nawigacja dla kapelusznika - jaka?

Data: 2011-03-28 09:20:18
Autor: pwz
nawigacja dla kapelusznika - jaka?
Witam!

Mam problem w którego rozwiązaniu proszę BiSwK. Otóż muszę wybrać i kupić nawigację (GPS) samochodową dla starszego kierowcy. Kierowca kompletnie atechniczny, typowy kapelusznik, który bez mała gubi się na jednokierunkowej ulicy ;-)
Chodzi zatem o znalezienie dla niego takiej nawigacji, która:
a. będzie banalnie prosta w obsłudze,
b. będzie możliwie bezbłędnie i "intuicyjnie" (jak dla kapelusznika) prowadziła "za rękę" do celu,
c. no i oczywiście będzie miała możliwie aktualną mapę (wystarczy Polski), ale to chyba wiadomo samo przez się.

Będę wdzięczny za wskazówki, polecenia itd. dotyczące firmy/modelu nawigacji i ewentualnie miejsca zakupu (chętnie sklep w necie).

Pomożecie?
pwz

P.S. Nie jestem w żaden sposób związany z żadnym producentem nawigacji (oprócz tego, że sam mam takie urządzenie, ale nie jestem przekonany, czy ten model byłby dobry dla owego kapelusznika).
pwz

Data: 2011-03-28 02:18:45
Autor: Tatanka
nawigacja dla kapelusznika - jaka?
On 28 Mar, 09:20, pwz <p...@onet.eu> wrote:
Witam!

Mam problem w którego rozwi±zaniu proszê BiSwK. Otó¿ muszê wybraæ i
kupiæ nawigacjê (GPS) samochodow± dla starszego kierowcy. Kierowca
kompletnie atechniczny, typowy kapelusznik, który bez ma³a gubi siê na
jednokierunkowej ulicy ;-)

GARMIN, ktorys z niskich modeli.
Prostsze w obsludze niz Nokia 3310.

Data: 2011-03-28 21:59:27
Autor: kor_nick
nawigacja dla kapelusznika - jaka?
nie polecam garmina w tym konkretnym przypadku.
¿ona wziê³a nad morze i wyprowadzi³ j± na drogi boczne.

niskie modele maj± tylko 1 punkt po¶redni - to du¿y minus

Data: 2011-03-28 22:50:49
Autor: J_K_K
nawigacja dla kapelusznika - jaka?
U¿ytkownik "kor_nick" <celekNOSPAM@piasta.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:imqpb3$49o$1news.task.gda.pl...
nie polecam garmina w tym konkretnym przypadku.
¿ona wziê³a nad morze i wyprowadzi³ j± na drogi boczne.

Której mapy u¿ywa³a i jaki typ dróg i trasy mia³a ustawione ?

niskie modele maj± tylko 1 punkt po¶redni - to du¿y minus
Co ciekawe - Garmin Mobile XT (czyli na komórkê z Symbianem)
obs³uguje ich wiêcej.

Ale - z rêk± na sercu - kiedy ostatni raz by³ Ci potrzebny punkt po¶redni ;-) ?

Pzdr

JKK

Data: 2011-03-29 12:35:30
Autor: Agent
nawigacja dla kapelusznika - jaka?

U¿ytkownik "J_K_K" <j_k_kwytnijto@itotezpoczta.fm> napisa³ w wiadomo¶ci news:imqsb6$ik2$1speranza.aioe.org...
[...]

Mi prawie zawsze. We¼ np. jed¼ teraz DK1 przez W³oc³awek. Albo poprowad¼ trasê ¿eby by³a malownicza a nie autostradami bo nieraz tak wolê w niektórych krajach. Albo omiñ autostrade w S³owenii bo do niedawna nie po³aca³o sie za ni± p³aciæ ponad 30 Euro.
Jechaæ g³ównymi drogami to mo¿na z map± w skali 1:1000000.

Data: 2011-03-29 12:44:02
Autor: Cavallino
nawigacja dla kapelusznika - jaka?
U¿ytkownik "Agent" <wprzyjemski@onet.ue> napisa³ w wiadomo¶ci news:

Albo omiñ autostrade w S³owenii bo do niedawna nie po³aca³o sie za ni± p³aciæ ponad 30 Euro.

A teraz siê op³aca?
Czy cenê zmniejszyli.

A zamiast wprowadzania punktów po¶rednich wystarczy³o w tym celu odznaczyæ akceptowanie p³atnych dróg na granicy.

Data: 2011-03-29 16:10:21
Autor: radekp@konto.pl
nawigacja dla kapelusznika - jaka?
Tue, 29 Mar 2011 12:44:02 +0200, w
<4d91b7f3$0$2443$65785112@news.neostrada.pl>, "Cavallino"
<cavallinoBEZ-SPAMU@konto.pl> napisa³(-a):

[...]

Podoba mi siê to polecanie Garmina -- bez s³owem wspominania z jak± map± :).

Data: 2011-03-29 19:34:34
Autor: J_K_K
nawigacja dla kapelusznika - jaka?
U¿ytkownik <radekp@konto.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:e0q3p613n32b2oiersump73aj15q9f82ns4ax.com...
[...]

-- -- -- -- -- --
A masz jak±¶ alternatywê ;-) ?
(jesli chodzi o PL)

Pzdr

JKK

Data: 2011-03-29 19:45:33
Autor: radekp@konto.pl
nawigacja dla kapelusznika - jaka?
Tue, 29 Mar 2011 19:34:34 +0200, w <imt579$ksl$2@speranza.aioe.org>, "J_K_K"
<j_k_kwytnijto@itotezpoczta.fm> napisa³(-a):

[...]

Z map Garmina czy ogólnie z nawigacji?

W Garminie pocz±tkuj±cy wpadnie w pop³och, je¿eli zacznie wpisywaæ adres. Bo
pewnie dalej trzeba na dwa sposoby w zalezno¶ci co siê szuka :).

Data: 2011-03-29 19:36:33
Autor: J_K_K
nawigacja dla kapelusznika - jaka?
U¿ytkownik "Agent" <wprzyjemski@onet.ue> napisa³ w wiadomo¶ci news:imscli$rfi$1news.onet.pl...

Jechaæ g³ównymi drogami to mo¿na z map± w skali 1:1000000.

Albo z kartk± papieru ;-)
Ja je¿d¿ê z regu³y krótkimi
i po¶rednie to tak z 1x na rok u¿ywam ;-)

Pzdr

JKK

Data: 2011-03-28 09:42:43
Autor: Mirek Ptak
nawigacja dla kapelusznika - jaka?
Dnia 2011-03-28 09:20,  *pwz* napisa³, a mnie co¶ podkusi³o, ¿eby odpisaæ:
Chodzi zatem o znalezienie dla niego takiej nawigacji, która:
a. bêdzie banalnie prosta w obs³udze,

TomTom

b. bêdzie mo¿liwie bezb³êdnie i "intuicyjnie" (jak dla kapelusznika)
prowadzi³a "za rêkê" do celu,

TomTom

c. no i oczywi¶cie bêdzie mia³a mo¿liwie aktualn± mapê (wystarczy
Polski), ale to chyba wiadomo samo przez siê.

AutoMapa, ale automatycznie bêdzie to niezgodne z punktem a. i b., dlatego tez TomTom :)

Urz±dzenie najlepiej z serii GO, mo¿e byæ nawet jakie¶ starsze, da siê upolowaæ stare sztuki z serii Go x20 lub x30 (np. GO 720) w sklepach. Nowe urz±dzenie ma gwarancjê najnowszych map przez 30 dni od dnia pod³±czenia do sieci.

Pozdrawiam - Mirek
President Herbert *old* on board :)
kolczan( a t )dronet(kropek) p l

Data: 2011-03-28 09:49:32
Autor: J_K_K
nawigacja dla kapelusznika - jaka?
U¿ytkownik "Mirek Ptak" <nieprawdziwy@nieprawdziwy.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:impe5k$2mo$1news.onet.pl...
dlatego tez TomTom :)
Nowe urz±dzenie ma gwarancjê najnowszych map przez 30 dni od dnia pod³±czenia do sieci.

A kto jest autorem map siedz±cych w Tom Tom ?
Bo jak Navteq, to to nie s± mapy dla kapelusznika.
(chyba, ¿e ma UAZ'a :-)

Mnie osobi¶cie najbardziej pasuje MapaMap / GP Mapa.

Pzdr

JKK

Data: 2011-03-28 10:17:44
Autor: Mirek Ptak
nawigacja dla kapelusznika - jaka?
Dnia 2011-03-28 09:49,  *J_K_K* napisa³, a mnie co¶ podkusi³o, ¿eby odpisaæ:

dlatego tez TomTom :)
Nowe urz±dzenie ma gwarancjê najnowszych map przez 30 dni od dnia
pod³±czenia do sieci.

A kto jest autorem map siedz±cych w Tom Tom ?

Tele Atlas (TomTom jest jego w³a¶cicielem)

Bo jak Navteq, to to nie s± mapy dla kapelusznika.
(chyba, ¿e ma UAZ'a :-)

Mapy to jedno - interfejs to drugie :)

Data: 2011-03-28 11:23:39
Autor: Agent
nawigacja dla kapelusznika - jaka?

U¿ytkownik "J_K_K" <j_k_kwytnijto@itotezpoczta.fm> napisa³ w wiadomo¶ci news:impeia$313$1speranza.aioe.org...
[...]

Ale to Navteq odpowiada za kategoryzacjê dróg czy sama nawiagacja? Bo mam tak w Nokia Maps gdzie mimo zaznaczenie omijania dróg gruntowych prowadzi mnie w las albo w pole, natomiast samo pokrycie dróg jest ca³kiem dobre bo nieraz ¶miga³em tymi le¶nymi dorgami i dziwi³em siê ze sa na mapie.

Data: 2011-03-28 11:30:18
Autor: J_K_K
nawigacja dla kapelusznika - jaka?
U¿ytkownik "Agent" <wprzyjemski@onet.ue> napisa³ w wiadomo¶ci news:impk2u$qh8$1news.onet.pl...

[...]

Dok³adnie jest tak jak piszesz - mapy Nokii to mapy Navteqa.
Plus dodatkowo czasami na prom, mimo, ¿e jest niby odhaczony.

Na tej samej komórce (N82 czy N8) GP mapa radzi sobie bez problemu
z "odhaczonymi" rzeczami.

Pzdr

JKK

Data: 2011-03-28 11:41:00
Autor: Agent
nawigacja dla kapelusznika - jaka?

U¿ytkownik "J_K_K" <j_k_kwytnijto@itotezpoczta.fm> napisa³ w wiadomo¶ci news:impkf9$g69$1speranza.aioe.org...
[...]

Czyli podsumowuj±c skoro GP mapa tez jest od Navteq'a to Nokia Maps ma co¶ zwalone skoro inne nawigacje oparte o te same mapy dobrze odró¿niaj± drogê poln± od asfaltu, tak?

Data: 2011-03-28 11:50:52
Autor: J_K_K
nawigacja dla kapelusznika - jaka?
U¿ytkownik "Agent" <wprzyjemski@onet.ue> napisa³ w wiadomo¶ci news:impl3d$uqv$1news.onet.pl...

[...]

Nie - GP Mapa to Mapa Map dla Garmina od Imagisu.

To Navteq (pod ró¿nymi postaciami) nie odró¿nia drogi n-tej kategorii gruntowej od asfaltowej.
Natomiast, jako ¿e nic w przyrodzie nie ginie, ma ich zdecydowanie wiêcej :-)
(polne, le¶ne, etc.)

Pzdr

JKK

Data: 2011-03-28 12:00:49
Autor: Agent
nawigacja dla kapelusznika - jaka?

U¿ytkownik "J_K_K" <j_k_kwytnijto@itotezpoczta.fm> napisa³ w wiadomo¶ci news:impllr$ir5$1speranza.aioe.org...
[...]

Dziêki, bêdê wiedzia³ czym siê kierowaæ.

Data: 2011-03-28 12:27:36
Autor: J_K_K
nawigacja dla kapelusznika - jaka?
U¿ytkownik "Agent" <wprzyjemski@onet.ue> napisa³ w wiadomo¶ci news:impm8j$4fj$1news.onet.pl...

[...]

Mapy Navteqa w sieci to np. map24.
Pozostali te¿ wystêpuj± - np. Targeo (Automapa),
MapGo (MapaMap).

Pzdr

JKK

Data: 2011-03-28 12:45:38
Autor: Agent
nawigacja dla kapelusznika - jaka?

U¿ytkownik "J_K_K" <j_k_kwytnijto@itotezpoczta.fm> napisa³ w wiadomo¶ci news:impnqm$nqd$1speranza.aioe.org...
[...]

Kurcze, próbujê sobie to jako¶ dalej pouk³adaæ tzn. skojarzyæ dostawcê map z kategoryzacj± dróg i obliczaniem trasy. Bo je¶li kategoryzacja bêdzie z³a to i obliczanie trasy (np najszybasza, najkrótsza) bêdzie kula³o. Piszesz ze GP Mapa od Garmina jest od Imagisu, z kolei jak sprzwdzi³em na stronie Garmin City Navigator opiera siê o mapy Navteqa. Trochê przeje¼dzi³em km na tym ostatnim i poza ciê¿kim interfejsem jecha³ nawet ok. Nie wykazywa³ nigdy tendencji do wje¿d¿ania w pole czy las a wiêc kategoryzacja dróg musia³a dzia³aæ. Inny test przeprowadzi³em na identycznej trasie do Warszawy. Garmin poprowadzi³ mnie tak ¿e skrêci³em dwa razy w prawo i by³em na miejscu, z Noki± Maps krêci³em siê po Warszawie d³u¿szy czas zaliczaj±c znacznie wiêcej skrzy¿owañ. Takze t± z³± kategoryzacjê dróg Navteqa trzeba by jeszcze zweryfikowaæ ale na to trzeba czasu i kasy.

Data: 2011-03-28 13:12:42
Autor: J_K_K
nawigacja dla kapelusznika - jaka?
U¿ytkownik "Agent" <wprzyjemski@onet.ue> napisa³ w wiadomo¶ci news:imposk$fnp$1news.onet.pl...

[...]

Ja najczê¶ciej je¿d¿ê "najkrótszymi" raczej po drogach lokalnych
i prawdopodobnie wtedy Navteq  g³upieje - przynajmniej te, które ja mia³em
- 2007 do Mediona, 2009 do Navigona i 2010 do Nokii.

Pzdr

JKK

Data: 2011-03-29 16:07:55
Autor: radekp@konto.pl
nawigacja dla kapelusznika - jaka?
Mon, 28 Mar 2011 12:45:38 +0200, w <imposk$fnp$1@news.onet.pl>, "Agent"
<wprzyjemski@onet.ue> napisa³(-a):

Mapa od Garmina jest od Imagisu, z kolei jak sprzwdzi³em na stronie Garmin City Navigator opiera siê o mapy Navteqa.

Na Garmina masz mapy Polski od Navteq (City Navigator) oraz Imagisu (GP Mapa).
GPMapa jest zdecydowanie lepsza, ale niestety ju¿ nie jest kontynuowana.
Zostaje City Nav., który jest do bani.

Data: 2011-03-29 19:52:00
Autor: Micha³ Baszyñski

i darmowe UMP (http://ump.waw.pl), które wcale takie z³e nie jest

--
Pozdr.
Micha³

Data: 2011-03-28 12:34:28
Autor: Cavallino
[...]

Navteq.
I dziêki temu potem siê t³umacz±, ¿e winna nawigacja, bo siê nie pozna³a na jego przem±drych kategoriach. ;-)

Data: 2011-03-29 16:05:32
Autor: radekp@konto.pl
nawigacja dla kapelusznika - jaka?
Mon, 28 Mar 2011 09:49:32 +0200, w <impeia$313$1@speranza.aioe.org>, "J_K_K"
<j_k_kwytnijto@itotezpoczta.fm> napisa³(-a):

Mnie osobi¶cie najbardziej pasuje MapaMap / GP Mapa.

Mapamap bêdzie _zdecydowanie_ najlepsza dla takiego u¿ytkownika.

Propozycjê TomToma mo¿na potraktowaæ jedynie humorystycznie -- proponujê z ni±
poczekaæ do 1.IV :>.

Data: 2011-03-28 10:09:54
Autor: MM
nawigacja dla kapelusznika - jaka?
Dnia 28-03-2011 o 09:20:18 pwz <pwz@onet.eu> napisa³(a):

[...]

Bêdê wdziêczny za wskazówki, polecenia itd. dotycz±ce firmy/modelu  nawigacji i ewentualnie miejsca zakupu (chêtnie sklep w necie).

Pomo¿ecie?

Wydaje mi siê ¿e nawigacja MIO MOOV by³a prosta, bez wodotrysków jakie ma  np iG0 8

Data: 2011-03-28 13:31:13
Autor: LEPEK
nawigacja dla kapelusznika - jaka?
W dniu 2011-03-28 10:09, MM pisze:
bez wodotrysków jakie
ma np iG0 8

Dok³adnie. iGO omijaj, bo tam ilo¶æ mo¿liwych ustawieñ, czy mnogo¶æ mo¿liwo¶ci wy¶wietlanych funkcji czasem nawet mnie zabija, a nie uwa¿am siê za atechnicznego.

Pozdr,
--
L E P E K    Pruszcz   Gdañski
no_spam/maupa/poczta/kropka/fm

Data: 2011-03-28 13:33:35
Autor: Cavallino
nawigacja dla kapelusznika - jaka?
U¿ytkownik "LEPEK" <nobody@nowhere.net> napisa³ w wiadomo¶ci news:4d907186$1news.home.net.pl...
[...]

Wystarczy nie wchodziæ do ustawieñ i problem z g³owy.

Data: 2011-03-28 13:57:32
Autor: LEPEK
W dniu 2011-03-28 13:33, Cavallino pisze:

Wystarczy nie wchodziæ do ustawieñ i problem z g³owy.

Ilo¶æ przycisków/ikonek dostêpnych zaraz po odpaleniu jest du¿a, ikonki te malutkie, ilo¶æ danych o prêdko¶ci, wysoko¶ci, ¶rednich itp. przyt³aczaj±ca, kursor spe³nia kilka funkcji w zale¿no¶ci od tego, czy klikamy na widoku mapy, czy na widoku kokpitu i ile razy w niego ciepniemy, perspektywa wy¶wietlania sama siê zmienia w zale¿no¶ci od odleg³o¶ci od ró¿nych punktów, itd...
To wszystko da siê oczywi¶cie poustawiaæ (choæ czasem moje urz±dzenie - GoClever - ma humory i uwa¿a, ¿e jego ustawienia s± "lepsze") i jest nawet przydatne, ale kapelusznikowi to siê nie spodoba.

Pozdr,

Data: 2011-03-28 14:18:55
Autor: Cavallino
nawigacja dla kapelusznika - jaka?
U¿ytkownik "LEPEK" <nobody@nowhere.net> napisa³ w wiadomo¶ci news:4d9077b2$1news.home.net.pl...
[...]

Znaczy ile ich masz?
Bo u mnie s± chyba 3 naraz, wiêcej nie idzie wy¶wietliæ.
Ale mo¿e mam jak±¶ star± wersjê.

Ale to oczywi¶cie prawda, ¿e poprzednia wersja (2006?) by³a ³atwiejsza w obs³udze - mo¿na powiedzieæ ¿e wzorcowa.

Data: 2011-03-28 20:32:22
Autor: Mako
[...]

Go³e Igo8 ma 3 przyciski na krzy¿ i nie da siê tego u¿ywaæ. Pewnie mówisz o skórce do Igo8 'gurjon' która jest zbyt przekombinowana i te¿ sie nie da tego u¿ywaæ. Trzeba wypo¶rodkowaæ - spróbuj 'Basic skin' - pro¶ciej siê chyba nie da.

M.

Data: 2011-03-28 10:48:35
Autor: ArekM
[...]

Polski), ale to chyba wiadomo samo przez siÄ™.

Będę wdzięczny za wskazówki, polecenia itd. dotyczące firmy/modelu
nawigacji i ewentualnie miejsca zakupu (chętnie sklep w necie).

Pomożecie?

Swego czasu miałem identyczny problem. Wybrałem Garmina 250W.

Osoba, która go używała, mimo zerowego, lub minimalnego obycia z komputerami, telefonami komórkowymi i innymi gadzetami świetnie sobie z nim dawała rade.

--
PozdrawiAM!
WRX/240KM

Data: 2011-03-28 11:26:43
Autor: Agent

Użytkownik "ArekM" <arkadiusz_matuszak@jakismail.com> napisał w wiadomości news:impi0v$jrg$1inews.gazeta.pl...

[...]

Ja mam garmina w komórce. Używałem tez w dedykowanym urządzeniu. W obu przypadkach sam system był bardzo nieintuicyjny i wolny. Za to chwalę Garmina za dobre obliczanie tras.

Data: 2011-03-28 11:39:30
Autor: Tadeusz
nawigacja dla kapelusznika - jaka?

Użytkownik "pwz" <> napisał w wiadomości ...

Pomożecie?

pomożecie :)

ja też doradzam Ci TomTom, jako najbardziej intuicyjnego w obsłudze
Sam używam TomTom ONE XL i sobie chwalę :)

PS: gdybyś był zainteresowany to akurat mam do sprzedania
TomTom XL nieużywany, kompletny, na gwarancji
Mogę np. wystawić na Allegro

Tadeusz

Data: 2011-03-28 12:36:07
Autor: Cavallino
Użytkownik "Tadeusz" <t@spam-nie.onet.pl> napisał w wiadomości news:impl1r$r12$1pippin.nask.net.pl...

Użytkownik "pwz" <> napisał w wiadomości ...

Pomożecie?

pomożecie :)

ja też doradzam Ci TomTom, jako najbardziej intuicyjnego w obsłudze

Dla mnie byl najbardziej nieintuicyjny.

Ale że nie jestem ani kapelusznikiem, ani komputerowym total lamerem, to dopuszczam możliwość że dla kapelusznika będzie odwrotnie - oni wszystko mają odwrotnie.

Data: 2011-03-28 13:25:59
Autor: Mirek Ptak
nawigacja dla kapelusznika - jaka?
Dnia 2011-03-28 12:36,  *Cavallino* napisa³, a mnie co¶ podkusi³o, ¿eby odpisaæ:

ja te¿ doradzam Ci TomTom, jako najbardziej intuicyjnego w obs³udze

Dla mnie byl najbardziej nieintuicyjny.

Ale ¿e nie jestem ani kapelusznikiem, ani komputerowym total lamerem, to
dopuszczam mo¿liwo¶æ ¿e dla kapelusznika bêdzie odwrotnie - oni wszystko
maj± odwrotnie.

Widzê postêp ;)

Data: 2011-03-28 13:32:30
Autor: Cavallino
nawigacja dla kapelusznika - jaka?
U¿ytkownik "Mirek Ptak" <nieprawdziwy@nieprawdziwy.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:impr87$gpb$2news.onet.pl...
[...]

Mylisz siê - zawsze zdawa³em sobie sprawê, ¿e zupe³nie inni ludzie mog± mieæ zupe³nie inne do¶wiadczenia i reakcje.

Data: 2011-03-28 16:11:23
Autor: Marcin 'Yans' Bazarnik
On 2011-03-28 12:36, Cavallino wrote:
U¿ytkownik "Tadeusz" <t@spam-nie.onet.pl> napisa³ w wiadomo¶ci
ja te¿ doradzam Ci TomTom, jako najbardziej intuicyjnego w obs³udze

Dla mnie byl najbardziej nieintuicyjny.

No w³a¶nie. Te¿ bym go tak oceni³.

--
pozdrawiam,
Marcin 'Yans' Bazarnik

Data: 2011-03-29 16:15:24
Autor: radekp@konto.pl
nawigacja dla kapelusznika - jaka?
Mon, 28 Mar 2011 12:36:07 +0200, w
<4d906498$0$2437$65785112@news.neostrada.pl>, "Cavallino"
<cavallinoBEZ-SPAMU@konto.pl> napisa³(-a):

> ja te¿ doradzam Ci TomTom, jako najbardziej intuicyjnego w obs³udze

Dla mnie byl najbardziej nieintuicyjny.

Co do inuicyjno¶ci TomToma to wystarczy spróbowaæ wpisaæ jak±¶ nazwê typu
"Sosnowskiego". Jak nie wiesz, ¿e by³ genera³em to za ch nie znajdziesz, bo:
- w bazie jest wpisany jako "Gen. XXX Sosnowski"
- TomTom szuka po pocz±tku nazwy

Ale ¿e nie jestem ani kapelusznikiem, ani komputerowym total lamerem, to dopuszczam mo¿liwo¶æ ¿e dla kapelusznika bêdzie odwrotnie - oni wszystko maj± odwrotnie.

TomToma nale¿y unikaæ ze wzglêdu na totaln± zlewkê je¿eli chodzi o aktualizacjê
map.

Data: 2011-03-30 07:59:22
Autor: Mirek Ptak
nawigacja dla kapelusznika - jaka?
Dnia 2011-03-29 16:15,  *radekp@konto.pl* napisa³, a mnie co¶ podkusi³o, ¿eby odpisaæ:

[...]

W 90% bzdury - zdarza siê taki b³±d na niektórych mapach, ale to co najmniej rzadko. U mnie na Go 920 nie ma go od co najmniej kilku wydañ map.

[...]

http://pdaclub.pl/forum/tomtom/braki-i-bledy-map-8-65/
Polecam zwróciæ uwagê na posty usera teleatlas. Podej¶cie siê zmieni³o i to znacznie.

Data: 2011-03-30 18:51:17
Autor: radekp@konto.pl
nawigacja dla kapelusznika - jaka?
Wed, 30 Mar 2011 07:59:22 +0200, w <imugrq$k40$1@news.onet.pl>, Mirek Ptak
<nieprawdziwy@nieprawdziwy.pl> napisa³(-a):

> [...]

W 90% bzdury - zdarza siê taki b³±d na niektórych mapach, ale to co najmniej rzadko. U mnie na Go 920 nie ma go od co najmniej kilku wydañ map.

Czyli przy nazwach 2-cz³onowych nie znajdziemy bez kombinacji tylko 1 na 10
ulic? Fajnie :>.

> [...]

http://pdaclub.pl/forum/tomtom/braki-i-bledy-map-8-65/
Polecam zwróciæ uwagê na posty usera teleatlas. Podej¶cie siê zmieni³o i to znacznie.

Czytam: "3. zmiany na krajówkach i autostradach w zasadzie ogarniamy i
wprowadzamy z wyprzedzeniem,"

Hahahaha. To czekam a¿ najpierw ogarn± ostatnie 15 lat we Wroc³awiu.

Data: 2011-03-31 07:50:32
Autor: Mirek Ptak
nawigacja dla kapelusznika - jaka?
Dnia 2011-03-30 18:51,  *radekp@konto.pl* napisa³, a mnie co¶ podkusi³o, ¿eby odpisaæ:

[...]

Czytaj ze zrozumieniem - *na niektórych mapach*. Zreszt± zwykle w nastêpnym wydaniu tego problemu ju¿ nie ma.

[...]

Naprawdê nie musisz - AM ma wszystkie drogi - nawet te których nie ma :)

Data: 2011-03-28 13:17:18
Autor: Marek Dyjor
pwz wrote:
[...]

na czort mu nawigacja?

Data: 2011-03-28 13:26:39
Autor: Cavallino
Użytkownik "Marek Dyjor" <mdyjor@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:impqo1$okb$1news.onet.pl...
pwz wrote:
[...]

Pewnie właśnie po to aby się nie zgubił jak pojedzie gdzieś dalej.
Ale fakt - w takim przypadku bilet na autobus to lepsze rozwiÄ…zanie.

Data: 2011-03-28 13:40:50
Autor: Marek Dyjor
pwz wrote:
[...]

ja tam czuję wielkie kłopoty dla reszty userów drogi z połączenia kapelusznika z nawigacją.

Patrząc jakim strupem są niby sprawne osoby gadające podczas jazdy przez komórki.

Data: 2011-03-28 15:30:22
Autor: Robson
nawigacja dla kapelusznika - jaka?
Patrz±c jakim strupem s± niby sprawne osoby gadaj±ce podczas jazdy przez
komórki.

¯onie ma³o na skrzy¿owaniu nie przydzwoni³ policjant w radiowozie kieruj±c jedn± rêka - w drugiej mia³ komórkê. Ale komórka to pryszcz. Dzisiaj w Lublinie na Jana Paw³a II jecha³ kretyn nissanem micr± ¶rodkowym z trzech pasów na kierownicy po³o¿y³ gazetê  i j± czyta³.

Data: 2011-03-28 18:14:51
Autor: JanKo
nawigacja dla kapelusznika - jaka?
Agent pwz nadaje:
kompletnie atechniczny, typowy kapelusznik

Skoro "kompletnie atechniczny" to po co chcesz starszemu człowiekowi wpychać techniczne urządzenie i to raczej z tych bardziej skomplikowanych w obsłudze?

Kup papierowy atlas. Obaj lepiej na tym wyjdziecie.

Data: 2011-03-29 02:41:59
Autor: Przemek V
nawigacja dla kapelusznika - jaka?
On 28 Mar, 18:14, "JanKo" <b...@maila.tu> wrote:
Agent pwz nadaje:

> kompletnie atechniczny, typowy kapelusznik

Skoro "kompletnie atechniczny" to po co chcesz starszemu cz³owiekowi
wpychaæ techniczne urz±dzenie i to raczej z tych bardziej
skomplikowanych w obs³udze?

Kup papierowy atlas. Obaj lepiej na tym wyjdziecie.

Mia³em podobny dylemat i ojcu, który ma 75 lat i jest zupe³nie
atechniczny komputerowo kupi³em TomToma w³a¶nie. Na razie na powa¿nie
korzysta³ tylko w zesz³y weekend na trasie z Warszawy do Krakowa,
która zbyt trudna nie jest wiêc jedynie po Krakowie mo¿e by³o trochê
kluczenia. Wróci³ zadowolony. Ale kapeluszem nie jest, raczej fanem
motoryzacji, mapy i atlasy potrafi czytaæ i dalej je¼dzi tak jak 40
lat temu czyli dobrze. Natomiast logiki rzeczy typu Windows i
generalnie pecetów raczej nie kojarzy.

Data: 2011-03-30 10:46:32
Autor: niusy.pl
nawigacja dla kapelusznika - jaka?

Użytkownik "JanKo" <bez@maila.tu>

kompletnie atechniczny, typowy kapelusznik

Skoro "kompletnie atechniczny" to po co chcesz starszemu człowiekowi wpychać techniczne urządzenie i to raczej z tych bardziej skomplikowanych w obsłudze?

Dlatego szuka prostej w obsłudze nawigacji.

Kup papierowy atlas. Obaj lepiej na tym wyjdziecie.

Nie lepiej kompas ?

Data: 2011-03-29 16:17:11
Autor: radekp@konto.pl
nawigacja dla kapelusznika - jaka?
Mon, 28 Mar 2011 09:20:18 +0200, w <impcrk$spa$1@news.onet.pl>, pwz
<pwz@onet.eu> napisa³(-a):

[...]

Dodam jeszcze, ¿e mo¿na poleciæ AM 6.8 i Trasê £atw±, chyba stworzon± dla
takich kierowców (unika lewoskrêtów itp.).

Tylko trzeba mu w³±czyæ Menu Proste, coby krzywdy sobie nie zrobi³ :).

Data: 2011-03-29 16:18:32
Autor: radekp@konto.pl
[...]

I jeszcze czego unikaæ: TomToma oraz programów z mapami Navteqa i Emapy.

Data: 2011-03-29 15:34:36
Autor: Waldek Godel
nawigacja dla kapelusznika - jaka?
Dnia Tue, 29 Mar 2011 16:18:32 +0200, radekp@konto.pl napisa³(a):

I jeszcze czego unikaæ: TomToma oraz programów z mapami Navteqa i Emapy.

Ciekawe po ilu grupach bêdziesz jeszcze te bajki rozsiewa³.
Najlepiej poleæ Automapê na ajfona, tam przynajmniej nie ma problemu z
mapami (bo sporej czê¶ci osób nie dzia³a wcale)

--
Pozdrowienia, Waldek Godel
Nie pytaj, co rz±d mo¿e zrobiæ dla ciebie.

Data: 2011-03-29 17:54:19
Autor: radekp@konto.pl
nawigacja dla kapelusznika - jaka?
Tue, 29 Mar 2011 15:34:36 +0100, w <1z2dpjv2o63m.dlg@lepper.institute.com>,
Waldek Godel <nospam@orangegsm.info> napisa³(-a):

Dnia Tue, 29 Mar 2011 16:18:32 +0200, radekp@konto.pl napisa³(a):

> I jeszcze czego unikaæ: TomToma oraz programów z mapami Navteqa i Emapy.

Ciekawe po ilu grupach bêdziesz jeszcze te bajki rozsiewa³.

Co jest bajk±? Bo chyba nie odró¿niasz bajki od rady?

Data: 2011-03-29 17:10:13
Autor: Waldek Godel
nawigacja dla kapelusznika - jaka?
Dnia Tue, 29 Mar 2011 17:54:19 +0200, radekp@konto.pl napisa³(a):

I jeszcze czego unikaæ: TomToma oraz programów z mapami Navteqa i Emapy.

Ciekawe po ilu grupach bêdziesz jeszcze te bajki rozsiewa³.

Co jest bajk±? Bo chyba nie odró¿niasz bajki od rady?

Proste pytanie - na jakiej wersji map Tomtoma swoje rzekomo rozs±dne
porady?
Kiedy ostatnio i gdzie sprawdza³e¶ pokrycie map Navteqa?

Data: 2011-03-29 18:20:01
Autor: radekp@konto.pl
nawigacja dla kapelusznika - jaka?
Tue, 29 Mar 2011 17:10:13 +0100, w <6ezj5q3gycox.dlg@lepper.institute.com>,
> [...]

Dnia Tue, 29 Mar 2011 17:54:19 +0200, radekp@konto.pl napisa³(a):

Proste pytanie - na jakiej wersji map Tomtoma swoje rzekomo rozs±dne

Heh?

Kiedy ostatnio i gdzie sprawdza³e¶ pokrycie map Navteqa?

W styczniu/lutym. I? Pokrycia Navteqa ja nie czepiam siê, jest bardzo dobre.
Szkoda, ¿e tylko pokrycie i aktualno¶æ.

Data: 2011-03-29 17:25:16
Autor: Waldek Godel
nawigacja dla kapelusznika - jaka?
Dnia Tue, 29 Mar 2011 18:20:01 +0200, radekp@konto.pl napisa³(a):

Proste pytanie - na jakiej wersji map Tomtoma swoje rzekomo rozs±dne
porady?

Heh?

na jakiej wersji map Tomtoma opierasz swoje porady, ¿eby unikaæ TomToma.
To chyba proste pytanie, prawda?

Kiedy ostatnio i gdzie sprawdza³e¶ pokrycie map Navteqa?

W styczniu/lutym. I? Pokrycia Navteqa ja nie czepiam siê, jest bardzo dobre.
Szkoda, ¿e tylko pokrycie i aktualno¶æ.

"I jeszcze czego unikaæ: (..) programów z mapami Navteqa "

to nie jest czepianie siê?

Data: 2011-03-29 19:21:16
Autor: radekp@konto.pl
nawigacja dla kapelusznika - jaka?
Tue, 29 Mar 2011 17:25:16 +0100, w <1oe80x5yb4whr$.dlg@lepper.institute.com>,
> [...]

Dnia Tue, 29 Mar 2011 18:20:01 +0200, radekp@konto.pl napisa³(a):

na jakiej wersji map Tomtoma opierasz swoje porady, ¿eby unikaæ TomToma.

To trzeba je zadaæ, najlepiej poprawnie. Na ka¿dej, z naciskiem na ostatni±.

Tak. Bo mapy s± do bani.

Data: 2011-03-29 18:38:05
Autor: Waldek Godel
nawigacja dla kapelusznika - jaka?
Dnia Tue, 29 Mar 2011 19:21:16 +0200, radekp@konto.pl napisa³(a):

na jakiej wersji map Tomtoma opierasz swoje porady, ¿eby unikaæ TomToma.
To chyba proste pytanie, prawda?

To trzeba je zadaæ, najlepiej poprawnie. Na ka¿dej, z naciskiem na ostatni±.

czyli konkretnie, któr± wersjê sprawdza³e¶?

"I jeszcze czego unikaæ: (..) programów z mapami Navteqa "

to nie jest czepianie siê?

Tak. Bo mapy s± do bani.

W³a¶nie na w³a¶ciwej grupie wykaza³em ci, ¿e s± lepsze ni¿ mapy google i
równie dobre jak mapy Geosystems. Wiêc co jest do bani?

Data: 2011-03-29 20:05:55
Autor: radekp@konto.pl
nawigacja dla kapelusznika - jaka?
Tue, 29 Mar 2011 18:38:05 +0100, w <17higm8ewr716.dlg@lepper.institute.com>,
Waldek Godel <nospam@orangegsm.info> napisa³(-a):

Dnia Tue, 29 Mar 2011 19:21:16 +0200, radekp@konto.pl napisa³(a):

czyli konkretnie, któr± wersjê sprawdza³e¶?

Numerek? Nie mam okazji go do¶wiadczyæ, Igo nie podaje. A ¿e nie mam przy sobie
navi, to zgadujê, ¿e to by³o Q4/2010.

Ale w sumie nie potrzebujê go znaæ -- jest dostêpna te¿ online.

A i to nie jest potrzebne, wystarczy wej¶æ na w³a¶ciwe forum i poczytaæ czego
znowu nie ma.

W³a¶nie na w³a¶ciwej grupie wykaza³em ci, ¿e s± lepsze ni¿ mapy google i
równie dobre jak mapy Geosystems. Wiêc co jest do bani?

"Równie dobre co mapy Geosystems"? Nie wiem co bierzesz, ale zmieñ na l¿ejsze.
Pod wzglêdem aktualizacji s± za Geosystems, choæ niewiele.

Na drugiej grupie jedyne co wykaza³e¶, to ¿e masz pojêcia o przebiegu DK5.
Tak nawiasem to to o czym nie wiesz, to na mapach Navteqa istnieje, ale je¼dziæ
nie mo¿na (oznaczone jako "w budowie").

Co do bani? Kategoryzacja dróg, restrykcje, a nawet numeracja. Plus, ¿e staraj±
siê nadrobiæ zaleg³o¶ci, ale do map Geosystems czy Imagisu to im wci±¿ daleko
jak st±d do ksiê¿yca.

Data: 2011-03-29 19:31:48
Autor: Waldek Godel
nawigacja dla kapelusznika - jaka?
Dnia Tue, 29 Mar 2011 20:05:55 +0200, radekp@konto.pl napisa³(a):

Co do bani? Kategoryzacja dróg, restrykcje, a nawet numeracja. Plus, ¿e staraj±
siê nadrobiæ zaleg³o¶ci, ale do map Geosystems czy Imagisu to im wci±¿ daleko
jak st±d do ksiê¿yca.

Fakt, nie ¿aden program z tymi mapami skakaæ z mostu, jak to przez wiele
lat robi³a Automapa

Data: 2011-03-29 21:45:41
Autor: Axel

"Waldek Godel" <nospam@orangegsm.info> wrote in message news:ilhffk36sc74$.dlglepper.institute.com...
[...]

Waldus, czyzbys juz z powodu emigracji zaczal pisac posty po angielsku i tlumaczysz je na polski uzywajac googlowego translatora? :-P

--
Axel

Data: 2011-03-29 21:16:47
Autor: Waldek Godel
nawigacja dla kapelusznika - jaka?
Dnia Tue, 29 Mar 2011 21:45:41 +0200, Axel napisa³(a):

Waldus, czyzbys juz z powodu emigracji zaczal pisac posty po angielsku i tlumaczysz je na polski uzywajac googlowego translatora? :-P

Nie, dzieciak przeszkadza i czasem nie zauwa¿ê, ¿e zamiast backspace
wciskam ctrl+backspace

Data: 2011-03-30 18:57:09
Autor: radekp@konto.pl
nawigacja dla kapelusznika - jaka?
Tue, 29 Mar 2011 19:31:48 +0100, w <ilhffk36sc74$.dlg@lepper.institute.com>,
> [...]

> jak st±d do ksiê¿yca.

Fakt, nie ¿aden program z tymi mapami skakaæ z mostu, jak to przez wiele

Widzê, ¿e skoñczy³y siê argumenty.

Data: 2011-03-30 18:31:36
Autor: Waldek Godel
nawigacja dla kapelusznika - jaka?
Dnia Wed, 30 Mar 2011 18:57:09 +0200, radekp@konto.pl napisa³(a):

Widzê, ¿e skoñczy³y siê argumenty.

Co ty wiesz o argumentach?
Argumentem by³aby informacja o wersji map w TomTomie, której nie masz.
Argumentem by³aby informacja dlaczego odradzasz zakup czegokolwiek z mapami
Navteqa chocia¿ nic do map Navteqa nie masz.
W zamian proponujesz niedorobiony program, który ostatnio wprowadzi³ now±
funkcjê - brak odbioru GPS. Bo tak.
Daruj sobie wiêc jakiekolwiek teksty o argumentach.

Data: 2011-03-31 18:30:24
Autor: radekp@konto.pl
nawigacja dla kapelusznika - jaka?
Wed, 30 Mar 2011 18:31:36 +0100, w <b6gi3sr97ocy$.dlg@lepper.institute.com>,
> [...]

> Widzê, ¿e skoñczy³y siê argumenty.

Co ty wiesz o argumentach?
Argumentem by³aby informacja o wersji map w TomTomie, której nie masz.

Ach, mam sprawdzaæ numerek? I gdy sprawdzê, to te odcinki automagicznie siê w
nim pojawi±?

Argumentem by³aby informacja dlaczego odradzasz zakup czegokolwiek z mapami
Navteqa chocia¿ nic do map Navteqa nie masz.

Widzê, ¿e z czytaniem problemy?
Cytat:
[...]

Który? MM czy AM? Zreszt± szkoda, ¿e moje o tym wiedz± i w obu dzia³a GPS.

Daruj sobie wiêc jakiekolwiek teksty o argumentach.

To raczej ty sobie daruj. Masz absolutne zero argumentów.

Data: 2011-03-31 10:29:19
Autor: Adam Czajka
nawigacja dla kapelusznika - jaka?
hey
W dniu 2011-03-28 09:20, pwz pisze:
Otóż muszę wybrać i kupić nawigację (GPS) samochodową dla starszego kierowcy.

Wejdź do większego sklepu lub wyspecjalizowanego i sprawdź kilka.
Ja bym zwrócił uwagę na:
czytelność ekranu,
wielkość ikon/liter,
czułość na dotyk,
przyjazność i intuicyjność interfejsu:
    czy na głównym ekranie sÄ… najważniejsze/najczęściej używane funkcje,
    ilu kroków wymaga wybranie adresu docelowego,
    czy dom/ulubione jest na pierwszym miejscu,
    czy jest i jak dziaÅ‚a przy wpisywaniu lista pasujÄ…cych ulic/miast,
    czy pojawia siÄ™ najpierw lista ostatnio używanych nazw,
    czy w którymÅ› z ostatnich kroków pojawia siÄ™ wybór rodzaju trasy,
    jeÅ›li nie to jak dużo kroków wymaga dotarcie do tej funkcji,
    czy jest symulacja trasy z edycjÄ… (omijanie, dodawanie punktów),
    czy można zapisywać gotowe trasy i Å‚atwo je wybierać,
nawigowanie:
    czytelność widoku trasy:
       czy symbol pozycji jest widoczny,
       czy jego kierunek jest jednoznaczny (grot strzaÅ‚ki a nie kółko),
       czy kolory obiektów sÄ… kontrastowe do linii trasy,
       czy można zmieniać ilość obiektów, jeÅ›li jest ich za dużo/maÅ‚o,
       czy trasÄ™ widać tak daleko, że można siÄ™ przygotować na manewry,
       czy widok 3D umożliwia ocenÄ™ ostroÅ›ci zakrÄ™tów,
       czy budynki 3D nie zasÅ‚aniajÄ… trasy, czy ich widok Å‚atwo wyÅ‚Ä…czyć,
    co siÄ™ dzieje gdy przy nawigowaniu naciÅ›niesz ekran i jak to siÄ™
       zmienia w zależnoÅ›ci od miejsca, w którym to zrobisz,
    co trzeba zrobić i w ilu krokach, aby ominąć bieżący odcinek trasy
       np. korek, zmienić tÄ™ trasÄ™, dodać punkt,
sposób montażu,
łatwość wpinania/wypinania z uchwytu.

Używałem tomtoma6 i Garmina MobileXT na komórce i mimo, że TT miał
starsze i mniej dokładne mapy, to właśnie ze względu na interfejs
jego używałem do nawigacji samochodowej. Garmina za to na rowerze
lub na wędrówkach oraz w samochodzie gdy TT już mnie doprowadził do
miejscowości, ale nie miał dokładnego adresu.
Garmin miał wkurzającą bardzo wadę jaką było rozdzielenie wyszukiwania
adresów i miast. Powodowało to, że jeśli w miejscowości docelowej nie
miał ulic, to albo kierował do innej dla której je miał lub podawał,
że nie może znaleźć trasy. TT w takiej sytuacji proponował
nawigację do centrum miejscowości. Ciekawe czy już to poprawili?

Obecnie pokrycie map już się tak nie różni, aby dla zwykłego kierowcy
miało to znaczenie. Chyba że to PH lub kurier.

Adam Czajka

Data: 2011-04-01 18:55:27
Autor: J.F.
nawigacja dla kapelusznika - jaka?
Użytkownik "pwz" <pwz@onet.eu> napisał
[...]

Nie kupowac.
Z nawigacja tez trzeba sie nauczyc jezdzic, a dobra ma skomplikowana obsluge  :-)

c. no i oczywiście będzie miała możliwie aktualną mapę (wystarczy Polski), ale to chyba wiadomo samo przez się.

Szkoda ze nie w sklepie :-)

Uwaza na tanie produky z MapaMap - specjalnie dla Biedronki jest wersja Lite ..

Ostatnio widzialem Larka z Navigo za 155zl, ale Navigo nie polecam.

J.

Data: 2011-04-02 13:11:27
Autor: niusy.pl
nawigacja dla kapelusznika - jaka?

Użytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl>

[...]

E tam. Jazda prosta jest, obsługa też tylko wiele możliwości niepotrzebnych jest. Szkolenie zrobić i tyle.

nawigacja dla kapelusznika - jaka?