netia - spowalnianie internetu

Data: 2010-11-18 18:58:51
Autor: barbakan
netia - spowalnianie internetu
Zdarzyło się tak, że w ostatnim miesi±cu nie otrzymałem faktury za internet od netii. Zgłosiłem na infolinię, obiecali przysłać duplikat. Duplikat przysłali po dwóch tygodniach, niezwłocznie zapłaciłem, ale było to oczywi¶cie po terminie. Od kilku dni internet działa mi koszmarnie wolno, dzwoniłem na infolinię, okazało się, że powodem jest wy¶wietlanie przez nich komunikatu o zaleganiu w płatno¶ciach. Komunikat wy¶wietla się kilka razy dziennie, ale spowalnia dostęp do intenetu cały czas.
I tu mam pytanie czy to jest dozwolona praktyka ze strony netii. W umowie nic nie ma, że jak spóĽnię się z płatno¶ci± to spowolni± mi internet. Czy u innych operatorów też tak jest?

--
pozdro
barbakan

Data: 2010-11-18 19:32:59
Autor: BartekK
W dniu 2010-11-18 18:58, barbakan pisze:
Od kilku dni internet działa mi
koszmarnie wolno, dzwoniłem na infolinię
Normalne, nawet jak płacisz regularnie... :/

I tu mam pytanie czy to jest dozwolona praktyka ze strony netii.
Oczywiście że tak. Prędkości podane w umowie są maksymalne, więc wszystkie wolniejsze też są całkowicie dobre i nie możesz nic zrobić. Chyba że masz profesjonalne łącze z gwarancją transferu?

Data: 2010-11-18 12:57:47
Autor: witek
On 11/18/2010 12:32 PM, BartekK wrote:
Oczywiście że tak. Prędkości podane w umowie są maksymalne, więc
wszystkie wolniejsze też są całkowicie dobre i nie możesz nic zrobić

no chyba, ze sa wolniejsze niz maksymalne podane w pakiecie "nizej".
Wowczas cos bym tam bylo mozna ugryźć.

Data: 2010-11-18 20:13:05
Autor: Bydlę
On 2010-11-18 18:58:51 +0100, "barbakan" <barbakan@poczta.onet.pl> said:

W umowie nic nie ma, że jak spóĽnię się z płatno¶ci± to spowolni± mi internet. Czy u innych operatorów też tak jest?

W UPC (fakt, maj± większe możliwo¶ci) odcinaj± telewizję.
A to powoduje, że płatno¶ci s± natychmiast regulowane - ł±cze internetowe zostawiaj±, by można było dokonać przelewu.
:-)

Ale co jest w umowie? Bo czasem strasz± tekstem, że brak dostarczonej faktury nie zwalnia od zapłacenia comiesięcznej opłaty abonamentowej...

--
Bydlę

Data: 2010-11-18 20:51:45
Autor: Lady_Heather
netia - spowalnianie internetu

Użytkownik "Bydlę" <bydl?@bydl?.pl> napisał w wiadomo¶ci news:ic3ts1$f6f$1inews.gazeta.pl...

Bo czasem strasz± tekstem, że brak dostarczonej faktury nie zwalnia od zapłacenia comiesięcznej opłaty abonamentowej...

Bo to nie faktura rodzi obowiazek zaplaty ale umowa.

LH

Data: 2010-11-18 21:48:06
Autor: Bydlę
On 2010-11-18 20:51:45 +0100, "Lady_Heather" <lady.heather@gazeta.pl> said:

[...]

No, to mniej więcej miałem na my¶li, ale nie chiałem brutalnie zmuszać do my¶lenia...

--
Bydlę

Data: 2010-11-19 10:24:03
Autor: Tomasz Kaczanowski
Lady_Heather pisze:

[...]

Nie w przypadku telekomów....

--
Kaczus
http://kaczus.republika.pl

Data: 2010-11-19 11:43:29
Autor: Icek
netia - spowalnianie internetu

> Bo to nie faktura rodzi obowiazek zaplaty ale umowa.

Nie w przypadku telekomów....

ale jakas podstawa prawna mowiaca, ze w przypadku telekomow zobowi±zanie
powstaje po wystawieniu faktury a nie po zxawaciu umowy ?

Icek

Data: 2010-11-19 10:23:36
Autor: Tomasz Kaczanowski
Bydlę pisze:
On 2010-11-18 18:58:51 +0100, "barbakan" <barbakan@poczta.onet.pl> said:

[...]

Z tego co pamiętam jest to jeden z niedozwolonych zapisów....

--
Kaczus
http://kaczus.republika.pl

Data: 2010-11-19 12:02:28
Autor: Bydlę

Bydlę pisze:
On 2010-11-18 18:58:51 +0100, "barbakan" <barbakan@poczta.onet.pl> said:

[...]

Nie wolno przypominać, iż należy - zgodnie z umow± - płacić co miesi±c abonament?
Ciekawe - jak uzasadniono nielegalno¶ć przypomnienia?
(serio pytam)

--
Bydlę

Data: 2010-11-19 12:12:01
Autor: BydlÄ™

On 2010-11-18 18:58:51 +0100, "barbakan" <barbakan@poczta.onet.pl> said:

W umowie nic nie ma, że jak spóźnię się z płatnością to spowolnią mi internet. Czy u innych operatorów też tak jest?

W UPC (fakt, mają większe możliwości) odcinają telewizję.
A to powoduje, że płatności są natychmiast regulowane - łącze internetowe zostawiają, by można było dokonać przelewu.
:-)

Ale co jest w umowie? Bo czasem straszą tekstem, że brak dostarczonej faktury nie zwalnia od zapłacenia comiesięcznej opłaty abonamentowej...

Z tego co pamiętam jest to jeden z niedozwolonych zapisów....

Znalazłem to:

„Opłata za korzystanie z usług jest pobierana z góry za dany okres rozliczeniowy i należy ją
uiścić w terminie wskazanym na fakturze/książeczce opłat. Operator zastrzega, że
nie doręczenie faktury lub książeczki opłat do Abonenta nie zwalnia Abonenta z obowiązku
uiszczenia opłaty abonamentowej”

Myślę, że to rodzaj nadgorlwości - gdyby ZAstrzegli, że Słońce nie krąży wokół Ziemi, to też klauzula poszłaby do kosza.
:-)

--
BydlÄ™

Data: 2010-11-19 12:43:44
Autor: Tomasz Kaczanowski

BydlÄ™ pisze:
On 2010-11-18 18:58:51 +0100, "barbakan" <barbakan@poczta.onet.pl> said:

[...]

Piszesz o Klauzuli uznanej przez SKOiK za niedozwolonÄ…...

--
Kaczus
http://kaczus.republika.pl

Data: 2010-11-19 14:02:22
Autor: BydlÄ™

BydlÄ™ pisze:
On 2010-11-18 18:58:51 +0100, "barbakan" <barbakan@poczta.onet.pl> said:

[...]

A o czym mam pisać?
Piszę o klauzuli, któą znalazłem w spisie klauzul niedozwolonych.

I podtrzymuję zdanie - zastanawia mnie tylko czy haczykiem było ZAstrzeżenie, czy SKOiK uważa, że nie trzeba płacić zgodnie z umową za zamówioną usługę, w przypadku nieotrzymania faktury.

--
BydlÄ™

Data: 2010-11-18 21:02:46
Autor: niusy.pl
netia - spowalnianie internetu

Użytkownik "barbakan" <barbakan@poczta.onet.pl>

[...]

Jest taki przepis, że jak minie 1 miesi±c to mog± ograniczyć ¶wiadczenie usługi, ale ... przeczytaj go sobiem bo nie jest oczywiste, że każdej usługi

netia - spowalnianie internetu