nexus HB NX 30

Data: 2009-06-05 23:45:04
Autor: Titus Atomicus
nexus HB NX 30
Witam,
Gdzie znajde jakas strone z porownaniem pradnic pradnic rowerowych (w piascie)?
I czy ktos moze uzywa nexus HB NX 30?
Jaka to grupa mniej wiecej?
TA

Data: 2009-06-06 10:41:58
Autor: Marek 'marcus075' Karweta
nexus HB NX 30
Panie Titus_Atomicus@somewhere.in.the.world, prezesie pl.rec.rowery z
siedzibą w <news:Titus_Atomicus-A025C4.23450405062009news.onet.pl> przy
ul....

I czy ktos moze uzywa nexus HB NX 30?
Jaka to grupa mniej wiecej?

Em... Znaczy tak: jest pięć grup piast z prądnicami:
-Nexus
-Alfine
-Deore LX
-sportowe piasty z prądnicami
-piasty spoza grup

We wszystkich tych grupach (poza Alfine) znajdziesz piasty dające tak 3W
jak i 2,4W, wszystkie dają ten prąd przy 6V.
Modelu, o który pytasz, nie widzę w katalogu.
Jeżeli chcesz mogę sfotografować (nie mam skanera) te kilka stron z
katalogu i wysłać Ci e-mailem, ale to się na priva odezwij.

Data: 2009-06-06 11:27:14
Autor: Adrian S.
nexus HB NX 30
Marek 'marcus075' Karweta wrote:

[...]

 może to jest nie z bieżącego roku piasta tylko starsza?

--
Adrian S. the Lajt Rider

Data: 2009-06-06 13:03:35
Autor: Marek 'marcus075' Karweta
nexus HB NX 30
Panie Adrian S., prezesie pl.rec.rowery z siedzibą w
<news:h0dchf$e93$1inews.gazeta.pl> przy ul....

[...]

Szybkie rozpoznanie wskazuje, że w 2009 roku ta piasta to (mniej-więcej)
DH-3NB1: ma takie same parametry (3W/6V, pod V-ki) i jest w grupie Nexus.
No i "z twarzy" całkiem podobna.

Data: 2009-06-08 00:23:14
Autor: Titus Atomicus
nexus HB NX 30
In article <17gz7f3nuoute.dlg@pedaluje.ile.moze>,
 Marek 'marcus075' Karweta <m.karweta-nie-trawi-spamu@gmail.com> wrote:

> [...]

DH-3NB1: ma takie same parametry (3W/6V, pod V-ki) i jest w grupie Nexus.

To jeszcze raz, z jaka grupa mozna porownac tego Nexusa?
Alivio? Bo chyba nic wiecej?

TA

Data: 2009-06-08 14:21:25
Autor: Marek 'marcus075' Karweta
nexus HB NX 30
Panie Titus_Atomicus@somewhere.in.the.world, prezesie pl.rec.rowery z
siedzibą w <news:Titus_Atomicus-D35CA2.00231408062009news.onet.pl> przy
ul....

[...]

Nexus.
Piasty z dynamem nie są w grupach "normalnych".

Data: 2009-06-08 14:32:44
Autor: Titus Atomicus
nexus HB NX 30
In article <18ljv7ixek0xt.dlg@pedaluje.ile.moze>,
> [...]

> Alivio? Bo chyba nic wiecej?

Nexus.
Piasty z dynamem nie są w grupach "normalnych".

Dlatego pytam, z czym to mozna porownac. Pod katem wytrzymalosci i uszczelnien.

TA

Data: 2009-06-08 22:23:42
Autor: Marek 'marcus075' Karweta
nexus HB NX 30
Panie Titus_Atomicus@somewhere.in.the.world, prezesie pl.rec.rowery z
siedzibą w <news:Titus_Atomicus-1F0A77.14324408062009news.onet.pl> przy
ul....

[...]

Coś średniego IMO. Alivio/Acera. Ale głowy nie dam. To jest najbiedniejszy
egzemplarz, więc być może i Tourney.

Data: 2009-06-06 21:22:24
Autor: Titus Atomicus
nexus HB NX 30
In article <h0dchf$e93$1@inews.gazeta.pl>,
 "Adrian S." <adliszewSPAM@NIEacid.ch.pw.edu.pl> wrote:

> [...]

> ul....

> Modelu, o który pytasz, nie widzę w katalogu.

 może to jest nie z bieżącego roku piasta tylko starsza?

Raczej starsza.
Zastanawiam sie nad zakupem z drugiej reki, na miasto nie mialbym takich watpliwosci, ale czy ona do turystyki sie nadaje (uwaga: Michal Wolff), na piasek? Trwalosc i uszczelnienia.
Znalazlem jakis 'exploaded view' i niby uszczelki sa, ale jak to wyglada w praktyce?
TA

Data: 2009-06-06 21:39:26
Autor: Marek 'marcus075' Karweta
nexus HB NX 30
Panie Titus_Atomicus@somewhere.in.the.world, prezesie pl.rec.rowery z
siedzibą w <news:Titus_Atomicus-5E68EF.21222406062009news.onet.pl> przy
ul....

[...]

Ja tam mam rower raczej turystyczny, choć większość katuję go na mieście.
Ad rem. Miałem wcześniej piastę z prądnicą jakąś low-endową, 2,4W, bez
cudów. Przejechała ze mną prawie 7000km i nic się jej nie działo. Część w
terenie i błocie, ale niewielką (może ze 150km). To był Nexus jakiś.
Teraz mam jakąś ponoć lepszą, 3W, dziurki do przykręcenia tarczy.
Przejechała niewiele na razie (3300km), w terenie też niewiele (50km może).
Też Nexus. Na razie się kręci. Shimano pisze w katalogu, że piasty z
prądnicami nie nadają się do jazdy w terenie.
Nie możesz dorwać jakiejś z tzw. górnej półki? Pewnie będzie lepiej
uszczelniona od low-endu.

Michał by Ci napisał, że nie dość, że taka piasta waży to do tego daje
wielkie opory przy włączonym obwodzie, tak że wiesz. ;-)

Data: 2009-06-07 00:13:02
Autor: Titus Atomicus
nexus HB NX 30
In article <xxmpcfmjkiog$.dlg@pedaluje.ile.moze>,
> [...]

Też Nexus. Na razie się kręci. Shimano pisze w katalogu, że piasty z
prądnicami nie nadają się do jazdy w terenie.

Ale co to jest ten teren? Czy teren to po prostu nieszosa?

Nie możesz dorwać jakiejś z tzw. górnej półki? Pewnie będzie lepiej
uszczelniona od low-endu.

Prawde mowiac mam na oku fajny komplet calych kol, takie jak sobie wymarzylem, tylko ze wlasnie z takim dynamo.

Michał by Ci napisał, że nie dość, że taka piasta waży to do tego daje
wielkie opory przy włączonym obwodzie, tak że wiesz. ;-)

E, myslisze ze on sie i na tym zna? Ja przejechalem sie tylko testowo na jakims nexusie i oporow nie wyczulem. Zreszta to ty przejechales kilka tysiecy km na podobnym i cos mozesz o tym powiedziec.
A ja nie mam innego akternatywnego zrodla pradu bo baterie sloneczne kosztuja ze 200$+wysylka i clo.

TA

Data: 2009-06-07 10:31:35
Autor: Marek 'marcus075' Karweta
nexus HB NX 30
Panie Titus_Atomicus@somewhere.in.the.world, prezesie pl.rec.rowery z
siedzibą w <news:Titus_Atomicus-9EE4D4.00130207062009news.onet.pl> przy
ul....

In article <xxmpcfmjkiog$.dlg@pedaluje.ile.moze>,
 Marek 'marcus075' Karweta <m.karweta-nie-trawi-spamu@gmail.com> wrote:
[...]
[...]

Jazda MTB.
Nie wiem jak to się ma w dłuższej perspektywie, ale na tyle mojego MTB, co
jeździłem piaście się krzywda nie stała. A teraz planuję wjechać na Pilsko
mając z przodu piastę Nexus. ;-)

Michał by Ci napisał, że nie dość, że taka piasta waży to do tego daje
wielkie opory przy włączonym obwodzie, tak że wiesz. ;-)

E, myslisze ze on sie i na tym zna?

Kiedyś przyznał, że nie jeździł z dynamem w piaście. :-)

Ja przejechalem sie tylko testowo na jakims nexusie i oporow nie wyczulem. Zreszta to ty przejechales kilka tysiecy km na podobnym i cos mozesz o tym powiedziec.

Z tym, że ja nie mam porównania do normalnej piasty. Znaczy - mam, ale to
dawno temu było i tamta piasta była dziadowska.

A ja nie mam innego akternatywnego zrodla pradu bo baterie sloneczne kosztuja ze 200$+wysylka i clo.

www.charbike.webpark.pl

Data: 2009-06-07 02:46:07
Autor: Michał Wolff
nexus HB NX 30
On 7 Cze, 10:31, Marek 'marcus075' Karweta <m.karweta-nie-trawi-
sp...@gmail.com> wrote:

> E, myslisze ze on sie i na tym zna
Kiedyś przyznał, że nie jeździł z dynamem w piaście. :-)

Bo Michał w przeciwieństwie do Titusa i Marka umie czytać i szukać
wiadomości oraz wie, że prąd się z księżyca nie bierze, więc opory być
muszą i są, wbrew temu co się użytkownikom może wydawać parametry są
bezlitosne. I parametry nie kłamią, "fachowcom" zanim się zaczną
mądrzyć polecam przejrzenie tego rzetelnego testu:
http://www.vintagebicyclepress.com/VBQgenerator.pdf

Przy włączonym dynamie opory są znaczne, przy prędkości 20km/h aż w
granicach 6% (a to już spadek prędkości o ponad 1 km/h), przy
prędkości 30km/h w granicach 8% (czyli już niemal 3km/h mniej), przy
WYŁĄCZONYM dynamie w granicach 1-2% (czyli nawet w tym czasie gdy go w
ogóle nie używamy!!!). Więc mi bajek o braku oporów nie opowiadajcie,
bo fakty są zupełnie inne, do tego jeszcze piasty na dynamo są dużo
droższe i o wiele cięższe od zwykłych, więc realne straty z takich
piast są jeszcze większe

Dobra lampka bateryjna jest równie silna jak dynamo (a od wielu
zdecydowanie silniejsza jak moja od lampki na dynamo MadMana),
spokojnie starcza na jednych bateriach całą noc - i ma zero
jakichkolwiek oporów
--
http://www.wyprawyrowerowe.neostrada.pl

Data: 2009-06-07 12:22:30
Autor: Marek 'marcus075' Karweta
nexus HB NX 30
Panie Michał Wolff, prezesie pl.rec.rowery z siedzibą w
przy ul....

Więc mi bajek o braku oporów nie opowiadajcie,
bo fakty są zupełnie inne, do tego jeszcze piasty na dynamo są dużo
droższe i o wiele cięższe od zwykłych, więc realne straty z takich
piast są jeszcze większe

Piszę to po raz setny: przyjąłem do wiadomości fakt, że troszczysz się o
moje wyniki rowerowe. Dziękuję. Dynamo przydaje się nie tylko do świecenia.
EOT z mojej strony.

Data: 2009-06-07 03:35:44
Autor: Michał Wolff
nexus HB NX 30
On 7 Cze, 12:22, Marek 'marcus075' Karweta <m.karweta-nie-trawi-
sp...@gmail.com> wrote:

Piszę to po raz setny: przyjąłem do wiadomości fakt, że troszczysz się o
moje wyniki rowerowe. Dziękuję. Dynamo przydaje się nie tylko do świecenia.
EOT z mojej strony.

Ja nie piszę tylko do Ciebie, bo nie jesteś jedyną czytającą tą grupę
osobą. Piszę to po to, żeby sprostować Twoje nieprawdziwe informacje o
niemal zupełnym braku oporów, którymi mydlisz oczy ludziom
zastanawiającym się nad tym rozwiązaniem.
Ktoś kto myśli nad dynamem - powinien przede wszystkim przejrzeć test,
który wrzuciłem, bo tam czarno na białym widać jakie są opory - i
dopiero wtedy rozważyć czy mu się to opłaca, a nie kupować kota w
worku, bo komuś kto już ma dynamo wydaje się, że żadnych oporów nie ma
--
http://www.wyprawyrowerowe.neostrada.pl

Data: 2009-06-07 13:00:07
Autor: Marek 'marcus075' Karweta
nexus HB NX 30
Panie Michał Wolff, prezesie pl.rec.rowery z siedzibą w
przy ul....

Ktoś kto myśli nad dynamem - powinien przede wszystkim przejrzeć test,
który wrzuciłem, bo tam czarno na białym widać jakie są opory

No. Powinien. Bo autor testu napisał, że opory przy dużych prędkościach
(czyt.: powyżej 20km/h) są pomijalne. :-) Chcesz cytat, czy takie szczegóły
pomijasz również?

Dwie kwestie jeszcze:
1) w momencie włączenia odbiornika prądu moja prędkość nie spada nagle
magicznie z 20km/h na 19km/h, co napisałeś. Nie spada też z 30 na 27. Jakiś
dziwny jestem.
2) piasta piaście nierówna. To, co Shimano nazywa modelami sportowymi to
tak naprawdę piasty o zmniejszonym o 75% oporze w stosunku do piast
najbiedniejszych (takiej, którą chce kupić Titus), oraz zmniejszonej masie. Z mojej pobieżnej analizy artykułu, który wrzuciłeś wynika, że podane
wcześniej wyniki bazujesz na takim właśnie, najbiedniejszym, modelu. Każdy
czytelnik będzie łaskaw policzyć sobie sam, ile to jest 25% z 1km/h, albo z
3km/h. Na potwierdzenie moich słów: http://cmd.avx.pl/webm/ta/PICT0006.JPG
- strona z katalogu Shimano na rok 2009.

Cieszę się, że mamy rzeczową dyskusję (choć stricte akademicką, gdyż, jak
pisałem wielokrotnie, ja zwiększenia oporu po włączeniu lampki nie czuję).
EOT z mojej strony, bo jutro mam jakiś egzamin śmieszny i trzeba by się do
niego pouczyć.

Data: 2009-06-07 04:37:05
Autor: Michał Wolff
nexus HB NX 30
On 7 Cze, 13:00, Marek 'marcus075' Karweta <m.karweta-nie-trawi-
sp...@gmail.com> wrote:

No. Powinien. Bo autor testu napisał, że opory przy dużych prędkościach
(czyt.: powyżej 20km/h) są pomijalne. :-) Chcesz cytat, czy takie szczegóły
pomijasz również?

Widzę, że masz pewne problemy ze zrozumieniem wykresów. Przy 20km/h i
włączonym dynamie opory są rzędu 6% - co oznacza prędkość mniejszą o
1,2km/h. Opory przy 30km/h oscylują w granicach 7-8% co oznacza
prędkość mniejszą o 2,1km/h (przy 7%). Może dla Ciebie jest to
pomijalne, ale nie sądzę że wszyscy podzielą taką opinię

1) w momencie włączenia odbiornika prądu moja prędkość nie spada nagle
magicznie z 20km/h na 19km/h, co napisałeś. Nie spada też z 30 na 27. Jakiś
dziwny jestem.

Nie rozbawiaj mnie. Przeanalizować to możesz na dłuższym dystansie,
nie od razu. Jakie są opory i ile się na tym traci widać czarno na
białym z tabelki

2) piasta piaście nierówna. To, co Shimano nazywa modelami sportowymi to
tak naprawdę piasty o zmniejszonym o 75% oporze w stosunku do piast
najbiedniejszych (takiej, którą chce kupić Titus)

Zwykła manipulacja. Po pierwsze to tekst marketingowy sprzedawcy, a
jak pokazują wyniki tego testu - dane sprzedawców w tej mierze
odbiegają daleko od rzeczywistości. Po drugie owe 75% o którym piszą
dotyczy TYLKO jazdy z dynamem wyłączonym. Po trzecie te 75% mniej
dotyczy porównania wartości z piastą HB-NX32, która w teście wypada po
prostu fatalnie - WYŁĄCZONA przy 20km/h daje 4% oporów, przy 30km/h
daje aż 7%!!!
Tak więc o 75% mniej z tej wartości to są wartości normalne dla innych
piast, czyli 1-2% przy jeździe z wyłączonym dynamem

oraz zmniejszonej masie.
Z mojej pobieżnej analizy artykułu, który wrzuciłeś wynika, że podane
wcześniej wyniki bazujesz na takim właśnie, najbiedniejszym, modelu..

Zwykła bzdura, w teście jest kilka piast wymienionych konkretnie, w
tym przede wszystkim piasty firmy SON cieszące się na rynku znacznie
lepszą reputacją i bardziej wydajne od piast Shimano.

[...]

Nie zrozumiałeś zupełnie tego reklamowego bełkotu. Już Ci napisałem,
że to dotyczy jedynie piasty wyłączonej, a rzekome 75% mniej dotyczy
jedynie porównania z piastami HB-NX32 i NX-32, które wyniki mają po
prostu fatalne, wyłączone 4% oporów przy 20km/h, 7% przy 30km/h. Tak
więc dopiero z tego poziomu możesz sobie policzyć owe rzekome 75%
mniej :)))
W taki właśnie sposób producenci manipulują naiwnymi klientami, bardzo
łatwo się dałeś złapać na ładną i kolorową stronę z katalogu Shimano.
--
http://www.wyprawyrowerowe.neostrada.pl

Data: 2009-06-07 13:50:07
Autor: Marek 'marcus075' Karweta
nexus HB NX 30
Panie Michał Wolff, prezesie pl.rec.rowery z siedzibą w
przy ul....

sp...@gmail.com> wrote:

[...]

Dla mnie to jest pomijalne, bo ja różnicy nie czuję (czego Ty uparcie nie
chcesz przyjąć do wiadomości).
Cytuję:
"Conclusion
[...] At high speeds and on uphills, the added resistance becomes negligible compared to the overall power required to propel the bike."

Małe prędkości pomijam świadomie, bo małymi prędkościami się nie bawię. O.

Data: 2009-06-07 05:11:51
Autor: Michał Wolff
nexus HB NX 30
On 7 Cze, 13:50, Marek 'marcus075' Karweta <m.karweta-nie-trawi-
sp...@gmail.com> wrote:

Dla mnie to jest pomijalne, bo ja różnicy nie czuję (czego Ty uparcie nie
chcesz przyjąć do wiadomości).

No i ta ma być poważna i rzeczowa dyskusja, do której tak podobno
tęsknisz? :)))
Ja Ci przedstawiam FAKTY dotyczące oporów, Ty na to mówisz - Jakie
opory, przecież ja nic nie czuję, więc to znaczy, że nie mam żadnych
oporów!
Nie jesteś żadnym wyjątkiem, masz opory dokładnie takie same jak
reszta użytkowników piast, jak jedziesz 20km./h to tracisz ponad 1km/
h, jak jedziesz 30km/h - to tracisz ponad 2km/h. To, że twierdzisz, że
tego nie czujesz - jest dziecinnym argumentem i zaklinaniem
rzeczywistości

Cytuję:
"Conclusion
[...] At high speeds and on uphills, the added resistance becomes
negligible compared to the overall power required to propel the bike."

Nie rozumiesz tekstu. Przy dużych prędkościach (z góry) i tak nie
kręcisz, z kolei przy jeździe pod górę - jedziesz tak wolno, że opory
są niewielkie, ale oczywiście dalej są w granicach 2-3%, który to
poziom w opinii autora jest nieistotny (z czym nie każdy musi się
zgadzać). Ale przy typowej prędkości na rowerze, czyli z przedziału
20-30% oscylują w przedziale 6-8%
--
http://www.wyprawyrowerowe.neostrada.pl

Data: 2009-06-07 14:47:01
Autor: Marek 'marcus075' Karweta
nexus HB NX 30
Panie Michał Wolff, prezesie pl.rec.rowery z siedzibą w
przy ul....

sp...@gmail.com> wrote:

[...]

A ja Ci przedstawiam fakty w ujęciu praktycznym, czego Ty nadal nie
przyjmujesz do wiadomości.

[...]

Dalej nie wiem gdzie "tracę" te kilometry na godzinę. Uwierz mi, że po
włączeniu lampki nie zwalniam.

Cytuję:
"Conclusion
[...] At high speeds and on uphills, the added resistance becomes
negligible compared to the overall power required to propel the bike."

Nie rozumiesz tekstu.

Zobaczymy kto czego nie rozumie.

Przy dużych prędkościach (z góry) i tak nie
kręcisz,

A to ciekawe. Jedziesz 30km/h tylko z górki? I gdzie wyczytałeś w cytowanym
fragmencie, że "duże prędkości osiągamy przy jeździe z górki"?

z kolei przy jeździe pod górę - jedziesz tak wolno, że opory
są niewielkie, ale oczywiście dalej są w granicach 2-3%,

Wtedy też jakoś nie czuję różnicy między włączoną i wyłączoną lampką.
który to
poziom w opinii autora jest nieistotny (z czym nie każdy musi się
zgadzać).

No. Ty się nie zgadzasz, a ja się zgadzam. Nasze święte prawo.

Ale przy typowej prędkości na rowerze, czyli z przedziału
20-30% oscylują w przedziale 6-8%

Michał. Błagam Cię. Kup sobie koło, w którym będzie piasta z dynamem i to
sprawdź na własnej, za przeproszeniem, d4. Ok?
Warunki laboratoryjne, o których Ty cały czas piszesz, nijak mają się do
pedałującej rzeczywistości. Co mi z tego, że opór w laboratorium był wyższy
o 8%? Liczy się to, że po włączeniu lampki i przejechaniu z nią X km nie
czuję się bardziej lub mniej wypruty niż po przejechaniu tej odległości bez
lampki włączonej. Przynajmniej dla mnie się liczy.

Poza tym, jak już pisałem, dynamo w piaście to nie tylko zasilanie
oświetlenia, co akurat Ty, jako doświadczony "wyprawowicz" powinieneś
docenić, bo z piasty takiej można również naładować telefon albo baterie do
aparatu. Suma sumarum - do szosówki kupię sobie koła na piaście lekkiej i
stawiającej mały opór, ale do roweru trekkingowego piasta z dynamem to
rzecz genialna. _Dla mnie_.

Data: 2009-06-07 09:53:29
Autor: Michał Wolff
nexus HB NX 30
On 7 Cze, 14:47, Marek 'marcus075' Karweta <m.karweta-nie-trawi-
sp...@gmail.com> wrote:

A ja Ci przedstawiam fakty w ujęciu praktycznym, czego Ty nadal nie
przyjmujesz do wiadomości.

Oczywiście, że nie przyjmuję - bo bajki opowiadasz. Jadąc nie jesteś w
stanie zmierzyć czy tracisz cokolwiek na oporach - bo masz wiatr, masz
zmęczenie itd - i nie wiesz na czym ile tracisz. Nie jesteś też
obiektywny, podobnie jak i ja - i dlatego wrzucam wyniki badań
obiektywnych

Dalej nie wiem gdzie "tracę" te kilometry na godzinę. Uwierz mi, że po
włączeniu lampki nie zwalniam.

Nie wierzę - bo to co prezentujesz to jest absolutne zaprzeczenie praw
fizyki. Nie możesz mieć prądu z niczego, by go wyprodukować musisz
zamienić część energii uzyskanej z pedałowania na energię elektryczną

Michał. Błagam Cię. Kup sobie koło, w którym będzie piasta z dynamem i to
sprawdź na własnej, za przeproszeniem, d4. Ok?

Szybko zapomniałeś naszą ostatnią dyskusję na ten temat? Wypowiadał
się Wojtek Paszkowski, który ma doświadczenia z wszelakim oświetleniem
bardzo duże, który kręcił luźnym kołem z dynamem i kręcił kołem z
piastą zwykłą - i doszedł do zupełnie innych wniosków niż Ty.

 nie
czuję się bardziej lub mniej wypruty niż po przejechaniu tej odległości bez
lampki włączonej. Przynajmniej dla mnie się liczy.

Nie trać czasu na obronę tezy, której obronić się nie da, bo stawiasz
się w pozycji człowieka twierdzącego, że ziemia jest płaska - bo tak
wygląda z 10 piętra. Opory są faktami i to faktami mierzalnymi, da się
powiedzieć konkretnie ile tracimy na jeździe z włączonym dynamem i są
to straty zauważalne, jadąc z dynamem na średniej tracisz 1-2km/h

[...]

To jest inna sprawa, na wyprawie może się to przydać, tylko musisz
pamiętać, że aby naładować baterie musisz jechać cały czas z włączonym
dynamem, więc jedziesz średnio o 1-2km/h wolniej. Jeśli to dla Ciebie
korzystna "transakcja" - to oczywiście jest to dobre rozwiązanie, ja
osobiście wolę kupować na trasie baterie lub je ładować na kempingu
czy na kwaterze.
--
http://www.wyprawyrowerowe.neostrada.pl

Data: 2009-06-07 19:03:49
Autor: Marek 'marcus075' Karweta
nexus HB NX 30
Panie Michał Wolff, prezesie pl.rec.rowery z siedzibą w
przy ul....

Nie trać czasu na obronę tezy

Chyba masz rację.
Ty wiedz swoje, ja będę wiedział swoje.

Data: 2009-06-07 10:18:39
Autor: Michał Wolff
nexus HB NX 30
On 7 Cze, 19:03, Marek 'marcus075' Karweta <m.karweta-nie-trawi-
sp...@gmail.com> wrote:

Chyba masz rację.
Ty wiedz swoje, ja będę wiedział swoje.

Jeśli rozpatrujesz to w kwestii wiary - to tak, ale to akurat są
parametry mierzalne, nie przyjmując ich wiadomości zachowujesz się jak
ten człowiek uważający ziemię za płaską, albo inni uważający, że
człowiek nie ma wspólnego przodka z małpą.

Możesz twierdzić, że masz wrażenie jazdy bez oporów, ale twierdzenie
na tej podstawie, że ich nie ma - jest dużym nadużyciem. Można
dyskutować na ile te opory są istotne (bo dla wielu pewnie istotne nie
są i nie będą, ten 1-2km/h jest dla nich jak najbardziej
akceptowalne), na ile dynamo sprawdza się w turystyce, ale nie można
zaprzeczać istnieniu i skali owych oporów.
--
http://www.wyprawyrowerowe.neostrada.pl

Data: 2009-06-08 02:50:59
Autor: miok
nexus HB NX 30
> [...]

> rzeczywistości

Dalej nie wiem gdzie "tracę" te kilometry na godzinę. Uwierz mi, że po

Prędkość nie spada dlatego, że masz licznik:) Po prostu korygujesz ten
opór nogami, żeby była taka sama prędkość jak przed włączeniem.
Gdybyś go nie miał pewnie jechałbyś te 1-3km/h wolniej:)

Opory w takiej piaście są jak najbardziej i to zauważalne. Zakręć
piastą z wyłączonym i włączonym  dynamem - przynajmniej u mnie widać
że kręci się dużo gorzej.

Data: 2009-06-07 13:54:17
Autor: MadMan
nexus HB NX 30
Dnia Sun, 7 Jun 2009 04:37:05 -0700 (PDT), Michał Wolff napisał(a):

[...]

Opór piasty nie jest przecież jedynym oporem przy większych
prędkościach. W tabelce na końcu artykułu jest to ładnie rozpisane na
moc potrzebną do jazdy z daną prędkością i na stratę prędkości przy
włączonym/wyłączonym oświetleniu. Z doświadczeń osobistych - nie jestem w stanie rozróżnić kiedy światło
mam włączone, a kiedy nie. Gdy jadę szybciej i tak opór aerodynamiczny
zdecydowanie przeważa. --
Pozdrawiam,
ICQ: 398539334, Tlen: madman1985, GG: 2283138

Data: 2009-06-07 14:04:23
Autor: Marek 'marcus075' Karweta
nexus HB NX 30
Panie MadMan, prezesie pl.rec.rowery z siedzibą w
<news:166g5zsis8953$.dlgpedalarstwo.to.moja.pasja.net> przy ul....

Z doświadczeń osobistych - nie jestem w stanie rozróżnić kiedy światło
mam włączone, a kiedy nie. Gdy jadę szybciej i tak opór aerodynamiczny
zdecydowanie przeważa.

Ale liczy się TEORIA! TEORIA, a nie jakaś głupia praktyka, która nie
potwierdza TEZY, Ty techniczny IGNORACIE!

Data: 2009-06-07 05:19:57
Autor: Michał Wolff
nexus HB NX 30
On 7 Cze, 14:04, Marek 'marcus075' Karweta <m.karweta-nie-trawi-
sp...@gmail.com> wrote:

Ale liczy się TEORIA! TEORIA, a nie jakaś głupia praktyka, która nie
potwierdza TEZY, Ty techniczny IGNORACIE!

To z praktyki i to z praktyki osób bezpośrednio zainteresowanych.
Jedziemy z MadManem do Zakopanego, zmierzcha, włączamy oświetlenie.
MadMan twierdzi, że oporów nie czuje, ja patrzę na licznik i widzę że
na dystansie paru km zwalniamy w porównaniu do wcześniejszego tempa
średnio o ok. 1km/h, że czekanie na MadMana zajmuje więcej czasu niż
wcześniej na podobnej klasy trasie. Przy czym moja lampka (i to w
trybie LOW) daje światło co najmniej trzy razy takie jak owo
dynamo :))
--
http://www.wyprawyrowerowe.neostrada.pl

Data: 2009-06-07 15:04:13
Autor: MadMan
nexus HB NX 30
Dnia Sun, 7 Jun 2009 05:19:57 -0700 (PDT), Michał Wolff napisał(a):

[...]

Błędne wnioski wyciągnąłeś z mojego zmęczenia :)
Bez światła byłoby identycznie. --

Data: 2009-06-07 06:27:49
Autor: Michał Wolff
nexus HB NX 30
On 7 Cze, 15:04, MadMan <madma...@nie-spamo-wac.wp.pl> wrote:

Błędne wnioski wyciągnąłeś z mojego zmęczenia :)
Bez światła byłoby identycznie.

Byłoby inaczej. Pisałem, że tempo spadło o ok. 1km/h. Jak widać z
tabelki uwzględniającej całość oporów - włączone dynamo oznacza stratę
przy prędkości 10km/h aż 1,6km/h, przy prędkości 20km/h 1,1km/h. I
pamiętaj, że to są wartości dla topowego dynamo SON, nie kiepskiego
dynama jakie miałeś Ty.
--
http://www.wyprawyrowerowe.neostrada.pl

Data: 2009-06-07 07:07:23
Autor: Michał Wolff
nexus HB NX 30
On 7 Cze, 15:48, MadMan <madma...@nie-spamo-wac.wp.pl> wrote:

No może, niech Ci wisi. Jednak dla mnie dynamo w piaście ma jedną zaletę
dla której z niego nie zrezygnuję - mogę sobie ładować cokolwiek
charbikem.

To oczywiście jest duża zaleta takiego rozwiązania, szczególnie w
czasie wyprawy, natomiast jako samo oświetlenie jednak z lampką
bateryjną wyraźnie przegrywa. Chociaż wtedy z kolei musisz jechać cały
dzień z włączonym dynamem i średnią dzienną masz o ponad 1km/h niższą.
A jak wygląda skuteczność tego urządzenia? Ile czasu ładują się od
zera do pełna akumulatorki AA?
--
http://www.wyprawyrowerowe.neostrada.pl

Data: 2009-06-07 16:29:21
Autor: MadMan
nexus HB NX 30
Dnia Sun, 7 Jun 2009 07:07:23 -0700 (PDT), Michał Wolff napisał(a):

A jak wygląda skuteczność tego urządzenia? Ile czasu ładują się od
zera do pełna akumulatorki AA?

Nie pytaj, akurat ja mam tak dziwnie że ładuję albo GPSa, albo komórkę,
albo baterię do aparatu - wszystko na akumulatorach specjalnych, nie na
paluszkach. Zaleta - większa wydajność takich ogniw, wada - jak się
wyładuje a charbike/piasta padnie to jestem spalony :) Ładowanie komórki jest chyba trochę dłuższe niż z ładowarki w
samochodzie. Zresztą ładowarka do komórki daje 700 mA na 5.5V, co
oznacza 3.8 wata - tyle nawet mocniejsze piasty nie dają (chociaż
komórka ładuje już od naprawdę niskich obrotów koła).

Zerknąłem na moją ładowarkę do akumulatorków - wyjście to 600mA 1.2V,
zatem charbike naładowałby to tak szybko jak gniazdko 220V :) No chyba
że masz superhiper ładowarkę która w 15 minut ładuje akumulatorki. --

Data: 2009-06-07 16:12:30
Autor: MadMan
nexus HB NX 30
Dnia Sun, 7 Jun 2009 06:27:49 -0700 (PDT), Michał Wolff napisał(a):

[...]

charbikem. No i baterii też wozić nie trzeba, zatem redukcja masy... :)
Moje dynamo to DH-2N30, praktycznie uwzględniony w artykule (3N30 to
wersja 3-watowa tego samego dynama). W razie niespodziewanego przypływu
gotówki zmieniam na coś w stylu 3D80... :)

Data: 2009-06-07 18:27:42
Autor: Marek 'marcus075' Karweta
nexus HB NX 30
Panie Michał Wolff, prezesie pl.rec.rowery z siedzibą w
przy ul....

To z praktyki i to z praktyki osób bezpośrednio zainteresowanych.
Jedziemy z MadManem do Zakopanego,

Wziąłeś pod uwagę takie coś jak "zmęczenie"?

Data: 2009-06-07 10:02:33
Autor: Michał Wolff
nexus HB NX 30
On 7 Cze, 18:27, Marek 'marcus075' Karweta <m.karweta-nie-trawi-
sp...@gmail.com> wrote:

Wziąłeś pod uwagę takie coś jak "zmęczenie"?

Wziąłem. Ja też byłem zmęczony, przejechałem więcej tego dnia niż
MadMan. Poza tym zmiana była zauważalna bardzo szybko i wyraźnie nie
było to "siadanie" - bo wtedy się zwalnia dużo bardziej niż o 1km/h,
szczególnie w górach - a MadMan jechał ze stałą prędkością, zmęczony
pewnie jak i ja musiał być, ale na pewno jeszcze nie "siadał"

Ale to są oczywiście moje subiektywne oceny, warte tyle samo co i
Twoje teorie, że nie czujesz żadnych oporów - i dlatego właśnie
wrzuciłem obiektywny test, który przecina wszystkie wątpliwości, który
pokazuje ile konkretnie się na owych oporach traci
--
http://www.wyprawyrowerowe.neostrada.pl

Data: 2009-06-07 14:03:57
Autor: click
nexus HB NX 30
Marek 'marcus075' Karweta pisze:
[...]

fflow
--
c l i c k ' n ' r i d e | MSPANC
Cigarettes and coffee, man, that's a combination

Data: 2009-06-07 14:25:00
Autor: Titus Atomicus
nexus HB NX 30
In article <1nwnxyr2xieqi$.dlg@pedaluje.ile.moze>,
> [...]

Ale liczy się TEORIA! TEORIA, a nie jakaś głupia praktyka, która nie
potwierdza TEZY, Ty techniczny IGNORACIE!

No nie. Liczy sie jeszcze umiejetnosc interpretacji wykresow, testow, broszur reklamowych itd. Niestety tutaj moze pomoc tylko jeden czlowiek. No, moze jeszcze poza Czakiem Norisem.

TA

Data: 2009-06-07 06:24:36
Autor: Michał Wolff
nexus HB NX 30
On 7 Cze, 14:25, Titus_Atomi...@somewhere.in.the.world wrote:

No nie. Liczy sie jeszcze umiejetnosc interpretacji wykresow, testow,
broszur reklamowych itd. Niestety tutaj moze pomoc tylko jeden czlowiek.
No, moze jeszcze poza Czakiem Norisem.

Nie porównuj sie z MadManem i Markiem bo oni podobnie jak ja jeżdżą
niemało i mają doświadczenie, Ty jesteś kompletną sierotką, która nie
jest w stanie znaleźć w google najbardziej podstawowych rzeczy,
człowiekiem który na preclu narzeka że ciągle ma masę wolnego czasu
tylko nie ma pieniędzy - a mimo to do pracy się bierze :)

Zresztą o czym my tu gadamy? Koło pewnie złożysz za pół roku, więc
jeszcze 10 razy takie wątki nam tu wrzucisz
Piszesz :"Prawde mowiac mam na oku fajny komplet calych kol, takie jak
sobie
wymarzylem, tylko ze wlasnie z takim dynamo"

Koła jakie sobie wymarzełś - ale jednocześnie nie masz bladego pojęcia
o tej piaście :)))
Kolejny raz mnie rozwalasz
--
http://www.wyprawyrowerowe.neostrada.pl

Data: 2009-06-07 15:44:22
Autor: Titus Atomicus
nexus HB NX 30
In article <46aa4b15-6a8f-4818-a669-e94e4edebf46@r37g2000yqd.googlegroups.com>,
 Michał Wolff <m-wolff@wp.pl> wrote:

> [...]

> No, moze jeszcze poza Czakiem Norisem.

Nie porównuj sie z MadManem i Markiem bo oni podobnie jak ja jeżdżą

No, ale mimo to to ty ty jestes jedynym nieomylnym. I to we wszystkim za co sie zabierasz.

[...]

Wlasnie, ze sie nie biore. Ale to mile ze mam takiego kibica...

Zresztą o czym my tu gadamy? Koło pewnie złożysz za pół roku, więc
jeszcze 10 razy takie wątki nam tu wrzucisz

Nie wykluczone. Co w tym zlego?

[...]

A ty masz pojecie o piastach z pradnicami? Nawet w tym watku dowiodles, ze jednak nie.

he, he.
Ale miales sie przeciez nie odzywac w moich watkach. Myslalem ze dugodystansowa turystyka rowerowa wymaga jakiejs konsekwencji...

TA

Data: 2009-06-07 07:02:36
Autor: Michał Wolff
nexus HB NX 30
On 7 Cze, 15:44, Titus_Atomi...@somewhere.in.the.world wrote:

Wlasnie, ze sie nie biore.

To nie narzekaj, że pieniędzy nie masz jak Ci się pracować nie chce..
Bez pracy nie ma kołaczy. Weźmiesz się do roboty - to kasa na rower i
wyjazdy nie będzie problemem; mieć 40 lat i od paru nie pracować - to
się nazywa zwyczajnie lenistwem.

> A ty masz pojecie o piastach z pradnicami? Nawet w tym watku
dowiodles,
ze jednak nie.

To dobre - człowiek, który nie zna się właściwie na niczym związanym z
rowerem, ocenia kto ma rację :)
Ja jako jedyny przedstawiłem w tym wątku czarno na białym FAKTY, które
mówią wyraźnie że opory sa i to znaczne, ponad 1km/h

Ale miales sie przeciez nie odzywac w moich watkach. Myslalem ze
dugodystansowa turystyka rowerowa wymaga jakiejs konsekwencji...

Obserwując bezkuteczność tej metody - zmieniłem zdanie. Teraz będę na
każdym kroku czepiał się do Twoich dziecinnych pytań, może oduczysz/
zniechęcisz się do wysyłania na grupę każdej pierdółki
--
http://www.wyprawyrowerowe.neostrada.pl

Data: 2009-06-07 16:51:24
Autor: Titus Atomicus
nexus HB NX 30
In article <74874086-7458-46f8-8c55-abe761efc2d4@h2g2000yqg.googlegroups.com>,
 Michał Wolff <m-wolff@wp.pl> wrote:

On 7 Cze, 15:44, Titus_Atomi...@somewhere.in.the.world wrote:

> Wlasnie, ze sie nie biore.

To nie narzekaj, że pieniędzy nie masz jak Ci się pracować nie chce.

Mhm. A w ktorym miejscu narzekam?

Bez pracy nie ma kołaczy. Weźmiesz się do roboty - to kasa na rower i
wyjazdy nie będzie problemem; mieć 40 lat i od paru nie pracować - to
się nazywa zwyczajnie lenistwem.

Ale kazdy ma jakas wolnosc wyboru, prawda? No i moze jakis kacik porad bys zalozyl. Nie rowerowych. Raczej takich ogolnych, zyciowych. Swietnie ci idzie.

> [...]

Ja jako jedyny przedstawiłem w tym wątku czarno na białym FAKTY, które
mówią wyraźnie że opory sa i to znaczne, ponad 1km/h

Uczepiles sie jednego testu.
Tymczasem dla mnie wazniejsze sa subiektywne opinie uzytkownikow.

Poza tym, przed zabraniem glosu nie raczyles uruchomic swoich ulubonych googli i zapoznac sie z oferta shimano.

> [...]

każdym kroku czepiał się do Twoich dziecinnych pytań, może oduczysz/
zniechęcisz się do wysyłania na grupę każdej pierdółki

Czy mam czuc sie wyrozniony?
Poza tym, ze chyba szkoda twojego czasu. Nie lepie w tym czasie isc na rower? Moze pobilbys jakis kolejny rekord?

TA

Data: 2009-06-07 08:30:07
Autor: Michał Wolff
nexus HB NX 30
On 7 Cze, 16:51, Titus_Atomi...@somewhere.in.the.world wrote:

Mhm. A w ktorym miejscu narzekam?

Nie kpij, ile razy wspominałeś że z tylko z powodu pieniędzy nie
pojechałeś na wyprawę? Ile razy narzekałeś na jakieś stawki za
wierszówki?

Ale kazdy ma jakas wolnosc wyboru, prawda?

Klasyczne tłumaczenie każdego lenia i niemoty. Jeśli dorosły człowiek
przez parę lat nie pracuje - to nie wszystko jest z nim w porządku,
trudno się dziwić, że musi czas zabijać pisaniem pierdół na preclu.
Jedno co dziwi - to że przez te lata lektury precla nic się nie uczysz
- takie tematy jak dynamo były tu wałkowane wielokrotnie

Uczepiles sie jednego testu.
Tymczasem dla mnie wazniejsze sa subiektywne opinie uzytkownikow.

A ten test to pewnie nie-użytkownicy robili? :))
Nie ma to jak ruszyć główką co?

Poza tym, przed zabraniem glosu nie raczyles uruchomic swoich ulubonych
googli i zapoznac sie z oferta shimano.

I czego niby z tej oferty odkrywczego nie wiedziałem - bo nie za
bardzo łapię Twój błyskotliwy tok rozumowania?

. Nie lepie w tym czasie isc na
rower? Moze pobilbys jakis kolejny rekord?

Byłem wczoraj i przejechałem pewnie tyle co Ty w tym roku (choć może
Cię przeceniam :))
--
http://www.wyprawyrowerowe.noestrada.pl

Data: 2009-06-07 21:09:24
Autor: Titus Atomicus
nexus HB NX 30
In article <b0987e5d-34db-46b6-be56-a77ec3cdc728@z14g2000yqa.googlegroups.com>,
> [...]

Nie kpij, ile razy wspominałeś że z tylko z powodu pieniędzy nie
pojechałeś na wyprawę? Ile razy narzekałeś na jakieś stawki za

E, to jest narzekanie?
Raczej stwierdzenie faktow.

> [...]

przez parę lat nie pracuje - to nie wszystko jest z nim w porządku,
trudno się dziwić, że musi czas zabijać pisaniem pierdół na preclu.

Byc moze nie jest ze mna wszystko w porzadku.
Dziwie sie natomiast _twojej_ hiperaktywnosci na preclu.
To dopiero jest nienormalne.

Jedno co dziwi - to że przez te lata lektury precla nic się nie uczysz
- takie tematy jak dynamo były tu wałkowane wielokrotnie

Wielokrotnie walkowano nexusy HB NX 30?

> Uczepiles sie jednego testu.
> Tymczasem dla mnie wazniejsze sa subiektywne opinie uzytkownikow.

A ten test to pewnie nie-użytkownicy robili? :))
Nie ma to jak ruszyć główką co?

Jak zwykle uroczy i blyskotliwy.

> [...]

I czego niby z tej oferty odkrywczego nie wiedziałem - bo nie za
bardzo łapię Twój błyskotliwy tok rozumowania?

Mowie raz jeszcze: nie zapoznales z oferta shimano o ktorej sie wypowiadales. Kropka. Kwestionowales wrecz istnienie 'sportowych' piast z dynamem.
Oczywiscie Besserwisser nigdy nie przyzna sie do bledu.

>. Nie lepiej w tym czasie isc na
> rower? Moze pobilbys jakis kolejny rekord?

Byłem wczoraj i przejechałem pewnie tyle co Ty w tym roku (choć może
Cię przeceniam :))

Czy moze powinienem popelnic z tego powodu seppuku?
A ja bylem na wyborach, a potem w kinie z fajna laska.
I co mi teraz zrobisz?

TA

Data: 2009-06-07 14:23:49
Autor: Michał Wolff
nexus HB NX 30
On 7 Cze, 21:09, Titus_Atomi...@somewhere.in.the.world wrote:

Mowie raz jeszcze: nie zapoznales z oferta shimano o ktorej sie
wypowiadales. Kropka.
Kwestionowales wrecz istnienie 'sportowych' piast z dynamem.
Oczywiscie Besserwisser nigdy nie przyzna sie do bledu.

Znowu problemy z czytaniem?
Kwestionowałem i dalej kwestionuję. Przeczytałem ostatnio w gazecie
taki fajny tekst doskonale obrazujący tą sytuację, może coś z tego
załapiesz skoro zwykłego wykładania kawa na ławę nie rozumiesz:

Abraham Lincoln rozmawiając z zakamieniałym zwolennikiem niewolnictwa
spytał się go - "Jeśli ogon psa nazwiemy nogą - to ile ten pies będzie
miał nóg?" Na co tamten odpowiada - "Pięć!" Co Lincoln kwituje
stwierdzeniem - "Durniu! Dalej cztery - to, że nazwiesz ogon nogą
jeszcze nie znaczy, że on się nogą stanie!"

Poniał? Bo jaśniej to chyba trudno będzie :)

Czy moze powinienem popelnic z tego powodu seppuku?
A ja bylem na wyborach, a potem w kinie z fajna laska.
I co mi teraz zrobisz?

To nie wstawiaj komuś innemu tekstów, żeby na rower poszedł, skoro sam
"jeździsz" tylko w internecie, inni troszkę więcej kręcą, przeczytaj
sobie właśnie skończoną relację z mojego wczorajszego wypadu
http://www.wilk.bikestats.pl

Może Cię coś zainspiruje. I nie mówię tu o dublowaniu moich dystansów,
tylko po prostu o tym byś wreszcie zamiast smęcić na preclu trochę
pojeździł i zaciekawił innych opisem tego co zobaczyłeś i przeżyłeś, w
rejonie Warszawy nie brakuje wielu ciekawych miejsc - zamiast smęcić o
sprzęcie  którego i tak prędko nie kupisz
--
http://www.wyprawyrowerowe.neostrada.pl

Data: 2009-06-08 00:11:20
Autor: Titus Atomicus
nexus HB NX 30
In article <a26f46df-b559-4b12-a217-dc98d8ba4601@o36g2000vbi.googlegroups.com>,
> [...]

jeszcze nie znaczy, że on się nogą stanie!"

Poniał? Bo jaśniej to chyba trudno będzie :)

Ale dlaczego uwazasz, ze masz zawsze racje?
Masz na to jakies papiery? Tak jak papiez?
Jasniej juz nie potrafie.

> [...]

"jeździsz" tylko w internecie, inni troszkę więcej kręcą, przeczytaj
sobie właśnie skończoną relację z mojego wczorajszego wypadu

Nie rozumiem. Czy jestes jednak za przyznawianiem limitow na preclu w zaleznosci od wykreconych kilometrow?
To chyba nie przjedzie.

[...]

Jezdze sobie 'uzytkowo'. Mam to publikowac? Uwazam ze jednak to upublicznianie przez ciebie twoich dziennych przebiegow jakies dziwne jest.
I nie rozumiem dlaczego uparles sie organizowac mi moj czas wolny.

zamiast smęcić o
sprzęcie  którego i tak prędko nie kupisz

Tego nie rozumiem. Przymierzalem sie do kupna, ale wynika z tego, ze to dynamo nie spelnia moich wymagan niestety.
Tak wynika z wypowiedzi w tym watku. Nie bede ukrywal, ze twoje wypowiedzi, choc pelne bufonowatosci nic istotnego do watku nie wniosly.

To kiedy sie do tej Afryki wybierasz? Bo mowiles ze juz kilka lat planujesz...

TA

Data: 2009-06-08 03:31:38
Autor: Michał Wolff
nexus HB NX 30
On 8 Cze, 00:11, Titus_Atomi...@somewhere.in.the.world wrote:

Ale dlaczego uwazasz, ze masz zawsze racje?
Masz na to jakies papiery? Tak jak papiez?
Jasniej juz nie potrafie.

Nie, nie zawsze mam rację, nie raz się do tego tutaj przyznawałem jak
się pomyliłem - ale w tym wątku jak najbardziej mam, podobnie jak w
każdej dyskusji z Tobą - bo masz minimalny zasób wiedzy rowerowej, a
co gorsza niczego się nie uczysz, nic nie jesteś w stanie samemu
odkryć.
Wałkujemy przez 60 postów sprawę dynam, ja wrzucam test najbardziej
popularnych dynam, Marek  nawet wrzuca stronę z katalogu Shimano,
strona internetowa Shimano ma dokładną hierarchię wszystkich typów
osprzętu - a ta sierota w ostatnim wątku pyta się czy to konkretne
dynamo to poziom Alivio :)))
Całe 60 postów - jak krew w piach!
Jeszcze zapomniałeś zapytać czy dynamo służy do wytwarzania prądu :))

Nie rozumiem.

Nigdy nic nie rozumiesz - to już wiemy

Jezdze sobie 'uzytkowo'. Mam to publikowac? Uwazam ze jednak to
upublicznianie przez ciebie twoich dziennych przebiegow jakies dziwne
jest.

Dziwne? Powiedz to tysiącom użytkowników Bikestats i innych podobnych
serwisów :))
Zapisywanie swoich przebiegów i opisów tras to doskonały sposób
prowadzenia rowerowego dziennika, tak samo ma go MadMan, ma go Marek.
Tylko my wszyscy jeździmy, a nie na preclu smęcimy

Tego nie rozumiem. Przymierzalem sie do kupna, ale wynika z tego, ze to
dynamo nie spelnia moich wymagan niestety.

Ględzisz jak stara baba - a nie się do czegokolwiek przymierzasz. To,
że nie kupisz tego było dla mnie oczywiste, bo to Twój n-ty wątek w
tym stylu. Części rowerowe kupują albo ludzie mający kasę i lubiący
poszpanować, albo ci co rzeczywiście potrzebują tych części do jazdy.

To kiedy sie do tej Afryki wybierasz? Bo mowiles ze juz kilka lat
planujesz...

Mówiłem Ci już, że zrezygnowałem - bo to dla mnie za droga trasa i za
długa na moje możliwości urlopowe, nie każdy się tak obija jak Ty,
rzadko który dorosły człowiek może sobie pozwolić na wyjazd na 2-mies.
Ale ci co się obijają bardzo rzadko kiedy mają kasę by gdziekolwiek
jeździć jak jest w Twoim przypadku.
--
http://www.wyprawyrowerowe.neostrada.pl

Data: 2009-06-11 14:47:10
Autor: Titus Atomicus
nexus HB NX 30
In article <9d86b07b-ade8-47ea-844d-836a35b98fe0@s12g2000yqi.googlegroups.com>,
> [...]

> Jasniej juz nie potrafie.

Nie, nie zawsze mam rację, nie raz się do tego tutaj przyznawałem jak

Jakos nie wydaje mi sie.
[...]

:-( Buuuu

[...]

O to sie wlasnie pytalem.

Całe 60 postów - jak krew w piach!

Ojej, nie badz taki egzaltowany.
60 odpowiedzi na to wlasnie pytanie? Czy rzeczone dynamo nadaje sie do trekkingu?
Czy cie pogielo?
Co wiecej niektorzy wlasnie do tego je uzywaja.

Jeszcze zapomniałeś zapytać czy dynamo służy do wytwarzania prądu :))

> Nie rozumiem.

Nigdy nic nie rozumiesz - to już wiemy

Nie przekrecaj. Ja podkreslalem, ze nigdy nie zrozumiem kogos takiego jak ty.

> [...]

Zapisywanie swoich przebiegów i opisów tras to doskonały sposób
prowadzenia rowerowego dziennika, tak samo ma go MadMan, ma go Marek.

Ale zapisuj sobie. Tylko dlaczego publicznie? To jakis ekshibicjonizm jest.
No i znowu jestes niekonsekwentny. Pisales, ze jezdzisz na rowerze, tanczysz, fotografujesz, jezdzisz na nartach TYLKO dla siebie.
A tymczasem publikujesz nawet swoje dzienne przebiegi do pracy i z powrotem. I jeszcze wymagasz, zeby cie podziwiac.

Tylko my wszyscy jeździmy, a nie na preclu smęcimy
Mhm.

> [...]

Ględzisz jak stara baba - a nie się do czegokolwiek przymierzasz. To,
że nie kupisz tego było dla mnie oczywiste, bo to Twój n-ty wątek w

Ale skoro wszyscy mi odradzaja zakup, to dlaczego mialbym to kupowac?
Podobnie z piastami Novateca.

Części rowerowe kupują albo ludzie mający kasę i lubiący
poszpanować, albo ci co rzeczywiście potrzebują tych części do jazdy.

To ciekawa koncepcja. Zlota czcionka. Musze to sobie zapisac.

> To kiedy sie do tej Afryki wybierasz? Bo mowiles ze juz kilka lat
> planujesz...

Mówiłem Ci już, że zrezygnowałem

Ojej, a jak dlugo podejmowales te decyzje?
Znaczy - planowales?

- bo to dla mnie za droga trasa i za
długa na moje możliwości urlopowe, nie każdy się tak obija jak Ty,
rzadko który dorosły człowiek może sobie pozwolić na wyjazd na 2-mies.

A kiedy ostatnio gdzies byles na podobnej 2-miesiecznej wycieczce?

Ale ci co się obijają bardzo rzadko kiedy mają kasę by gdziekolwiek
jeździć jak jest w Twoim przypadku.

No to masz wytlumaczenie dlaczego rzadko jezdze.

TA

Data: 2009-06-11 07:42:55
Autor: Michał Wolff
nexus HB NX 30
On 11 Cze, 14:47, Titus_Atomi...@somewhere.in.the.world wrote:

Troll licznik nabija....
--
http://www.wyprawyrowerowe.neostrada.pl

Data: 2009-06-11 17:06:08
Autor: Titus Atomicus
nexus HB NX 30
In article <43f769fc-9b79-4d95-84bb-8f01aad8e004@r37g2000yqd.googlegroups.com>,
 Michał Wolff <m-wolff@wp.pl> wrote:

On 11 Cze, 14:47, Titus_Atomi...@somewhere.in.the.world wrote:

Troll licznik nabija....

He, he. Obrona przez atak?
Przeciez to ty za kazdym razem odpowiadasz.
I to nie na temat.

TA

Data: 2009-06-11 08:26:05
Autor: Michał Wolff
nexus HB NX 30
On 11 Cze, 17:06, Titus_Atomi...@somewhere.in.the.world wrote:

He, he. Obrona przez atak?
Przeciez to ty za kazdym razem odpowiadasz.
I to nie na temat.

Nie kolego - zwykłe znudzenie rozmową z Tobą, która zawsze wygląda tak
samo. Czasem jak się wyjątkowo nudzę - to się wkręcę w takie coś jak w
tym wątku; jak mam co robić - to szkoda mi czasu na dyskusje o d.
Maryny i tłumaczenie wszystkiego jak przedszkolakowi, wolę pogadać z
ludźmi co mają jednak coś do powiedzenia
Więc EOT z tego wątku
--
http://www.wyprawyrowerowe.neostrada.pl

Data: 2009-06-11 17:43:57
Autor: Titus Atomicus
nexus HB NX 30
In article <5f033373-114e-4dc7-9234-06c393717210@y7g2000yqa.googlegroups.com>,
> [...]

Maryny i tłumaczenie wszystkiego jak przedszkolakowi, wolę pogadać z
ludźmi co mają jednak coś do powiedzenia

Ojej, naprawde wreszcie bedziesz siedzial cicho?

Skoro juz jestemy przy trollach i licznikach...

Nie odpowiesz jaki jest cel twojego publikowania w sieci zapisow z twojego licznika rowerowego podczas wycieczek do pracy?
Czy moze chcesz sie dostac do Ksiegi Guinessa?

TA

Data: 2009-06-11 19:03:57
Autor: Coaster
nexus HB NX 30
[...]

Ale statystyki 'leca', jeszcze cztery posty i bedzie upragnione pierwsze miejsce!
http://groups.google.pl/group/pl.rec.rowery/about?hl=pl

--
PoZdR

"Don't try any other colors, red's the only one that works."

– Sheldon Brown, 1944-2008

Data: 2009-06-11 18:47:11
Autor: Coaster
nexus HB NX 30
Michał Wolff wrote:
On 11 Cze, 14:47, Titus_Atomi...@somewhere.in.the.world wrote:

Troll licznik nabija....
--
http://www.wyprawyrowerowe.neostrada.pl

Nabija, nabija - na razie Troll jest na drugim miejscu ale jeszcze 7 postow i bedzie pierwszym Trollem ;-P

Data: 2009-06-07 14:55:43
Autor: paweł(Suw)
nexus HB NX 30
  http://cmd.avx.pl/webm/ta/PICT0006.JPG
- strona z katalogu Shimano na rok 2009.
Skad masz taki katalog? ja chcę taki

Data: 2009-06-07 18:32:13
Autor: Marek 'marcus075' Karweta
nexus HB NX 30
Panie "paweł(Suw)", prezesie pl.rec.rowery z siedzibą w
<news:4A2BB8CF.7050401vp.pl> przy ul....

  http://cmd.avx.pl/webm/ta/PICT0006.JPG
- strona z katalogu Shimano na rok 2009.
Skad masz taki katalog? ja chcę taki

Wydałem w Pewnym Sklepie Internetowym lekko licząc 1000zł i dostałem gratis
do ostatnich zakupów. :-)

Data: 2009-06-07 19:03:58
Autor: paweł(Suw)
nexus HB NX 30
[...]

Swego czasu wyrazając zainteresowanie kupnem roweru dawali katalog(zeszycik) określonej marki.
Teraz zaopatruję się w miejscowym RAMAN-ie z 10% rabatem.
Ale już kończę bo to NT

Data: 2009-06-07 12:34:46
Autor: click
nexus HB NX 30
Michał Wolff pisze:
- i ma zero
jakichkolwiek oporów

czyli nie istnieje

Data: 2009-06-07 03:48:30
Autor: Michał Wolff
nexus HB NX 30
On 7 Cze, 12:34, click <click_n_r...@psychop.op.pl> wrote:

czyli nie istnieje

Przepiękny przykład trollowania!

Doskonale wiesz o co mi chodziło, mimo to wstawiasz uwagę mając się
nijak do tematu dyskusji, byle coś naklepać, byle jakąś złośliwość
wrzucić
--
http://www.wyprawyrowerowe.neostrada.pl

Data: 2009-06-07 13:36:46
Autor: click
nexus HB NX 30
Michał Wolff pisze:
On 7 Cze, 12:34, click <click_n_r...@psychop.op.pl> wrote:

czyli nie istnieje

Przepiękny przykład trollowania!

twoja stara trolowana

Doskonale wiesz o co mi chodziło,

ty masz jakiegos zajoba z tym "wiesz o co mi chodzilo"
bez przerwy to powtarzasz, moze idz na rower

Data: 2009-06-07 04:44:28
Autor: Michał Wolff
nexus HB NX 30
On 7 Cze, 13:36, click <click_n_r...@psychop.op.pl> wrote:

ty masz jakiegos zajoba z tym "wiesz o co mi chodzilo"
bez przerwy to powtarzasz, moze idz na rower

Jeśli nie wiedziałeś o co mi chodziło - to znaczy, że trochę wolno
myślisz...
--
http://www.wyprawyrowerowe.neostrada.pl

Data: 2009-06-07 14:01:23
Autor: click
nexus HB NX 30
Michał Wolff pisze:
[...]

jednak idz na rower i zastanow sie, czy ty sam wiesz o co ci chodzi

Data: 2009-06-07 05:24:59
Autor: Michał Wolff
nexus HB NX 30
On 7 Cze, 14:01, click <click_n_r...@psychop.op.pl> wrote:

jednak idz na rower i zastanow sie, czy ty sam wiesz o co ci chodzi

Za dużo tytoniu na główkę trolla?
--
http://www.wyprawyrowerowe.neostrada.pl

Data: 2009-06-07 05:37:34
Autor: Michał Wolff
nexus HB NX 30
On 7 Cze, 14:27, click <click_n_r...@psychop.op.pl> wrote:

tak,tak
nie, nie

Z mojej strony koniec dyskusji na poziomie przedszkolaka, z trolem
słynącym z mowy-trawy
--
http://www.wyprawyrowerowe.neostrada.pl

Data: 2009-06-07 21:02:24
Autor: click
nexus HB NX 30
Michał Wolff pisze:
[...]

wreszcie chwyciles, troche ci to zajelo
pozdrowionka
--
c l i c k 'n' r i d e   | kto nie pije, ten nie jedzie
"Who wants to pedal bike uphill?

Data: 2009-06-07 12:42:37
Autor: MadMan
nexus HB NX 30
Dnia Sun, 7 Jun 2009 02:46:07 -0700 (PDT), Michał Wolff napisał(a):

Dobra lampka bateryjna jest równie silna jak dynamo (a od wielu
zdecydowanie silniejsza jak moja od lampki na dynamo MadMana)

Moje dynamo nie jest dobrym przykładem - z dynama dającego 2.4W zasilam
lampkę przednią biorącą 2.4W i lampkę tylną biorącą 0.6W. Zasilając samą
lampkę przednią jest znacząco lepiej. --

Data: 2009-06-07 20:22:31
Autor: Krzysztof Rudnik
nexus HB NX 30

sp...@gmail.com> wrote:

> [...]

bezlitosne. I parametry nie kłamią, "fachowcom" zanim się zaczną
mądrzyć polecam przejrzenie tego rzetelnego testu:

Tak się powołujesz na zasady fizyki, a czy zauważyłeś, że w/g podanej strony
dynamo SON28 przy 20km/h daje 6W oporu wytwarzając 6,5W prądu?

Krzysiek Rudnik

Data: 2009-06-07 14:34:38
Autor: Michał Wolff
nexus HB NX 30
On 7 Cze, 20:22, Krzysztof Rudnik <rud...@kki.net.pl> wrote:

Tak się powołujesz na zasady fizyki, a czy zauważyłeś, że w/g podanej strony
dynamo SON28 przy 20km/h daje 6W oporu wytwarzając 6,5W prądu?

Nie zrozumiałeś wykresu kolego. Daje ok. 6,5-7 ale woltów nie
watów :))
To jest dynamo 3W
--
http://www.wyprawyrowerowe.neostrada.pl

Data: 2009-06-11 20:45:27
Autor: Wojtek Paszkowski
nexus HB NX 30

<Titus_Atomicus@somewhere.in.the.world> wrote in message

Zastanawiam sie nad zakupem z drugiej reki, na miasto nie mialbym takich
watpliwosci, ale czy ona do turystyki sie nadaje

na dzień dobry używałem DH-3D30 przez całą jesieniozimowiosnę w góralu (gór
nie zaliczyła, ale sporo błotnistego, kamienistego i korzenistego terenu z
przewyższeniami tak), zeszłą zimę przejechała w rowerze
miejsko-bagażowo-szosowym (też sporo telepania po wertepach na sztywnym
widelcu), paręset kilometrów z sakwami (w terenie tyż), pyliste piachy borackie również zaliczyła. Piasta dobija powoli do przebiegu 10kkm (a może i już przekroczyła) - jak na razie nie widać (a
raczej nie słychać), aby coś się działo.

pozdr

Data: 2009-06-11 23:42:33
Autor: Titus Atomicus
nexus HB NX 30
In article <h0rjch$eug$2@news.wp.pl>,
 "Wojtek Paszkowski" <wo.pa@pocztanawirtualnej.pl> wrote:

> [...]

raczej nie słychać), aby coś się działo.

No to pocieszajace. Ale wciaz nie wiem, jak sie ma DH-3D30 do HB NX30.

TA

Data: 2009-06-07 06:52:35
Autor: Krzysztof Rudnik
nexus HB NX 30
Adrian S. wrote:

[...]

 moĹźe to jest nie z bieżącego roku piasta tylko starsza?

Ja kupiłem NX30 w 2002, od tego czasu przejechała ponad 20000km,  jedyny problem to urwany kabelek przy złączce, naprawiony w domu. Jazda to głównie asfalt + drogi leśne typu Puszcza Kampinoska.

Krzysiek Rudnik

Data: 2009-06-07 00:14:10
Autor: Titus Atomicus
nexus HB NX 30
In article <1tquwgdxgov9j$.dlg@pedaluje.ile.moze>,
 Marek 'marcus075' Karweta <m.karweta-nie-trawi-spamu@gmail.com> wrote:

Jeżeli chcesz mogę sfotografować (nie mam skanera) te kilka stron z
katalogu i wysłać Ci e-mailem, ale to się na priva odezwij.

Poprosze na titusatomicus na gmailu.

TA

Data: 2009-06-07 02:12:56
Autor: Michał Wolff
nexus HB NX 30
On 6 Cze, 10:41, Marek 'marcus075' Karweta <m.karweta-nie-trawi-
sp...@gmail.com> wrote:

-sportowe piasty z prądnicami

Kpisz sobie?

Nie ma czegoś takiego jak sportowa piasta z prądnicą, gdzieś widział
rower sportowy z prądnicą??? Taka piasta to zupełne zaprzeczenie idei
roweru sportowego - duża waga i zupełnie niepotrzebne opory
--
http://www.wyprawyrowerowe.neostrada.pl

Data: 2009-06-07 11:20:11
Autor: Marek 'marcus075' Karweta
nexus HB NX 30
Panie Michał Wolff, prezesie pl.rec.rowery z siedzibą w
przy ul....

sp...@gmail.com> wrote:

-sportowe piasty z prądnicami

Kpisz sobie?

A gdzie tam. Katalog Shimano cytuję.
O oporach już kiedyś rozmawialiśmy i nie zamierzam do tego wracać.

Data: 2009-06-07 12:36:44
Autor: Titus Atomicus
nexus HB NX 30
In article <y4txsinn0g2g.dlg@pedaluje.ile.moze>,
 Marek 'marcus075' Karweta <m.karweta-nie-trawi-spamu@gmail.com> wrote:

Panie Michał Wolff, prezesie pl.rec.rowery z siedzibą w
przy ul....

A gdzie tam. Katalog Shimano cytuję.

Fakt, tak napisane jest na stronie shimano.

TA

Data: 2009-06-23 00:56:49
Autor: Titus Atomicus
nexus HB NX 30
> [...]

Jeżeli chcesz mogę sfotografować (nie mam skanera) te kilka stron z
katalogu i wysłać Ci e-mailem, ale to się na priva odezwij.

No dobra. Przestudiowalem i albo to jest chaotyczne, albo niekompletne. Czy na pewno to sa skany calosci?

OK. Podzial na te grupy widze, ale czym to sie charakteryzuje? Co to znaczy 'poza seria', co to sa te 'grupy sportowe' (rozumiem ze lzejsze, ale czy cos za tym idzie?), nigdzie nie ma opisow do grupy Deore LX, jak mniemam najwyzszej i jedynej sensownej do turystyki.
Wewnatrz wiekszosci z tych grup jest podzial na zacisk/srube i hamulec taki i owaki, ale nt. przeznaczenia i klasy piast, i innych roznic miedzy nimi nie ma nic.

Albo czytamy: "nowa piasta DH-2R30-E zapewnia o 30% mniejszy opor toczenia niz HBNX 22". Dlaczego porownali akurat te dwie piasty - diabli wiedza. Jedna jest Nexus - druga - 'spoza serii'(cokolwiek to znaczy).

A znowu wsrod, jak mniemam, wymienionych zalet czytamy:
"W porownaniu z poprzednim modelem HBNX10 piasty z pradnica Intel-L obracaja sie z wyraznie mniejszym oporem przy wylaczonej lampie i podczas ruszania."
Dlaczego akurat HBNX10 i czy ten model nie mial pradnicy Intel-L (bo 'moj' HB NX 30 - ma)?

W innym miejscu "Piasty sa wyraznie lzejsze niz standardowy model."
Co to jest ten 'model standardowy'?

Qrde, dlaczego nie ma nt temat jakiegos jasnego opisu, jak na stronach Sheldona Browna. Opis serii, roznic, przeznaczenia...

Kolega Michal wraz z sympatykami proszeni sa o nie zabierania glosu, bo i tak nie czytam.
TA

Data: 2009-06-27 01:54:28
Autor: Titus Atomicus
nexus HB NX 30
In article <Titus_Atomicus-E0C6B0.00564923062009@news.onet.pl>,

Qrde, dlaczego nie ma nt temat jakiegos jasnego opisu, jak na stronach Sheldona Browna. Opis serii, roznic, przeznaczenia...

OK. Znalazlem cos pomocnego.
http://www.enhydralutris.de/Fahrrad/Beleuchtung/node71.html
Na sasiednich stronach inne pradnico-piasty.
Moze sie komus przyda w przyszlosci.

TA

Data: 2009-06-06 15:30:00
Autor: Grzesiek
nexus HB NX 30
Witam,
Gdzie znajde jakas strone z porownaniem pradnic pradnic rowerowych (w piascie)?

Tu masz porównanie z NX32:

http://www.vintagebicyclepress.com/VBQgenerator.pdf

NX30 to na pewno konstrukcja o zbliżonych parametrach.

--
Pozdrawiam,
Grzesiek

Data: 2009-06-08 17:40:54
Autor: Andrzej
nexus HB NX 30
Grzesiek pisze:
[...]

Z tabelki wynika, że nieobciążone dynamo SON stawia opór dóżo mniejszy niż pod obciążeniem. Czy osoby mające takie dynama Shimano mogą określić jak to u nich wygląda? No i czy to prawda, że nieobciążone dynamo Shimano przy dużych prędkościach wytwarza napięcie mogące przebić izolację uzwojenia?

Pozdrawiam,
Andrzej

Data: 2009-06-13 20:09:39
Autor: Grzesiek
nexus HB NX 30
Andrzej pisze:
Grzesiek pisze:
[...]

Nowsze Shimano mają podobne parametry co SON, NX akurat nie mam ale mogę sobie sprawić podobne obciążenie używając innej piasty i włączając lampkę a o tym jest już kilka linijek wyżej... Oczywiście bzdurą jest gadanie, że po włączeniu oświetlenia prędkość Ci spadnie o 1,2 km/h :-) tylko MW zna takie przypadki. Trzeba by przetestować na rowerze z urządzeniem mierzącym moc. Opór oczywiście jest, np. sprawdzone przeze mnie obciążenie 12W lampką jest już wyraźnie wyczuwalne ale 2 czy 5W nie wyczujesz, patrząc na licznik będziesz starał się utrzymać stałą prędkość czy stałe tętno i lampka Ci tego nie zakłóci. Jeżeli jednak nie masz licznika i nie jedziesz na rekord to nie sprawdzisz jak jest z tym oporem. SON produkuje teraz lekkie "sportowe" piasty i świetne lampki do kompletu a niedawno trzeba było zapisywać się po nie w kolejkę :-) Jednak ktoś to kupuje i nie dla wszystkich oświetlenie na baterie jest najlepsze z możliwych. Na tych piastach zaplatane są też szosowe lekkie obręcze.
Co to przebicia uzwojenia, historia precla zna 3 takie przypadki, jeden NX10 i 2 3N70, 3N71 są troszkę cięższe i być może odporniejsze - taką mam i sobie chwalę, na niej zmierzyłem koło 50V bez obciążenia.

--
Pozdrawiam,
Grzesiek

Data: 2009-06-13 11:46:26
Autor: Michał Wolff
nexus HB NX 30
On 13 Cze, 20:09, Grzesiek <grzesiek001NOS...@gazeta.pl> wrote:

[...]

Bzdurą to jest Twoje gadanie, do tego jak widze masz poważne problemy
ze zrozumieniem dość prostych tekstów. Test (w dodatku z pomiarem
mocy, uwzględniający opory powietrza i inne parametry) pokazuje czarno
na białym, że włączone oświetlenie powoduje spadek prędkości o ponad
1km/h, zalezy to jeszcze ile jedziesz - przy 10km/h spadek to 1,6km/h,
przy 20km/h 1,1km/h przy 30km/h 0,7km/h:
http://www.vintagebicyclepress.com/VBQgenerator.pdf

To sa poważne wyliczenia osób zafascynowanych oświetleniem na dynamo i
to dla dynama najlepszego z badanych, te Shimanowskie już takich
parametrów nie mają- a nie "widzimisię" w stylu jest odczuwalne tak
albo inaczej :)
--
http://www.wyprawyrowerowe.neostrada.pl

Data: 2009-06-13 21:04:08
Autor: Wojtek Paszkowski
nexus HB NX 30

"Michał Wolff" <m-wolff@wp.pl> wrote in message news:5226c211-4e3e-4ea2-9c42-5d87c4eeb302i6g2000yqj.googlegroups.com...

Bzdurą to jest Twoje gadanie, do tego jak widze masz poważne problemy
ze zrozumieniem dość prostych tekstów.

http://www.vintagebicyclepress.com/VBQgenerator.pdf

hmm, tak się podpierasz tym raportem, a panowie w podsumowaniu wyraźnie napisali:

"The added resistance is measurable, but its importance is easily overstated. It is greatest (in percent of overall power output) at low speed. At high speeds and on uphills, the added resistance becomes negligible compared to the overall power required to propel the bike."

pozdr

Data: 2009-06-13 12:25:13
Autor: Michał Wolff
nexus HB NX 30
On 13 Cze, 21:04, "Wojtek Paszkowski" <wo...@pocztanawirtualnej.pl>
wrote:

[...]

Oczywiście, że musi to być jakiś szacunek - bo jak pomierzyć wiatr,
wszelke opory powie\trza, tarcia i wszystkie siły działające na rower?
Ale jest to jakiś poważny szacunek (i to raczej optymistyczny,
zaokrąglony w dół, bo robili go ludzie zainteresowani tą formą
oświetlenia) a nie to co prezentuje kolega Grzesiek twierdząc że
bzdury gadam o 1km/h. A jak widac nawet sobie nie zadał trudu
przeczytania tego chyba jednego z nielicznych powazniejszych tekstów i
wszystko co prezentuje to swoje "widzimisię". Jak można dyskutować z
człowiekiem którego nie przekonują cyfry, który i tak wie lepiej?
--
http://www.wyprawyrowerowe.neostrada.pl

Data: 2009-06-13 21:41:01
Autor: Grzesiek
nexus HB NX 30
Michał Wolff pisze:
[...]

Dzięki za przypomnienie, podałem ten link 2 posty wyżej a jeszcze wcześniej to z 4 lata temu chyba, wtedy sprzeciwiałem się używaniu NX30 w trekkingu bo nieobciążone stawia niepotrzebny opór, niektórzy praktycy wówczas dodawali, że świadomość tego może dodatkowo osłabiać psychikę. Jasne, że gdybym jechał "na wynik" to bym tego nie założył i w ogóle NX30 to się brzydzę... Co innego nowsze, "sportowe" konstrukcje. Nie dyskutujemy o tym, czy ten opór jest, tylko czy normalny człowiek potrafi go odczuć. Czy odróżni 0 od 1.

[...]

Sęk w tym, że człowiek to nie maszyna. Spróbuj nie patrząc na licznik jechać 1,6 km/h szybciej albo wolniej. Wyobraź sobie, że ktoś Ci zdalnie włącza i wyłącza ten opór - będziesz w stanie go odczuć? Jeździłeś kiedyś z taką piastą? Nie wycinaj tego pytania.

--
Pozdrawiam,
Grzesiek

Data: 2009-06-13 12:51:23
Autor: Michał Wolff
nexus HB NX 30
On 13 Cze, 21:41, Grzesiek <grzesiek001NOS...@gazeta.pl> wrote:

 Nie
dyskutujemy o tym, czy ten opór jest, tylko czy normalny człowiek
potrafi go odczuć.

Doprawdy? Fajnie, że nas poinformowałeś o czym rozmawiamy wcinając się
po 80 postach do dyskusji :))
To może Ty o tym dyskutujesz - bo ja wręcz przeciwnie mówię że opór
jest i jaki jest

Jeździłeś
kiedyś z taką piastą? Nie wycinaj tego pytania.

Nie w swoim rowerze nie mam dynama i mieć nie będę. Natomiast
jeździłem krótko na rowerach kolegów a przede wszystkim obserwowałem
patrząc na licznik jak zwalniają po włączeniu światła.
--
http://www.wyprawyrowerowe.neostrada.pl

Data: 2009-06-18 00:30:12
Autor: Titus Atomicus
nexus HB NX 30
Witam,
W znalezionych w googlach pradnicach shimano wsytepuja one z reguly w parze z shimanowymi przelacznikami.
Czy te przelaczniki/wylaczniki sa dedykowane do konkretnych piast czy istnieje dowolnosc?
Pozdrav
TA

nexus HB NX 30