[do praktyków] - nie mogę złapać sy gnału z HB 13E - źle założony konwerter?

Data: 2010-02-01 12:01:20
Autor: pawell32
[do praktyków] - nie mogę złapać sy gnału z HB 13E - źle założony konwerter?
shaman pisze:
Witam,

Wymieniłem rodzicom stary analogowy tuner na opticum + starter TNK. Zardzewiałe śruby przy odkręcaniu połamały mocowanie konwertera, ale nie przejąłem się i pomogłem sobie poxipolem. Wydawało mi się, że tego się nie da schrzanić, bo podstawa uchwytu odpowiednio pozycjonuje konwerter. Niestety sygnału brak. Kręcę anteną i tak i siak, a wskaźnik jakości sygnały ani drgnie.

Konwerter skręciłem 5stopni w prawo (okolice Katowic). Zrobiłem to "na oko", więc może się okazać, że jest błąd +/- 2 stopnie. Czy to może mieć, aż takie duże znaczenie? Czy w ogóle samo osadzenie konwertera może być kluczowe dla zupełnego braku sygnału? Na przykład to, że konwerter jest o centymetr bliżej czaszy lub centymetr dalej?

Wcześniej tuner sprawdziłem na swojej antenie z CP. Wszystko działało jak należy. Antena rodziców jest spora 85-90cm. Nie sądziłem, że będę miał takie problemy.

Co radzicie? Jak to sprawdzić i poprawić?

wezwij kogoś z miernikiem, może to być jeszcze kwestia konwertera.
tak będzie najszybciej jak nie masz doświadczenia, możesz stracić
cały dzień.

--
pozdrawiam. pawell32
Fedora 11, Gnome, Compiz-Fusion

Data: 2010-02-01 12:47:47
Autor: shaman
[do praktyków] - nie mogę złapać sy gnału z HB 13E - źle założony konwerter?
W dniu 2010-02-01 12:01, pawell32 pisze:
shaman pisze:
[ciach]

wezwij kogoś z miernikiem, może to być jeszcze kwestia konwertera.
tak będzie najszybciej jak nie masz doświadczenia, możesz stracić
cały dzień.

jeśli tylko takie rady tu znajdę to faktycznie wezwanie speca będzie jedyną opcją :(

PZDR
Shaman

Data: 2010-02-01 12:59:49
Autor: pawell32
shaman pisze:
W dniu 2010-02-01 12:01, pawell32 pisze:
shaman pisze:
[ciach]

[...]

jest zimno, z tego co piszesz konwertera nie zmieniałeś, a może nie mieć
górnego pasma, a więc może nie widzieć sygnału.
te dekodery nie potrzebują b. silnego sygnału, antena spora.
na takiej ostatnio ustawiłem, gdzie antena patrzy przez drzewo.
dlatego może zacznij od zmiany konwertera.

Data: 2010-02-01 13:59:30
Autor: shaman
W dniu 2010-02-01 12:59, pawell32 pisze:
shaman pisze:
W dniu 2010-02-01 12:01, pawell32 pisze:
shaman pisze:
[ciach]

[...]

jedynÄ… opcjÄ… :(

[...]

moja wina - nie doprecyzowałem - oczywiście że wymieniłem konwerter - w innym przypadku po co bym w ogóle dłubał w jego mocowaniu? Konwerter kupiłem razem z tunerem - BlueLine JSU11

PZDR
Shaman

Data: 2010-02-01 14:04:43
Autor: pawell32
shaman pisze:

moja wina - nie doprecyzowałem - oczywiście że wymieniłem konwerter - w innym przypadku po co bym w ogóle dłubał w jego mocowaniu? Konwerter kupiłem razem z tunerem - BlueLine JSU11

a masz chociaż jeden pasek?
może brak połączenia

Data: 2010-02-01 14:35:17
Autor: shaman
W dniu 2010-02-01 14:04, pawell32 pisze:
shaman pisze:

moja wina - nie doprecyzowałem - oczywiście że wymieniłem konwerter -
w innym przypadku po co bym w ogóle dłubał w jego mocowaniu? Konwerter
kupiłem razem z tunerem - BlueLine JSU11

a masz chociaż jeden pasek?
co masz na myśli? jaki pasek?

może brak połączenia
Właśnie znalazłem na elektrodzie listę rzeczy które mogę sprawdzić. Zmierzę czy konwerter jest zasilany i czy pobiera prąd.

Ciągle jednak nie wiem na ile dokładnie musi byś ustawiona antena i konwerter żeby odnotować jakikolwiek skok sygnału. Czy jeśli konwerter lub antena są ciut niedokładnie ustawione to mam prawo oczekiwać choćby słabego sygnału?

PZDR
Shaman

Data: 2010-02-01 14:47:54
Autor: pawell32
shaman pisze:

[...]

powinieneś mieć 2 paski sygnału, siła i jakość.
jeżeli konwerter jest dobrze podłaczony (nie ma zwarcia lub przerwy)
to pierwszy pasek pokaże.
drugi pokazuje jakość jak antena widzi hotbirda

[...]

ale to zobaczysz dopiero na pasku >>jakość<<.
sądzę poza tym, że analogową mogłeś mieć ustawioną na astre,
a to trochÄ™ w lewo.
tak na czuja nie ustawisz, minimum to satfinder, który pokaże Ci
czy jest zasilanie konwertera i czy jest jakiÅ› szum

Data: 2010-02-01 15:09:46
Autor: shaman
shaman pisze:

[...]

a o te paski chodzi :) Na pierwszym (siła sygnału) jest 58% (ale to się nie zmienia choćbym nie wiem jak kręcił talerzem) - pewnie to siła szumu :)

Data: 2010-02-01 15:09:40
Autor: pawell32
shaman pisze:

tak na czuja nie ustawisz, minimum to satfinder, który pokaże Ci
czy jest zasilanie konwertera i czy jest jakiÅ› szum

jak masz 58% to konwerter działa.

Data: 2010-02-01 15:40:44
Autor: shaman
W dniu 2010-02-01 15:09, pawell32 pisze:
shaman pisze:

tak na czuja nie ustawisz, minimum to satfinder, który pokaże Ci
czy jest zasilanie konwertera i czy jest jakiÅ› szum

no to mnie zmartwiłeś.. myślałem że skoro nie ruszałem nachylenia do
elewacji to kręcąc talerzem uda mi się złapać sygnał "na czuja" :(

jak masz 58% to konwerter działa.

To już coś :) W takim razie spróbuję jeszcze raz na spokojnie ustawić antenę - gdy będę miał trochę czasu i pogoda pozwoli. Niezbyt wygodnie jest wychylać się do anteny przez okno na 2 piętrze. :)

dzięki za pomoc

PZDR
Shaman

Data: 2010-02-01 21:15:11
Autor: Jerzy Pastusiak
nie moge zlapac sygnalu z HB 13E
| W takim razie spróbujê jeszcze raz na spokojnie ustawiæ antenê -
| gdy bêdê mia³ trochê czasu i pogoda pozwoli. Niezbyt wygodnie jest wychylaæ
| siê do anteny przez okno na 2 piêtrze. :)

zasada podstawowa - powoli
tuner synchronizuje sie ze slabym sygnalem bardzo powoli

czyli:
- przesuwasz antene,
- liczysz do pietnastu (15),
- patrzysz na wskazniki,
- jezeli cos zlapiesz, zaznacz ustawienia flamastrem

nalezy miec wstepnie ustawiony odbiornik na jakis silny transponder FTA
np.: 11488 H - TVP Polonia

jak to zrobic - zalezy od typu odbiornika
(albo pozyczyc odbiornik z ustawionymi kanalami na HB)

zasada:
- szukamy kierunku, wg. max. sily sygnalu
- optymalizujemy, wg. mx. ustawienia jakosci -=-=-=-=-=-=-=-=-=-
Linki:
[Ustawianie Anteny]
http://sci.pam.szczecin.pl/~pastupam/satel/tv.html

[Sygna³y - SL, SQ, FEC - co to jest?]
http://sci.pam.szczecin.pl/~pastupam/satel/2x_rocznie/sygnaly.html

[Hot Bird 9 at 13.0°E]
http://www.lyngsat.com/hb9.html

Data: 2010-02-01 21:41:31
Autor: Jerzy Pastusiak
nie moge zlapac sygnalu z HB 13E
Aha, zobacz tez tego pdf'a, artykul Jerzego Justata:

[ZESTAWY ANTENOWE DO NBOX HDTV RECORDERA]
http://www.telmor.com.pl/download_attachment.php?f=pl.attachment_202701504347c401cac8760.pdf

Sprawil mi on szczegolna przyjemnosc, bo moglem sie
przydac Mistrzowi, od ktorego wszyscy przez lata,
wiele sie nauczylismy :-)

Data: 2010-02-02 22:34:56
Autor: LEHKO
[do praktyków] - nie mogê z³apaæ sygna³u z HB 13E - ¼le za³o¿ony konwerter?

U¿ytkownik "pawell32" <pawell@net-sat.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:4b66e0a5$1news.home.net.pl...
shaman pisze:

tak na czuja nie ustawisz, minimum to satfinder, który poka¿e Ci
czy jest zasilanie konwertera i czy jest jaki¶ szum

no to mnie zmartwi³e¶..  my¶la³em ¿e skoro nie rusza³em nachylenia do elewacji to krêc±c talerzem uda mi siê z³apaæ sygna³ "na czuja" :(

jak masz 58% to konwerter dzia³a.

nie w kazdym przypadku

Data: 2010-02-02 23:01:29
Autor: pawell32
W dniu 02.02.2010 22:34, LEHKO pisze:

jak masz 58% to konwerter dzia³a.

nie w kazdym przypadku

pewnie, ale bior±c pod uwagê ¿e to nowy to s± du¿e szanse

--
pozdrawiam. pawell32
fedora 11, gnom, compiz-fusion

Data: 2010-02-02 23:09:12
Autor: LEHKO
[do praktyków] - nie mogê z³apaæ sygna³u z HB 13E - ¼le za³o¿ony konwerter?

U¿ytkownik "pawell32" <pawell@net-sat.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:4b68a0aa$1news.home.net.pl...
W dniu 02.02.2010 22:34, LEHKO pisze:

jak masz 58% to konwerter dzia³a.

nie w kazdym przypadku

pewnie, ale bior±c pod uwagê ¿e to nowy to s± du¿e szanse

Ostatnio zamontowalem nowy i sila byla, ustawilem jakosc, kanalow dalej nie bylo, po wylaczeniu dekodera i wlaczeniu jakosci juz nie bylo. Po resecie dekodera pojawiala sie jakosc, kanalow dalej nie bylo. Wymienilem konwerter i zaczelo hulaæ. Konwerter oczywiscie nowy z pudeleczka SHARP TWIN nie pamietam dokladnego modelu. Dlatego moje spostrzezenie, nie zawsze jak jest sila to konwerter jest dobry.

Data: 2010-02-02 23:16:36
Autor: pawell32
W dniu 02.02.2010 23:09, LEHKO pisze:
[...]

mo¿e, mi te¿ zdarzaj± siê buble.
na paski w dekoderze nie ustawiam, wieæ inaczej to widzê.

Data: 2010-02-02 23:30:55
Autor: LEHKO
[do praktyków] - nie mogê z³apaæ sygna³u z HB 13E - ¼le za³o¿ony konwerter?

U¿ytkownik "pawell32" <pawell@net-sat.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:4b68a43a$1news.home.net.pl...
[...]

nie mowimy tu o Tobie, tylko radzisz komu¶ kto ustawia na paski, wiêc Cie poprawi³em.