nfc

Data: 2013-01-03 01:22:51
Autor: Mr Misio
nfc
witajcie,

czy ktos mi w 2 zdaniach moze powiedziec po co jest NFC? Jak sie tego uzywa? Do czego mi sie to przyda? I poda jakas wedke, gdzie jest cos z sensem, przystepnie opisane?

I nie wiem na ktora grupe pisac - bo dotyczy tabletu...

krosuje pecet z gsm :/ fut, gdzie?

Data: 2013-01-03 07:51:38
Autor: news.neostrada.pl
nfc
W 2 zdaniach to się Panie nie da.

http://pl.wikipedia.org/wiki/Near_Field_Communication
http://en.wikipedia.org/wiki/Near_field_communication
Bardzo ładna prezentacja
http://www.umts.no/files/081028%20nfc_standards_payments%20Narada.pdf
http://www.apps4android.org/?p=3476

--
XYZ

Data: 2013-01-03 14:52:27
Autor: Mr Misio
nfc
Data: 2013-01-03 14:03:22
Autor: Piotr Rezmer
nfc
Mr Misio pisze:

czy ktos mi w 2 zdaniach moze powiedziec po co jest NFC? Jak sie tego
uzywa? Do czego mi sie to przyda? I poda jakas wedke, gdzie jest cos z
sensem, przystepnie opisane?

Np. korzystacie z żoną z jednego samochodu. Wsiada żona, fotel lusterka, muzyka ustawia się pod nią. Wsiadasz Ty, wszystko idealnie dla Ciebie.
Albo wchodzisz z komórką do kościoła i Twój telefon automatycznie przechodzi w tryb cichy.

Piotr
XLR250&bmw_f650_dakar

Data: 2013-01-03 14:21:28
Autor: qrt
nfc
Dnia Thu, 03 Jan 2013 14:03:22 +0100, Piotr Rezmer napisał(a):

Mr Misio pisze:

[...]

Nie - to tak nie zadziała - NFC działa na odległość max 20cm wiec wsiadając
do samochodu lub wchodząc do owego koscioła musiał byś smyrgać telefonem po
jakimś Tagu badź czytniku NFC.

Data: 2013-01-03 13:43:01
Autor: W
nfc
qrt wystukał, co następuje:

[...]

Przejmujesz się - marketing działa? działa ;)

próbowałem przez chwilę używać NFC do automagicznego zmieniania profili (tag w samochodzie) i po kilku dniach skończyło się na tym, że wygodniej jest samemu sobie ręcznei zmienić profil wsiadajac do samochodu niż używać NFC...

Data: 2013-01-03 14:49:06
Autor: Mr Misio
nfc

Mr Misio pisze:

[...]

Czyli kolejny sposob komunikacji urzadzen, co s jak kiedys Bluetooth ;) Pierwsza rzecz, ktora sie wylacza, zeby nie zarla baterii, bo przydaje sie sporadycznie (pomijajac ludzi z sluchawkami bt).

Widzialem w tv jakas reklame chyba zwiazana z placeniem smartfonem przez nfc? tam (pomijajac, ze byli goli) trzeba bylo dotknac czytnika, cos jak w paypass.

Ale jak to dziala na 20 cm - to w autobusie hacker bedzie mogl zebrac od kilku osob dodatkowa danine za przejazd jego linią ;)

Data: 2013-01-03 19:26:56
Autor: J.F
nfc
Użytkownik "Mr Misio"  napisał w wiadomości
Czyli kolejny sposob komunikacji urzadzen, co s jak kiedys Bluetooth ;) Pierwsza rzecz, ktora sie wylacza, zeby nie zarla baterii, bo przydaje sie sporadycznie (pomijajac ludzi z sluchawkami bt).

Mysle ze opanowali technike i zre to naprawde malo pradu.

BT czuwajacy tez zreszta nie zre duzo, przynajmniej na dzisiejsze standardy - i tak trzeba ladowac smartfona codziennie :-)

Ale jak to dziala na 20 cm - to w autobusie hacker bedzie mogl zebrac od kilku osob dodatkowa danine za przejazd jego linią ;)

Tak latwo to nie, bo po paru reklamacjach sie zorientuja ze cos tu nie gra, i po pieniadzach trafia do delikwenta.

Ale ... sa np automaty sprzedajace bilety w tramwajach, autoryzacja przy paypass bez zadnego pinu, dwie ceweczki i mozna z cudzej karty wyciagnac pare biletow.

J.

Data: 2013-01-03 23:53:30
Autor: Mr Misio
nfc
Użytkownik J.F napisał:
[...]

Biorac pod uwage, ze ja zaczynam ponownie placic tylko gotówką, to mnie to NFC nie rusza...

A dlaczego?

a) karta paypass sie zepsula, juz nie dziala zblizeniowo

b) polaczenie wielu terminali i potwierdzenie operacji trwa dluzej niz wydanie reszty z gotowki

c) nie musze pamietac pinow - ktory jest do czerwonej, ktory do zielonej karty :D

d) moge zaplacic nawewt jak jest awaria terminalu, lub godzina kolo polnocy (od 23.50 do 0.10 nie przyjmujemy transakcji kartami). jak dla mnie WTF, ale unikam

i na koniec

e) zachowuje wiecej prywatnosci, moje banki nie wiedza gdzie, kiedy, na co i ile wydaje - czy chodze do lekarza, czy do seksshopu.

i nie wroce do placenia alektronicznego (co nie znaczy, ze calkiem zrezygnuje). A juz na pewno nie do takiego, gdzie bede mogl zaplacic pod warunkiem, ze mi bateria akurat nie padnie...

Data: 2013-01-04 01:58:39
Autor: J.F.
nfc
Dnia Thu, 03 Jan 2013 23:53:30 +0100, Mr Misio napisał(a):
Biorac pod uwage, ze ja zaczynam ponownie placic tylko gotówką, to mnie to NFC nie rusza...

A dlaczego?
a) karta paypass sie zepsula, juz nie dziala zblizeniowo

Reklamacje w banku mozesz zlozyc, w koncu zaplaciles za karte dobra przez 2
czy wiecej lat, nie za bubla :-P

Ale wielu by sie pewnie ucieszylo ... i uzywalo karty dalej, ale cipowo lub
magnetycnie.

b) polaczenie wielu terminali i potwierdzenie operacji trwa dluzej niz wydanie reszty z gotowki

A czas pobierania gotowki doliczyles ? Tudziez np odliczanie wlasnej, bo juz za duzo sie jej uzbieralo.

Z drugiej strony - czasem brakuje mi drobnych do parko- czy innego automatu
:-)

c) nie musze pamietac pinow - ktory jest do czerwonej, ktory do zielonej karty :D

Jakbys ich czesciej uzywal, to bys pamietal :-P

d) moge zaplacic nawewt jak jest awaria terminalu, lub godzina kolo polnocy (od 23.50 do 0.10 nie przyjmujemy transakcji kartami). jak dla mnie WTF, ale unikam

rezerwe gotowki zawsze mozna nosic. ale nie trzeba nia wszedzie placic :-)

i na koniec
e) zachowuje wiecej prywatnosci, moje banki nie wiedza gdzie, kiedy, na co i ile wydaje - czy chodze do lekarza, czy do seksshopu.

owszem, ale jak kupuje w supermarkecie czy na stacji benzynowej, to mi w
zasadzie wszystko jedno ... a niech wiedza, wiele im z tego nie przyjdzie.

i nie wroce do placenia alektronicznego (co nie znaczy, ze calkiem zrezygnuje). A juz na pewno nie do takiego, gdzie bede mogl zaplacic pod warunkiem, ze mi bateria akurat nie padnie...

Jedna, a nawet kilka mozna, byle nie wszystkie.

Ale ... sam juz nie wiem - to nie dziala bez zasilania ? J.

Data: 2013-01-04 03:11:32
Autor: Mr Misio
nfc
Użytkownik J.F. napisał:
[...]

I mam sie bujac do banku? Stac w kolejce? Eeee tam - jak chca, zebym uzywal ich karty to sie domyslą ;)

Ale wielu by sie pewnie ucieszylo ... i uzywalo karty dalej, ale cipowo lub
magnetycnie.

No ale to juz wymaga podania karty, wlozenia jej, wpisania pinu - straaaaaaasznie dlugo to placenie trwa :)

b) polaczenie wielu terminali i potwierdzenie operacji trwa dluzej niz
wydanie reszty z gotowki

A czas pobierania gotowki doliczyles ?

Nooo, 1-2 razy w miesiacu do bankomatu i mam gotowke w ruloniku.... i do skarpety ;)

Tudziez np odliczanie wlasnej, bo juz za duzo sie jej uzbieralo.

Z drugiej strony - czasem brakuje mi drobnych do parko- czy innego automatu
:-)

A gdy akurat masz to urzadzenie jest out of order ;)

c) nie musze pamietac pinow - ktory jest do czerwonej, ktory do zielonej
karty :D

Jakbys ich czesciej uzywal, to bys pamietal :-P

W sumie pamietam, ale nie chce mi sie wklepywac ;P

[...]

ale mozna wszedzie! :)

[...]

Nie mow hop ;)

[...]

A jak ma dzialac? :) skoro to dwukierunkowa lacznosc radiowa? perpetum mobile? :D

W kazdym badz razie moje 100 zlotych w papierku dziala nawet po ciemku i nie wymaga zasilania :D

Data: 2013-01-04 07:54:46
Autor: GLaF
nfc
Dnia Fri, 04 Jan 2013 03:11:32 +0100, Mr Misio napisał(a):

W kazdym badz razie moje 100 zlotych w papierku dziala nawet po ciemku i nie wymaga zasilania :D

Ale pani w kiosku czasem rano nie ma jak wydać reszty ze stówy.
--
GLaF

Data: 2013-01-04 11:03:29
Autor: Mr Misio
nfc
Użytkownik GLaF napisał:
[...]

Nie ma tez terminala paypass ani innej mozliwosci platnosci kartą ;)

Data: 2013-01-04 09:47:22
Autor: R.e.m.e.K
nfc
[...]

Zgloszenie reklamacji mozna dokonac przez www lub telefon.
 --
pozdro
R.e.m.e.K

Data: 2013-01-04 11:04:10
Autor: Mr Misio
nfc
Użytkownik R.e.m.e.K napisał:
[...]

Ale trzeba cos robic, a mnie sie nie chce :)

Data: 2013-01-05 17:44:22
Autor: R.e.m.e.K
nfc
Dnia Fri, 04 Jan 2013 11:04:10 +0100, Mr Misio napisał(a):

I mam sie bujac do banku? Stac w kolejce? Eeee tam - jak chca, zebym
uzywal ich karty to sie domyslą ;)

Zgloszenie reklamacji mozna dokonac przez www lub telefon.
Ale trzeba cos robic, a mnie sie nie chce :)

Dokladnie z tego powodu nie uzywam gotowki tylko kart ;-)

--
pozdro
R.e.m.e.K

Data: 2013-01-03 15:37:18
Autor: Padre
nfc
Nie - to tak nie zadziała - NFC działa na odległość max 20cm wiec wsiadając
do samochodu lub wchodząc do owego koscioła musiał byś smyrgać telefonem po
jakimś Tagu badź czytniku NFC.

W kościele czytnik może być przy wejściu w kropielnicy, kontakt z wodą może pomóc w transmisji, najwyżej można ja trochę dosolić a w aucie jak wsiądzie kochanka to fotel może się od razu kłaść, to bardzo przyszłościowa technologia.

nfc