nie mam problemu z tym ze ktos jest gejem

Data: 2020-07-06 22:33:18
Autor: boukun
nie mam problemu z tym ze ktos jest gejem
Oprawca gonił go w biały dzień

Jakub Buczyński od lat mieszka w Warszawie, w której do tej pory czuł się stosunkowo bezpiecznie.

- Życie w stolicy sprawiło, że faktycznie zapomniałem o tym, co było kiedyś, gdy mieszkałem w mniejszej miejscowości. Miasto jest bardziej otwarte na wszelką odmienność. Tu nie zdarzają się na co dzień sytuacje, które zagrażałyby mojemu bezpieczeństwu. Przynajmniej nie do tej pory.

Wszystko zmieniło się jednak po słowach Andrzeja Dudy. Jakub zaczął obserwować wśród Polaków zarówno w internecie, jak i na ulicy różne nastroje.

- Od początku bardzo bałem się o to, jak ludzie zrozumieją słowa prezydenta. Okazało się, że niebezpodstawnie. Wiele osób naprawdę wystraszyło się społeczności LGBT. Uwierzyli, że moglibyśmy zrobić krzywdę ich dzieciom. Jakbyśmy byli realnym zagrożeniem.

Jakub słyszał o sytuacji, która miała miejsce w Krakowie. Nie spodziewał się jednak, że sam również doświadczy agresji i to w biały dzień.

- To był piątek, godzina 12:30. Jechałem do pracy rowerem miejskim, zatrzymałem się, aby odstawić go w punkcie na warszawskiej Woli. Miałem wyjątkowo dobry nastrój. Zacząłem pisać sms-a do koleżanki, gdy nagle usłyszałem za sobą krzyki.

"Ty kur...o, ty szm...o, ty dzi...o pierd...a, wyp...j stąd, moje dziewczynki nie będą na ciebie patrzeć, ty frajerze, ci...o, piz...o, zaj...e ciebie, powieszę cię za jaja" - padła wiązanka przekleństw z ust zupełnie obcego mężczyzny, stojącego po drugiej ulicy w towarzystwie dwójki kolegów.

- Nim zdążyłem zareagować, napastnik zaczął biec w moją stronę, jeszcze bardziej się odgrażając. Nie miałem pojęcia, co zrobić. Zareagowałem instynktownie i zacząłem uciekać. Miałem pustkę w głowie. Nie wiedziałem czy się zatrzymać i dzwonić po policję, czy też próbować ukryć się w jakiejś restauracji czy sklepie. Gdzieś w tyle głowy pojawiła się myśl, aby nagrać to zajście i mieć przynajmniej dowód, ale jak miałem to zrobić skoro on mnie gonił? - mówi. - Właściwie to ledwie zdążyłem zarejestrować wzrokiem jego wygląd. To był łysy mężczyzna, w podkoszulku, krótkich spodenkach - wspomina.

- Nie sądzę, aby powodem agresji był mój ubiór. Miałem na sobie zwykłe spodenki i skórzany plecak. Zastanawiam się, czy oni nie obserwowali mnie już od dłuższego czasu. Stale przejeżdżam tą trasą i odstawiam rower w tym samym miejscu. Nie mam pewności, czy moje bezpieczeństwo wciąż nie jest zagrożone. Nie wiem, czy on jutro nie będzie na mnie czekał w tym samym miejscu - denerwuje się Jakub.

Wśród wyzwisk, które padły w jego stronę, mężczyźnie szczególnie utkwiło w głowie zdanie: "moje dziewczynki nie będą na ciebie patrzeć", sugerujące, że oprawca ma dzieci.

- Wydaje mi się, że po kampanii Andrzeja Dudy osoby LGBT zaczęły być postrzegane jako realne zagrożenie. Wiele osób wystraszyło się i zaczęło bardzo radykalnie walczyć z ludźmi, których postrzegają jako niebezpieczeństwo - opowiada. - Dla mnie ten atak był przełomowym momentem, w którym uświadomiłem sobie, jak poważna jest sytuacja. Wcześniej w Warszawie nie spotkały mnie podobne akty agresji. Słyszałem różne historie od znajomych, którzy gdzieś tam byli zaczepiani i czytałem o różnych tego typu sprawach w mediach, ale teraz wszystko się zmieniło. Jest na nas nagonka. Piątkowa sytuacja przypominała mi akty agresji, których doświadczałem w szkole. Wtedy miałem świadomość, że gdzieś za rogiem mogą czekać oprawcy gotowi coś zrobić. Wystraszyć, obrazić albo uderzyć. Teraz, jako dorosła osoba znów czuję ten sam lęk.

Jakub Buczyński nie zgłosił jeszcze sprawy na policję. - Po tym jak zdołałem uciec, targały mną emocje. Teraz, gdy ochłonąłem poważnie rozważam zgłoszenie tej sytuacji. Chcę się przełamać i to zrobić - przyznał.

https://kobieta.wp.pl/homofobia-w-polsce-gdy-strach-przed-nieznanym-objawia-sie-przemoca-6529207269394561a

pomyśl
2 godziny temu

Psychoterapię - to niech sobie zafunduje w temacie; kim jestem???? Bo jak człowiek nie wie kim jest, to nic dziwnego, że potrzebny psycholog. Chłopie uwierz - jak biologia będzie się zgadzała u ciebie z psychiką - nie będziesz miał problemów ze sobą.....i nie szukał winy w otoczeniu!

geje
2 godziny temu

a po co geje sie obnażają maja inną orientacje to niech maja ale po co o tym opowiadają i sie pokazują a potem maja preensje że ich napadaja nie obchodzi mnie to ale jak sie tak zachowują to niech nie mają pretensji że ich leją

kucharz
1 godzinę temu

nie mam problemu z tym ze ktos jest gejem, twoj tylek, ale jak dwoch facetow trzyma sie za tylki i obscenicznie caluje w miejscu publicznym to sie we mnie gotuje

nie mam problemu z tym ze ktos jest gejem