nettopy a 1080p

Data: 2011-04-19 09:39:43
Autor: Jarek
nettopy a 1080p
Witam

Chc臋 sobie kupi膰 nettopa wy艂膮cznie dla cel贸w multimedialnych, tz.
ogl膮danie wszelkiej ma艣ci film贸w w tym HD(1080p) na ekranie TV.
Wynalaz艂em w sieci ZOTAC ZBOX HD-ID11 w cenie 950z艂 o takiej oto
specyfikacji:
CPU Intel Atom D510 (dual core)
Procesor graficzny ION2 (2ga generacja)
Akceleracja H.264, DivX, Adobe Flash 10.1
3D API DirectX 10.1 OpenGL 3.2
Karta SD z zainstalowanym XBMC (2GB) czyli bez dysku, no i 1GB ramu na
pok艂adzie. Wa偶ne dla mnie by mia艂o to lan i wspiera艂o DLNA co bym m贸g艂
wideo/audio z kom贸rki na tv/amplitunerze ogl膮da膰/s艂ucha膰.

Pytanie mam takie, czy kto艣 z Pa艅stwa ma co艣 z ION2 na pok艂adzie i jak
faktycznie ma si臋 wydajno艣膰 tej karty do dost臋pnych w sieci film贸w w HD?
Czy H.264 to jedyny kodek dla HD, je偶eli nie to jaki procent udzia艂u
maj膮 pozosta艂e.

My艣la艂em jeszcze nad Boxee Box z dlinka, cena podobna, fajna klawiaturka
w zestawie, design niezbyt, ale nic o DLNA nie wspominaj膮.

Trzecia opcja to wymiana tv, ale to zdecydowanie najdro偶sza opcja -
teraz mam 32" LCD, hdready i w sumie wystarcza (sprzeda膰 i tak b臋dzie
ci臋偶ko, a da膰 nie mam komu z rodziny). My艣la艂em nad 40", full hd,
UE40C6000 od samsunga - jakie艣 2700z艂.

Opcja czwarta - mo偶e mog膮 mi Pa艅stwo poleci膰 co艣 zupe艂nie innego, co
b臋dzie ma艂e, b臋dzie mia艂o HDMI (1.3a), optycznego SPDIF-a, sie膰 lan,
kilka USB i b臋dzie widzia艂o zewn臋trzne dyski z kilkoma partycjami w
NTFS-ie, no i bez problemu poradzi sobie z 1080p.

pozdrawiam
Jarek

Data: 2011-04-19 08:32:32
Autor: wit
nettopy a 1080p
Jarek <jarek@fake.address.from.pl> wrote:
Pytanie mam takie, czy kto z Pa駍twa ma co z ION2 na pok砤dzie i jak
faktycznie ma si wydajno舵 tej karty do dost阷nych w sieci film體 w HD?

Mam netbooka Asus 1215N, siedzi w nim Intel Atom D525 i ION2. Filmy
1080p50/60 nie daj rady (odtwarzaj si w okolicach jakie 40fps wed硊g
MPC, zreszt na oko te wida, 縠 potrafi na tym przyszarpa). Inna sprawa,
縠 takie filmy to chyba rzadko舵, mam tylko jakie testowe.

wit

Data: 2011-04-19 22:00:20
Autor: Q
nettopy a 1080p
Mam netbooka Asus 1215N, siedzi w nim Intel Atom D525 i ION2. Filmy
1080p50/60 nie daj rady (odtwarzaj si w okolicach jakie 40fps wed硊g
MPC, zreszt na oko te wida, 縠 potrafi na tym przyszarpa).

nie powinno przycinac - gry tak, ale nie filmy (nawet full hd);
jaki kodek przycinal?

Data: 2011-04-19 22:07:15
Autor: Q
nettopy a 1080p
[...]

hehe, przeczytalem kolejnego posta
i zrozumialem, ze nie kazdy wie co to dxva;
rozumiem, ze Ty tez a wiec:
wlacz w mpc dxva - proca odciazysz ze hej,
no i filmy nie beda ciac:
http://en.wikipedia.org/wiki/Nvidia_PureVideo

Data: 2011-04-20 08:32:11
Autor: wit
nettopy a 1080p
Q <no@spam.pl> wrote:
hehe, przeczytalem kolejnego posta
i zrozumialem, ze nie kazdy wie co to dxva;
rozumiem, ze Ty tez a wiec:

Rozumiem, 縠 je縠li kto ci nie napisze czarno na bia硑m to 糽e rozumiesz ;)
Ot罂 oczywistym wydawa硂 mi si, 縠 chodzi o odtwarzanie przez DXVA,
pr骲owa砮 kiedykolwiek odpala na takim sprz阠ie 1080p50 bez DXVA? My秎isz,
縠 by by硂 40fps? Na wszelki wypadek napisz jeszcze, 縠 chodzi o wyj禼ie
HDMI a nie ogl眃anie na ekranie netbooka, ma to znaczenie bo wtedy obraz nie
jest przesy砤ny ION->GMA po PCIEx1.

wit

Data: 2011-04-20 13:15:14
Autor: Q
nettopy a 1080p
[...]

ups :),
blednie wywnioskowalem po kolejnych mailach (nie Twoich);

htpc, ktorego zlozylem na starym sempronie 1.4GHz
odtwarzal 1 klatke na 1-2 sekundy przy obciazeniu proca 100%;
(material H.264/AVC @ 1920x1040 @ 25 fps)

potem wlozylem starego 9500gt i puscilem przez dxva/purevideo
i material odtwarzany byl plynnie z obciazeniem proca 10%-20%
i obciazeniem gpu kart graficznej na poziomie 6%-10%;

niestety, filmow 50-60 fps nie mialem - mozesz dac jakiegos linka
do testowego materialu?

Data: 2011-04-20 15:28:36
Autor: wit
nettopy a 1080p
Q <no@spam.pl> wrote:
niestety, filmow 50-60 fps nie mialem - mozesz dac jakiegos linka
do testowego materialu?

Takie co kiedy wygoogla砮m:

http://hdcam.web-pda.info/

Testuj na dw骳h filmikach:

60p-orsche - 10643698 - 18470335.mts
on way to washington - 18857458.m2t

Natomiast, co dziwne, w砤秐ie sprawdzi砮m na starszych sterownikach i...
ION daje rad, filmy chodz 60fps. Jakie dziwo, jestem pewien, 縠 szarpa硑.

Ok, na razie mam do舵 縪nglerki ;)

wit

Data: 2011-04-21 01:42:06
Autor: Q
nettopy a 1080p
60p-orsche - 10643698 - 18470335.mts
on way to washington - 18857458.m2t

niezly material - prawdziwy test htpc -
- mojego zmasakrowal - widze tak co 4, moze 5 klatke...
pewnie gdyby moja karta zamiast purevideo vp2
miala vp4 (jak ion2), to by nie rwalo :)
a tak - proc na 100% i pokaz slajdow...

Natomiast, co dziwne, w砤秐ie sprawdzi砮m na starszych sterownikach i...
ION daje rad, filmy chodz 60fps. Jakie dziwo, jestem pewien, 縠 szarpa硑.

a sprawdzales na nowych sterach?
nvidia wypuscila cos 2 dni temu -
- ja sprawdzalem i oczywiscie nie widze zadnych roznic :)

Data: 2011-04-21 06:30:13
Autor: wit
nettopy a 1080p
Q <no@spam.pl> wrote:
a sprawdzales na nowych sterach?
nvidia wypuscila cos 2 dni temu -
- ja sprawdzalem i oczywiscie nie widze zadnych roznic :)

Tego akurat nie sprawdza砮m, ale nove drivery wywali砮m bo inne rzeczy
zachowuj si na nich masakrycznie. Co zma禼ili i na przyk砤d w takiego
Tomb Raidera Anniversary nie da si na IONie gra ;)

wit

Data: 2011-04-20 08:51:39
Autor: Jakub Jewu砤
nettopy a 1080p
[...]

Czy jest jakis soft, ktory by to wykorzystywal do _kompersji_
a nie odtwarzania h.264? Najlepiej jakby to byl kodek
widoczny po prostu w systemie do uzycia przez rozne aplikacje...

Data: 2011-04-20 10:51:20
Autor: Andrzej Libiszewski
nettopy a 1080p
Dnia Wed, 20 Apr 2011 08:51:39 +0200, Jakub Jewu艂a napisa艂(a):

[...]

PureVideo nie mo偶e by膰 u偶yte do kompresji, to tylko dekoder. Natomiast CUDA
mo偶na u偶y膰 r贸wnie偶 do kompresji, korzysta z tego konwerter Badaboom OIDP

http://www.badaboomit.com/

--
Andrzej Libiszewski; GG: 5289118
God created Arrakis to train the faithful.

Data: 2011-04-21 08:29:04
Autor: Jakub Jewu艂a
nettopy a 1080p
[...]

Niestety przy pierwszym pliku - nieskompresowana AVI HD
oznajmil, ze go nie kuma, a przy kolejnym innym zawalil
sie zaraz po uruchomieniu ;)

Chyba jednak musze po prostu zmenic procesor na cztery
rdzenie jak najszybsze ;)

Data: 2011-04-21 13:48:01
Autor: Przemys砤w Ryk
nettopy a 1080p
Dnia Thu, 21 Apr 2011 08:29:04 +0200, Jakub Jewu砤 napisa(a):

Niestety przy pierwszym pliku - nieskompresowana AVI HD
oznajmil, ze go nie kuma, a przy kolejnym innym zawalil
sie zaraz po uruchomieniu ;)

Odno秐ie kodowania z u縴ciem CUDA to spr骲uj mo縠 Freemake Video Converter
(http://www.freemake.com/free_video_converter/)

--
[ Przemys砤w "Maverick" Ryk                   ICQ: 17634926    GG: 2808132 ]
[ Nim j陑yk pu禼isz w taniec,                                              ]

Data: 2011-04-20 17:58:28
Autor: Salata
nettopy a 1080p
wit <wit_usun_to_po_wit@malenstwo.aei.polsl.pl> wrote:
[...]

1080p50/60 nie daj膮 rady (odtwarzaj膮 si臋 w okolicach jakie艣 40fps wed艂ug
MPC, zreszt膮 na oko te偶 wida膰, 偶e potrafi na tym przyszarpa膰). Inna sprawa,
偶e takie filmy to chyba rzadko艣膰, mam tylko jakie艣 testowe.

wit

Jak filmy 24p moze szarpac na 40 fps. Polecam w takim razie ubuntu i
mplayera z vdpau od nvidii.

--
Regards Marcin

Data: 2011-04-20 19:18:41
Autor: wit
nettopy a 1080p
Salata <salata@nospsm.interia.pl> wrote:
Jak filmy 24p moze szarpac na 40 fps. Polecam w takim razie ubuntu i
mplayera z vdpau od nvidii.

A czy ja pisa砮m o 24p?

wit

Data: 2011-04-20 21:17:11
Autor: Salata
nettopy a 1080p
wit <wit_usun_to_po_wit@malenstwo.aei.polsl.pl> wrote:
Salata <salata@nospsm.interia.pl> wrote:
Jak filmy 24p moze szarpac na 40 fps. Polecam w takim razie ubuntu i
mplayera z vdpau od nvidii.

A czy ja pisa艂em o 24p?

wit

Pozniej doczytalem, ze chodzi o filmy z kamery. Z nimi tez nia ma problemu
na ionie. Zalozylem, ze filmy hd = bluray.

--
Regards
 Marcin

Data: 2011-04-19 09:52:09
Autor: boxfish
nettopy a 1080p
W dniu 2011-04-19 09:39, Jarek pisze:

Czy H.264 to jedyny kodek dla HD,

nie

  >je偶eli nie to jaki procent udzia艂u
maj膮 pozosta艂e.

U jednych 1% u innych 99%, chyba nie my艣lisz 偶e ktos analizuje kilka milion贸w plik贸w pojawiaj膮cych si臋 w sieci gdzie

[...]

m贸j tv tak ma, ma te偶 ca艂a masa innych tv dostepnych w sklepach.

Ja nie ogladam przesadnie du偶o i uzna艂em 偶e lepiej kupi膰 za 2 tys. tv z mkv, dlna etc i nie zagraca膰 mieszkania kolejnym pude艂kiem.

Data: 2011-04-19 10:35:44
Autor: Rafa艂 艁ukawski
nettopy a 1080p
On 2011-04-19 09:39, Jarek wrote:
Witam

Chc臋 sobie kupi膰 nettopa wy艂膮cznie dla cel贸w multimedialnych, tz.
ogl膮danie wszelkiej ma艣ci film贸w w tym HD(1080p) na ekranie TV.

Je偶eli wy艂膮cznie do cel贸w multimedialnych, polecam kt贸ry艣 z popcorn贸w:
http://www.popcornhour.com/onlinestore/ (s膮 sprzedawane w PL)

Zdecydowanie mniej problem贸w z konfiguracj膮, konserwacj膮 ni偶 PC. Pilot w zestawie, odtwarza praktycznie wszystko z 1080p w艂膮cznie.
- posiada porty USB (pen drive, dyski HDD, nie wiem obs艂uguje NTFS)
- ma mo偶liwo艣c odtwarzania multimedi贸w przez sie膰
- SPDIF, Component, HDMI1.3 itp

Data: 2011-04-19 11:19:08
Autor: Micha艂 \"HoMMeR\" Paszek
nettopy a 1080p
W dniu 2011-04-19 09:39, Jarek pisze:
Witam

Chc臋 sobie kupi膰 nettopa wy艂膮cznie dla cel贸w multimedialnych, tz.
ogl膮danie wszelkiej ma艣ci film贸w w tym HD(1080p) na ekranie TV.

Xtreamer Ultra
http://xtreamer.net/Ultra/

W preorder do 30.04: klawiatura + mysz bluetooth + antena WiFi + 16GB USB gratis

Mam Xtreamera pierwszej generacji, dzia艂a stabilnie, odtwarza wszystko, co jest dost臋pne w sieci, jest ma艂e i energooszcz臋dne.

--
Micha艂 "HoMMeR" Paszek

Data: 2011-04-19 16:36:39
Autor: akanid
nettopy a 1080p
W dniu 2011-04-19 09:39, Jarek pisze:
Wynalaz艂em w sieci ZOTAC ZBOX HD-ID11 w cenie 950z艂 o takiej oto
specyfikacji:
CPU Intel Atom D510 (dual core)
Procesor graficzny ION2 (2ga generacja)

Mia艂em dok艂adnie takiego kompa przez 4 dni do dok艂adnie takich zastosowa艅 o jakich piszesz. Nie da艂 rady. Mimo szybkiego dysku SSD Full HD si臋 ci臋艂o. 720p sz艂o ok ale 1080p ju偶 nie. Po 4 dniach u偶erania si臋 z linuxami, xbmc-ami, i takimi tam odda艂em tata艂ajstwo do sklepu

akanid

Data: 2011-04-19 19:05:26
Autor: Rafa艂 艁ukawski
nettopy a 1080p
On 2011-04-19 16:36, akanid wrote:
[...]

Na standardowych dekoderach grafiki nie pojdzie. Musisz wykorzystac *wspomaganie CUDA* - w ten sposob bez problemu odtwarzalem 1080p na ION v.1

Data: 2011-04-19 19:20:16
Autor: miab
nettopy a 1080p
W dniu 2011-04-19 19:05, Rafa艂 艁ukawski pisze:
On 2011-04-19 16:36, akanid wrote:
[...]

Dobrze to wida膰 na tym obrazku:
http://www.youtube.com/watch?v=xCXLs18D7s8&feature=related

miab

Data: 2011-04-19 19:22:53
Autor: Andrzej Libiszewski
nettopy a 1080p
Dnia Tue, 19 Apr 2011 19:05:26 +0200, Rafa艂 艁ukawski napisa艂(a):

On 2011-04-19 16:36, akanid wrote:
[...]

Nie CUDA tylko PureVideoHD.

--
Andrzej Libiszewski; GG: 5289118
"Control the coinage and the courts 鈥 let the rabble have the rest."

Data: 2011-04-19 22:03:52
Autor: Rafa艂 艁ukawski
nettopy a 1080p

Na standardowych dekoderach grafiki nie pojdzie. Musisz wykorzystac
*wspomaganie CUDA* - w ten sposob bez problemu odtwarzalem 1080p na ION v.1

Nie CUDA tylko PureVideoHD.

Zale偶y od oprogramowania, korzysta艂em z dekoder贸w dedykowanych do nVidia, w kt贸rych wprost by艂a informacja o wykorzystaniu CUDA (GPU)

Data: 2011-04-19 22:14:43
Autor: Q
nettopy a 1080p
Zale偶y od oprogramowania, korzysta艂em z dekoder贸w dedykowanych do nVidia, w kt贸rych wprost by艂a informacja o wykorzystaniu CUDA (GPU)

tak czy siak Andrzej ma racje - niech chlopak nie zaprzata se glowy CUDA
tylko skupi sie na PureVideo a jak ma windowsa to na DXVA dokladnie

Data: 2011-04-19 21:39:14
Autor: Simon
nettopy a 1080p
W dniu 2011-04-19 16:36, akanid pisze:
[...]

No faktycznie je艣li uzale偶niasz wydajno艣膰 w odtwarzaniu FullHD od pr臋dko艣ci dysku to nie dziwne, 偶e odda艂e艣 sprz臋t po 4 dniach

--
Pozdro
Simon

Data: 2011-04-19 22:03:10
Autor: Q
nettopy a 1080p
[...]

a "instrukcje obslugi" przeczytales?
dxva - slowo klucz.

Data: 2011-04-19 22:40:56
Autor: Andrzej Libiszewski
nettopy a 1080p
Dnia Tue, 19 Apr 2011 22:03:10 +0200, Q napisa艂(a):

[...]

Pod linuksem to akurat raczej s艂owo "brak klucza" ;)

--
Andrzej Libiszewski; GG: 5289118
"It is not always the majestic concerns of Imperial ministers which

Data: 2011-04-20 00:44:46
Autor: Q
nettopy a 1080p
a "instrukcje obslugi" przeczytales?
dxva - slowo klucz.

Pod linuksem to akurat raczej s艂owo "brak klucza" ;)

jakby uzywal linuxa to by nie mial problemow
i by wiedzial - o VDPAU rzecz jasna :)

Data: 2011-04-19 21:50:42
Autor: Q
nettopy a 1080p
[...]

Zamiast duetu atom + ion/ion2 wzialbym brazosa z amd -
- tylko nie wiem czy zamiast nettopa/netbooka
lepiej zamknac to w jakiejs stylowej obudowie htpc.

http://nvision.pl/AMD-Brazos-E-350-%E2%80%93-test-pierwszego-APU-AMD-vs-Intel-Atom-ION-- Articles-418-ndetails-11.html

http://www.benchmark.pl/aktualnosci/Nowe_netbooki_Eee_PC_z_AMD_Brazos-33863.html

http://www.tomshardware.co.uk/gateway-nv51b08u-hp-pavillion-dm1z-toshiba-c655d,review-32163-12.html

Data: 2011-04-20 09:19:09
Autor: Jarek
nettopy a 1080p
W dniu 2011-04-19 21:50, Q pisze:
[...]

Przetestowa艂em sobie w domu Asusa Eee PC 1215N kt贸ry jest na "NVIDIA
ION2 z technologi膮 Optimus" i dwurdzeniowym atomem. Na w/w netbooku film
w 1080p, 24klatki/s dzia艂a bez najmniejszych zaci臋膰 pod windows 7 i
odtwarzaczem mpc-hc. XBMC linuxowe niestety nie uda艂o mi si臋 odpali膰 -
chyba to kwestia 2 kart graficznych w tym netbook-u. Wi臋c ZOTAC ZBOX
HD-ID11 z identycznym chipsetem powinien by膰 ok i to raczej na niego si臋
zdecyduj臋. Proponowany Xtreamer Ultra to te偶 konfiguracja oparta na ION2
i dwurdzeniowym atomie - tyle, 偶e ma kosztowa膰 oko艂o 1200z艂 i jest
jeszcze nie dost臋pny.

pozdrawiam
Jarek

Data: 2011-04-20 13:28:33
Autor: Q
nettopy a 1080p
Przetestowa艂em sobie w domu Asusa Eee PC 1215N kt贸ry jest na "NVIDIA
ION2 z technologi膮 Optimus" i dwurdzeniowym atomem. Na w/w netbooku film
w 1080p, 24klatki/s dzia艂a bez najmniejszych zaci臋膰 pod windows 7 i

wit dal znac, ze powyzej 40 fps na tym nie pociagniesz;
znajdz porownanie mozliwosci VP4 (ion2) vs UVD 3 (radeon 6xxx);
moze warto jednak wziac ta nowinke z amd?

Data: 2011-04-20 14:14:05
Autor: BartekK
nettopy a 1080p
[...]
Posiadam takowy, aczkolwiek startowanie systemu z karty SD (sdhc class 6) to pomy艂ka, szybciej bym skonwertowa艂 i nagra艂 film na dvd i odtworzy艂 go na zwyk艂ym odtwarzaczu ;)

Pod windows 7 32bit, media player clasic home cinema, pod艂膮czony po hdmi tv full-hd 1080p (samsung). D藕wi臋k idzie po hdmi do tv, nie u偶ywam wbudowanej karty.
Odtwarzanie full-hd jest bezproblemowe (r贸wnie偶 z sieci, po smb), ale pod jednym warunkiem - trzeba prze艂膮cza膰 od艣wie偶anie. Zale偶nie jak film jest nagrany - je艣li film na 25fps a tv ustawiony na 60Hz to si臋 "skacze" co kilka sekund, przestawienie od艣wie偶ania na 50Hz - przyci臋cia znikaj膮.

Data: 2011-04-20 17:56:14
Autor: Salata
nettopy a 1080p
[...]

Ja mam nettopa na ION1 i filmy full HD smigaja mi bez problemu. Dla mnie
istotne bylo miec maszyne pod xbmc. Jezeli ma sluzyc przede wszystkim do
filmow to polecam openelec.tv. Rewelacyjna dystrybucja z xbmc o minimalnym
czasie ladowanua systemu.

--
Regards
Marcin