nfz i zmiana miejsca zameldowania

Data: 2010-04-08 10:37:16
Autor: m
nfz i zmiana miejsca zameldowania
witam,
place dobrowolna sklade zdrowotna, zmienilem zameldowanie,
z miejscowosci X na Y. W zusie w miejscowosci X, kazali mi sie
wyrejestrowac i zarejestrowac w miejscowosci Y. W zusie w Y
powiedzieli, ze nieopotrzebnie sie wyrejestrowalem i powinienem
tylko uaktualnic dane, zarejestrowali mnie na nowo juz u siebie,
ale nie wiedzieli co sie robi z nfz, kurde
jak oni nie wiedza to ciekawe skad ja mam wiedziec.
Teraz jestem zarejestrownay w zusie w Y a skladka jest odprowadzana do
NFZ w X. Czy robi mi to jakakolwiek roznice do ktorego NFZ jestem
przyporzadkowany? Jesli tak, to jak zmienic NFZ na Y? w zusie? w nfz?
pozdrawiam,

Data: 2010-04-08 04:18:41
Autor: SzalonyKapelusznik
On 8 Kwi, 10:37, m <f...@fake.pl> wrote:
[...]

Powino sie samemu ale zrob to sam. Zus ma 5 lat na poprawe twoich
danych.

Data: 2010-04-08 14:08:49
Autor: MAR
W dniu 2010.04.08 10:37, m pisze:
place dobrowolna sklade zdrowotna, zmienilem zameldowanie,
z miejscowosci X na Y. W zusie w miejscowosci X, kazali mi sie

Właściwy ZUS to ten wg miejsca zamieszkania, a nie zameldowania.
Ale jak rozumiem, mieszkasz tam gdzie się przemeldowałeś.

wyrejestrowac i zarejestrowac w miejscowosci Y. W zusie w Y

Wyrejestrowałeś z ubezpieczenia bez rozwiązania umowy z NFZ ?

powiedzieli, ze nieopotrzebnie sie wyrejestrowalem i powinienem
tylko uaktualnic dane, zarejestrowali mnie na nowo juz u siebie,

Prawda. Zmienia siÄ™ tylko dane.

Nie należy wierzyć w to, co mówią w ZUSie. Kompetencja pracowników wystawionych do kontaktu z petentami jest najczęściej żenująca.

Teraz jestem zarejestrownay w zusie w Y a skladka jest odprowadzana do
NFZ w X.

Składka płacisz na konto ZUSu, które się nie zmieniło.
Co ZUS robi ze składami, to już nie Twoje zmartwienie.

Czy robi mi to jakakolwiek roznice do ktorego NFZ jestem
przyporzadkowany?

NFZ jest jeden, reszta to regionalne oddziały.
Zmiana miejscowości nie musi oznaczać zmiany oddziału.

>Jesli tak, to jak zmienic NFZ na Y? w zusie? w nfz?
> pozdrawiam,

Przecież przy ponownej rejestracji, na formularzu ZZA podaje się kod oddziału NFZ.
Wpisałeś tam ponownie stary oddział ???

--
Mar

Data: 2010-04-08 14:50:32
Autor: m
nfz i zmiana miejsca zameldowania
On Thu, 08 Apr 2010 14:08:49 +0200
MAR <marITYLKOMARabc@spox.org> wrote:

Przecież przy ponownej rejestracji, na formularzu ZZA podaje się kod oddziału NFZ.
Wpisałeś tam ponownie stary oddział ???

pani w okienku w zusie nie wiedziala jaki mam podac oddzial,
ja tym bardziej i w koncu wpisala stary oddzial.
Czyli rozumiem, ze w nfz nic nie musze zalatwiac,
tylko w zusie powinni zrobic kolejna aktualizacje
danych tym razem podajac nowy oddzial?
Dziwi mnie ta niewiedza urzednikow, chyba robie
bardzo standardowa rzecz, zwykla przeprowadzka
i zmiana zameldowania a oni nie wiedza co z tym zrobic,
paranoja jakas.
pozdrawiam,

Data: 2010-04-08 06:47:30
Autor: SzalonyKapelusznik

MAR <marITYLKOMAR...@spox.org> wrote:

> [...]

bardzo standardowa rzecz, zwykla przeprowadzka
i zmiana zameldowania a oni nie wiedza co z tym zrobic,

TAk powinny, ale jak pisalem, ZUS ma 5 lat na zmiane tych danych.
Najlpiej isc do oddzialu NFZ i samemu tam to zglosic. Bedzie szybciej
i nie bedziesz mial niespodzianek jak cos bedziesz potrzebowal.

Data: 2010-04-08 14:54:20
Autor: m

W dniu 2010.04.08 10:37, m pisze:
> [...]

Właściwy ZUS to ten wg miejsca zamieszkania, a nie zameldowania.
Ale jak rozumiem, mieszkasz tam gdzie się przemeldowałeś.

tak

> wyrejestrowac i zarejestrowac w miejscowosci Y. W zusie w Y

Wyrejestrowałeś z ubezpieczenia bez rozwiązania umowy z NFZ ?

tak, ale w nowym ZUS zarejestrowali mnie z powrotem z data
wsteczna (taka jak wyrejestrowanie), tak ze mam ciaglosc

nfz i zmiana miejsca zameldowania