neoBANK - zaokrąglanie

Data: 2010-09-03 21:05:52
Autor: Damian Niusy
neoBANK - zaokrąglanie

Użytkownik "XYZ" <junk@mail.bin> napisał w wiadomości news:i5rf5m$1rr$1news.onet.pl...
W ramach testu założyłem kilka zoptymalizowanych pod względem kwoty lokat z naliczaniem dziennym w neoBANK-u. Lokata e-Codzienna BIS 5,55% na kwotę 1019,37 zł i 1150,91 zł. W pierwszym dniu naliczyli odpowiednio 16 gr i 18 gr odsetek. W drugim już tylko 15 gr i 17 gr. Czyżby nagle zmienili sposób zaokrąglania?

Umowa nie określa żadnego sposobu zaokrąglania (tylko w TOiP napisano, że kwoty pobieranych prowizji i opłat podlegają zaokrągleniu do 1 grosza). Czy regulują to jakieś inne ustawy? W prawie bankowym nic nie znalazłem.

Czy jeżeli nie jest to uregulowane to bank może sobie stosować dowolne zaokrąglenie naliczanych odsetek?

Też coś podobnego zauważyłem w jakimś banku że np. z 0,155 pierwszym dniu było 0,16 czyli bank był -0,005 w plecy a drugim dniu 0,15 , po prostu wyrównali sobie tę stratę i tak w kółko. Podejrzewam że tu może być podobnie.

Damian

neoBANK - zaokrąglanie