nie można zmuszać kierowców do badania stężenie alkoholu we krwi... co z innymi przy padkami

Data: 2013-08-07 13:13:46
Autor: PlaMa
nie można zmuszać kierowców do badania stężenie alkoholu we krwi... co z innymi przy padkami
Przeczytałem dzisiaj ciekawy artykuł:
http://www.wprost.pl/ar/411804/TK-kierowcow-nie-mozna-zmusic-do-badania-trzezwosci/

Słowem można jeździć naprutym i nic nikomu nie grozi... ech... Polska...

Zaciekawiła mnie inna kwestia - czy można zmusić w takim razie do testów na ojcostwo albo do testów DNA w sprawach kryminalnych?

Data: 2013-08-07 05:08:12
Autor: Adam Klobukowski
On Wednesday, 7 August 2013 13:13:46 UTC+2, PlaMa  wrote:
[...]

Jeśli sprawa jest na etapie postępowania sądowego, to trochę inna para kaloszy. Sąd nakazuje przeprowadzenie dowodu i tyle.

AdamK

Data: 2013-08-07 14:13:06
Autor: Andrzej Lawa
W dniu 07.08.2013 14:08, Adam Klobukowski pisze:

[...]

Dla alkoholu to już nieco za późno ALE zawsze jako dowód można przyjąć lekarską ocenę "na oko" zachowania zatrzymanego.

Należy pamiętać, że karalne jest znajdowanie się pod wpływem alkoholu lub podobnie działającego środka - zatem nieistotne jest, czy delikwent jest pijany, naćpany czy cokolwiek. Jeśli bełkoce i zatacza się - to sąd zapewne weźmie pod uwagę swoje doświadczenie życiowe i uzna lekarską ocenę "na oko" za wiarygodną :)

Data: 2013-08-07 05:24:43
Autor: Adam Klobukowski
On Wednesday, 7 August 2013 14:13:06 UTC+2, Andrzej Lawa  wrote:

> [...]

Należy pamiętać, że karalne jest znajdowanie się pod wpływem alkoholu lub podobnie działającego środka - zatem nieistotne jest, czy delikwent jest pijany, naćpany czy cokolwiek. Jeśli bełkoce i zatacza się - to sąd zapewne weźmie pod uwagę swoje doświadczenie życiowe i uzna lekarską ocenę "na oko" za wiarygodną :)

Zapewne znajdą się jednostki chorobowe powodujące podobny stan i nie pozostawiające efektów ubocznych poza marskością wątroby, np. 'pomroczność jasna' ;)

AdamK

nie można zmuszać kierowców do badania stężenie alkoholu we krwi... co z innymi przy padkami