[OT] nawigacja pociągowa

Data: 2012-07-03 10:39:49
Autor: identyfikator: 20040501
[OT] nawigacja pociągowa
Witam!
czy spotkał się Ktoś tu może z nawigacją kolejową?

Data: 2012-07-03 03:16:26
Autor: mysiur
[OT] nawigacja pociągowa
On Tuesday, 3 July 2012 09:39:49 UTC+1, identyfikator: 20040501  wrote:
Witam!
czy spotkał się Ktoś tu może z nawigacją kolejową?

Spytaj sie Tuska matole.
Czy ten kretyn musi sie pojawiac na wszystkich grupach w polsce?
Wybaczcie, ale nie moglem.

Data: 2012-07-03 13:45:43
Autor: RoMan Mandziejewicz
[OT] nawigacja pociągowa
Hello Mysiur,

Tuesday, July 3, 2012, 12:16:26 PM, you wrote:

[...]

Musi. To typowy troll - jak przestają karmić na jednej grupie, to
szuka kolejnej do zasmrodzenia. --
Best regards,
 RoMan

Data: 2012-07-03 13:57:30
Autor: Chris
[OT] nawigacja pociągowa
RoMan Mandziejewicz nabazgrał(a):

[...]

Od tego jest KF w czytniku i masz święty spokój .. :)

Data: 2012-07-03 14:22:53
Autor: RoMan Mandziejewicz
[OT] nawigacja pociągowa
Hello Chris,

Tuesday, July 3, 2012, 1:57:30 PM, you wrote:

On Tuesday, 3 July 2012 09:39:49 UTC+1, identyfikator: 20040501  wrote:

[...]

Od tego jest KF w czytniku i masz święty spokój .. :)

Nie mam świętego spokoju, bo na kolejnych grupach znajdują się tacy,
którzy próbują z nim wchodzić w dyskusję i cytują.

--
Best regards,
 RoMan

Data: 2012-07-03 17:48:59
Autor: identyfikator: 20040501
[OT] nawigacja pociągowa

Nie mam świętego spokoju, bo na kolejnych grupach znajdują się tacy,
którzy próbują z nim wchodzić w dyskusję i cytują.

europa jest z was dumna, pedały

Data: 2012-07-04 12:11:37
Autor: Michoo
[OT] nawigacja pociągowa
On 03.07.2012 14:22, RoMan Mandziejewicz wrote:
[...]

Na swoje usprawiedliwienie powiem, że było zabawne jak w toku dyskusji się zamotał i przyznawał, ze jest pedałem, idiotą, etc.

Ale faktem jest - to gatunek trolla który się szybko nudzi.

Michoo

Data: 2012-07-03 10:52:43
Autor: elmer radi radisson
[OT] nawigacja pociągowa
On 2012-07-03 10:39, identyfikator: 20040501 wrote:

czy spotkał się Ktoś tu może z nawigacją kolejową?

Jest oparta w znacznej części o rozwiązania z nawigacji górniczej.

--

memento lorem ipsum

Data: 2012-07-03 11:42:05
Autor: RoMan Mandziejewicz
[OT] nawigacja pociągowa
Hello elmer,

On 2012-07-03 10:39, identyfikator: 20040501 wrote:
czy spotkał się Ktoś tu może z nawigacją kolejową?
Jest oparta w znacznej części o rozwiązania z nawigacji górniczej.

I jaskiniowej.

--
Best regards,
 RoMan

Data: 2012-07-03 16:37:08
Autor: Przemysław Czaja
[OT] nawigacja pociągowa

Użytkownik "elmer radi radisson"

Jest oparta w znacznej części o rozwiązania z nawigacji górniczej.

Hihi - dobre, ale np z samolotem to już nie jest smieszne - ciekawe jak działała by samochodówka w powietrzu

Data: 2012-07-03 17:40:44
Autor: 'Tom N'
[OT] nawigacja pociągowa
Przemysław Czaja w <news:jsv08c$duj$1mx1.internetia.pl>:

Użytkownik "elmer radi radisson"

Jest oparta w znacznej części o rozwiązania z nawigacji górniczej.

Hihi - dobre, ale np z samolotem to już nie jest smieszne - ciekawe jak działała by samochodówka w powietrzu

Za brzozą ostro w lewo...

Data: 2012-07-03 20:47:46
Autor: J.F.
[OT] nawigacja pociągowa
Dnia Tue, 3 Jul 2012 16:37:08 +0200, Przemysław Czaja napisał(a):
Hihi - dobre, ale np z samolotem to już nie jest smieszne - ciekawe jak działała by samochodówka w powietrzu

Zle.
Tzn dzialalaby, tylko stale meldowala pilotowi "jestes poza trasa",
niektore potrafia wtedy stanac dobre, sprowadzalaby go do najblizszej
drogi, po czym kazala skrecac na skrzyzowaniach. No i ogolnie w samolocie bezuzyteczna, bo oni maja siec
punktow/radiolatarni i wyznaczone korytarze miedzy nimi. Bez takich danych bezuzyteczna.

J.

Data: 2012-07-03 21:10:16
Autor: Przemysław Czaja
[OT] nawigacja pociągowa

Użytkownik "J.F."

No i ogolnie w samolocie bezuzyteczna, bo oni maja siec
punktow/radiolatarni i wyznaczone korytarze miedzy nimi.
Bez takich danych bezuzyteczna.

Myślałem raczej o małych awionetkach, przyznam, że nie bardzo orientuje się w temacie jak oni sobie radzą z nawigacją - bazują na mapach lotniczych, czy jednak mają jakieś urządzenia do nawigacji?

Data: 2012-07-03 21:34:20
Autor: kakmar
[OT] nawigacja pociÂągowa
Dnia 03.07.2012 Przemys³aw Czaja <przempo@poczta.fm> napisał/a:

UĹźytkownik "J.F."

[...]

Z cyklu ciekawostek, miałem dzisiaj do przejechania kilkaset km
i nie śpieszyło mi się. Standardowa droga którą znam wydała się nudna.
Włączyłem więc jakiś program nawigujący po mapach OSM, zaznaczyłem tylko punkt docelowy, bez wyznaczania trasy. Przy wyborze drogi kierowałem się, kierunkiem do celu, oraz wyglądem przecznic, w które ze względu na ogólny kurs należałoby skręcić. Dojechałem w podobnym czasie co zwykle, drogami 3kategorii na mapie, ale całkiem przejezdnymi i zwykle pustymi w rzeczywistości. Jechałem tylko po asfalcie, czasem trochę sfatygowanym, czasem całkiem nowym. Dojechałem w zwykłym czasie, ale "robiąc" prawie 100km mniej. Zwiedziłem okolice, których wcześniej nie znałem, nie było nudno jak zwykle. Przypomniały się czasy gdy ręczniak Magellana z możliwością zapisania kilkuset waypointów na głównych rozjazdach, był wielkim ułatwieniem w podróży. --
kakmaratgmaildotcom

Data: 2012-07-04 00:32:54
Autor: J.F.
[OT] nawigacja pociÂągowa
Dnia Tue, 3 Jul 2012 21:34:20 +0000 (UTC), kakmar napisał(a):
[...]

A gdzie ta trasa ? Bo w Polsce, gdzie drogi kreca, sa rzeki, gory, bagna - to sie imho nie
sprawdza. Choc sam tak niedawno jechalem - od Piotrkowa do Warszawy na azymut i nos.
Z ominieciem DK8 oczywiscie :-)

Ale to tylko dlatego ze nawigacja nie wyrabiala i nie sluzyla pomoca ..

J.

Data: 2012-07-04 22:33:07
Autor: kakmar
[OT] nawigacja pociÂągowa
Dnia 03.07.2012 J.F. <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał/a:

A gdzie ta trasa ? Bo w Polsce, gdzie drogi kreca, sa rzeki, gory, bagna - to sie imho nie
sprawdza.

Trochę na południe, kilka razy mając wątpliwości powiększałem skalę, by sprawdzić dokąd mniej więcej prowadzi droga.

Choc sam tak niedawno jechalem - od Piotrkowa do Warszawy na azymut i nos.
Z ominieciem DK8 oczywiscie :-)

Ale to tylko dlatego ze nawigacja nie wyrabiala i nie sluzyla pomoca ..

No właśnie mam wrażenie że to ciągłe "trzymaj się jakiegoś pasa, za 300 metrów skręć w gdzieś tam", odbiera radość podróżowania. W dodatku ta widoczna ciągle interpolowana godzina dotarcia do celu.

--
kakmaratgmaildotcom

Data: 2012-07-05 02:29:47
Autor: J.F.
[OT] nawigacja pociÂągowa
Dnia Wed, 4 Jul 2012 22:33:07 +0000 (UTC), kakmar napisał(a):
[...]

Ale wtedy boczne drogi znikaja, zostaja glowne, i dowiadujesz sie ze jestes
na pustyni.

[...]

No nie wiem. Jak podrozujesz przez nieznane miasto to "trzymaj sie pasa"
jest bardzo przydatne. W nieznanej trasie i te "300m" dostarcza cennej
informacji. A godzina ... dla jednych cenna, jesli od tego cos zalezy, ja
tam czerpie satysfakcje z tego jak sie zmniejsza ... albo ponarzekam sobie
na trudnosci obiektywne jak sie zwieksza. Za to wkurza to ciagle "zwolnij, przekroczyles dopuszczalna predkosc".
Co ona, nie zna innych komunikatow :-)

Ale ja nie o tym, tylko o poprzednim - w duzym powiekszeniu nie widac dokad
droga prowadzi, w malym tez nie widac dokad prowadzi, bo jej wcale nie
widac - wiec jak sprawdzic czy to dobra droga ? Czesc nawigacyjna stale cie sprowadza na glowna, czyli zla droge, do d*
taka pomoc :-(

J.

Data: 2012-07-05 15:50:42
Autor: kogutek
[OT] nawigacja poci?gowa
J.F. <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał(a):
Za to wkurza to ciagle "zwolnij, przekroczyles dopuszczalna predkosc".
Co ona, nie zna innych komunikatow :-)
Moze wolałbyś informacje " Przekroczyłeś prędkość. Z jednego konta ubyło ci
300 na inne przybyło 5". Żebym tylko nie wykrakał bo jest to do zrobienia. --

Data: 2012-07-05 19:04:20
Autor: Przemysław Czaja
[OT] nawigacja poci?gowa

Użytkownik "kogutek"

Moze wolałbyś informacje " Przekroczyłeś prędkość. Z jednego konta ubyło ci
300 na inne przybyło 5". Żebym tylko nie wykrakał bo jest to do zrobienia.

No właśnie, odpukaj w niemalowane, bo to jest całkiem łatwe do zrobienia bazując np. na sieci GSM.

Data: 2012-07-06 05:50:15
Autor: J.F.
[OT] nawigacja poci?gowa
Dnia Thu, 5 Jul 2012 15:50:42 +0000 (UTC), kogutek napisał(a):
[...]

Spoko, skrakujemy i pojdzie na inne konto :-)

J.

Data: 2012-07-04 00:28:45
Autor: J.F.
[OT] nawigacja pociągowa
Dnia Tue, 3 Jul 2012 21:10:16 +0200, Przemysław Czaja napisał(a):
Użytkownik "J.F."
[...]

Wydaje mi sie ze takie ktore nie sluzyly do pokrecenia sie dookola lotniska
to przez dlugie lata mialy po po prostu radionamierniki VOR, o ile nie cos
lepszego.
Zreszta na tych mapach to i tak najwazniejsze sa punkty kodowe
http://www.fis.pansa.pl/index.php?lang=_pl&top_menu=top_fis&left_menu=menu_fis&opis=fis_FIR_EPWW

A teraz ... gps rozwiazal wiele problemow. Ale gps lotniczy - z odpowiednia
mapa/baza punktow, lotnisk, no certyfikatami.

J.

Data: 2012-07-05 16:36:30
Autor: jerzu
[OT] nawigacja pociÂągowa
On Tue, 3 Jul 2012 21:10:16 +0200, "Przemysław Czaja"
<przempo@poczta.fm> wrote:

Myślałem raczej o małych awionetkach, przyznam, że nie bardzo orientuje się w temacie jak oni sobie radzą z nawigacją - bazują na mapach lotniczych, czy jednak mają jakieś urządzenia do nawigacji?

Jak kupiłem od gościa używanego PDA z WinMo, to poinstalowane były na
nim jakieś mapy do nawigacji lotniczej. BTW, facet od którego
kupowałem to pilot LOT.

http://jerzu.waw.pl GG:129280

Data: 2012-07-05 16:03:06
Autor: kogutek
[OT] nawigacja pociągowa
Przemysław Czaja <przempo@poczta.fm> napisał(a):

Użytkownik "elmer radi radisson"

> Jest oparta w znacznej części o rozwiązania z nawigacji górniczej.

Hihi - dobre, ale np z samolotem to już nie jest smieszne - ciekawe jak działała by samochodówka w powietrzu
Odpaliłem kiedyś nawigację w samolocie. Nie była to typowa nawigacja
samochodowa chociaż mapy miała i gadała jak się jechało. Pokazywała prędkość,
kierunek, wysokość. Nie mówiła że za brzozą ostro w lewo tylko pokazywała
nazwy mijanych miast na mapie i wyświetlała nazwy państw. Ogólnie pozytywne
wrażenia bo się nie nudziłem. --

Data: 2012-07-05 16:45:18
Autor: Jacek Politowski
[OT] nawigacja pociągowa
In article <jt4drq$1ap$1@inews.gazeta.pl>
kogutek <sok_marchwiowy.SKASUJ@gazeta.pl> wrote:

Odpaliłem kiedyś nawigację w samolocie.

U mnie AutoMapa nawet zoomowała mapę przy ostrzeganiu o fotoradarach.
Swoją drogą, całkiem fajną prędkość maksymalną miałem zanotowaną w
"komputerze pokładowym" z samolotu - 888km/h :-)

--
Jacek Politowski

Data: 2012-07-06 07:48:05
Autor: Mirek Ptak
[OT] nawigacja pociągowa
Dnia 2012-07-05 18:45,  *Jacek Politowski* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby odpisać:

[...]

To jest nic przy możliwościach AM na androida - spokojnie da się podświetlną zobaczyć ;)

Pozdrawiam - Mirek
President Herbert *old* on board :)
kolczan( a t )dronet(kropek) p l

Data: 2012-07-06 12:36:54
Autor: Pawel Brzozowski
[OT] nawigacja pociągowa
To jest nic przy możliwościach AM na androida - spokojnie da się
podświetlną zobaczyć ;)

Tia.... też mi się to przydarzało z beta2 :)
Jedziesz sobie spokojnie, aż tu nagle 347 258 km/h :)

--
Paweł Brzozowski

http://brzoza.net
http://fotowarsztaty.com

Data: 2012-07-07 21:44:58
Autor: jerzu
[OT] nawigacja pociągowa
On Fri, 06 Jul 2012 07:48:05 +0200, Mirek Ptak
<nieprawdziwy@nieprawdziwy.pl> wrote:

To jest nic przy możliwościach AM na androida - spokojnie da się podświetlną zobaczyć ;)

Nie tylko na Androida, na WM też. Akurat u mnie wersja androidowa
działa o wiele lepiej niż WM.

http://jerzu.waw.pl GG:129280

Data: 2012-07-07 22:03:13
Autor: megrims
[OT] nawigacja poci�gowa

UĹźytkownik "elmer radi radisson"

Jest oparta w znacznej części o rozwiązania z nawigacji górniczej.

Hihi - dobre, ale np z samolotem to juĹź nie jest smieszne - ciekawe jak
działała by samochodówka w powietrzu

pokazuje 700 km/h i nie nadąża przeliczyć trasy. HTC z iGO.
--
www.pobralem.pl
I'm still clean....

Data: 2012-07-03 12:20:43
Autor: identyfikator: 20040501
[OT] nawigacja pociągowa
a jak inni rozwiązują "problem komiwojażera", znaczy ch... wie na której stacji wysiąść?

Data: 2012-07-03 10:29:41
Autor: kogutek
[OT] nawigacja pociągowa
identyfikator: 20040501 <NOSPAMtestowanije@go2.pl> napisał(a):
a jak inni rozwiązują "problem komiwojażera", znaczy ch... wie na której stacji wysiąść?

Może biorą na deptaczy takich co czytać potrafią. Kiedyś na każdej stacji była
duża tablica z jej nazwą. Przykłady : " Koluszki" była w Koluszkach. "Opoczno"
w Opocznie itp. Czyżby to zmienili?

Data: 2012-07-03 12:39:20
Autor: Kamil 'Model'
[OT] nawigacja pociągowa
[...]

[...]