-On-Road",

A tak swoja droga - BeOnRoad - czeski.
MapFactor - czeski (adresu znalezc nie moge).
Sygic - slowacki.

Dziwne ...

J.

Data: 2014-05-21 23:22:35
Autor: Cavallino
navteq

U¿ytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisa³ w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:6qoinasdpe7w$.e4d2ynkk1s6$.dlg@40tude.net...
[...]

Ale dlaczego dziwne?
No i do kolekcji - I-go - wêgierski.

Data: 2014-05-22 17:37:56
Autor: J.F
navteq
[...]

To ze kazdy program ma jakis kraj pochodzenia, to oczywiscie nie dziwi.

Ale to ze na trzy darmowe programy dwa sa czeskie, to juz nieco zastanawia.

A Sygic gdzies tam blisko darmowosci sie kreci.

J.

Data: 2014-05-26 16:14:45
Autor: Trybun
navteq
W dniu 2014-05-21 22:51, J.F. pisze:
[...]

Nalecia³o¶ci komuszyzmu - ludzie nie zwyczajni nawet z kamienia wyci±gaæ pieni±dze;-) .

Data: 2014-06-11 08:35:41
Autor: J.F.
navteq
Użytkownik "J.F."  napisaÅ‚ w wiadomoÅ›ci
[...]

Ha - przyjdzie Nokie troche przeprosic - rondo juz jest.
A starej drogi juz nie ma.

Na OSM widze nowe drogi ktos juz zaczal wprowadzac, ale jeszcze nie przestawione.

J.

navteq