nawigacja w telefonie i opłaty

Data: 2010-08-17 18:26:38
Autor: slawek75
nawigacja w telefonie i opłaty
witajcie,
przymierzam się do zmiany telefonu na jakiś z systemem operacyjnym, do któregoż to telefonu będzie można wgrać nawigację.
proszę o informację jak to jest z opłatami. znalazłem informację dotyczącą Nokii:
"Mapy można załadować do urządzenia Nokia z wyprzedzeniem, a następnie ustawić Ovi Mapy w trybie offline. Dzięki temu system nawigacyjny będzie nadal działać, oszczędzając przy tym baterię. Ta funkcja szczególnie przyda się osobom obawiającym się kosztów transmisji danych za granicą lub w miejscach, gdzie zasięg sieci jest słaby albo nie ma go wcale."
czy tylko Nokia ma te "Ovi Mapy", z których można korzystać bez potrzeby łączenia się z internetem? proszę o info jak to jest z innymi telefonami i z opłatami za korzystanie z nawigacji? w szczególności interesuje mnie właśnie coś takiego jak "Ovi Mapy" z Nokii.
dziękuję,
S.

Data: 2010-08-17 20:39:42
Autor: ALEX
W dniu 17-08-10 20:26, slawek75 pisze:

czy tylko Nokia ma te "Ovi Mapy", z których można korzystać bez potrzeby
łączenia się z internetem?

Tylko Nokia.

  proszę o info jak to jest z innymi telefonami i z
opłatami za korzystanie z nawigacji?

Każdy OS ma jakąś mapę offline.

--
ALEX Alpha

Data: 2010-08-17 19:54:40
Autor: slawek75
ALEX <alex.jp2@xgazeta.pl> napisał(a):
Każdy OS ma jakąś mapę offline.

ok, dziękuję. pytanie pewnie lamerskie, ale poproszę o info jak (chodzi o stronę techniczną) navi z telefonu prowadzi mnie podczas podróży? wzorem jest dla mnie tom-tom, której używałem. wprowadzam trasę, navi łączy się z satelitami i z ich pomocą prowadzi mnie do celu. czy w telefonie jest podobnie?
reasumując: chodzi mi o to, czy nawigacja w telefonie może działać podobnie jak choćby wspomniana przeze mnie firmy tom-tom i nie będzie generować mi dodatkowych kosztów podczas używania jej?
S.

Data: 2010-08-17 22:08:17
Autor: ALEX
W dniu 17-08-10 21:54, slawek75 pisze:

[...]

Praktycznie na 100%. Dochodzi co prawda AGPS, ale to dosłownie grosze.

reasumując: chodzi mi o to, czy nawigacja w telefonie może działać podobnie jak
choćby wspomniana przeze mnie firmy tom-tom i nie będzie generować mi
dodatkowych kosztów podczas używania jej?

Online jak np. NaviExpert pobiera mapy z sieci = koszt
Offline jak np. OM mapy ma na karcie pamięci = zerowy koszt

--
ALEX Alpha

Data: 2010-08-18 11:41:54
Autor: cpt. Nemo

Użytkownik "ALEX" <alex.jp2@xgazeta.pl> napisał w wiadomości news:i4eq7r$3lo$1inews.gazeta.pl...

Praktycznie na 100%. Dochodzi co prawda AGPS, ale to dosłownie grosze.

W  Afryce czy Japonii, albo rosji w roamingu ?
Grosze ?

Nemo

Data: 2010-08-18 12:00:39
Autor: ALEX
nawigacja w telefonie i op�aty
W dniu 18-08-10 11:41, cpt. Nemo pisze:

Praktycznie na 100%. Dochodzi co prawda AGPS, ale to dos�ownie grosze.

W  Afryce czy Japonii, albo rosji w roamingu ?

Nie przypominam sobie bym coś wspominał o roamingu.

Grosze ?

Grosze.

--
ALEX Templar

Data: 2010-08-18 14:15:38
Autor: Michal Dwuznik (Michał Dwużnik)
On 08/18/2010 12:00 PM, ALEX wrote:
W dniu 18-08-10 11:41, cpt. Nemo pisze:

Praktycznie na 100%. Dochodzi co prawda AGPS, ale to dos�ownie grosze.

W Afryce czy Japonii, albo rosji w roamingu ?

Nie przypominam sobie bym coś wspominał o roamingu.

Nie przypominam sobie, by ktokolwiek wcześniej ograniczył nawigację do terenów w zasięgu macierzystej sieci...

M.

Data: 2010-08-18 16:31:19
Autor: SDD

Użytkownik "cpt. Nemo" <cpt__nemo@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:i4g9t1$hj3$1news.onet.pl...

Praktycznie na 100%. Dochodzi co prawda AGPS, ale to dosłownie grosze.

W  Afryce czy Japonii, albo rosji w roamingu ?
Grosze ?

Grosze nei grosze, AGPRS mozna wylaczyc. Wowczas poczatkowe wyszukiwanie pozycji trwa dluzej ale jest na 100% za darmo.

Pozdrawiam
SDD

Data: 2010-08-17 22:10:24
Autor: Krasnal
Dnia Tue, 17 Aug 2010 19:54:40 +0000 (UTC), slawek75 napisał(a):

ok, dziękuję. pytanie pewnie lamerskie, ale poproszę o info jak (chodzi o stronę techniczną) navi z telefonu prowadzi mnie podczas podróży?

Moim zdaniem lepiej zainstalować jakieś osobne oprogramowanie do nawigacji.
Np. na Symbian polecam Garmin a na Windows Mobile Automapę.

--
Krasnal...

Data: 2010-08-17 22:32:51
Autor: Rabbit McCroolick

Użytkownik "slawek75 " <slawek75@NOSPAM.gazeta.pl> napisał w wiadomości news:i4epdv$93$1inews.gazeta.pl...

 navi łączy się z satelitami i z ich pomocą prowadzi mnie do celu.

Na pewno "nie łączy się z satelitami" :-)

Data: 2010-08-18 05:28:21
Autor: slawek75
Rabbit McCroolick <bilgates@wp.pl> napisał(a):

Użytkownik "slawek75 " <slawek75@NOSPAM.gazeta.pl> napisał w wiadomości news:i4epdv$93$1inews.gazeta.pl...

>  navi łączy się z satelitami i z ich pomocą prowadzi mnie do celu.

Na pewno "nie łączy się z satelitami" :-)
ok, w pełnym sensie to skrót myślowy, nie chodzi mi o to, czy navi łączy się z satelitami, czy ustala swoje położenie na ich podstawie, czy też robi cokolwiek innego, ważne że działa :) clou mojego zapytania, to to, czy nawigacja w telefonie działa podobnie + związane z tym koszty.
S.

Data: 2010-08-17 20:59:20
Autor: Waldek Godel
Dnia Tue, 17 Aug 2010 20:39:42 +0200, ALEX napisał(a):

opłatami za korzystanie z nawigacji?

Każdy OS ma jakąś mapę offline.

o.. serio? A co ma Bada? Albo BREW?

". Apple robi dokładnie to co mówi filozofia tej firmy"- Paweł "robbo"
Kamiński aka Jan Strybyszewski

Data: 2010-08-17 22:10:38
Autor: ALEX
W dniu 17-08-10 21:59, Waldek Godel pisze:

opłatami za korzystanie z nawigacji?

Każdy OS ma jakąś mapę offline.

o.. serio? A co ma Bada? Albo BREW?

Chęci dobre, ale ciało mdłe ;-) Zauważ że kolega to laik w temacie, a Ty przytaczasz całkowity hardkor, hmmm.

--
ALEX Alpha

Data: 2010-08-17 21:14:43
Autor: Waldek Godel
Dnia Tue, 17 Aug 2010 22:10:38 +0200, ALEX napisał(a):

Każdy OS ma jakąś mapę offline.

o.. serio? A co ma Bada? Albo BREW?

Chęci dobre, ale ciało mdłe ;-) Zauważ że kolega to laik w temacie, a Ty przytaczasz całkowity hardkor, hmmm.

no każdy to każdy, nie?

"Apple daje multitasking tylko wtedy gdy dziala on rewelacyjnie a wiec 3GS
i HD proste i logiczne"- Paweł "robbo" Kamiński aka Jan Strybyszewski

Data: 2010-08-17 22:37:10
Autor: ALEX
W dniu 17-08-10 22:14, Waldek Godel pisze:

Każdy OS ma jakąś mapę offline.

o.. serio? A co ma Bada? Albo BREW?

Chęci dobre, ale ciało mdłe ;-) Zauważ że kolega to laik w temacie, a Ty
przytaczasz całkowity hardkor, hmmm.

no każdy to każdy, nie?

No tak zapomniałem że:
1 Waldi ma zawsze rację
2 A jak racji nie ma to patrz punkt 1 ;-P
O skrótach myślowych słyszałeś?

--
ALEX Templar

Data: 2010-08-17 22:57:39
Autor: Waldek Godel
Dnia Tue, 17 Aug 2010 22:37:10 +0200, ALEX napisał(a):

No tak zapomniałem że:
1 Waldi ma zawsze rację
2 A jak racji nie ma to patrz punkt 1 ;-P
O skrótach myślowych słyszałeś?

ale jeszcze mogłem wymienić WebOS, MeeGo czy OpenMoko...

"Zrozum ze brandzlowanie sie "pseduo funkcjami multitaskingu" dla
uzytkownika "normalnego" jest bez celowe"- Paweł "robbo" Kamiński aka Jan
Strybyszewski

Data: 2010-08-18 00:13:15
Autor: J.F.
On Tue, 17 Aug 2010 22:57:39 +0100,  Waldek Godel wrote:
[...]

Ale upewnij sie, bo na BREW jest ponoc KDDI i Sprint ..

J.

Data: 2010-08-18 08:00:48
Autor: ALEX
W dniu 17-08-10 23:57, Waldek Godel pisze:
[...]

Dobry z Ciebie człek, prawie jak skini którzy uratowali życie staruszce ;->

--
ALEX Alpha

Data: 2010-08-18 00:19:39
Autor: Andrzej Libiszewski
Dnia Tue, 17 Aug 2010 20:59:20 +0100, Waldek Godel napisał(a):

Dnia Tue, 17 Aug 2010 20:39:42 +0200, ALEX napisał(a):

opłatami za korzystanie z nawigacji?

Każdy OS ma jakąś mapę offline.

o.. serio? A co ma Bada? Albo BREW?

Bada? Sygic Mobile, ndrive. Może coś więcej, nie sprawdzałem.

"The beer was good and there was even a free lunch. The demons
tormenting the redhaired woman tied to the stake had been so shiny
they'd hurt to look at. Gone now, but the whole thing had been
beautiful. Everything was beautiful."

Data: 2010-08-18 07:03:57
Autor: Sławomir Szczyrba
nawigacja w telefonie i opłaty
Użytkownik 'Waldek Godel' zaszczycił nas tymi oto słowami :
opłatami za korzystanie z nawigacji?
Każdy OS ma jakąś mapę offline.
o.. serio? A co ma Bada? Albo BREW?

Jesli chodzi o Bada, to Sygic się chwali ze jakoby.
< http://42.pl/u/2qvB >

Sławek
--
  ________ _/ __/ __/ Nie wierz we wszystko, co mówisz.
 \__ \__ \_______________________________________________________________

Data: 2010-08-18 08:29:27
Autor: robertcb
nawigacja w telefonie i opłaty

  proszę o info jak to jest z innymi telefonami i z
> opłatami za korzystanie z nawigacji?

Każdy OS ma jakąś mapę offline.

Jakiś przykład dla Javy?

Data: 2010-08-18 07:06:09
Autor: Sławomir Szczyrba
nawigacja w telefonie i opłaty
Tako rzecze robertcb@mailinator.com :
  proszę o info jak to jest z innymi telefonami i z
> opłatami za korzystanie z nawigacji?
Każdy OS ma jakąś mapę offline.
Jakiś przykład dla Javy?

TrekBuddy :>
(no co, mapa jest? jest. nikt nie pisał, że ma być też nawigacja offline.)

Sławek
--
  ________ BOFH excuse 151:
_/ __/ __/ Some one needed the powerstrip, so they pulled the switch plug.

Data: 2010-08-18 09:26:31
Autor: J.F.
On 18 Aug 2010 09:06:09 +0200,  Sławomir Szczyrba wrote:
> [...]

TrekBuddy :>
(no co, mapa jest? jest. nikt nie pisał, że ma być też nawigacja offline.)

Jak sie przygotuje wczesniej trase to i nawigacja jest :-)

Jest i MTE, Mario Advisor, Szwedraczek ..

J.

Data: 2010-08-18 08:57:07
Autor: Waldek Godel
nawigacja w telefonie i opłaty
Dnia Wed, 18 Aug 2010 08:29:27 +0200, robertcb@mailinator.com napisał(a):

Jakiś przykład dla Javy?

Wayfinder

"WIesz Apple nie musi sie rzucac na kazda nisze z rozpacza w oczach jak
"Nokia ktorej wyciekaja pieniadze" - Paweł "robbo" Kamiński aka Jan
Strybyszewski

Data: 2010-08-18 09:03:54
Autor: ALEX
W dniu 18-08-10 8:29, robertcb@mailinator.com pisze:

    proszę o info jak to jest z innymi telefonami i z
opłatami za korzystanie z nawigacji?

Każdy OS ma jakąś mapę offline.

Jakiś przykład dla Javy?

Navi Expert.

--
ALEX Alpha

Data: 2010-08-18 07:43:54
Autor: slawek75
Hello, Panowie (chyba, że pisały tu też i jakieś Panie)
Hello, Panowie (chyba, że pisały tu też i jakieś Panie), hello, bo zaczynają się wpisy nie na temat :)

Czy ktoś z Was mógłby mi polecić strony www, na których będę mógł poczytać informacje na ten temat: - w jaki sposób działa navi w telefonie (sposób działania i koszty z tym związane), - ew. porównania działania navi z telefonu do navi tradycyjnej (sposób działania i koszty) - wyznacznikiem jest tu dla mnie TomTom,
- ew. podowiedzieć kluczowe hasła z tym związane (dla laika), to sam spróbuję znaleźć to w googlach.

dziękuję,
S.

Data: 2010-08-18 06:32:49
Autor: joker77
[...]

co do stron to jest ich wiele, np. możesz poszukać na pdaclub.pl
porównanie navi w telefonie i bez:

- navi bez telefonu (czy są jakie bez WIN CE ?)
- navi z telefonem (oczywiście możliwe jest telefon z navi)

być może po za rozmiarem ekranu, może się niczym nie różnić.
co do haseł:
gps, nawigacja w telefonie, mapy - więcej sobie nie przypominam.

Data: 2010-08-18 08:58:16
Autor: Waldek Godel
Dnia Wed, 18 Aug 2010 07:43:54 +0000 (UTC), slawek75 napisał(a):

[...]

tzn hasła inne niż te które sam podałeś powyżej? Bo już sie pogubiłem...

"Kiedy mnie tam trolowanie sie podoba" - Paweł "robbo" Kamiński aka Jan
Strybyszewski

Data: 2010-08-18 13:03:23
Autor: slawek75
Waldek Godel <nospam@orangegsm.info> napisał(a):
> [...]

spróbuję
 > znaleźć to w googlach.

tzn hasła inne niż te które sam podałeś powyżej? Bo już sie pogubiłem...

jeśli te, co powyżej wystarczą, to tak, jeżeli nie, to może coś więcej, żeby osiągnąć cel, czyli dowiedzieć się jak najwięcej na temat, który mnie interesuje :)
S.

Data: 2010-08-18 14:13:53
Autor: Paweł Muszyński
W dniu 2010-08-18 09:43, slawek75 pisze:
[...]

Aleś się uparł.
Navi w telefonie działa tak jak w każdym innym urządzeniu GPS, może jedynie wspomagać się GPRSem do złapania fixa - wtedy płacisz za transfer, choć można to wyłączyć i po prostu będzie działało dłużej.

Do nawigacji potrzebujesz map, one mogą być albo offline, albo ciągnięte na żądanie z netu.

W wersji dla laika - jak kupisz Nokię, to możesz korzystać offline (więc za free) z Ovi MAps.
Jak kupisz coś z WIndows Mobile - masz całą gamę programów jak Tomtom, automapa, iGo
Jak kupisz coś z Androidem, to masz np. Sygic Mobile

--
Paweł Muszyński
Skateshop http://sklep.e-street.pl

Data: 2010-08-18 13:09:06
Autor: slawek75
Hello, Panowie (chyba, że pisały tu też i jakieś Panie)
Paweł Muszyński <pmuch.nospam@bolinko.wytnijto.org> napisał(a):
Aleś się uparł.
na to wygląda, po prostu chciałbym dowiedzieć się jak najwięcej i WIELKIE DZIĘKI za Twoją odpowiedź,
Navi w telefonie działa tak jak w każdym innym urządzeniu GPS, może jedynie wspomagać się GPRSem do złapania fixa - wtedy płacisz za transfer, choć można to wyłączyć i po prostu będzie działało dłużej.
czyli jeśli wyłączam GPRS-a, to telefon "wie" gdzie jest (bo na przykład ma tę informację z sieci) i na tej podstawie mnie prowadzi. a jeśli trwa to dłużej (tak jak napisałeś), to może prowadzić mnie trochę mniej dokładnie, wolniej wyznaczy trasę itp. z GPRS-em może być tylko lepiej, tj. szybciej i dokładniej? czy dobrze myślę?

[...]

właśnie myślałem o telefonie z Windows Mobile

Data: 2010-08-18 15:15:31
Autor: Jacek Czerwinski
W dniu 2010-08-18 15:09, slawek75 pisze:

czyli jeśli wyłączam GPRS-a, to telefon "wie" gdzie jest (bo na przykład ma
tę informację z sieci) i na tej podstawie mnie prowadzi.

Wiedza z sieci nie jest lepsza niz 30 stopni na kierunku (lub nawet duzo gorzej) - geometria anten sektorowych, i setki metrow na odleglosci (rozmiar czasowy ramki itd). Miasto tak, dzielnica tak, ulica nie. Do GPS to w dokladnosci nawet nie podskoczy.

Wiem ze androidy tez maja takie opcje, nie testowalem, bo ma GPS.

Data: 2010-08-18 15:31:39
Autor: ALEX
W dniu 18-08-10 15:09, slawek75 pisze:

[...]

Źle myślisz. AGPS pomaga szybciej złapać sygnał z satelit GPS. I nic ponadto. Fon wyznacza pozycję na podstawie sygnałów z satelit GPS. I na podstawie sygnałów z satelit GPS Cię prowadzi.

--
ALEX Templar

Data: 2010-08-18 13:43:02
Autor: slawek75
> [...]
Źle myślisz. AGPS pomaga szybciej złapać sygnał z satelit GPS. I nic ponadto. Fon wyznacza pozycję na podstawie sygnałów z satelit GPS. I na podstawie sygnałów z satelit GPS Cię prowadzi.

a czy wyznaczenie pozycji przez telefon tylko na podstawie satelit GPS, wolniej bo wolniej, ale jednak poprawnie, wiąże się z jakimiś kosztami?

Data: 2010-08-18 16:03:54
Autor: ALEX
W dniu 18-08-10 15:43, slawek75 pisze:

[...]

Absolutnie, całkowicie, totalnie NIE.

--
ALEX Templar

Data: 2010-08-18 14:06:33
Autor: slawek75
ALEX <spieprzaj@dziadu.pl> napisał(a):
> bo wolniej, ale jednak poprawnie, wiąże się z jakimiś kosztami?

Absolutnie, całkowicie, totalnie NIE.

baaaardzo dziękuję za informację.
S.

Data: 2010-08-18 15:48:45
Autor: Piotr M
Dnia 18-08-2010 o 09:43:54 slawek75  <slawek75@wytnij.gazeta.pl>  napisał(a):

Hello, Panowie (chyba, że pisały tu też i jakieś Panie), hello, bo  zaczynają
się wpisy nie na temat

To ja całkowicie na temat. Nie poznałeś Animki, czołowa reprezentantka  płci pięknej, nietuzinkowe myślenie i barwne wypowiedzi ;P

PS.
No chyba, że w rzeczywistości ma wąsy i mocno owłosione nogi ;P

--
pzdr, Piotr M

"Najczęstsze kłamstwo w Internecie?
    - Szukałem, ale nie znalazłem."

Data: 2010-08-18 16:25:45
Autor: ALEX
W dniu 18-08-10 15:48, Piotr M pisze:

[...]

A jak ma te wąsy i owłosione nogi to już nie reprezentuje płci pięknej? :-P

--
ALEX Templar

Data: 2010-08-18 20:39:31
Autor: Animka
W dniu 2010-08-18 16:25, ALEX pisze:
[...]

Teraz to wstyd mieć wąsy i te kozie bródki, więc prawdziwi mężczyżni się golą, a nawet klaty sobie depilują.

--
animka

Data: 2010-08-18 21:52:32
Autor: ALEX
W dniu 18-08-10 20:39, Animka pisze:

[...]

To ja wolę być nieprawdziwym facetem :-P

--
ALEX Templar

Data: 2010-08-18 22:22:51
Autor: Animka
W dniu 2010-08-18 21:52, ALEX pisze:
To ja wolę być nieprawdziwym facetem:-P

No dobra, ale tej wstrętnej koziej bródki to chyba nie masz? :-)

--
animka

Data: 2010-08-18 22:42:45
Autor: ALEX
W dniu 18-08-10 22:22, Animka pisze:

To ja wolę być nieprawdziwym facetem:-P

No dobra, ale tej wstrętnej koziej bródki to chyba nie masz? :-)

Wstrętnej nie, piękną mam :-)

--
ALEX Templar

Data: 2010-08-18 22:47:34
Autor: Animka
Hello, Panowie (chyba, że pisały tu też i jakieś Panie)
W dniu 2010-08-18 22:42, ALEX pisze:

Wstrętnej nie, piękną mam :-)

Czy kozia bródka może być piękna? No chyba, że komuś w niej ładniej niż bez bo zakrywa jakiś mankament.
I  tym pesymistycznym akcentem kończę już i życzę Ci dużo zadowolenia ze swojej bródki :-)

--
animka

Data: 2010-08-18 20:37:05
Autor: Animka
napisał(a):

[...]

A ty czołowy reprezentant płci brzydkiej na tej grupie. Po prostu PRZODOWNIK :-)

--
animka

Data: 2010-08-18 15:56:56
Autor: slawek75
Już wszystko wiem
Już wszystko wiem, dziękuję bardzo Wszystkim za podzielenie się swoją wiedzą i odpowiedzi.
S.

--

nawigacja w telefonie i opłaty