Data: 2011-11-08 18:11:03 | |
Autor: Damian News | |
neoBANK - uważajcie co podpisujecie | |
Witam,
Jestem w trakcie otwierania rachunku w neoBANK-u i zauważyłem dużo nieścisłości - trochę długie ale może się komuś przyda: Różnice miedzy dokumentami otrzymanymi z banku, regulaminem a stanem faktycznym i złożonym wnioskiem 1. W ulotce "Co należy uczynić z otrzymanymi dokumentami?" punkt 1c brzmi: Sprawdź czy otrzymałeś kopertę z hasłem do pierwszego logowania do usługi neoBANK24 i tu jest problem gdyż koperty żadnej nie ma gdyż hasło przyszło SMS na numer telefonu do autoryzacji wskazany we wniosku. To samo jest napisane w regulaminie §27 ustęp 8 Hasło inicjujące jest przekazywane w specjalnie zabezpieczonej kopercie, uniemożliwiającej dostęp do niego przez osoby trzecie bez naruszania koperty. W umowie mamy zapis " Posiadacz oświadcza, że dla wymienionego w ust. 2 Loginu otrzymał zamkniętą i nienaruszoną kopertę, która po otwarciu zawierała czytelne Hasło inicjujące. I jak tu podpisać taką nieprawdę. I teraz pytanie czy to hasło poznał ktoś już w banku tzn. otworzył kopertę i hasło wysłał SMS do mnie ? 2. Umowa jest tak napisana że wynika z niej że umowę podpisałem w Poznaniu a nie korespondencyjnie (Ustawa o ochronie niektórych praw konsumentów oraz o odpowiedzialności za szkodę wyrządzoną przez produkt niebezpieczny) 3. § 26 ustęp 2 Regulaminu: Uruchomienie neoBANK24 i neoSMS odbywa się w Placówkach neoBANKU na podstawie deklaracji ustnej Posiadacza. - czyli że nie da się zgodnie z regulaminem otworzyć tych usług przez Internet. 4. W umowie jest wpisany inny numer telefonu do otrzymywania kodów SMS, podałem dwa numery jeden jako kontaktowy i drugi do potwierdzeń SMS (na ten nawet przyszedł SMS z pierwszym hasłem) ale w umowie już im się namieszało i do SMS wpisali kontaktowy. I nie ma informacji jak się zmienia w przyszłości numer telefonu czy trzeba biegać do oddziału banku ? 5. Karta płatnicza która dostałem jest niespersonalizowana i przyszła w zwykłej kopercie na listy nawet koperta nie była zaklejona. Koperta z kartą włożona była wraz z innymi dokumentami z banku do większej koperty. 6. Na pierwszej stronie ulotki jest informacja że PIN otrzymam w ciągu 7 dni natomiast na drugiej stronie ulotki jest informacja że powinna być także dołączona koperta z kodem PIN której nie ma. Dziwne to jedna ulotka a dwie wykluczające się informacje. Akurat dzisiaj koperta z pinem przyszła. 7. W § 11 Regulaminu: jest informacja : Nazwisko i imię do umieszczenia na karcie w pierwszej linii (max 21 znaków) w przypadku karty spersonalizowanej: i tu moje imię i nazwisko, a karta jest z napisem "NEOKONTO" czyli niespersonalizowana. To oni mogą według uznania wydać kartę spersonalizowaną lub niespersonalizowaną ?. 8. Brak zaznaczonej odpowiedniej opcji w umowie aby było można otworzyć kolejne rachunki, korzystając z zapisu § 33 ustęp 1 Regulaminu: otwieranie rachunków Wynika mi z tego że te wszystkie umowy i regulaminy są stworzone dla potrzeb otwierania rachunku bezpośrednio w placówce banku i nie uwzględniają zgonie z ustawą możliwości otwarcia rachunku drogą korespondencyjną. Zaproponowana przez bank możliwość otwarcia rachunku zdalnie (wysyłają obie kopie umowy, jedną trzeba podpisać i odesłać + ksero 2 dokumentów tożsamości) jest według mnie zrobiona po partyzancku, najlepsze jest że przysyłają hasło inicjujące SMS gdzie nigdzie nie ma wzmianki o takiej możliwości. Po prostu ktoś ręcznie wypełnia te wszystkie dane i wysyła listem poleconym, koperty też zaadresowane ręcznie - nie umieją nadrukować na kopercie adresu. Wygląda to trochę mało profesjonalnie tak jakbym z domu to wysyłał. Czy nie podpisując tej umowy otrzymanej z banku wiążą mnie z bankiem jakieś inne zobowiązania np. samo złożeniu wniosku na ich stronie. Czy tylko na podstawie złożonego wniosku i nie podpisania umowy mogą ode mnie żądać zapłacenia jakiś kar np. za wydanie karty (niespersonalizowanej) koszt wyprodukowania jej specjalnie dla mnie wynosi 0. Jest też taka uwaga. W terminie 14 dni od otrzymania umowy posiadasz prawo do odstąpienia od niej. Aby odstąpić od umowy należy wypełnić załączony formularz odstąpienia od umowy i dostarczyć go do dowolnej placówki Banku lub wysłać na adres Jak rozumiem jeszcze żadnej umowy nie podpisałem to mogę spokojnie to olać. Pozdrawiam |
|
Data: 2011-11-08 20:57:11 | |
Autor: Konfabulator | |
neoBANK - uważajcie co podpisujecie | |
Damian News <bezznaczenia@poczta.onet.pl> napisał(a):
Różnice miedzy dokumentami otrzymanymi z banku, regulaminem Nie wiem jak było u Ciebie, ale u mnie zanim wysłano dokumenty skontaktował się pracownik banku i poinformował, że dokumenty będą takie, a nie inne i że hasło zostanie wysłane SMSem i że te postanowienia są wiążące i czy wyrażam na nie zgodę. Nie widzę tu specjalnych zagrożeń w opisanych sprawach, wszystko jest dość łatwe do udowodnienia w razie sporu, choć jak na razie od wielu miesięcy wszystko działa zgodnie z umową. -- |
|
Data: 2011-11-09 22:26:30 | |
Autor: Damian News | |
neoBANK - uważajcie co podpisujecie | |
Witam,
Różnice miedzy dokumentami otrzymanymi z banku, regulaminem To że hasło inicjujące wyślą SMS to wiedziałem ale że są takie rozbieżności w dokumentach ze stanem faktycznym to mnie nikt nie uprzedził. Widać dopiero wprowadzają te usługi i takie błędy im się zdarzają. Trzeba będzie wykonać telefon i zobaczymy co odpowiedzą. Pozdrawiam |
|
Data: 2011-11-08 20:57:32 | |
Autor: brum | |
neoBANK - uważajcie co podpisujecie | |
Zaproponowana przez bank możliwość otwarcia rachunku zdalnie (wysyłają obie innymi slowy, niedostosowali dokumentow do aktualnej oferty i praktyki neobank jest bankiem spoldzielczym, jak na ten sektor mocno nowoczesnym, dopatrywalbym sie w tym przykladzie raczej niedbalstwa, anizeli celowego dzialania ale dobrze z Twojej strony, ze to punktujesz, moze te sprzecznosci nie sa zbyt istotne, tyle tylko, ze w pewnym momencie moze sie okazac, ze wystapi jakas watpliwosc dotyczaca powaznej rzeczy i bank ja zinterpretuje po swojemu Czy nie podpisując tej umowy otrzymanej z banku wiążą mnie z bankiem jakieś jest taka mozliwosc, to zalezy od tego co juz podpisales malo prawdopodobne, abys zaciagnal jakies zobowiazanie, ale to Ty powinienes to wiedziec Jak rozumiem jeszcze żadnej umowy nie podpisałem to mogę spokojnie to na Twoim miejscu, o ile oferta banku Ci odpowiada, wyslalbym powazny list do prezesa tego banku i opisalbym wszystkie niedorobki taki drobiazg jak adresowanie koperty recznie to sprawa wizerunku, ale zapisy wiazace strony to rzecz powazna akurat w tym banku spodziewalbym sie, ze wskazane przez Ciebie bledy zostana w realnym czasie poprawione |
|
Data: 2011-11-09 22:40:52 | |
Autor: Damian News | |
neoBANK - uważajcie co podpisujecie | |
Witam,
Dokładnie też myślę że niedostosowali regulaminów, dokumetów i procedór do nowej oferty, ale wolę się zabezpieczyć żeby potem nie mieć problemów. na Twoim miejscu, o ile oferta banku Ci odpowiada, wyslalbym powazny list Nie sadze żeby prezes sie przejął moimi wypocinami. A co do oferty to myśłałem o założeniu u nich lokat fajne % i kapitalizacja dzienna ale wczytując sie w regulamin znalazłem cos takiego: 21. [Oprocentowanie Lokaty] 1. Lokata moSe być oprocentowana według stopy procentowej stałej lub zmiennej. 2. Odsetki naliczane są od dnia wniesienia wkładu na Lokatę do dnia poprzedzającego wypłatę środkow zgromadzonych na Lokacie włącznie. 3. Odsetki kapitalizowane są na koniec okresu umownego Lokaty. I bądź tu mądry. Pozdrawiam. |
|
Data: 2011-11-09 11:29:53 | |
Autor: Matt | |
neoBANK - uważajcie co podpisujecie | |
On Tue, 08 Nov 2011 18:11:03 +0100, Damian News <bezznaczenia@poczta.onet.pl> wrote:
Jestem w trakcie otwierania rachunku w neoBANK-u[...] Dawno temu zamierzałem otworzyć rachunek w VW Banku. Jednak w trakcie procesu zakładania rachunku bank mnie wkurzył i stwierdziłem, że nie będę korzystał z ich usług. Moim zdaniem umowa nie była zawarta, lecz po paru latach dostałem z banku informację o wprowadzeniu opłat za rachunek. Odpisałem im, że wg mnie rachunku u nich nie posiadam, lecz na pewno nie zgadzam się na opisane zmiany. Odpisali, że wg nich rachunek miałem otwarty a ponieważ nie wyraziłem zgody na zmiany to mi go zamknęli.. W Twoim wypadku może lepiej wysłać do nich poleconym pismo z informacją, że rezygnujesz z ich usług i umowy nie podpiszesz. Matt |
|
Data: 2011-11-09 22:30:07 | |
Autor: Damian News | |
neoBANK - uważajcie co podpisujecie | |
Witam, Dawno temu zamierzałem otworzyć rachunek w VW Banku. Jednak w trakcie procesu zakładania rachunku bank mnie wkurzył i stwierdziłem, że nie będę korzystał z ich usług. Moim zdaniem umowa nie była zawarta, lecz po paru latach dostałem z banku informację o wprowadzeniu opłat za rachunek. Odpisałem im, że wg mnie rachunku u nich nie posiadam, lecz na pewno nie zgadzam się na opisane zmiany. Odpisali, że wg nich rachunek miałem otwarty a ponieważ nie wyraziłem zgody na zmiany to mi go zamknęli. W Twoim wypadku może lepiej wysłać do nich poleconym pismo z informacją, że rezygnujesz z ich usług i umowy nie podpiszesz. W sumie racja, najpierw do nich zadzwonię zobaczę co odpowiedzą a potem wyślę im to wszystko z powrotem. Najgorsze jest niestety to że wszystko trzeba załatwiać w oddziale banku no może da się to załatwić listem poleconym ale chyba szkoda czasu i nerwów na późniejsze problemy z tym związane. Pozdrawiam |
|
Data: 2011-11-27 12:34:48 | |
Autor: WAM | |
neoBANK - uważajcie co podpisujecie | |
On Tue, 8 Nov 2011 18:11:03 +0100, "Damian News"
<bezznaczenia@poczta.onet.pl> wrote: Po prostu ktoś ręcznie wypełnia te wszystkie dane i wysyła listem poleconym,Wygląda to tak jakby o każdego Klienta ktoś dbał, osobiście pisząc do niego a nie wysyłając z automatu :) Poczta Polska chyba nawet oferuje taką usługę ręcznego adresowania kopert i ręcznego naklejania znaczków - w opozycji do automatów frankujących. WAM -- mezrom dan ysazcw -> www.nadmorze.pl <- wczasy nad morzem |