netbook II gen.

Data: 2009-07-23 10:53:42
Autor: K
netbook II gen.
witam
posiadam od ponad roku eeepc 900/8gb, ze sprzetu jestem wlasciwie zadowolony, ale wiadomo gadzetomania to choroba... po roku najdalej pojawia sie mysl zeby nabyc cos nowego, bardzeij szpanerskiego etc. w mysl tej zasady zrobilem rozpoznanie rynku i niestety widze, ze panuje stagnacja, nic ciekawego, przelomowego na rynku nie widze.

i teraz przechodze do pytania: czy kroi sie powiedzmy w najblizszym czasie jakas rewolucja w tym segmencie? ekran max 9', czas pracy bez czarow ok. 8-
10h, grubosc po zlozeniu 10-12mm (max), waga 750-800g z bateria.... wydajnosc zblizona do atoma?

czy chrome os moze tutaj cos zmienic? --

Data: 2009-07-23 12:28:55
Autor: DooMiniK
netbook II gen.
  K wrote:
[...]

Zbyt dużej rewolucji w tym roku pewnie nie uświadczysz - Intel sam z siebie jest zadowolony, że ma tak wysoką sprzedaż w ostatnim kwartale-
przykładowo planowany na ten rok Atom N450 (mimo tego, że już był
zaprezentowany) pojawi się w komputerach na początku przyszłego roku.
Zobaczymy, co na to AMD z nową platformą ARM - możliwe, że
pokażą pazurki ;)
http://www.aspireone.pl/2009/07/22/sosna-pod-ochrona-intel-pineatom-n450-w-przyszlym-roku/

--
Dominik Siedlak (bachus)
Na serwerze bachus - login taki mam,

Data: 2009-07-23 14:48:29
Autor: Szymon von Ulezalka
netbook II gen.
Zobaczymy, co na to AMD z nową platformą ARM - możliwe, że

przepraszam- ze co? ze niby amd robi procki oparte na architekturze
ARM? pierwszo slysze...

pozdrawiam
szymon

Data: 2009-07-24 07:36:18
Autor: Patryk Włos
netbook II gen.
Zobaczymy, co na to AMD z nową platformą ARM - możliwe, że

przepraszam- ze co? ze niby amd robi procki oparte na architekturze
ARM? pierwszo slysze...

Też gdzieś wyczytałem, że AMD ma wypuścić niby nową generację ARM, tj. ARM11. Nie wiem, czy to prawda, po prostu czytałem.

--
Zobacz, jak się pracuje w Google:
http://pracownik.blogspot.com

Data: 2009-07-25 08:17:38
Autor: DooMiniK
netbook II gen.
Szymon von Ulezalka wrote:
Zobaczymy, co na to AMD z nową platformą ARM - możliwe, że

przepraszam- ze co? ze niby amd robi procki oparte na architekturze
ARM? pierwszo slysze...

Pod koniec tego/na początku przyszłego roku AMD ma "wyskoczyć"
z ARM, Intel wypuści Atoma N450.

Data: 2009-07-26 12:48:13
Autor: MC
netbook II gen.
Użytkownik "DooMiniK" <"bachus20[WYTNIJ]\"@poczta.wp.pl"> napisał w wiadomości news:4a6ab192$1news.home.net.pl...
Szymon von Ulezalka wrote:
[...]

ARM do peceta? A co z softem?

Data: 2009-07-26 13:07:12
Autor: Radosław Sokół
netbook II gen.
W dniu 26.07.2009 12:48, MC pisze:
Pod koniec tego/na początku przyszłego roku AMD ma "wyskoczyć"
z ARM, Intel wypuści Atoma N450.

ARM do peceta? A co z softem?

Do netbooków. Będzie po prostu Linux w wersji ARM. Albo w
ostateczności Windows Mobile. Może wreszcie skończy się dyk-
tatura "musi być x86" :)

PS. Piszę o tym artykuł na stronę nawet.

Data: 2009-07-26 14:27:28
Autor: DooMiniK
netbook II gen.
Radosław Sokół wrote:
[...]

Ja coś skrobnąłem już, nie mam czasu w tym tygodniu
na długie wywody:

Data: 2009-07-26 17:44:06
Autor: MC
netbook II gen.
Użytkownik "Radosław Sokół" <rsokol@magsoft.com.pl> napisał w wiadomości news:2009072611071500grush.one.pl...
[...]

Przekompilowanie samego systemu operacyjnego nie wystarczy. Przecież najsilniejszą bronią Windowsów przeciwko Linuksowi są tabuny aplikacji. Jeszcze ostrzej problem wystąpi w wypadku zmiany całej istoty kodowania, jaka musiałaby nastąpić. Nie wierzę, żeby nasz leniwy świat się zdobył na taką rewolucję, skoro dotąd stać go było jedynie na ewolucję. Nie ma pieniędzy na sfinansowanie takiego kroku nawet gdyby ktoś chciał go wykonać.

Data: 2009-07-26 17:52:01
Autor: Radosław Sokół
netbook II gen.
W dniu 26.07.2009 17:44, MC pisze:
Przekompilowanie samego systemu operacyjnego nie wystarczy. Przecież
najsilniejszą bronią Windowsów przeciwko Linuksowi są tabuny aplikacji.

Nie wszystkim te aplikacje są potrzebne. Gdy wystarcza prze-
glądarka WWW, program pocztowy i OpenOffice.org, nie trzeba
Windows. A gdy już może być Linux, to nie ma znaczenia, czy
działa on na x86, czy na ARMie.

Pamiętaj, że mówimy o komputerach ultraprzenośnych, które nie
mają służyć do normalnej pracy, lecz jako podręczne notatni-
ki, terminarze i terminale dostępu do WWW i poczty.

Data: 2009-07-26 18:04:15
Autor: Końrad(o)
netbook II gen.
Użytkownik "Radosław Sokół" <rsokol@magsoft.com.pl> napisał w wiadomości news:2009072615520200grush.one.pl...

Pamiętaj, że mówimy o komputerach ultraprzenośnych, które nie
mają służyć do normalnej pracy, lecz jako podręczne notatni-
ki, terminarze i terminale dostępu do WWW i poczty.

głupio-niegłupio, zapytam:
a posłużą takie netbooki 900MHz/1.6GHz także do pracy z exelem i przygowywania prezentacji w power point?

Data: 2009-07-26 18:11:12
Autor: Radosław Sokół
netbook II gen.
W dniu 26.07.2009 18:04, Końrad(o) pisze:
głupio-niegłupio, zapytam:
a posłużą takie netbooki 900MHz/1.6GHz także do pracy z exelem i
przygowywania prezentacji w power point?

1) Do arkuszy -- owszem, mogą do prostej edycji i wprowadza-
    nia danych (bo na tworzenie skomplikowanego arkusza jest
    to za wolne i za mało wygodne urządzenie). Linuksowym
    (i Windowsowym) odpowiednikiem jest wtedy OpenOffice.org
    Calc.

2) Do odtwarzania prezentacji (bo, znowu, do przygotowywania
    się nie nadają). I wtedy zamiast PowerPointa jest OpenOf-
    fice.Org Impress.

Data: 2009-07-26 20:46:54
Autor: NZSNNW
netbook II gen.
> [...]

2) Do odtwarzania prezentacji (bo, znowu, do przygotowywania
    się nie nadają). I wtedy zamiast PowerPointa jest OpenOf-

Ale nie nada się do P.Pointa ze względu na wielkość ekranu?
Bo jeśli tylko z tego powodu, to możemy albo (z przymrużeniem oka) założyć mocniejsze okulary, albo (poważnie) podłączyć netbooka do zewnętrznego ekranu.
U mnie żona potrzebowałaby ultraprzenośny komputer właśnie do edycji slajdów, oraz do ich odtwarzania z rzutnikiem - czy taki ASUS z procesorem 1.6 i 2048 ramu nada się do takiego użytku? W domu z zewnętrznym dużym monitorem, a poza domem do rzutnika?

I dodatkowo: sugerujesz OpenOffice (Calc/Impress) - czy programy te są lepsze dla takiego /słabszego/ sprzętu, mniej obciążają? Lepsze (bo "lżejsze") niż Exel i Power Point? Czy z innego powodu?

NZSNNW

Data: 2009-07-26 21:00:41
Autor: Radosław Sokół
netbook II gen.
W dniu 26.07.2009 20:46, NZSNNW pisze:
Ale nie nada się do P.Pointa ze względu na wielkość ekranu?

Do *tworzenia* czy *prezentacji*?

U mnie żona potrzebowałaby ultraprzenośny komputer właśnie do edycji slajdów,

Po co?

oraz do ich odtwarzania z rzutnikiem - czy taki ASUS z procesorem 1.6 i 2048

Do odtwarzania się nadaje jak najbardziej.

Natomiast podłączanie zewnętrznego ekranu do netbooka jest
bez sensu. Nie lepiej siąść do normalnego, stacjonarnego
komputera, który oprócz dużego ekranu ma jeszcze dobrą kla-
wiaturę, dobrą myszkę i znacznie wyższą wydajność?

I dodatkowo: sugerujesz OpenOffice (Calc/Impress) - czy programy te są lepsze
dla takiego /słabszego/ sprzętu, mniej obciążają? Lepsze (bo "lżejsze") niż
Exel i Power Point? Czy z innego powodu?

Nie. Nawet są raczej wolniejsze. Ale są za darmo i działają
identycznie pod Windows i pod Linuksem, co umożliwia pełną
wymianę dokumentów niezależnie od tego, pod kontrolą jakie-
go systemu operacyjnego pracują używane komputery.

Data: 2009-07-28 13:07:17
Autor: DooMiniK
netbook II gen.
Radosław Sokół wrote:
[...]

.... z tego też powodu w przypadku laptopów stosuje się stacje dokujące.
Co więc za problem podłączyć 3 kabelki do netbooka? Dla pracownika,
co często biega netbook to idealna sprawa.

[...]

Radku, nie zaczynajmy akademickiej dyskusji o zgodności OpenOffice
z np. MS Office bo wszyscy wiemy, że jest tylko do pewnego poziomu -
potem zaczynają się schody.

--
Dominik Siedlak (bachus)
Na serwerze bachus - login taki mam,
-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -
Piszę tylko i wyłącznie korzystając z serwera
home.net.pl: Message-ID: <cyfry@news.home.net.pl>
-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -

Data: 2009-07-28 18:53:32
Autor: Baranek
netbook II gen.
Dnia Tue, 28 Jul 2009 13:07:17 +0100, DooMiniK napisał(a):

Radosław Sokół wrote:
[...]
[...]

Przepraszam za pytanie, ale czy Ty na pewno odpowiadasz na zdanie Radka
powyżej?

Pozdrawiam

Baranek

Data: 2009-07-28 20:18:10
Autor: DooMiniK
netbook II gen.
Baranek wrote:
Dnia Tue, 28 Jul 2009 13:07:17 +0100, DooMiniK napisał(a):

Radosław Sokół wrote:
[...]
[...]

Z pośpiechu troszkę źle objąłem wzrokiem wątek ;>

Data: 2009-07-31 14:27:09
Autor: Radosław Sokół
netbook II gen.
DooMiniK pisze:
... z tego też powodu w przypadku laptopów stosuje się stacje dokujące.
Co więc za problem podłączyć 3 kabelki do netbooka? Dla pracownika,
co często biega netbook to idealna sprawa.

Dla takiego tak. Ale stacja dokująca to poważny koszt i mało
kto się na takie coś zdecyduje. Już lepiej właśnie kupić nor-
malny komputer -- wyjdzie niewiele drożej, a na pewno wygod-
niej.

Radku, nie zaczynajmy akademickiej dyskusji o zgodności OpenOffice
z np. MS Office bo wszyscy wiemy, że jest tylko do pewnego poziomu -
potem zaczynają się schody.

Nie chodzi mi o zgodność MS Office z OpenOffice, ale o zgod-
ność OpenOffice Windows z OpenOffice Linux.

Data: 2009-07-28 20:56:20
Autor: Artur Czeczko
netbook II gen.
Radosław Sokół pisze:

[...]

Klawiaturę w netbooku akurat mam znacznie wygodniejszą, niż
w komputerze stacjonarnym. Wydajność jest absolutnie
wystarczająca do tego, co na nim robię. "Dużego" komputera
zwykle nawet nie chce mi się włączać, nie widzę sensu.

Ale to już chyba było wiele razy...

Pozdrawiam,
Artur

Data: 2009-07-31 12:15:26
Autor: Radosław Sokół
netbook II gen.
Artur Czeczko pisze:
Klawiaturę w netbooku akurat mam znacznie wygodniejszą, niż
w komputerze stacjonarnym. Wydajność jest absolutnie

To kup za 50 zł porządną klawiaturę do komputera stacjonarnego.

A w netbooku firmowej na nic nie wymienisz...

wystarczająca do tego, co na nim robię. "Dużego" komputera
zwykle nawet nie chce mi się włączać, nie widzę sensu.

A widzisz sens marnowania sobie zdrowia na ślęczenie nad
małym komputerkiem? Pół biedy, jak podłączy się zewnętrzny
monitor, ale i wtedy ergonomia klawiatury pozostawia wiele
do życzenia.

Data: 2009-07-31 10:39:28
Autor: K
netbook II gen.
Radosław Sokół <rsokol@magsoft.com.pl> napisał(a):
A widzisz sens marnowania sobie zdrowia na ślęczenie nad
małym komputerkiem? Pół biedy, jak podłączy się zewnętrzny
monitor, ale i wtedy ergonomia klawiatury pozostawia wiele
do życzenia.

nie przesadzajmy z tym marnowaniem zdrowia, wszystko zalezy od pewnej elastycznosci. ja np. ostatnio wlaczam komputer stacjonarny raz na miesiac srednio, poprostu nie mam dla niego zastosowan od kiedy mam eeepc (nie jestem profesjonalista IT). i teraz wyglada to tak: jezeli nie wystarcza mi ekran i klawiatura wewnetrzna to podlaczam sie pod duzy monitor 21" wraz z klawiatura na usb z wbudowanym touchpadem (+przedluzacz usb) i zasiadam w fotelu z podnozkiem :) pelen relax. do multimediow i gier mam zhackowany xbox z pilotem podlaczony pod ten sam monitor (4 wejscia vga, dvi-d, composite, i to okragle wejscie zapomnialem oznaczenia).

zreszta widze ze zaczynaja pojawiac sie umpc z ekranami 4,8-7" (waga 300-
500g) na bazie chipsetu Poulsbo, ktore dekoduja sygnal 720p... jednak jakas ewolucja postepuje.

Data: 2009-07-26 18:33:52
Autor: MC
netbook II gen.
[...]

To fakt, ale wydaje mi się, że niewiele osób zdecyduje się na zakup komputera tak zubożonego w możliwości. W świadomości króluje kilka stereotypów Microsoftu. Ich podstawowe funkcje sa do zastąpienia, ale bardziej skomplikowane już nie.

Pamiętaj, że mówimy o komputerach ultraprzenośnych, które nie
mają służyć do normalnej pracy, lecz jako podręczne notatni-
ki, terminarze i terminale dostępu do WWW i poczty.

To już nie jest komputer, raczej jakiś palmtop czy nawet lepszy telefon komórkowy.

Data: 2009-07-26 23:05:09
Autor: Radosław Sokół
netbook II gen.
W dniu 26.07.2009 18:33, MC pisze:
To fakt, ale wydaje mi się, że niewiele osób zdecyduje się na zakup
komputera tak zubożonego w możliwości. W świadomości króluje kilka

Nie nazwałbym go "zubożonym" :) Inny -- tak, ale nie zubo-
żony.

stereotypów Microsoftu. Ich podstawowe funkcje sa do zastąpienia, ale
bardziej skomplikowane już nie.

Nie wiem, co przez powyższe rozumiesz. Funkcje stereotypów?

[...]

Palmtop czy telefon komórkowy nie nadają się do względnie
wygodnego pisania prostych tekstów czy przeglądania WWW i
poczty (próbowałem). "Netbook" jest po prostu o poziom wy-
żej od palmtopa i poziom niżej od komputera przenośnego.

Data: 2009-07-27 01:16:59
Autor: MC
netbook II gen.
Użytkownik "Radosław Sokół" <rsokol@magsoft.com.pl> napisał w wiadomości news:2009072621051300grush.one.pl...
[...]

Komputer to ... komputer.

stereotypów Microsoftu. Ich podstawowe funkcje sa do zastąpienia, ale
bardziej skomplikowane już nie.

Nie wiem, co przez powyższe rozumiesz. Funkcje stereotypów?

Arkusz to excel, edytor to word itd. To są sterotypy. Niby do zastąpienia przez soft otwarty ale tylko ich prostsze funkcje.

[...]

Nie masz wprawy. Popatrz jak małolaty piszą na telefonicznej klawiaturze.

Data: 2009-07-27 18:14:49
Autor: Radosław Sokół
netbook II gen.
W dniu 27.07.2009 01:16, MC pisze:
[...]

Dlaczego? To raczej jest stereotyp -- że oprogramowanie
otwarte implementuje tylko podzbiór prostszych funkcji.
Taki OpenOffice.org nie tylko ma olbrzymią większość te-
go, co MS Office, ale też parę funkcji, których Office
nie ma -- na przykład wbudowana i działająca od strzału
baza bibliograficzna.

[...]

1) Ja na zwykłej klawiaturze piszę *szybciej*.

2) Popatrz, *jak* piszą i *co* piszą. Same skróty, brak
    znaków przestankowych, brak wielkich liter, niepopra-
    wione ("olane") literówki. Nie dość, że tak nie można
    po prostu pisać jakiegokolwiek tekstu przeznaczonego
    do wykorzystania zawodowego czy publikacji; taki spo-
    sób pisania jest wręcz *szkodliwy* edukacyjnie.

3) Ja już czasem łapię się na tym, że pisanie na nawet
    najlepszej klawiaturze mnie *frustruje*, bo w pamięci
    (swojej własnej, nie komputera) mam już "zbuforowane"
    całe zdanie i jeszcze jedno następne, a przepływ myśli
    na nośnik jest ograniczony klawiaturą, na której już
    nie daję rady szybciej pisać (a nie piszę raczej wolno,
    przed chwilą z ciekawości zrobiłem test i wyszło mi
    390 znaków na minutę).

Data: 2009-07-27 19:05:53
Autor: Animka
netbook II gen.
Radosław Sokół pisze:

[...]

Pomyśl o jakimś poleceniu głosowym wysyłanemu na klawiaturę.

--
animka

Data: 2009-07-28 00:33:52
Autor: Michal AKA Miki
netbook II gen.

Użytkownik "Animka" <animka@to.nie.ja.wp.pl> napisał w wiadomości news:h4kcoc$asb$1node1.news.atman.pl...

Pomyśl o jakimś poleceniu głosowym wysyłanemu na klawiaturę.

Hehe :)
To moze jeszcze raz :) Bo ciekawie wyszlo - cos, jak zasysanie szczypcami :)

Hint - polecenie glosowe wychwyci ci mikrofon... klawiatura sluzy do pisania :)

Pozdrawiam
Michal

Data: 2009-07-28 00:43:56
Autor: Animka
netbook II gen.
Michal AKA Miki pisze:
[...]

To był żart.

A tak btw to jak niewidomi posługują się komputerem? (nie mam na myśli klawiatury Braila)

--
animka

Data: 2009-07-28 00:55:40
Autor: MC
netbook II gen.
Użytkownik "Animka" <animka@to.nie.ja.wp.pl> napisał w wiadomości news:h4l0cl$dim$1node1.news.atman.pl...

To był żart.
-- -- -- -- -- -- -- -- -- -
Niesłusznie. Komputer można nauczyć rozróżniania pewnej liczby słów i wykorzystwać je jako polecenia. Gorzej z dyktowaniem tekstu.

Data: 2009-07-28 01:07:07
Autor: Animka
netbook II gen.
MC pisze:

Niesłusznie. Komputer można nauczyć rozróżniania pewnej liczby słów i wykorzystwać je jako polecenia.

Ależ oczywiście. Np. taka przeglądarka Opera obsługuje polecenia głosowe, telefony komórkowe też.

Gorzej z dyktowaniem tekstu.

To miałam na myśli, ale niewidomi chyba mają jakieś urządzenia, komputery, które im tekst wprowadzają.
W Polsce jeszcze pewnie nie, ale w Stanach pewnie tak. Nie mam teraz na myśli klawiatury brailowskiej.

--
animka

Data: 2009-07-28 13:09:35
Autor: DooMiniK
netbook II gen.
Animka wrote:
MC pisze:

[...]

Animka - niewidomy raczej nie ma problemu z wprowadzaniem tekstu
na standardowej klawiaturze QWERTY - z jakiegoś powodu na klawiszach
"F" i "J" są oznaczenia, jak ułożyć dłonie na klawiaturze. Problemem
jest, co na "wyjściu" (czyli np. różne odmiany "Ivony").

Data: 2009-07-28 14:45:01
Autor: A_Zet
netbook II gen.
On Tue, 28 Jul 2009 13:09:35 +0100, DooMiniK
<"bachus20[WYTNIJ]\"@poczta.wp.pl"> wrote:

[...]

Animka - niewidomy raczej nie ma problemu z wprowadzaniem tekstu
na standardowej klawiaturze QWERTY - z jakiegoś powodu na klawiszach
"F" i "J" są oznaczenia, jak ułożyć dłonie na klawiaturze.

Identycznie z posługiwaniem się telefonem, niewidomy zaczyna od
oznaczeń na klawiszu "5", niemniej sama słuchawka dobrze, gdy ma
bardziej wydzielone przyciski, nie tworzące jednej płaszczyzny.

--
Adek

Data: 2009-07-28 22:27:49
Autor: Animka
netbook II gen.
A_Zet pisze:
[...]

Zamknęłam oczy i starałam się wstukać odpowiedni numer telefonu. Ciężko, bardzo ciężko, nie mam wyczucia.

--
animka

Data: 2009-07-28 07:44:10
Autor: A_Zet
netbook II gen.
On Tue, 28 Jul 2009 00:43:56 +0200, Animka <animka@to.nie.ja.wp.pl>
wrote:

[...]

A tak btw to jak niewidomi posługują się komputerem? (nie mam na myśli klawiatury Braila)

Bardzo prosto (mam zaprzyjaźnionego dziennikarza, niewidomego, któremu
niekiedy staram się pomóc w kwestiach fizyczno-technicznych przy
komputerze): identycznie jak widomi piszący bezwzrokowo. Po
usadowieniu się przy komputerze, włączeniu "gadacza" (sprzężone
urządzenie do czytania ekranu), układa dłonie ("pozycjonuje") na
normalnej klawiaturze i pisze, dość szybko. Wszystkie polecenia z
klawiatury zamiast z myszy (gadacz współpracuje z windowsami, poprzez
oprogramowanie Windoweysy czy jak tam się ono zwie). Gadacz jest
wyposażony w moduł mówiący albo angielski albo już polski, Iwona
bodajże. Polski moduł lepszy bo jednak wymowa polskich słów po
angielsku wymaga dodatkowego "tłumaczenia" w głowie niewidomego. :-)
Powiem więcej: ten mój znajomek nie nabył maniery pisania
bezogonkowego, co prowadzi w prosty sposób do zubożenia języka przez
zanik wiadomości ortograficznych u wielu widzących...
Monitor ma domyślnie wyłączony, po co zużywać prąd, jak i samo
urządzenie), ale skaner domyślnie włączony - bo i skanerem się
posługuje samodzielnie, oczywiście z FineReaderem.

--
Adek

Data: 2009-07-28 12:22:53
Autor: Animka
netbook II gen.
A_Zet pisze:

[...]

Czyli jak zrozumiałam Twój znajomy musiał się nauczyć pisania bezwzrokowego. Sam wklepuje tekst na klawiaturce.
Dzięki.

--
animka

Data: 2009-07-28 13:10:23
Autor: DooMiniK
netbook II gen.
Animka wrote:
A_Zet pisze:

[...]

Później dotarłem tego wątku - wcześniej odpisałem w tym samym temacie.

Data: 2009-07-28 21:58:36
Autor: Michal AKA Miki
netbook II gen.

Użytkownik "Animka" <animka@to.nie.ja.wp.pl> napisał w wiadomości news:h4l0cl$dim$1node1.news.atman.pl...

A tak btw to jak niewidomi posługują się komputerem? (nie mam na myśli klawiatury Braila)

Jak studiowalem na Politechnice Slaskiej, byl tam otwarty projekt komunikacji z osobami niewidomymi.. nawet w centrum komputerowym byl jeden niewidomy admin (moze Radek Sokol go zna, sadzac z sygnaturki - jest szansa), ktory byl jednym z glownych projektantow i przy okazji tester...
Nie wiem, czy ten system dziala w dalszym ciagu (nawet nie wiem, na czym polegal), ale pewnie mozna to gdzies wygooglowac...

Pozdrawiam
Michal

Data: 2009-07-30 18:54:59
Autor: Colin
netbook II gen.
Radosław Sokół wrote:
A gdy już może być Linux, to nie ma znaczenia, czy działa on na x86,
czy na ARMie.

Ma znaczenie, bo nie ma Adobe Flash Playera dla architektur innych niż x86.

Data: 2009-07-30 14:49:15
Autor: Szymon von Ulezalka
netbook II gen.
On 30 Lip, 17:54, Colin <mich...@gmail.com> wrote:
Radosław Sokół wrote:
> A gdy już może być Linux, to nie ma znaczenia, czy działa on na x86,
> czy na ARMie.

Ma znaczenie, bo nie ma Adobe Flash Playera dla architektur innych niż x86.

czego dowodem jest fakt, ze flash nie dziala na (niektorych
przynajmniej) telefonach komorkowych, prawda?

Data: 2009-07-27 09:20:04
Autor: Jan Strybyszewski
netbook II gen.
MC pisze:

ARM do peceta? A co z softem?

Chrome OS,

Data: 2009-07-29 07:32:53
Autor: Strachu S.
netbook II gen.
DooMiniK:

Pod koniec tego/na początku przyszłego roku AMD ma "wyskoczyć"
z ARM, Intel wypuści Atoma N450.

Jaki jest spodziewany/zapowiadany przelicznik wydajności nowyc procesorów względem obecnych teraz w netbookach N270 i N280?
Nowy Intel będzie od nich 1,5~2~więcej razy szybszy, wydajniejszy?
Nowy N450 będzie szybszy w GHz czy większa wydajność bo większa pamięć podręczna?
Coś jeszcze będzie na plus, np. mnijesz zapotrzebowanie na prąd?
Albo mniej watożerny chipset?

Strachu S.

Data: 2009-07-23 14:51:02
Autor: Końrad(o)
netbook II gen.
Użytkownik " K" <kurt76@WYTNIJ.gazeta.pl> napisał w wiadomości news:h49ffm$sfg$1inews.gazeta.pl...

[...]

ciekawy wątek - w jakim kierunku w ogóle pobiegnie technika, co będzie produkowane/kupowane w najbliższym czasie (np. jakie netbooki), a jaki będzie trend w dłuższym okresie (jakie produkty i technologie)?

Data: 2009-07-23 16:04:50
Autor: DooMiniK
netbook II gen.
Końrad(o) wrote:
[...]

Imo - co producenci szybko wzieli sobie do serca - to czas pracy na
baterii. Nie dość, że standardem staje się 5-8h, to najważniejszym
kierunkiem w rozwoju procesorów do platform mobilnych jest właśnie
zmniejszenie zapotrzebowwania na Waty a nie kolejne megaherce.

Myślę, że netbooki, jak to ktoś nazwał drugiej generacji:
- będą wyposażane wyłącznie w pamięci typu SSD (zamiast dysków HDD),
- będą umożliwiały komunikację dzięki wbudowanym modemom HSDPA
- sądzę, że zacznie się większa moda na ekrany dotykowe.

Całkiem prawdopodobne, że dużo osób będzie stosowała netbooki jako
odtwarzacze filmów wysokiej rozdzielczości.

Ogólnie rynek jest ten bardzo dziwny - nie tak dawno producenci (Intel,
AMD) zarzekali się, że to nie ma przyszłości, nie będą angażować się
w to zbyt mocno. Teraz jest na odwrót, zaczyna się wyścig zbrojeń.

--
http://www.aspireone.pl

Data: 2009-07-23 17:31:18
Autor: Maciek \"Babcia\" Dobosz
netbook II gen.
On Thu, 23 Jul 2009 16:04:50 +0100, DooMiniK
<"bachus20[WYTNIJ]\"@poczta.wp.pl"> wrote:

Myślę, że netbooki, jak to ktoś nazwał drugiej generacji:
- będą wyposażane wyłącznie w pamięci typu SSD (zamiast dysków HDD),

Nie za bradzo. Po zachwycie dyskami SSD w pierwszych modelach
większość obcnie oferowanych ma klasyczne dyski twarde. Cena gra rolę
a oszczędnośc prądu jest niewielka. No i pojemności małe - jak chcę
zabrać dajmy na to kilka filmów na wyjazd to 8/16/32GB to wciąż mało.
Swoją droga zastanawiam się czemu producenci nei zaproponuja zmiast
modeli z dyskami SSD jako oddzielny fizyczny modeli z jakąś pamięcią
wbudowaną w płytę. Wymagałoby to przeprojektowania płyt, pewnie
specjalizowanego chipsetu ale IMHO uprościłoby to konstrukcję
netbooków.

- będą umożliwiały komunikację dzięki wbudowanym modemom HSDPA

To już się dzieje.

- sądzę, że zacznie się większa moda na ekrany dotykowe.

Chyba nei. Ekran dotykowy wymaga większego szacunku. Mi np.
notorycznei od noszenia non-stop netbooka/laptopa pojawiają sie na
ekranie przetarcia od klawiatury. Kwestia półroku-roku. Obawiam sie ze
dodytkowy ekran bym uszkodził. Poza tym nei za bardzo widzę sens
ekranu dotykowego z obecnei oferowanym Windows. Mam parę terminali w
knajpie zony i pod XP nie za bardzo nadaja się do czegoś poza
wyspecjalizowanym systemem kasowym. Po prostu bez rysika cięzko trafić
w przycisk czy pozycję menu. I to przy ekranie 14/15 cali. jak mam coś
tam pogmerac to podłączam kalwiaturę i myszkę. Wygodniej jest.

Całkiem prawdopodobne, że dużo osób będzie stosowała netbooki jako
odtwarzacze filmów wysokiej rozdzielczości.

Możliwe - choć do tego to raczej specjalizowane stacjonarki - Acer ma
coś takiego w oferie, Asusu także. Ja sądzę że raczej będzie to szło w kierunku zmniejszenia masy i
grubości. Zdrówko

Data: 2009-07-25 21:49:59
Autor: Radosław Sokół
netbook II gen.
W dniu 23.07.2009 17:31, Maciek "Babcia" Dobosz pisze:
a oszczędnośc prądu jest niewielka. No i pojemności małe - jak chcę
zabrać dajmy na to kilka filmów na wyjazd to 8/16/32GB to wciąż mało.

1) Po co sobie marnować czas na wyjeździe filmami? ;)

2) Netbooki nie nadają się do oglądania filmów.

3) Lepiej pójść do kina.

Ja sądzę że raczej będzie to szło w kierunku zmniejszenia masy i
grubości.

Tego niestety nie widać na razie. Po ASUSie 901, idealnym
pod względem rozmiarów i wagi, większość obecnych netbooków
to maszynki 10" o wadze 1.2-1.4 kg.

Data: 2009-07-26 10:32:25
Autor: Końrad(o)
netbook II gen.
Użytkownik "Radosław Sokół" <rsokol@magsoft.com.pl> napisał w wiadomości news:2009072519500000grush.one.pl...

Tego niestety nie widać na razie. Po ASUSie 901, idealnym
pod względem rozmiarów i wagi, większość obecnych netbooków
to maszynki 10" o wadze 1.2-1.4 kg.

asus 901 jest idelany - zgadza sie - jesli idzie o rozmiar i masę.
i na takich rozmiarach by mi zależało.
martwi mnie - może niepotrzebnie, nie podpieram tego żadnym doświadczeniem - procesor w tej maszynie, celeron 0,9ghz. w asusach 1000h jest już dużo lepszy, bo atom 1.6ghz.
gdyby komputer o wielkości i masie 901 był oferowany z n270 - pewnie kupiłbym bez zastanowienia.
szkoda że takie coś (901 z n270) nie jest oferowane.

w innym poście chwalisz zalety dysku 16GB z 901 - racja. cichy, oszczędny, lekki, szybki.
piszesz, także mając rację, że większość nabywców chce dysk 160GB (wirujący, nieco bardziej prądożerny), kręcąc nosem na pamięć 16GB.
napewno dysk oferowany w asusie 901 jest lepszy, cichszy, lżejszy i mniej łapczywy na waty, jednak... jako podstatwowy komputer (dla mnie - nie mam żadnych wymagań ani potrzeb obliczeniowych) nawet u mnie nie wystarczy do niczego. a potrzeb nie mam dużych: w ciągu 4 lat wraz z żoną zapisaliśmy na 3 dyskach 15GB danych (to już wraz z instalkami, systemem xp, absolutnie_wszystkim_)
jak widać potrzeby mamy nikłe (znajomi, rodzina, inni uzytkownicy komputerów śmieją się z nas, z tej ilości zapisanych danych przez dwie osoby w 4 lata), a już przekraczają możliwości 16gb włożonych do asusa 901.

więc jeszcze raz, podsumowując, moim zdaniem:
asus 901 to ideał masy, rozmiarów, bezdzwięczności, wielkości jako netbook. bezapelacyjnie.
ale proszę: niech będzie on z atomem n270, i dyskiem, powiedzmy, 30-40GB.

Data: 2009-07-26 10:55:05
Autor: Radosław Sokół
netbook II gen.
W dniu 26.07.2009 10:32, Końrad(o) pisze:
[...]

Czekaj, czekaj -- ASUS EeePC *900* jest z Celeronem. EeePC 901
jest właśnie z Atomem już i na tym polega jego doskonałość.

mniej łapczywy na waty, jednak... jako podstatwowy komputer (dla mnie -
nie mam żadnych wymagań ani potrzeb obliczeniowych) nawet u mnie nie
wystarczy do niczego. a potrzeb nie mam dużych: w ciągu 4 lat wraz z

Takie netbooki nie nadają się po prostu na *podstawowe*
komputery. Zresztą ja jestem niezmiennie zdania, że żaden
komputer przenośny nie może pełnić roli komputera podsta-
wowego.

ale proszę: niech będzie on z atomem n270, i dyskiem, powiedzmy, 30-40GB.

A czy przypadkiem wersja EeePC 901 z Linuksem nie miała
pojemniejszego dysku twardego?

To wersja z Windows miała "wykastrowany" dysk, żeby nie
mieć wyższej ceny.

Data: 2009-07-26 12:10:38
Autor: Końrad(o)
netbook II gen.
Użytkownik "Radosław Sokół" <rsokol@magsoft.com.pl> napisał w wiadomości news:2009072608550700grush.one.pl...

[...]

niestety, chyba wszystko (asus) co ma w nazwie 900/90x jest z celeronem - przejrzałem wszystkie tego typu aukcje na allegro (z 900 i 90x) i wszystko ma celerona.
choć - tak jak sugerowałeś, są też maluchy 8.9 cala z dużym dyskiem - to te oznaczone 904, mają dysk 160GB.

A czy przypadkiem wersja EeePC 901 z Linuksem nie miała
pojemniejszego dysku twardego?

no właśnie nie mogę znaleźć takiego.
takiego wymarzonego:  8,9 cala, z atomem (nie celeronem) i dyskiem conajmniej 30GB (większym niż najczęstsze flashowe 16GB), najchętniej AUSa, i fajnie gdyby miał 2GiB lub możliwość rozszerzenia do tej wielkości.

Data: 2009-07-26 12:14:13
Autor: Końrad(o)
netbook II gen.
Użytkownik "Końrad(o)" <najswiezy@op.pl> napisał w wiadomości news:h4ha2f$2phk$1opal.icpnet.pl...

[...]

chociaż, perełka, jedyny jaki znalazłem:
https://ssl.allegro.pl/item695533217_asus_eee_901_ssd_windows_xp_pl_czarny.html
ma atoma, tyle, że dysk 12GB...

wciąż nie mogę znaleźć takiego wymarzonego:  8,9 cala, z atomem (nie celeronem) i dyskiem conajmniej 30GB (większym niż najczęstsze flashowe 16GB), najchętniej AUSa, i fajnie gdyby miał 2GiB lub możliwość rozszerzenia do tej wielkości.

Data: 2009-07-26 12:45:49
Autor: Radosław Sokół
netbook II gen.
W dniu 26.07.2009 12:14, Końrad(o) pisze:
chociaż, perełka, jedyny jaki znalazłem:
https://ssl.allegro.pl/item695533217_asus_eee_901_ssd_windows_xp_pl_czarny.html
ma atoma, tyle, że dysk 12GB...

No właśnie. Wersja Windows ma 12 GB, wersja Linux 16 GB.

[...]

A karty pamięci nie możesz włożyć? EeePC ma slot bodajże na
kartę SD czy nawet SDHC. Wtedy masz wewnętrzny dysk SSD na
aplikacje i jakieś ważniejsze pliki, a kartę jako nośnik
danych. Przynajmniej w momencie zużycia pamięci Flash wymie-
niasz tanią kartę, a nie wewnętrzny dysk.

Data: 2009-07-26 14:38:30
Autor: DooMiniK
netbook II gen.

Jak napisał Radek - sam sobie coś poskładaj:
http://www.aspireone.pl/2009/07/16/mtron-mobi-3000-ssd-z-prawdziwego-zdarzenia/

Data: 2009-07-26 18:20:01
Autor: MC
netbook II gen.
Użytkownik "DooMiniK" <"bachus20[WYTNIJ]\"@poczta.wp.pl"> napisał w wiadomości news:4a6c5c57$1news.home.net.pl...
Końrad(o) wrote:
[...]

Powiedziałbym, że tytuł nie odpowiada rzeczywistości. Ten mtron to jakiś stary bubel. Wstawianie drogich i szybkich flashy typu SLC po to, żeby przyciąć wydajność interfejsem PATA to średnio inteligentny pomysł. Raczej oddaje postawę producentów sprzed 1, 2 lat. Dziś się okazuje, że za SLC nikt nie chce płacić. I nawet vertex, z którym porównujesz ten badziew, jest dwukrotnie bardziej wydajny i jednocześnie tańszy licząc w złotówkach za GB.

I jeden drobiazg. Zachwyt nad rzeczywiście ładnym kształtem diagramu na HDTune jest nieco na wyrost. Świadczy tylko o tym, że dysk przyszedł prosto z wytwórni. W internecie znajdziesz testy dysków w gorszym stanie. Wyniki też są gorsze.

Data: 2009-07-28 13:16:08
Autor: DooMiniK
netbook II gen.
Końrad(o) wrote:
[...]

Taaak - ale pamiętaj, że z każda technologia wymaga dopracowania, liczy
się koncept. Sam jeszcze pamiętam, jak przed wyłączeniem komputera,
trzeba było zaparkować ramię głowicy w dysku twardym, albo
wypalenie płytki CD (kosztującej 70zł) wymagało odpowiedniej
konfiguracji, ponieważ nie było technologii gwarantowanego zapisu ;-)

Data: 2009-07-28 16:44:06
Autor: MC
netbook II gen.
Końrad(o) wrote:
[...]

Oczywiście. Nie wszystkie technologie się rozwijają, niektóre nie przechodzą przez eliminacje. Jak pamięci Rambus czy WiMax.

Data: 2009-07-26 12:44:23
Autor: Radosław Sokół
netbook II gen.
W dniu 26.07.2009 12:10, Końrad(o) pisze:
Czekaj, czekaj -- ASUS EeePC *900* jest z Celeronem. EeePC 901
jest właśnie z Atomem już i na tym polega jego doskonałość.

niestety, chyba wszystko (asus) co ma w nazwie 900/90x jest z celeronem

Nie.

http://en.wikipedia.org/wiki/ASUS_Eee_PC#Specifications

- przejrzałem wszystkie tego typu aukcje na allegro (z 900 i 90x) i
wszystko ma celerona.

Pewnie są źle oznaczone. 901 na pewno ma Atoma.

Data: 2009-07-31 12:31:09
Autor: Końrad(o)
netbook II gen.
Użytkownik "Radosław Sokół" <rsokol@magsoft.com.pl> napisał w wiadomości news:2009072610443300grush.one.pl...

http://en.wikipedia.org/wiki/ASUS_Eee_PC#Specifications

link bardzo przydatny, duzo wyjaśnił, dziękuję.
a czym mogą różnić się 1000H oznaczane odpowiednio:

Asus Eee PC 1000H WHI086X
Asus Eee PC 1000H PIN013X XPH
Asus Eee PC 1000H PIN013X
Asus Eee PC 1000H BLK110X
Asus Eee PC 1000H GRN011X

Data: 2009-07-28 13:13:28
Autor: DooMiniK
netbook II gen.
Radosław Sokół wrote:
[...]

Do tego to wszystko dąży :)
Czego Ci brakuje w obecnych modelach laptopów/komputerów przenośnych,
co masz w blaszaku? (tutaj mała uwaga: także jestem zwolennikiem
dużego pudła pod stołem...).

[...]

Nawet netbooki zaczynają być ciekawe, bo odtwarzają HDTV 1080p :)
Powoli staje się standardem, że ludzie mają w domu duży telewizor
z wejściem VGA.

Data: 2009-08-14 13:48:27
Autor: Radosław Sokół
netbook II gen.
DooMiniK pisze:
Czego Ci brakuje w obecnych modelach laptopów/komputerów przenośnych,
co masz w blaszaku? (tutaj mała uwaga: także jestem zwolennikiem
dużego pudła pod stołem...).

1) Większego monitora.

2) Większej, wygodniejszej, niższej klawiatury.

3) Możliwości dowolnego wyregulowania i odsunięcia monitora.

4) Braku szumu pod palcami przy większym obciążeniu oblicze-
    niowym.

5) Możliwości prostej wymiany uszkodzonych części nie tylko
    w czasie gwarancji, ale w czasie 3-5 lat używania kompu-
    tera.

Data: 2009-07-27 09:19:14
Autor: Jan Strybyszewski
netbook II gen.
Końrad(o) pisze:
[...]

Wydajnosciowo sa takie same

gdyby komputer o wielkości i masie 901 był oferowany z n270 - pewnie kupiłbym bez zastanowienia.
szkoda że takie coś (901 z n270) nie jest oferowane.

Przciezs sa bodaj 904

Data: 2009-07-27 14:54:57
Autor: Końrad(o)
netbook II gen.
Użytkownik "Jan Strybyszewski" <ktos@w.pl> napisał w wiadomości news:h4jkdl$kaj$2inews.gazeta.pl...

martwi mnie - może niepotrzebnie, nie podpieram tego żadnym doświadczeniem - procesor w tej maszynie, celeron 0,9ghz. w asusach 1000h jest już dużo lepszy, bo atom 1.6ghz.

Wydajnosciowo sa takie same

napewno?
pytam poważnie - bo się nie orientuję.
to napewno ta sama wydajność? bo mi celeron zawsze kojarzył sie z czymś słabszym. a tu przecież nie dość że słabszy (w moim przekonaniu) celeron, to jescze atom wszedł później i zastąpił celerona (czyli w czymś musiał być lepszy).

proszę o potwierdzenie, czy celeron 900MHz jest tym samym w ASUSach ee co atom n270 1.6GHz?

Data: 2009-07-27 17:17:39
Autor: Leszek K.
netbook II gen.
Dnia Mon, 27 Jul 2009 14:54:57 +0200, Końrad(o) napisał(a):

[...]

Atom 1,6 jest nieco szybszy od celerona 900 aczkolwiek nie przesadnie.
Zegar w zegar celeron jest znacznie szybszy. Zaletą atoma jest nie
wydajność tylko pobór mocy. Tu masz porównanie (co prawda nie ma akurat
c800 ale Pentium 800 będzie zbliżony):
http://www.anandtech.com/systems/showdoc.aspx?i=3321&p=6

Data: 2009-08-05 06:49:23
Autor: Adramelech
netbook II gen.
"Leszek K." <leszek60.wytnij.@neeostrada.pl> Odpowiedz na
Atom 1,6 jest nieco szybszy od celerona 900 aczkolwiek nie przesadnie.
Zegar w zegar celeron jest znacznie szybszy. Zaletą atoma jest nie

Na celku 0.9GHz filmy w matrosce 720p h264 chodzą płynnie.
Na atomie 1.6GHz ten sam film już lekko się tnie.

Pozdrawiam!
--
Piotr Sobolewski

Data: 2009-07-27 17:28:21
Autor: Leszek K.
netbook II gen.
[...]

Znalazłem bezpośrednie porównanie:
http://www.eeepcnews.de/2008/06/07/video-eee-pc-901-benchmarks-grafiktest-und-900er-vergleich/

Data: 2009-07-29 08:50:13
Autor: Strachu S.
netbook II gen.
Leszek K.:

Znalazłem bezpośrednie porównanie:
http://www.eeepcnews.de/2008/06/07/video-eee-pc-901-benchmarks-grafiktest-
und-900er-vergleich/

Faktycznie, róznica znikoma.

Strachu S.

Data: 2009-07-27 17:50:06
Autor: Radosław Sokół
netbook II gen.
W dniu 27.07.2009 09:19, Jan Strybyszewski pisze:
martwi mnie - może niepotrzebnie, nie podpieram tego żadnym
doświadczeniem - procesor w tej maszynie, celeron 0,9ghz. w asusach
1000h jest już dużo lepszy, bo atom 1.6ghz.

Wydajnosciowo sa takie same

Nie wchodząc w szczegóły wydajności (Celeron może być jednak
nieco słabszy, niż ten Atom) -- Atom ma *o wiele* niższy po-
bór mocy (choć niestety największym konsumentem mocy w EeePC
i tak jest chipset bodajże).

Data: 2009-07-29 08:52:07
Autor: Strachu S.
netbook II gen.
Radosław Sokół:

Nie wchodząc w szczegóły wydajności (Celeron może być jednak
nieco słabszy, niż ten Atom) -- Atom ma *o wiele* niższy po-
bór mocy (choć niestety największym konsumentem mocy w EeePC
i tak jest chipset bodajże).

Czy zwiększony pobór mocy przez chipset w 1000H względem serii z celeronem jest większy niż oszczędnośc wynikająca z zastosowania Atoma1.6?

Starchu S.

Data: 2009-07-29 11:56:13
Autor: Maciek \"Babcia\" Dobosz
netbook II gen.
On Wed, 29 Jul 2009 08:52:07 +0000 (UTC), "Strachu S."
<satoot@NOSPAM.gazeta.pl> wrote:

Radosław Sokół:

[...]

Nie wiem jak to wygląda w netbookach z Celeronami ale w moim 1000H
(bateria 6-komorowa) przy wyłączonym BT i kamerze, włączonym WiFi oraz
przy dość słabym podświetlaniu 6h pracy na baterii to norma a nie
wyjątek. Przestałem wozić ze sobą zasilacz - awaryjnie tylko mam taki
do gniazdka zapalniczki w samochodzie.

Zdrówko

Data: 2009-07-29 11:53:18
Autor: Strachu S.
netbook II gen.
Maciek \Babcia\ Dobosz:

[...]

Czy tak zasilacz jest duży i ile kosztuje plus minus?
Co w ogóle warto dokupić o razy do takiego netbooka?
1. Myszkę (optyczną)
2. Zasilacz do auta
3. Nagrywardka CD-DVD zewnętrzna (w domu tylko)
4. Co jeszcze?

Strachu S.

Data: 2009-07-29 14:16:23
Autor: Maciek \"Babcia\" Dobosz
netbook II gen.
On Wed, 29 Jul 2009 11:53:18 +0000 (UTC), "Strachu S."
<satoot@NOSPAM.gazeta.pl> wrote:

Czy tak zasilacz jest duży i ile kosztuje plus minus?

Samochodowy? Wtyczka do gniazdka z kablem.

Co w ogóle warto dokupić o razy do takiego netbooka?
1. Myszkę (optyczną)

Czasami się przydaje choć osotanio zapominam wyciągnąc z plecaka.
Polecam jakąś myszkę na BT - odpada problem kabelka czy odbiornika
wystającego z portu USB bo 1000H ma BT wbudowane.

2. Zasilacz do auta

Zależy czy potrezba czy nie.
3. Nagrywardka CD-DVD zewnętrzna (w domu tylko)

Zależy czy potrezba czy nie. Ja mam combo CD-RW/DVD zakupione za 80
zeta i rzadko używam. Raczej jesli już to wolę na stacjonarce zrobić
sobie obraz dysku i zamontować w systemie jako wirtulany napęd.

4. Co jeszcze?

Modem do sieci komórkowej - to dla mnie w tym modelu największy brak.
Jakąś torbę - w zestawie masz etui ale jak nie chcesz nosić w ręku to
przydaje się coś innego.

Poza tym uważam że niekoniecznie warto mieć te wszystkie graty. Siła
netbooka jest w tym że bierzesz go po prostu do ręki i gdzieś jedziesz
nei martwiąć się zbytnio że zabraknie prądu czy trzeba mieć jakieś
peryferia.

Data: 2009-07-31 23:23:00
Autor: Radosław Sokół
netbook II gen.
Strachu S. pisze:
[...]

W obydwu jest bodajże *ten sam* chipset. Po prostu Celeron
pobierał w szczycie tyle mocy, co ten chipset, a Atom dzie-
sięć razy mniej.

Data: 2009-07-29 08:44:07
Autor: Strachu S.
netbook II gen.
Jan Strybyszewski:

> gdyby komputer o wielkości i masie 901 był oferowany z n270 - pewnie > kupiłbym bez zastanowienia.
> szkoda że takie coś (901 z n270) nie jest oferowane.

Przciezs sa bodaj 904

Jenak 904 jest większyniż 900/901 - zajrzałem do linku podanego przez Radosława Sokoła:
Z danych tam zawartych wynika, że 904 jest basurdem:
Mały ekranik 8,9 cala w obudowie od ASUS'ów 10,1 calowych - ma jego milimetry i masę, a ekran mały.

Strachu S.

Data: 2009-07-26 14:35:28
Autor: DooMiniK
netbook II gen.
Radosław Sokół wrote:
[...]

Każdy robi Radku to co lubi - nie narzucaj stylu życia :>

2) Netbooki nie nadają się do oglądania filmów.

Jak często jeździsz w delegacje, styrany po dniu lądujesz
w hotelu, to oglądnięcie jakiegoś odmóżdżacza nawet na
poziomie CSI potrafi odprężyć ;)

3) Lepiej pójść do kina.

Też prawda.

Ja sądzę że raczej będzie to szło w kierunku zmniejszenia masy i
grubości.

Moim zdaniem najważniejsze jest wydłużenie czasu
pracy przy zachowaniu obecnej wagi.

Tego niestety nie widać na razie. Po ASUSie 901, idealnym
pod względem rozmiarów i wagi, większość obecnych netbooków
to maszynki 10" o wadze 1.2-1.4 kg.

Jakaś durna tendencja się zaczyna, że 12-calowe laptopy
na siłę ktoś klasyfikuje jako netbook (na dniach zrobię
test Aspire 751).

Data: 2009-07-27 20:28:49
Autor: Maciek \"Babcia\" Dobosz
netbook II gen.
On Sat, 25 Jul 2009 21:49:59 +0200, Radosław Sokół
<rsokol@magsoft.com.pl> wrote:

No to przyklad z tej chwili - tzw. "z zycia wziete" ;-) Miejsce:
Kazimierz Dolny - jakies 150 km od domu. Czas: 20.15. Osoby dramatu:
ja i moj netbook Asus 1000H. Na wszelki wypadek - sluzbowo. Posta
pisze via dostep zdalny w firmie.

1) Po co sobie marnować czas na wyjeździe filmami? ;)

Bo nie chcę wieczorem pic na rynku a Kazimierza mam dosc - jestem tu
~6 raz od 3 miesiecy i spacerow mam dosc. Zwykle po 2-3 dni. Do PSP
wzialem tylko 1 gre. :-P

2) Netbooki nie nadają się do oglądania filmów.

No patrz. Cud jaki. Musisz to powiedziec mojemu ;-) Jakoś sobie na
dołaczonym napędzie i słuchwakch na BT radzi nieźle.

3) Lepiej pójść do kina.

Wlasnie siedze w budynku kina. A wlasciwie to w synagodze w ktorej
przejsciowo było kino. Ale jak niejaki pan Gutek powiedzial ze
powinnismy mu za darmo udostepniac budynek i placic za remonty a on
bedzie kasowac za bilety to nie chcielismy tak doskonalego geszeftu
dalej robic i kina nie ma. Najblizszy taras widokowy (wroc - kino!) w
Pulawach. 14km. I nie graja "Przygod Pana Michal" od jakichs 30 lat/

Zdrowko

Data: 2009-07-27 21:54:39
Autor: Radosław Sokół
netbook II gen.
W dniu 27.07.2009 20:28, Maciek "Babcia" Dobosz pisze:
Bo nie chcę wieczorem pic na rynku a Kazimierza mam dosc - jestem tu
~6 raz od 3 miesiecy i spacerow mam dosc. Zwykle po 2-3 dni. Do PSP
wzialem tylko 1 gre. :-P

Przyznam, że już grę przyjmuję nawet pozytywniej niż film :)
Może to jakiś prywatny uraz, ale uważam oglądanie większości
filmów za wybitne marnowanie czasu. Już lepiej jakąś książkę
poczytać.

Aczkolwiek dobry film dokumentalny czy historyczny, nie ma-
jący na celu tylko zabijania czasu (lub bohaterów), może
być całkiem pożytecznym sposobem spędzenia wieczoru -- od
czasu do czasu.

Poza tym trzeba odróżnić oglądnięcie filmu w sensie "awa-
ryjnym" (nie ma *absolutnie* nic do roboty, raz na miesiąc
czy dwa) od używania komputera *regularnie* do tego zada-
nia -- do którego się nie nadaje.

2) Netbooki nie nadają się do oglądania filmów.

No patrz. Cud jaki. Musisz to powiedziec mojemu ;-) Jakoś sobie na
dołaczonym napędzie i słuchwakch na BT radzi nieźle.

Super, ale smutno tak oglądać w pojedynkę. Oglądnijmy ten
film w 4-5 osób. Oooo, nic nie widać, dlaczego?

Biorąc pod uwagę rozmiar ekranu i kąty matryc TN, hasłem
reklamowym każdego netbooka powinno być: "zbliża ludzi".

;)

Data: 2009-07-27 22:37:37
Autor: Maciek \"Babcia\" Dobosz
netbook II gen.
On Mon, 27 Jul 2009 21:54:39 +0200, Radosław Sokół
<rsokol@magsoft.com.pl> wrote:

Przyznam, że już grę przyjmuję nawet pozytywniej niż film :)

Ile mozna grac? Zwlaszcza jak sie zapal do gier mialem tak w okoliicy
gumiaka ;-)

Może to jakiś prywatny uraz, ale uważam oglądanie większości
filmów za wybitne marnowanie czasu. Już lepiej jakąś książkę
poczytać.

Twoj wybor. Ja nadrabiam zaleglosci na wyjazdach. Ostatnio glownie
kino radzieckie i rosyjskie w oryginale. Przy okazji odswiezam jezyk
ktory - jak sie okazalo - robi sie dosc przydatny. Mlodzi go nie znaja
a klientow przybywa. Szkoda ze nie uczylem sie w szkole chinskiego.
;-)

Poza tym trzeba odróżnić oglądnięcie filmu w sensie "awa-
ryjnym" (nie ma *absolutnie* nic do roboty, raz na miesiąc
czy dwa) od używania komputera *regularnie* do tego zada-
nia -- do którego się nie nadaje.

Raz czy dwa na miesiąc to dla mnie regularnie.
Super, ale smutno tak oglądać w pojedynkę. Oglądnijmy ten
film w 4-5 osób. Oooo, nic nie widać, dlaczego?

Sam jezdze i jakos mi nie smutno. ;-) Po co mam te 3-4 obce osoby
zapraszac do ogladania? ;-) Ale ja w sumie mam w domu lampowy
telewizor 24 cale i nie mam zamiaru - poki nie padnie terminalnie -
wymieniac na co innego.

Zdrowko

Data: 2009-07-28 00:28:45
Autor: Michal AKA Miki
[OT] Re: netbook II gen.
<rsokol@magsoft.com.pl> wrote:

[...]

No to poleciales z tym lampowym :)
Ja ostatni lampowy TV wywalilem gdzies pod koniec lat 80tych (siakas Libra chyba, uzywalem go jeszcze do atarynki 8bitowej, mial cale 3 programy do wyboru, a kolory byly dwa)...

Ale a'propos ogladania filmow, musze przyznac, ze na wyjazdach sluzbowych lubie do snu puscic jakies odmozdzajace kill-de-moll. Szczegolnie, ze Niemcy czy Francuzi koncza "imprezowanie" przed 23.00 :) (oczywiscie w dzien powszedni). Ksiazke tudziez czasopisma zostawiam do samolotow...

Pozdrawiam
Michal

Data: 2009-07-29 10:24:08
Autor: Maciek \"Babcia\" Dobosz
[OT] Re: netbook II gen.

<rsokol@magsoft.com.pl> wrote:

[...]

Lampa kinsekopowa to też lampa o czym zwykle się zapomina :-P

Ja ostatni lampowy TV wywalilem gdzies pod koniec lat 80tych (siakas Libra chyba, uzywalem go jeszcze do atarynki 8bitowej, mial cale 3 programy do wyboru, a kolory byly dwa)...

Ja tam używałem przez pierwszą połowę Rubina 714p - poza oglądaniem TV
nie musiałem plaić w piecu ;-)

[...]

Palmtop z czytnikiem e-bboków i słuchawkami pozwala jednoczęsnei
czytać i słuchać muzyki. Od paru lat zwykle nie robią tez problemów z
telefonami byle były w trybie off-line. A e-booki w telefonei lżejsze
niż papier. Choć i tak wrażenia z lotów czasami bezcenne. Niedawno
leciałem do Wiednia rejsem najwyraźniej białych kołnierzyków. Dwóch
kolesi obok mnei patrzyło się dziwnie bo wyraźnei odróżniałem się od
reszty samolotu. Nie dość że nie miałem garnituru tylko bojówki i
t-shirt to jeszcze czytałem jakiśmagazyn poświecony bezpieczeństwu
sieci po rosyjsku. ;-) Jak wyciągnłaem do tego palmtopa bo sobie
przypomniałem że mam sprawdzić czy GPS będzie odbierał pozycje
samolotu to już w ogóle się odsuneli. Chyba nie pasuje do takich
lotów. ;-)

Zdrówko

Data: 2009-07-30 00:25:19
Autor: Michal AKA Miki
[OT] Re: netbook II gen.
Użytkownik "Maciek "Babcia" Dobosz" <babcia@jewish.org.pl> napisał w wiadomości news:gc10759ikg5cvr7t1962lfa63onp9hmk9d4ax.com...

[...]

Ja mam odwrotne doswiadczenia - zdarza mi sie podrozowac albo z ortodoksami, albo z pijakami...
Nie jestem antysemita, ale pijakow jakos lepiej znosze... Z ortodoksami zawsze sa jakies klopoty (szczegolnie jak sa w wiekszej ilosci) i notoryczne opoznienia startu (bo nie chca usiasc na miejsce, laza i gadaja, robia zdjecia i w ogole wioche w samolocie odstawiaja)... i to w Lufthansie :)

Dobra, koncze temat, bo zjechalo ostro z tematu netbooka II generacji :D

Pozdrawiam
Michal

Data: 2009-07-30 01:05:07
Autor: Szymon von Ulezalka
netbook II gen.
opoznienia startu (bo nie chca usiasc na miejsce, laza i gadaja, robia
zdjecia i w ogole wioche w samolocie odstawiaja)... i to w Lufthansie :)

mszczą się!

Data: 2009-07-23 19:13:41
Autor: Piotr M
netbook II gen.
DooMiniK pisze:

[...]

Coś mi to przypomina..
HTC - Ekran dotykowy 4.3", procesor 1GHz, 320MB RAM
komórka...

http://technowinki.onet.pl/1,356,2013199,1,wiadomosc.html

--
pzdr, Piotr M

"Najczęstsze kłamstwo w Internecie?
  - Szukałem, ale nie znalazłem."

Data: 2009-07-24 06:56:51
Autor: KILu
netbook II gen.
Piotr M wrote:
Coś mi to przypomina..
HTC - Ekran dotykowy 4.3", procesor 1GHz, 320MB RAM
komórka...

W komorkach/pda widac odwrotne zjawisko - procesory maja coraz wyzszy
zegar, ale efektywna wydajnosc nie rosnie jakos szczegolnie, byc moze ze
wzgledu na coraz wieksza integracje (kiedys za kazda kolejna funkcja typu
obsluga BT kryl sie kolejny, specjalizowany scalak, teraz coraz czesciej
wszystko siedzi w jednym...). Koniec koncow starenki xScale wcale nie
ustepuje znacznie predkoscia nowym, ~gigahercowym wynalazkom.

k,

Data: 2009-07-24 10:46:03
Autor: Jan Strybyszewski
netbook II gen.
KILu pisze:
Piotr M wrote:
[...]

Nie rosnie ?  Ale widziales gry na iphona i liczbe wielokatow ktore takie zabawki przerzucaja.  Iphone ma wydajnosc wieksza niz takie Playstation 2 czy Xbox,

Data: 2009-07-24 11:39:33
Autor: Technolog
netbook II gen.
Dnia Thu, 23 Jul 2009 19:13:41 +0200, Piotr M napisał(a):

DooMiniK pisze:

[...]

NEtbooki i telefony idą w jednym kierunku. Ktoś powie, ograniczeniem
telefonu jest wielkość wyświetlacza - ale to tylko zawężone myślenie, bo w
kolejce do produkcji masowej stoją już giętkie/składane wyświetlacze. Więc
urządzenie wielkości dzisiejszej komórki za czas jakiś będzie miało
wysuwany/rozkładany (holograficzny?) wyświetlacz o docelowej przekątnej
znacznej - kilku, może kilkunastu cali.

Data: 2009-07-27 09:18:31
Autor: Jan Strybyszewski
netbook II gen.
Technolog pisze:

[...]

Ale rozlozony wyswietlacz dalej ma 10 cali ...   to predzej jakiej projektory i sterowanie ala minority report

Data: 2009-07-23 19:26:40
Autor: Zygmunt M. Zarzecki
netbook II gen.

[...]

Mój netbook może mieć ssd, gdy dokupię.

- będą umożliwiały komunikację dzięki wbudowanym modemom HSDPA

Mam wbudowany.

- sądzę, że zacznie się większa moda na ekrany dotykowe.

Mogę sobie kupić kit na ebayu.

Całkiem prawdopodobne, że dużo osób będzie stosowała netbooki jako
odtwarzacze filmów wysokiej rozdzielczości.

720i odtwarzam ze skalowaniem w dół bez problemu.

zyga

Data: 2009-07-24 02:34:18
Autor: Michal AKA Miki
netbook II gen.
Użytkownik "DooMiniK" <"bachus20[WYTNIJ]\"@poczta.wp.pl"> napisał w wiadomości news:4a687c15news.home.net.pl...
Końrad(o) wrote:

Całkiem prawdopodobne, że dużo osób będzie stosowała netbooki jako
odtwarzacze filmów wysokiej rozdzielczości.

Tylko czy to ma sens? Ogladanie HD na malym monitorze na moje oko mija sie z celem...

Ogólnie rynek jest ten bardzo dziwny - nie tak dawno producenci (Intel,
AMD) zarzekali się, że to nie ma przyszłości, nie będą angażować się
w to zbyt mocno. Teraz jest na odwrót, zaczyna się wyścig zbrojeń.

Ja jeszcze nie bardzo widze ten wyscig... poza paroma artykulami w internecie... bo w hurtowniach nie ma jakiegos boomu na te sprzety, ani specjalnych promocji, ani wysrubowanych cen...

Pozdrawiam
Michal

Data: 2009-07-25 21:47:41
Autor: Radosław Sokół
netbook II gen.
W dniu 23.07.2009 17:04, DooMiniK pisze:
Imo - co producenci szybko wzieli sobie do serca - to czas pracy na
baterii. Nie dość, że standardem staje się 5-8h, to najważniejszym

Jakoś tego nie widzę. Większość komputerów ultraprzenośnych
ma czas pracy na zasilaniu bateryjnym rzędu trzech, może
czterech godzin. Zakres 5-8 to jeszcze rzadkość, niestety.

kierunkiem w rozwoju procesorów do platform mobilnych jest właśnie
zmniejszenie zapotrzebowwania na Waty a nie kolejne megaherce.

Zgadzam się.

- będą wyposażane wyłącznie w pamięci typu SSD (zamiast dysków HDD),

Niestety, trend jest odwrotny. Odpowiedzialni są za to sami
klienci, którzy chcą pakować na te komputery nie wiadomo co
(a najlepiej wszystko, włącznie z filmami) i nawet, jeżeli
nie wykorzystają tego, to wolą dysk 160 GB od 16 GB. A że
nie będzie on bezgłośny i troszeczkę więcej mocy jednak
zużyje w bezczynności...

- będą umożliwiały komunikację dzięki wbudowanym modemom HSDPA

Może. Ale nie jest to aż takie niezbędne. Szczególnie w pols-
kich warunkach, gdy za aktywację takiego połączenia płaci się
wciąż stosunkowo dużo. To raczej pieśń przyszłości u nas.

Całkiem prawdopodobne, że dużo osób będzie stosowała netbooki jako
odtwarzacze filmów wysokiej rozdzielczości.

Nie nadają się do tego, więc mam nadzieję, że uda się to
ludziom wyperswadować.

Ogólnie rynek jest ten bardzo dziwny - nie tak dawno producenci (Intel,
AMD) zarzekali się, że to nie ma przyszłości, nie będą angażować się
w to zbyt mocno. Teraz jest na odwrót, zaczyna się wyścig zbrojeń.

Też go nie widać jakoś ;) Ciągle te same Atomy, ciągle ta
sama waga, a nawet regres: nie tak dużo ekranów LCD+LED,
coraz mniej SSD, prawie nie ma modeli 9".

Data: 2009-07-26 12:57:58
Autor: MC
netbook II gen.
[...]

Podwyższanie megaherców sie skończyło. Czymś trzeba napędzać sprzedaż, więc padło na waty.

Myślę, że netbooki, jak to ktoś nazwał drugiej generacji:
- będą wyposażane wyłącznie w pamięci typu SSD (zamiast dysków HDD),

Kto za to zapłaci? Na razie korzyści z SSD są iluzoryczne.

- sądzę, że zacznie się większa moda na ekrany dotykowe.

A tu się zgodzę. To istotny postęp, za pomocą tego ekranu można wydawać polecenia niedostępne dotychczas.

Całkiem prawdopodobne, że dużo osób będzie stosowała netbooki jako
odtwarzacze filmów wysokiej rozdzielczości.

To raczej wykluczone. Nie przy tej jakości ekranów.

Ogólnie rynek jest ten bardzo dziwny - nie tak dawno producenci (Intel,
AMD) zarzekali się, że to nie ma przyszłości, nie będą angażować się
w to zbyt mocno. Teraz jest na odwrót, zaczyna się wyścig zbrojeń.

Okazało się, że przy niskiej cenie i dużym obrocie też można zarobić. Niemniej jednak to są komputery przenośne nie tyle drugiej generacji, ile drugiej kategorii.

Data: 2009-07-24 07:02:14
Autor: KILu
netbook II gen.
Końrad (o) wrote:
ciekawy wątek - w jakim kierunku w ogóle pobiegnie technika, co będzie
produkowane/kupowane w najbliższym czasie (np. jakie netbooki), a jaki
będzie trend w dłuższym okresie (jakie produkty i technologie)?

Producenci zauwazyli, ze zainteresowanie rynku jest ogromne, wiec tak
naprawde nie musza sie poki co wysilac - wystarczy miec w ofercie
przecietnego malucha w cenie podobnej jak u konkurencji. A przeciez pole
do popisu jest ogromne - pewnie juz niedlugo zacznie sie walka nie tylko
na wyposazenie, ale (moze przede wszystkim) na design i (byc moze, bo to
podniosloby koszty) jakosc wykonania. W tej kwesti jest sporo do
nadrobienia. Poza tym przydalaby sie mimo wszystko wyzsza wydajnosc - sama
nazwa mowi, jakie jest przeznaczenie NETbookow, tymczasem przecietna
maszyna nie radzi sobie ze wspolczesnymi, co bardziej naladowanymi flashem
i java stronami, a slideshow mnie nie bawi... wiec czekam.

k,

Data: 2009-07-25 21:52:38
Autor: Radosław Sokół
netbook II gen.
W dniu 23.07.2009 12:53,  K pisze:
posiadam od ponad roku eeepc 900/8gb, ze sprzetu jestem wlasciwie zadowolony,
ale wiadomo gadzetomania to choroba... po roku najdalej pojawia sie mysl zeby
nabyc cos nowego, bardzeij szpanerskiego etc.

Zwalcz ją.

w mysl tej zasady zrobilem rozpoznanie rynku i niestety widze, ze panuje
stagnacja, nic ciekawego, przelomowego na rynku nie widze.

Zgadza się.

[...]

Takiej rewolucji *niestety* się nie spodziewam.

Powoli wchodzą lepsze chipsety do Atoma, może wreszcie nie
będzie tak, że procesor wymaga 2 W mocy, a chipset 20 W.
Sam Intel ma wypuszczać nowy model Atoma z wbudowanym
kontrolerem pamięci i GPU (przyznam, że nie wiem, czy już
coś wypuszczono takiego - ale nie wpadła mi w oko taka
wzmianka - czy też dopiero się przygotowują).

Ale na razie nie widać chęci producentów do wypuszczania
nowych, lżejszych i cieńszych modeli 9". Coraz więcej jest
za to dużych i względnie ciężkich 10" :/

czy chrome os moze tutaj cos zmienic?

Raczej tylko obniży koszty najprostszych maszyn, które i tak
w Polsce będą się cieszyły zerowym zainteresowaniem "bo nie
ma dysku 160 GB i nie pracuje pod Windows".

Data: 2009-07-28 06:45:35
Autor: K
www.dynamism.com
 K <kurt76@WYTNIJ.gazeta.pl> napisał(a): prosze zobaczyc na stronke www.dynamism.com... cos by sie znalazlo, jednakze to nie to o co mi chodzi. ekran 5-7 cali to troche juz za malo. cos wielkosci eeepc 701, ale (znacznie) ciensze i lzejsze. ogladajac zdjecia widac, ze glowna przeszkoda jezeli chodzi o mniejsza grubosc jest chyba ekran LCD.

jak na tym tle wygladaja ekrany OLED? chyba dopiero wtedy...

--

netbook II gen.