nie-TTLowa lampa blyskowa

Data: 2009-03-16 21:43:52
Autor: Marcin Debowski
nie-TTLowa lampa blyskowa
Szukam jakiejś w miarę przystępnej cenowo lampy która realizowałaby automatykę naświetlania za pomocą wbudowanej fotoceli a nie TTL. Znalazłem Metza 36C-2 (i dwie pozostałe tej rodziny). Znacie jakieś inne tego typu warte uwagi? Cel typowo amatorski - powiedzmy wymieniony Metz jako p. odniesienia.

--
Marcin

Data: 2009-03-16 16:06:16
Autor: Przemysław Kończak
nie-TTLowa lampa blyskowa
Znacie jakieś inne tego typu warte uwagi?

Jeśli nie musi być nowa, to nikon sb-25/ sb-26.

w metzu który wybrałeś masz tylko 3 progrmay auto.
Np. przy iso 200 możesz ustawić tylko przysłony 2,8 - 5,6 - 11
Do tego nie kręci głowicą na boki.

W nikonach masz z tyłu wyświetlacz i kilka guzików. Ustawiasz tam czułość i przysłonę jaką chcesz.

pozdrawiam
p.

Data: 2009-03-17 16:35:05
Autor: Marcin Debowski
nie-TTLowa lampa blyskowa
Dnia 16.03.2009 Przemysław Kończak <p.konczak@vip.com.pl> napisał/a:
[...]

Fajna, ale droga jucha. --
Marcin

Data: 2009-03-16 16:53:53
Autor: Marek G
nie-TTLowa lampa blyskowa
Mon, 16 Mar 2009 21:43:52 +0800, Marcin Debowski
<agatekun@INVALID.ml1.net> pisal(a):

Metza 36C-2 (i dwie pozostałe tej rodziny). Znacie jakieś inne tego typu warte uwagi? Cel typowo amatorski - powiedzmy wymieniony Metz jako p. odniesienia.

Poszukaj Metza 32CT7. Niby odrobinę słabsza ale ma 2 palniki (mały
można wyłączyć), duży podnoszony, obracany, zoom od (chyba)
odpowiednika 28mm na FF. I last but not least - napięcie na stopce ok.
5V, co jest bezpieczne dla wszystkiego co się rusza.
Używam od czasu do czasu z dedykacją do OMa (TTL), Canona FD na bazie
własnej automatyki i ze zwykłą stopką 300 na G9. Wcześniej na Sony V3,
jeszcze wcześniej na Olku 5050. Wszystko bezproblemowo, błysk w sufit,
mały na wprost dla rozjaśnienia oczodołów.

--
Pozdrawiam - Marek

Data: 2009-03-16 16:58:48
Autor: adam
nie-TTLowa lampa blyskowa
Użytkownik "Marek G" napisał
[...]

Mam ten drugi palnik w 40-3i i powiem tak - dla tego palnika to bym tej lampy nie kupował. W zasadzie z jego powodu kupowałem ten model. Na szczeście ma ona inne zalety niż tylko obecność drugiego palnika bo czułbym sie oszukany ; ).
Nawet z najciemniejszą osłonką daje fatalne efekty.

adam

Data: 2009-03-16 19:21:53
Autor: JA
nie-TTLowa lampa blyskowa
On 2009-03-16 16:58:48 +0100, "adam" <jestem_dziwakiem_co_boi_sie@otrzymywac.maile.com> said:

[...]

Gdyby dało się ustawić procent mocy jaką ma dawać ten mały palnik, to by było ok. Niestety tak nie jest i jest on o kant d... otłuc.
--
200 ISO ma same zalety. Ziarno jak 400 czułość jak 100.
Nie odpowiadam na treści nad cytatem.

Data: 2009-03-26 22:13:46
Autor: Janusz Frankie Franczak
nie-TTLowa lampa blyskowa
On Mon, 16 Mar 2009 19:21:53 +0100, JA wrote:

Gdyby dało się ustawić procent mocy jaką ma dawać ten mały palnik,
to by było ok. Niestety tak nie jest i jest on o kant d... otłuc.
Witam
Nasadki sciemniające się pogub\ilo czy co? ;-)
Jak jedną kiedys zgubilem, tak drugiej nie uzywam....
Pzdr
Frankie

Data: 2009-03-19 16:40:13
Autor: Fereby
nie-TTLowa lampa blyskowa
"Marcin" napisał:
[...]

Unomat P450 TCS. Liczba przewodnia 45 dla 100 ISO, automatyka dla trzech liczb przysłony, dwa stopnie swobody głowicy z palnikiem, dioda potwierdzająca zasięg błysku, możliwa synchronizacja błysku z inną lampą dzięki dołączanej fotodiodzie, możliwość ładowania z sieci, możliwość używania "akumulatorków", trzy filtry (rozpraszający, obniżający i podnoszący temperaturę barwową błysku). Głowna wada to synchronizacja tylko przez "X", a także że sprzedający zwykle mają zestawy bez fotodiody, względnie kabla zasilającego 220V. Fereby --

Data: 2009-03-20 07:58:55
Autor: Marcin Debowski
nie-TTLowa lampa blyskowa
Dnia 19.03.2009 Fereby <ferebyWYTNIJTO@poczta.onet.pl> napisał/a:
"Marcin" napisał:
[...]

A to to żyje jeszcze, bo google coś mętnie zapodaje sugerując ceny wyzsze za uzywane niż nowy ww. Metz np. z amazona?

--
Marcin

Data: 2009-03-24 17:50:28
Autor: Fereby
nie-TTLowa lampa blyskowa
Dnia 19.03.2009 Fereby <ferebyWYTNIJTO@poczta.onet.pl> napisał/a:
> "Marcin" napisał: >> Metza 36C-2 (i dwie pozostałe tej rodziny). Znacie jakieś inne tego typu > Unomat P450 TCS. Liczba przewodnia 45 dla 100 ISO, > automatyka dla trzech liczb przysłony, dwa stopnie > swobody głowicy z palnikiem, dioda potwierdzająca A to to żyje jeszcze, bo google coś mętnie zapodaje sugerując ceny wyzsze za uzywane niż nowy ww. Metz np. z amazona?

A ile stoi ten Metz, np. tu taka zeszła za jakieś 130 zł z wysyłką: http://aukcja.onet.pl/show_item.php?item=549645137

Fereby --

Data: 2009-03-25 10:35:09
Autor: Marcin Debowski
nie-TTLowa lampa blyskowa
Dnia 24.03.2009 Fereby <ferebyWYTNIJTO@poczta.onet.pl> napisał/a:
> [...]
> "Marcin" napisał: >> Metza 36C-2 (i dwie pozostałe tej rodziny). Znacie jakieś inne tego typu > Unomat P450 TCS. Liczba przewodnia 45 dla 100 ISO, > automatyka dla trzech liczb przysłony, dwa stopnie > swobody głowicy z palnikiem, dioda potwierdzająca A to to żyje jeszcze, bo google coś mętnie zapodaje sugerując ceny wyzsze za uzywane niż nowy ww. Metz np. z amazona?

Pi x drzwi 100USD za nowy i jest to MZ cena ok więc nawet przy tych 130zl nie wiem czy bym się skusił za coś w nie wiadomo jakim stanie,

--
Marcin

Data: 2009-03-27 18:49:43
Autor: fereby
nie-TTLowa lampa blyskowa
"Marcin" napisał: [cut]

> [...]

Pi x drzwi 100USD za nowy i jest to MZ cena ok więc nawet przy tych 130zl nie wiem czy bym się skusił za coś w nie wiadomo jakim stanie,

W komisach fotograficznych można lampy błyskowe kupić często taniej niż na Allegro, a ze sprawdzeniem stanu nie ma problemu. Ja kupiłem mojego Unomata P450 TCS za 70 PLN (80 PLN z bateriami alkalicznymi), choć niestety bez kabla sieciowego. Podałem ci tę lampę, bo myślałem że pytasz o lampę amatorskiej "wyższej klasy średniej". Jeśli chcesz niższą LP i tylko jeden stopień swobody głowicy, to Unomat też takie produkuje i są z reguły konkurencyjne cenowo do odpowiedników innych producentów. Fereby --

Data: 2009-03-29 21:12:55
Autor: Marcin Debowski
nie-TTLowa lampa blyskowa
Dnia 27.03.2009 fereby@poczta.onet.pl <fereby@poczta.onet.pl> napisał/a:
[...]

Chciałem się zorientować w opcjach z pewnego zakresu cenowego i Wasze posty z grubsza mi to już umożliwiły - dzięki. Wchodząc w szczegóły szukam czegoś do działań terenowych typu ad-hoc do swojej bronki. To ad-hoc to w sensie, że nie planuje używać flesza ale jakby już nie było wyjścia to coś w miarę małego ze sobą chciałbym mieć. Przy czym patrząc też po cenach, które tu padały może się to łatwo skończyć dwoma fleszami.

--
Marcin

Data: 2009-03-20 09:39:37
Autor: wsm
nie-TTLowa lampa blyskowa

Użytkownik "Marcin Debowski" <agatekun@INVALID.ml1.net> napisał w wiadomości news:ol1296-vv8.ln1ziutka.router...
[...]

Nissin 350T, prod. Japan, synchronizacja: gorąca stopka lub kabelek, nasadka szerokokątna, dwa stopnie automatyki mocy, zasilanie 4xR6.
więcej o tym typie lampy:
http://www.cyberfoto.pl/pytania-o-osprzet/59987-lampa-nissin-350-t-czy-warto.htm
http://allegro.pl/show_item.php?item=570374549
Jak interesuje - pisz na priv.
WSm

Data: 2009-03-24 18:44:43
Autor: spoon
nie-TTLowa lampa blyskowa
Marcin Debowski pisze:
Szukam jakiejś w miarę przystępnej cenowo lampy która realizowałaby automatykę naświetlania za pomocą wbudowanej fotoceli a nie TTL.

Nissin 350T

Data: 2009-03-26 22:16:10
Autor: Janusz Frankie Franczak
nie-TTLowa lampa blyskowa
On Mon, 16 Mar 2009 21:43:52 +0800, Marcin Debowski wrote:

[...]
Wiekszosc lamp Metza, Cullmana, Reguli, Osrama, Brauna i co tam jeszcze,
obslugującego system SCA300 i pozostałe, byle z fotodiodą jako czujnik
swiatła. Do tego pancerny Metz 45CT1, Braun 410VC/370BVC, mnostwo
Unomatow.....
Pzdr
Frankie

Data: 2009-05-24 10:32:24
Autor: Marcin Debowski
nie-TTLowa lampa blyskowa
Skończyło się klasyką gatunku: Vivitarem 285HV. Nówka z ebaya za 79USD.

--
Marcin

nie-TTLowa lampa blyskowa