nbox recorder 5.1 spdif i 2.0 w hdmi

Data: 2011-02-09 15:11:45
Autor: NiusOnly
nbox recorder 5.1 spdif i 2.0 w hdmi
Cześć

Czy nbox recorder można jakoś ustawić w taki sposób żeby jednocześnie puszczał dźwięk 2.0 po HDMI do TV (który nie ma dekodera DD) i 5.1 po spdif?
Uprzedzając ew pytania - zazwyczaj nie potrzebuje dźwięku 5.1 i włączonego aplitunera przy oglądaniu np. wiadomości, dlatego nbox jest podłączony bezpośrednio do TV po hdmi. Połączenie z amplitunerem jest po spdif. Nie potrafię ustawić nboxa w taki sposób żeby jednocześnie puszczał sygnał na 2 wyjścia (hdmi i spdif) stereo i była możliwość szybkiego przełączania w 5.1 (bez wchodzenia do ustawien dekodera).
Jeśli włącze w ustawieniach dźwięk DD to oczywiście TV sobie nie radzi i wiele programów leci bez dźwięku (chyba że przez amplituner). Niektóre można przełączyć w opcjach na stereo ale wolalbym żeby domyślnie było stereo z możliwością włączenia DD a nie odwrotnie.
Szczerze mówiąc jestem trochę zawiedziony bo stary badziewny tuner Cyfry nie miał z tym problemu (Philips HD) i jednym klikiem mogłem włączyć 5.1. W Nce muszę wchodzić menu i do ustawień :(

Data: 2011-02-10 07:12:35
Autor: pawell32
W dniu 2011-02-09 15:11, NiusOnly pisze:
Czy nbox recorder można jakoś ustawić w taki sposób żeby jednocześnie
puszczał dźwięk 2.0 po HDMI do TV (który nie ma dekodera DD) i 5.1 po
spdif?

teĹĽ nie znam sposobu.
ja w takim przypadku miałem podłączony dekoder do tv złączem
component. dźwięk z wy stereo.

Szczerze mĂłwiÄ…c jestem trochÄ™ zawiedziony bo stary badziewny tuner Cyfry
nie miał z tym problemu (Philips HD) i jednym klikiem mogłem włączyć
5.1. W Nce muszę wchodzić menu i do ustawień :(

tak to już jest. to akurat tak ma i mogliby to poprawić.
za to ma wiele innych udogodnień czego nie mają inne.

--
pozdrawiam.  pawell32
Slackware 13 - power of linux

Data: 2011-02-10 10:12:32
Autor: akustyk
nbox recorder 5.1 spdif i 2.0 w hdmi
Użytkownik "NiusOnly" <_nius_only_@gazeta.pl> napisał w wiadomo¶ci news:iiu7b4$96e$1inews.gazeta.pl...
Cze¶ć

Czy nbox recorder można jako¶ ustawić w taki sposób żeby jednocze¶nie puszczał dĽwięk 2.0 po HDMI do TV (który nie ma dekodera DD) i 5.1 po spdif?
Uprzedzaj±c ew pytania - zazwyczaj nie potrzebuje dĽwięku 5.1 i wł±czonego aplitunera przy ogl±daniu np. wiadomo¶ci, dlatego nbox jest podł±czony bezpo¶rednio do TV po hdmi. Poł±czenie z amplitunerem jest po spdif. Nie potrafię ustawić nboxa w taki sposób żeby jednocze¶nie puszczał sygnał na 2 wyj¶cia (hdmi i spdif) stereo i była możliwo¶ć szybkiego przeł±czania w 5.1 (bez wchodzenia do ustawien dekodera).
Je¶li wł±cze w ustawieniach dĽwięk DD to oczywi¶cie TV sobie nie radzi i wiele programów leci bez dĽwięku (chyba że przez amplituner). Niektóre można przeł±czyć w opcjach na stereo ale wolalbym żeby domy¶lnie było stereo z możliwo¶ci± wł±czenia DD a nie odwrotnie.
Szczerze mówi±c jestem trochę zawiedziony bo stary badziewny tuner Cyfry nie miał z tym problemu (Philips HD) i jednym klikiem mogłem wł±czyć 5.1. W Nce muszę wchodzić menu i do ustawień :(

Hej
ja nie mam z tym problemow. Mam ustawione w ustawieniach dzwiek DD na tak. I normalnie ogladam telewizje przez hdmi i mam dzwiek stereo. Jak chce miec 5.1 wchodze do ustawien kanalu przyciskiem bodajze app i mam tam wersje napisow do wyboru i dzwieku. Daje dzwiek DD english i polskie napisy i pieknei smiga mi przez amplituner 5.1 a telewizor milknie:)

Pozdrawiam
Mariusz

Data: 2011-02-10 10:47:26
Autor: NiusOnly
[...]

OK ale czy do TV idzie dzwiek stereo (PCM) czy DD 2.0  - moze masz dekoder dolby w TV?

5.1 wchodze do ustawien kanalu przyciskiem bodajze app i mam tam wersje
napisow do wyboru i dzwieku. Daje dzwiek DD english i polskie napisy i
pieknei smiga mi przez amplituner 5.1 a telewizor milknie:)

U mnie też tak działa ale nie do końca, tzn jak mam w ustawieniach DD na tak to domyślnie na HDMI wysyła dźwięk w DD. Oczywiście dla każdego kanału mogę to zmienić w opcjach ale nie wszystkie kanały to umożliwiają, niektóre można zmienić tylko na DD 2.0 lub DD 5.1 - i z tym niestety TV sobie nie radzi, brak wyboru Stereo PCM (+ do tego żeby PCM było to ustawienie domyślne na wszystkich kanałach i na żądanie możliwość przełączenia w DD5.1/2.0)

M.

Data: 2011-02-10 13:43:25
Autor: akustyk
nbox recorder 5.1 spdif i 2.0 w hdmi
Użytkownik "NiusOnly" <_nius_only_@gazeta.pl> napisał w wiadomo¶ci news:ij0c7g$ffs$1inews.gazeta.pl...

[...]

U mnie też tak działa ale nie do końca, tzn jak mam w ustawieniach DD na tak to domy¶lnie na HDMI wysyła dĽwięk w DD. Oczywi¶cie dla każdego kanału mogę to zmienić w opcjach ale nie wszystkie kanały to umożliwiaj±, niektóre można zmienić tylko na DD 2.0 lub DD 5.1 - i z tym niestety TV sobie nie radzi, brak wyboru Stereo PCM (+ do tego żeby PCM było to ustawienie domy¶lne na wszystkich kanałach i na ż±danie możliwo¶ć przeł±czenia w DD5.1/2.0)

M.
WIesz co sprawdze w domu ale wiem napewno ze jak leci mi dzwiek DD 2.0 to slysze go w tv ;) Wiec moze mam wbudowany dekoder. Mam plazme 46" panasonic sprzed 2 laty ale modelu juz nie pamietam. Napisze wieczorkiem jaki to model to moze to wyjasni. WIem ze jak stacja nadaje 5.1 i nastawiam 5.1 to telewizor milknie i mam tylko dzwiek w amplitunerze. Mozesz zawsze wyjsc z tunera n-ki chinchami i podlaczyc je do TV i zawsze powinienes miec dzwiek wtedy.

Pozdrawiam
Mariusz

Data: 2011-02-10 15:00:08
Autor: Arek M
[...]

Mam dokladnie tak samo i zero problemów :)
TV to jakis soniak, nie pamietam modelu - dekodera DD nie ma.

--
PozdrawiAM!

nbox recorder 5.1 spdif i 2.0 w hdmi