news.icm.edu.pl

Data: 2011-12-13 14:40:42
Autor: Marcin Hyła
news.icm.edu.pl
On 2011-12-13 14:17, szaman (Baker) wrote:
Grrr...
Wszyćko archiwum zniknęło...

Zostały najnowsze 32 posty...

jak ktoś korzystał z njusów na onecie to ma od paru tygodni ciut gorzej - zlikwidowane na amen ;-)

marcin ha
--
Miasta dla rowerów http://www.rowery.org.pl

Data: 2011-12-13 15:15:52
Autor: atm
news.icm.edu.pl
On 2011-12-13 14:17, szaman (Baker) wrote:
Grrr...
Wszyćko archiwum zniknęło...

Zostały najnowsze 32 posty...

jak ktoś korzystał z njusów na onecie to ma od paru tygodni ciut gorzej

obecnie korzystam z news.atman.pl
dziala szybko i bez problemow

Data: 2011-12-13 15:19:09
Autor: cytawa
news.icm.edu.pl
Marcin Hyła pisze:

jak ktoś korzystał z njusów na onecie to ma od paru tygodni ciut gorzej
- zlikwidowane na amen ;-)

To chyba ogolnopolska akcja likwidacji serwerow newsowych. Nasz poczciwy news.lublin.pl tez sie zamknal. Chyba z braku miejsca. Na szczescie jeszcze jest sporo serwerow ale trzeba tworzyc jakies konta.

Jan Cytawa

Data: 2011-12-13 21:04:40
Autor: szaman (Baker)
news.icm.edu.pl
On 12/13/2011 03:19 PM, cytawa wrote::
Marcin Hyła pisze:

[...]

I jeszcze mega nieporęczny i niewygodny gugiel... Chociaż znam ludzi, którzy sobie go chwalą...

sz

Data: 2011-12-13 23:05:22
Autor: piecia aka dracorp
news.icm.edu.pl
Dnia Tue, 13 Dec 2011 21:04:40 +0100, szaman (Baker) napisa³(a):

I jeszcze mega nieporêczny i niewygodny gugiel... Chocia¿ znam ludzi,
którzy sobie go chwal±...

Jakby udostêpnili us³ugê nntp zamiast bramki www by³o by git. W sumie nigdy nie sprawdza³em :)

--
piecia aka dracorp

Data: 2011-12-16 01:27:20
Autor: Zbrochaty
news.icm.edu.pl

I jeszcze mega nieporêczny i niewygodny gugiel... Chocia¿ znam ludzi,
którzy sobie go chwal±...

Jak dla mnie wygodny
http://groups.google.com/group/pl.rec.rowery/topics

Zaleta jest, ze mozesz czytac/wysylac z kazdego komputera. Oczywiscie
musisz miec tam konto, ale mozesz trzymac tam swoje pliki, zdjecia,
kalendarz etc do których masz dostep z kazdego miejsca, nawet ze
smartfona. A jak smartfon z androidem to wszystko razem do kupy ma
sens. Nadciaga "chmura" Panie :))
Zbrochaty

Data: 2011-12-16 11:19:14
Autor: Fabian
news.icm.edu.pl
On 16.12.2011 10:27, Zbrochaty wrote:

[...]

Ale wiesz, ¿e newsy by google nie dzia³aj± prawid³owo? Psuj± cytowanie, kodowanie, wycinaj± znaczniki [], usuwaj± spacje po delimiterze itp.?

Fabian.

Data: 2011-12-16 03:13:46
Autor: Zbrochaty
news.icm.edu.pl
Ale wiesz, ¿e newsy by google nie dzia³aj± prawid³owo? Psuj± cytowanie,
kodowanie, wycinaj± znaczniki [], usuwaj± spacje po delimiterze itp.?
Fabian

Ale to sa (moim zdaniem) szczegoly. Chodzi o tresc, a mniej o forme...
Cytaty i tak 'obrabiam' recznie, a nie cytuje jak leci, chociazby po
to aby byc dobrze zrozumiany do czego sie odnosze w dyskusji. Jak ktos
napisze SPAM albo SPRZEDAM i post jest komercyjny to nie musze tego
czytac. Delimiter? Co z tego ze program wytnie sygnature przy
odpowiadaniu, skoro i tak sie przebijasz przez kilka ekranow cytatow,
bo ktos jest zbyt leniwy aby je przyciac. Post mozna normalnie
podpisac, mnie specjalnie nie interesuja 'zlote' mysli przy
sygnaturach czy linki do dzialalnosci gospodarczej czy stron
prywatnych.
Jedyne co uwazam, ze sprawia troche klopot to kodowanie polskich
znakow, ale radze sobie bez i jak sadze moge byc dobrze zrozumiany :)

Jak klikniesz tu:
http://groups.google.com/group/pl.rec.rowery/about
oraz w podobne informacje na innych grupach dyskusyjnych to zauwazysz,
ze apogeum frekwencji to lata 2003-2005, teraz wszedzie spada to do
kilku-kilkudziesieciu listow miesiecznie. Raczej nikt nie bedzie
utrzymywal infrastruktury, ponoszac tylko koszty, a nie majac wplywow.
Przeciez jak zaciagniesz newsy z serwera do swojego programu, to nie
ogladasz reklam. Trudno domagac sie korzysci i wygody dla siebie,
jednoczesnie wymagajac aby ktos inny za to placil
Sadze, ze serwery newsowe beda zamykane, ludzie beda musieli przesiasc
sie np na takie Google Groups, moze wtedy cos sie poprawi z rzeczami o
ktorych pisales (wiecej ludzi i reklamy), ale z czasem i tak te
wszystkie Facebooki i inne fora moderowane wypra usenet...
pozdr, Zbrochaty

PS. Ja czytam tu (poki jeszcze jest):
http://usenet.gazeta.pl/usenet/0,48200.html?group=pl.rec.rowery
z wykorzystaniem funkcji ;rozwin wszystkie', a wysylam z google groups

Data: 2011-12-16 12:10:21
Autor: Ryszard Mikke
news.icm.edu.pl
Zbrochaty <zbrochaty@gmail.com> napisa³(a):
PS. Ja czytam tu (poki jeszcze jest):
http://usenet.gazeta.pl/usenet/0,48200.html?group=3Dpl.rec.rowery
z wykorzystaniem funkcji ;rozwin wszystkie', a wysylam z google groups

Aaaa. Bo wlasnie chcialem spytac, jak mozesz zyc z guglowym brakiem watkowania
i zupelnie spieprzonym oznaczania, co jest nowe :D

--
rmikke

Data: 2011-12-16 04:29:47
Autor: Zbrochaty
news.icm.edu.pl
Aaaa. Bo wlasnie chcialem spytac, jak mozesz zyc z guglowym brakiem watkowania
i zupelnie spieprzonym oznaczania, co jest nowe :D
rmikke

Mozna ustawic w googlegroups tak:

Lista watkow (a nie podsumowanie watkow)
najnowsza wiadomosc (a nie pierwsza wiadomosc)
a jak wejdziesz do watku, to w opcjach: Widok drzewa i ewentualnie
czcionke proporcjonalna albo rowna

....i calkiem wygodnie tez sie czyta. Co jest nowe to siedzi na
wierzchu (widac godzine), a w konkretnym watku widzisz co kto komu
odpowiada i co czytales bo tytul zmienia kolor z niebieskiego na
bordowy...
Zreszta aktywnosc na grupie jest tak mala, ze oznaczanie jest chyba
niewiele przydatne

pzdr, Zbrochaty

Data: 2011-12-16 14:06:08
Autor: Coaster
news.icm.edu.pl
On 12/16/11 1:29 PM, Zbrochaty wrote:
Zreszta aktywnosc na grupie jest tak mala, ze oznaczanie jest chyba
niewiele przydatne

No wlasnie czy 'wywialo' ludzi z grupy tak jak z ulic? ;-) "No ride - no write" czy moze to jednak problem z serwerami? Kilka dni temu zauwazylem, ze czesc postow, ktore pojawialy sie na icm.edu.pl nie poajawialy sie wcale na newsowym serwerze neostrady (chodzi o wszystkie posty danego uzytkownika). Neostradowy KF?

--
PoZdR
+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

Data: 2011-12-16 13:14:04
Autor: piecia aka dracorp
news.icm.edu.pl
rowerPo za tym google groups ma nowy wygl±d. Co ciekwe to teraz forum. Wystarczy siê prze³±czyæ na nowy tryb.

https://groups.google.com/forum/

--
piecia aka dracorp

Data: 2011-12-16 13:26:00
Autor: Ryszard Mikke
news.icm.edu.pl
piecia aka dracorp <imie.nazwisko@wp.eu> napisa³(a):
rowerPo za tym google groups ma nowy wygl±d. Co ciekwe to teraz forum. Wystarczy siê prze³±czyæ na nowy tryb.

https://groups.google.com/forum/

O, ciekawe. Zajrzalem.

Niestety, nadal pracuja nad wymysleniem prochu. Da sie zobaczyc drzewo, to
dobrze. Wyciagniecie wszystkich linkow na wierzch - dyskusyjne, ale ciekawe,
mogliby na to mniej miejsca dac. Ale ze po kliknieciu w dowolny post na
drzewie przechodzi do kretynskiego widoku domyslnego - zniecheca...

--
rmikke

Data: 2011-12-16 13:40:03
Autor: piecia aka dracorp
news.icm.edu.pl
Dnia Fri, 16 Dec 2011 13:26:00 +0000, Ryszard Mikke napisa³(a):

[...]

Wy¶lij im sugestie, mo¿e siê do nich zastosuj±. Bo niby sk±d maj± wiedzieæ ¿e co¶ jest nie tak skoro wszyscy milcz±.

--
piecia aka dracorp

Data: 2011-12-16 15:02:08
Autor: szaman (Baker)
news.icm.edu.pl
On 12/16/2011 02:14 PM, piecia aka dracorp wrote::
rowerPo za tym google groups ma nowy wygl±d. Co ciekwe to teraz forum.
Wystarczy siê prze³±czyæ na nowy tryb.

https://groups.google.com/forum/

Za du¿o to on nie daje...
Nadal jest kolorowo, landrynkowo.
Usenet ma jedn± zaletê - brak grafiki, sam czysty tekst.
Po co zmieniaæ co¶, co jest dobre...

sz

Data: 2011-12-20 09:44:30
Autor: cytawa
news.icm.edu.pl
Coaster pisze:

[...]

Mi zajelo kilka dni zanim sie przesiadlem na gazetowy serwer. Na innych moglem tylko czytac.  Trzeba bylo zalozyc jakies konto (znowu jakies hasla) ale trzeba przyznac, ze dziala dobrze. Moge w roznych miejscach miec dostep do grupy.

Jan Cytawa

Data: 2011-12-22 10:56:09
Autor: Coaster
news.icm.edu.pl
On 12/20/11 9:44 AM, cytawa wrote:
Coaster pisze:

[...]

Widze wlasnie, ze strumuczek juz coraz wiekszy. :-)
W tepsie, poza tym, ze nie pojawiaja sie na newsach niektore posty, wlasciwe wszystko dziala jak dzialalo.

--
PoZdR
+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

Data: 2011-12-23 03:36:27
Autor: Piecia aka dracorp
news.icm.edu.pl
Mam wra¿enie, ¿e na gazeta.pl nie wszystko widaæ. Po za tym w google mo¿na jako¶ ustawiæ sygnaturkê? Od kiedy zmieni³em serwer news wszystko mi siê rozjecha³o w czytniku, a do koñca nie mogê siê przekonaæ do google news. Widaæ jednak ¿e nie pozostanie mi nic innego. Jak jednak przej¶æ.

--
Piecia

Data: 2011-12-23 12:01:25
Autor: rmikke
news.icm.edu.pl
Dnia Fri, 23 Dec 2011 03:36:27 -0800 (PST), Piecia aka dracorp naskroba³/a:

Mam wra=BFenie, =BFe na gazeta.pl nie wszystko wida=E6. Po za tym w google =
mo=BFna jako=B6 ustawi=E6 sygnaturk=EA?=20
Od kiedy zmieni=B3em serwer news wszystko mi si=EA rozjecha=B3o w czytniku,=
a do ko=F1ca nie mog=EA si=EA przekona=E6 do google news. Wida=E6 jednak =
=BFe nie pozostanie mi nic innego. Jak jednak przej=B6=E6.

Ale ze na Gugla?
Przejrzyj jeszcze raz ten watek, w szczegolnosci wpisy moje i szamana i przemysl
to jeszcze. To juz gazeta jest sensowniejsza.

--
rmikke                       Reklama | http://wyszukiwarkarowerowa.blogspot.com/

Data: 2011-12-16 14:59:05
Autor: szaman (Baker)
news.icm.edu.pl
On 12/16/2011 01:10 PM, Ryszard Mikke wrote::

Aaaa. Bo wlasnie chcialem spytac, jak mozesz zyc z guglowym brakiem watkowania
i zupelnie spieprzonym oznaczania, co jest nowe :D

O w³a¶nie - tego nie wspomnia³em, a przez to szlag mnie sakramencki tam trafia...

sz

Data: 2011-12-16 15:17:16
Autor: Krzysztof Naworyta
news.icm.edu.pl
Zbrochaty wrote:
> [...]

(...)
| Jedyne co uwazam, ze sprawia troche klopot to kodowanie polskich
| znakow, ale radze sobie bez i jak sadze moge byc dobrze zrozumiany :)

Ano w³a¶nie IMO najbardziej o owo kodowanie siê rozchodzi.
Jak d³ugo w googlu nie "wymy¶l±" czego¶ innego ni¿ US-ANSI, tak d³ugo przesiadka na groups.google.com wydaje siê cofniêciem o 10 lat lub wiêcej.
Ty nie u¿ywasz polskich znaczków, ale inni tak (w tym w pozostawionych przez Ciebie cytatach).
I z postu (cytatów) robi siê sieczka.

Jakie¶ 10 lat temu, gdy google zacz±³ wyszukiwaæ tak¿e po polskich znaczkach, przesta³em przejmowaæ siê archiwizowaniem newsów.
To by³a rewolucja!
Dzi¶ ponownie pojawiaj± siê "krzaczki" lub pociête spacjami s³owa.
Wyszukiwanie po czym¶ takim naturalnie, ¿e nie przyniesie ¿adnego efektu.

Mniejsza z "preclem", gdzie informacji technicznych niewiele, a symbole je¶li ju¿ to raczej hamerykañskie.
Gorzej z innymi grupami, gdzie porozwalane polskie s³owa skutecznie niwecz± mo¿liwo¶æ dotarcia do po¿±danej tre¶ci.

--
KN

Data: 2011-12-16 14:58:05
Autor: szaman (Baker)
news.icm.edu.pl
On 12/16/2011 10:27 AM, Zbrochaty wrote::

[...]

Cloudy cloudami, ale dla mnie po prostu korzystanie z Usenetu przez przegl±darkê jest niewygodne...

A na porz±dne i co najwa¿niejsze, wygodne chmury jeszcze nam troszkê IMHO przyjdzie poczekaæ.

sz

Data: 2011-12-16 14:09:22
Autor: Ryszard Mikke
news.icm.edu.pl
szaman (Baker) <piekar22@op.pl> napisa³(a):
> [...]

> sens. Nadciaga "chmura" Panie :))

Cloudy cloudami, ale dla mnie po prostu korzystanie z Usenetu przez przegl±darkê jest niewygodne...

Ale to nie z powodu, ze przez przegladarke, tylko z braku sensownego
publicznego klienta. Ja juz pare razy szukalem, odpowiedni soft istnieje, ale
wyglada na to, ze nikt go nie wystawia publicznie, tylko wewnatrz
firm/organizacji. A ja bylbym gotow sie zarejestrowac i logowac (bo to niezbedne, zeby webreader
pokazywal MOJE grupy i pamietal, co JA czytalem), a nawet jakas niewielka
kwote placic za porzadny webreader...

--
rmikke

Data: 2011-12-16 17:10:13
Autor: rmikke
news.icm.edu.pl
In article <jcfjei$3vg$1@inews.gazeta.pl>, Ryszard Mikke says...

> [...]

pokazywal MOJE grupy i pamietal, co JA czytalem), a nawet jakas niewielka

O, znalaz³em co¶. Newsguy.com ma webreader, polskie znaki koduje poprawnie,
w±tkuje.

Tylko chc± za $8 z hakiem za miesi±c (choæ na g³ównej stronie jest co¶ o wersji
mini za $4 z hakiem, trzeba jeszcze pogrzebaæ...).

I jak na razie nie znalaz³em, gdzie tam siê has³o zmienia, to immanentna cecha
webreaderów, albo co?

</reklama>

Data: 2011-12-17 12:59:05
Autor: kosu
news.icm.edu.pl
On 2011-12-13 21:04, szaman (Baker) wrote:
I jeszcze mega nieporęczny i niewygodny gugiel... Chociaż znam ludzi,
którzy sobie go chwalą...

Nie jest zły, ale w polu "mail" zostaje Twoje prawdziwe konto i nie da się z tym niczego zrobić.

pozdrawiam,
PK

Data: 2011-12-13 21:03:37
Autor: szaman (Baker)
news.icm.edu.pl
On 12/13/2011 02:40 PM, Marcin Hyła wrote::

jak ktoś korzystał z njusów na onecie to ma od paru tygodni ciut gorzej
- zlikwidowane na amen ;-)

No właśnie - przedtem korzystałem z onetu, teraz z ICM-u. Pechowo coś wybieram. Chociaż z ICM-em dziwna sprawa: z subskrybowanych przeze mnie 9 grup tylko rowerowy precel trafił w niebyt...

sz

Data: 2011-12-13 21:49:17
Autor: Kazimierz Uromski
news.icm.edu.pl
On 2011-12-13 14:17, szaman (Baker) wrote:
Grrr...
Wszyćko archiwum zniknęło...

Zostały najnowsze 32 posty...

jak ktoś korzystał z njusów na onecie to ma od paru tygodni ciut gorzej
- zlikwidowane na amen ;-)

NNTP tak stare że reklam nie ma jak w to wepchnąć... więc po co to oferować? Lepiej przerzucić ludzi na fora, komentarze pod artykułami itd.

Data: 2011-12-16 20:48:47
Autor: Titus Atomicus
news.icm.edu.pl
In article <jc7kkt$osc$1@inews.gazeta.pl>,

On 2011-12-13 14:17, szaman (Baker) wrote:
> Grrr...
> Wszyæko archiwum zniknê³o...
>
> Zosta³y najnowsze 32 posty...

jak kto¶ korzysta³ z njusów na onecie to ma od paru tygodni ciut gorzej - zlikwidowane na amen ;-)

Aha.
A ja myslalem, ze to dlatego ze juz wszystkich splonkowalem.
:-(

TA

news.icm.edu.pl